Amorion - Forum Gry

Pełna wersja: Walka p1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zgodnie z zapowiedzią podzielony na mniejsze części temat: Walka/Klasy/Rasy part 1

Część 1.


Walka

- Zwiększenie przyrostu energii dla walczących z 0.3 do 0.35

-Usunięcie bonusu do obrony z zręczności.

-zwiększenie przyrostu wampiryzmu o 10%

-Obniżenie statystyk Balora na z 40k na 30k oraz doświadczenie z niego z 11-12k na 9,5-10,5k


Komentarz:

*
Mamy wcześniejsze igrzyska, przyspieszmy energię walczącym by utrzymać podobne rezultaty jak dla ciut dłuższej ery. Nie wiem czy nowy termin IA wchodzi tylko z myślą o szybszych erach czy też sugestią, że pomoże to niektórym buildom, ale to podejście już testowaliśmy chociażby w tej erze. Jeśli to drugie to pewnie chodzi tanki, to dzień IA nie ma wpływu na to czy wchodzą 3% golemom lub dostają zabójczy, balorów 40k nie będzie bo nawet nie zaczną expić na balorze przed igrzyskami, a kosmicznych braków obrażeń nie uświadczymy jak erę temu.

Wyliczenia dla 0.4 dałem w większym temacie, dla 0.35 mogę przeprowadzić na testowym jak Nerph pozwoli.


Jak się zdecydujemy na przyspieszenie energii trzeba także przyspieszyć Ekwipunek WB/ST, można to osiągnąć przez zwiększenie znaczenia kowalstwa dla wykonywanych przedmiotów smoczych o 10%. (czytaj z obecnego wpływu kowalstwa dla nie-zbroi 1.0->1.1 oraz dla zbroi z 2.0->2.2, można pominąć ostatnią zbroję 100 w tym by event był tak samo jak w tej erze.)
Oraz możliwe obniżenie o połowę kary do uników z ekwipunku.


*

Nie twierdzę, że bonus do obrony ze zręczności jest zły, lecz po ścięciu wampira jakie mamy na wieści, trzeba i łucznika ograniczyć, a nie zastępować wampira nim.

*

Na krótszej erze i obecnych zmianach na wieściach, można chociaż przyspieszyć przyrost wampiryzmu.

*

Balor 30k pisałem o nim w większym temacie, więc  w skrócie najszybsi wchodziliby na niego około 115 dnia względem 140 dnia dla balorów 40k w tej erze, doświadczenie zmniejszone  z około 1,5 razy doświadczenia z bhala na około 1,3 razy doświedczenia z bhala. Więcej kombinacji jest w stanie wejść na niego, lecz przy krótszej erze i braku zwiększenia energii może go czekać potencjalnie los obecnego balora. Czyli względem ery za długo musi się przygotowywać na niego i nie zdąży się przeskalować lub odrobić start z wchodzenia na niego. Straty te związane są z umiejkami niż poziomami.
Skracamy czas rozpoczęcia IA o 10% jednocześnie dając wojom 16,6% max energii więcej? Bez sensu, woje zrobią lepsze umiejki/większą ilość statów niż dzisiaj to miało miejsce. Chciałbym przypomnieć, że wcześniejsze rozpoczęcie IA ma na celu zwiększenie konkurencyjności tanków/balorowców i osłabienie szybkościowców. Więcej energii sprawi, że będzie to zmiana, która tak naprawdę nic nie da.

Co do balora. Był kiedyś pomysł, żeby uciąć mu hp (do 30k), a staty (def, dmg) i expa zostawić. Dlaczego? Liniowy wzrost hp, defa i ataku mobów sprawia, że przechodząc na kolejne mobki (już od mrocznego paladyna dobrze to widać), wykręca się coraz lepsze umiejki. Dla balora jakie średnie są na wejściu? 0,155 wb i 0,17 uniku? Podczas gdy w tym samym czasie na bhaalu robi się 0,12 wb i 0,14 uniku. Zbicie hp do 30/35k sprawi, że exp na nim pozostanie świetny, ale umiejki już nie będą takie dobre. Przycięcie całego balora do 30k brzmi jak umożliwienie bicia go jak największej ilości osób + 10k trenowanego defa mniej (dla skillowca "stracona energia")
0,33 energii nie wygląda ładnie, ale jeśli chcesz to może być, po prostu szedłem 0.05. (by było równo z treningami etc.)
Powiedz mi na jakiej zasadzie oraz które tanki będą miały lepiej? Jak pisałem czyste golemy/pancerniki czy jak to nazwać nie odczują różnicy, bo bazują na tym, że trafią 3% i nie dostaną zabójczego w drugą stronę. Dzień Ia tego nie zmienia.  W tej erze ze 2 osoby miały dmg by zabijać każdego golema bez zabójczego, a reszta ich robiła zabójczym lub trucizną tego nam 135 nie zmieni.  

Balor ciężko by miał łatwiej na 135 dniu, jak wchodzi na niego koło 140 dnia, a na starcie Igrzysk 150 nie wymiatał. Bez zmiany po prostu balora nie będzie, pomysł ze ścięciem samego hp w obecnej sytuacji nie pomoże.

Bez zmian, przesunięcie dnia igrzysk nie sprawi nam, że obecna czołówka się zmieni, poza wampirkiem, który będzie bardziej rewolwerowy albo szybkościowy bo stracił pół wampiryzmu w PvP. Bez bardziej fartownych 3% powtórzymy tą erę, bo umiejkowe tanki jak balory poznają magów, których wyjściem jest zabijanie tanków, a nawet Ci szybcy przez zmiany w ilości ataków i 2-1 zaoszczędzą szybciej na speedzie niż ataku i dalej mając 5-1 na tankach.
Cytat:- Zwiększenie przyrostu energii dla walczących z 0.3 do 0.35
Może to fajnie przyśpieszyć erę (realnie o jakieś 14-15%) czyli ze 135 dnia robi nam na dobrą sprawę 155 pod względem energetycznym. Sama zmiana odrobinę faworyzuję tych szybciej expiących? Tak mi się wydaję? Poza tym pozwala na lepsze skalowanie się niektórych buildów i nie skreśla całkowicie balora. 

Co do tej wypowiedzi:
Cytat:Skracamy czas rozpoczęcia IA o 10% jednocześnie dając wojom 16,6% max energii więcej? Bez sensu, woje zrobią lepsze umiejki/większą ilość statów niż dzisiaj to miało miejsce. Chciałbym przypomnieć, że wcześniejsze rozpoczęcie IA ma na celu zwiększenie konkurencyjności tanków/balorowców i osłabienie szybkościowców.
Chciałbym się tylko dopytać w jaki konkretnie sposób skrócenie czasu ery ma zwiększyć konkurencyjność tanków/balorowców i osłabić szybkościowców?

Cytat:-Usunięcie bonusu do obrony z zręczności.
Fajna zmiana spowalniająca łuczników i zmuszająca ich do wydania więcej apków w wytrzymałość. Myślę, że miniona era pokazała, że łucznicy byli zbyt silni? Dwóch na trzech liczących się łuczników zajęło miejsca na podium IA, a ostatni z tego co pamiętam skończył w top 5.

Cytat:-zwiększenie przyrostu wampiryzmu o 10%

Po osłabieniu wampira i przyśpieszeniu ery, taka zmiana wydaje się naprawdę w porządku? Osobiście uważam, że wampir został za mocno znerfiony i zabito jego potenciał jako postać opierająca swoją siłę na wysokim trafieniu.
Cytat:-Obniżenie statystyk Balora na z 40k na 30k oraz doświadczenie z niego z 11-12k na 9,5-10,5k
Po skróceniu czasu trwania ery granie balora 40k traci już jakikolwiek sens. Myślę, że taka zmiana może otworzyć jakąś nową drogę rozegrania. Dlaczego by nie spróbować, nie wygląda mi to na coś, co nagle odwróci całkowicie balans rozgrywki, szczególnie, że buildy które potencialnie mogłyby się pokusić o spróbowanie takiego nowego balora w minionej erze nie miały zbyt wielu sukcesów.
Cytat:Co do tej wypowiedzi:
Cytat: napisał(a):Skracamy czas rozpoczęcia IA o 10% jednocześnie dając wojom 16,6% max energii więcej? Bez sensu, woje zrobią lepsze umiejki/większą ilość statów niż dzisiaj to miało miejsce. Chciałbym przypomnieć, że wcześniejsze rozpoczęcie IA ma na celu zwiększenie konkurencyjności tanków/balorowców i osłabienie szybkościowców.
Chciałbym się tylko dopytać w jaki konkretnie sposób skrócenie czasu ery ma zwiększyć konkurencyjność tanków/balorowców i osłabić szybkościowców?
Chodzi generalnie o to, że przy późnym rozpoczynaniu IA (150 dzień jak w tej erze) pod jej koniec wykręcone zostają bardzo duże ilości statów, w związku z czym buildy balorowców (czyt. postaci dobijających staty do poziomu balora i expiących na tym stworze) nie są w stanie nadrobić energii przeznaczonej na exp, nawet kosmicznymi poziomami->wartościami umiejek.

Z kolei szybkościowcy tj buildy z - zazwyczaj - 1 ofensywną statystyką i słabymi umiejkami są w stanie wygenerować taką ilość szybkości, że na większość przeciwników mają od 3:1 do 5:1 w atakach i bazują na "magii 3%".
Przyspieszenie IA zmniejsza lukę balorowców, wzmacniając ich oraz osłabia szybkościowców, zmniejszając różnice w wytrenowanej szybkości.
Jeśli coś pokręciłem, proszę praktyków o sprostowanie.

Co do reszty?

Cytat:-Usunięcie bonusu do obrony z zręczności.
Generalnie czemu nie, łucznicy zwolnią z expem, co przywróci ZWM krasiom i magom.



Cytat:-zwiększenie przyrostu wampiryzmu o 10%
Przyrostu z wzoru? Nie widzę problemu, ale ponawiam pytanie odnośnie ogranicznika wampirycznych bonusów - jakieś propozycje co do innego ostatecznego kształtu?


Cytat:-Obniżenie statystyk Balora na z 40k na 30k oraz doświadczenie z niego z 11-12k na 9,5-10,5k
Po zastanowieniu jestem za, w sumie co szkodzi spróbować i zobaczyć czy balorowcy odnajdą się w tej nowej rzeczywistości, hmm?
Co do statystyk balora - a gdyby dodać pośredniego potwora? By był 20k, 30k oraz stary balora 40k?
@Nerph
1) Też jestem ciekaw jak dzień IA wpływa na szybkościowców lub balorów? Albo jakich konkretnie balorów lub szybkościowców?

Przeżyliśmy krótkie i długie ery. Element stały był taki, że dla buildów, jeśli dobrze określam o które chodziło autorowi czyli takie pełna szybkość i 3% na trafienie przeciwnika to one sobie na krótkich i długich erach radziły. Siedziały w punktach gdzieś w środeczku, miały farta to w pucharowej zaświeciły, nie to wracały do domu.
Balora długość ery interesuje mocniej bo ciężko zaistnieć, gdy igrzyska zaczynają się w trakcie trenowania by wejść na balora.

Jeżeli uważamy za problem umiejkowe buildy, które będąc szybkie w bardziej umiejkowy lub rewolwerowy sposób zajęły nam Top 5 igrzysk to one nieważne czy będą na długich czy krótkich erach sobie poradzą. Na 3 krótsze ery II fazę i I przeważnie wygrywał ofensywny umiejkowy tylko trend na szybszych umiejkowych  zrobił się niedawno.

Wszystko generalnie zależy jak spoglądamy na balora? Jeśli uznajemy, że to build bijący balory i mający przeskalować innych umiejkami/poziomami to potrzebuje on czasu do tego. Krótka era go zabija. Jeśli to Tank który ma trochę ataku, trochę obrony i trochę umiejek to wiele nie zdziała. Czasy ostatnich sukcesów balora to także czasy kiedy sporo kombinacji było lipnych ->łucznik/mag.

Nie jestem fanem balora, ale największą jego wadą jest brak czasu na przeskalowanie się. Nie da się nadrobić w łatwy sposób koło 20 dni poświęcony na trening statystyk kontra ktoś kto expił. Czy przeskaluje ich? Tak, ale to zajmuje za długo i w tej erze nie zdążyli. Balor generalnie ma wyjście być pół-tankiem z umiejkami czyli wolnym umiejkowcem lub przestać expić i trenować obronę i robi się mierny tank z miernymi umiejkami.
Jeśli 135 dzień ma pomóc balorowi 40k to tylko by się nie pojawił, więc nie zrobi gorszych wyników.


2) Stawiam, że pooglądamy jeszcze łuczników w ZWM, Kraś mag ma szanse 50/50, WB już gorzej przez istnienie jaszczurów/paladynów/magów/łuczników.

3) Przyrostu ze wzoru.
Jeśli chodzi o wampiryzm to odpowiedz jest:
a)Chcemy go zabić i zostawiamy szybkościowo-rewolwerową wersję ->nic nie zmieniamy w obecnej ofercie wampiryzmu PvP
b)Chcemy by umiejkowa wersja mogła spróbować powtórzyć sukces->wróćmy do normalnego wampiryzmu w PvP z tej ery.

4) Ten 40k w erze 135 IA bez energii nie zaistnieje, więc w sumie warto spróbować. Alternatywą będzie i część ludzi go spróbuje. Czy będzie odnosił sukcesy? Pewnie zrobi ciut lepsze wyniki niż obecny balor. Generalnie stanie się on bardziej dostępny, ale w wadach można znaleźć to samo co ma dzisiejszy balor, czyli pytanie czy się przeskaluje?
Skracamy czas trenowania z koło 20 dni na jakieś 10-12, jest on mniej tankowy, daje mniej umiejek od obecnego, więc nie jestem pewien czy na krótkiej erze przeskaluje. Jest on mniej defensywny, ale powinien stać się opcją dla wolniejszych kombinacji i może namiesza dzisiejszym szybszym, jak się wyskaluje.


Stąd dalej optuję za zwiększeniem energii walczącym na krótszej erze by mieć podobnie do dzisiaj, bo łatwiej przestawić kowalowi jedną cyferkę, dzień igrzysk gdy będziemy widzieć rezultaty energii. Niż testować fart 3% golemów i argumenty z cyklu nieznanym szybkościowcom będzie gorzej, a balorom lepiej skoro nie wejda na balora przed IA.
Cytat:3) Przyrostu ze wzoru.
Jeśli chodzi o wampiryzm to odpowiedz jest:
a)Chcemy go zabić i zostawiamy szybkościowo-rewolwerową wersję ->nic nie zmieniamy w obecnej ofercie wampiryzmu PvP
b)Chcemy by umiejkowa wersja mogła spróbować powtórzyć sukces->wróćmy do normalnego wampiryzmu w PvP z tej ery.
Jeśli chodzi o opcję b - naprawdę nie uważam by uczciwa była możliwość blessowania statystyk na poziomie przekraczającym bless paladyna i to kompletnie darmo. Liczyłem na alternatywną propozycję przelicznika i/lub ograniczenia.

Co do premii ze zręczności - skoro nikt nie oponuje, spróbujemy.

Balor - wszystkie statystyki miałyby wynosić 30k, łącznie z hp?
Nie wiem czy się zrozumieliśmy. Interesuje mnie tylko wampiryzm jako Cecha dająca trafienie, nie rytuał.
Rytuał mógłby zniknąć z kart historii.
W obecnej formie Wampiryzm z limitem 10x poziom trafienia generalnie za daleko nie poleci, więc skazany jest na wersję szybką z gorszym lub brakiem trafienia.


Balor
30k Statystyki razem z HP, chyba że są chętni do podniesienia mu Zdrowia. Na przeskoku z bhala na balora 30k, zysk umiejek przy tym samym win ratio jest rzędu 8-9%, 35k hp koło 15%, dla 40k HP to koło 21-22%.
Przypomnij mi jaką wartość wampiryzmu dobito w tej erze?
Stron: 1 2