Amorion - Forum Gry

Pełna wersja: Kowal/Stolarz - przebudowa systemu doświadczenia i bonusów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zróbmy coś z tymi dwiema okrutnie randomowymi profesjami. Szansa na wytworzenie przedmiotu z bonusem to 30%. Dzisiejsze kucie: 1 bonus na 27 prób - nie da się ukryć, że nieco poniżej 30%. Ktoś powie "Neher, no ale dzisiaj słabe kucie, a jutro powyżej średniej!", no niestety nie jest tak kolorowo, więcej niż 40% bonusów na kuciu nie wpadło, a już na pewno nie codziennie. Podziwiam, że przez tyle er stali kowale i stolarze się nie zbuntowali i nie zaproponowali sensowniejszego systemu. A może to zrobili, tylko gdzieś przepadło, nieistotne.

W dodatku bonusowy przedmiot wygląda uwaga, uwaga:
Elfie nogawice żeberkowe ze stali (+15) (-2% unik) (100/100 wytrz.)

Ale to nie wszystko, udane kucie to na ten moment ~273 expa za punkt energii, nieudane kucie to zawrotne 2expa za 1 energii. Także 324 eny żeby dostać 4146 expa (średnio 13 expa za pkt energii), wbite 6% poziomu. Za 324 eny. Totalnie nieprzemyślany system.

Popatrzmy na pozostałe rzemieślnicze profesje takie jak alchemik/hodowca/zielarz. Tam nie ma takich cyrków. Jest to znacznie bardziej zbalansowane i random nie ma aż tak wielkiego wpływu.

Propozycja:
Po 1: porzućmy aktualny system, w którym albo zrobisz jakieś dziadostwo, albo zrobisz eq z bonusem, ale ten bonus może być tylko o 1 większy niż zwykły dziadowski eq. Dajmy minimalny bonus smoczy/elfi/kransnoludzki w wielości powiedzmy 40% skilla rzemka, a resztę oskryptujmy jakoś sensownie (bo inaczej to każdy ciągle w max eq będzie siedział)
Po 2: wywalmy zależność expa od udanego kucia. Pójdźmy drogą hodowcy, tylko bez czegoś w stylu "wyższy poziom -> więcej expa", bo górnicy nie wyrobią jak każdy kowal na pewnym etapie zacznie kuć 24/7 na 100 poziom bo lepszy exp
Gram pierwszy raz kowalem i chociaż zawsze z eq był problem, to teraz faktycznie widzę ten random. Czym wyższy lvl przedmiotu, tym większa losowość, bo nawet jak wpadnie "bonusowy" to jest śmieciowy. Kowal jest najtrudniejszym rzemkiem w krainie - od jego losowości zależy czy i jak walczące osoby expią, co przekłada się potem na wyniki IA. Dlatego nie może być prosty, ale... również uważam, że random powinno się nieco zmniejszyć - Twoja propozycja nr 1 jak najbardziej jestem za.
Co do nr 2 - może zwyczajnie zmniejszyć tę różnicę od expa wpadającego zwykłego, a specjalnego? W przypadku nieudanego kucia powinien być niski, aby nikt nie szalał właśnie od razu z 100 lvl.

To być może sprawi, że będzie więcej chętnych na granie tymi rzemkami, a postacie walczące nie będą tak mocno uzależnione od czekania nawet tygodniami na lepszy ekwipunek - a potem wyklikiwanie kilka godzin zgromadzonej energii (na co zwykle narzekają).
Ad 1: Kowal nie jest trudny, jest prosty, wystarczy pilnować by kuć na dany poziom, mając odpowiednią ilość umiejki. Kowal jest strasznie losowy. Tak jak mówisz, 500 skilla, kujesz zbroję, a tam wychodzi elf +32 uniku.. Masz 30% szans na bonus, z czego możesz trafić bezużyteczny krasnoludzki lub elfi bonus :/

Ad 2: Gdyby za nieudane kucie była 1/6 expa który dostanie się za obecnie dobre kucie, a za udane było 60% expa za obecnie dobre kucie to mamy zmianę z:
0 skilla:
2 expa / 200 expa na 33 expa / 120 expa, to licząc 30% wykutych przedmiotów mamy obecne 61 expa/1 eny vs 59 expa/1 eny po zmianach
Dla obecnej sytuacji, czyli 500 skilla:
2/300 zmienione na 50/180, dla 30% bonusowego eq wychodzi 91 expa w starym systemie vs 89 expa w nowym
I wraz ze zwiększajacym się skillem, skalowanie by pozostało takie samo.

Pozostaje jeszcze kwestia czy wraz z tym wszystkimi zmianami usprawniającymi expienie nie chcemy pchnąć eventu kowala tydzień/dwa wcześniej? Bo ciągle trzeba czekać 2-3 tygodnie na eq jeśli nie chce się wydawać nadmiarowych apków na bhaala, a w okolicy 170-180 poziomu czeka się ~tydzień
Ja to w sumie grałam i stolarzem i teraz kolejny raz kowalem dla mnie to specyfika gry tymi rzemkami i przywykłam do tego.
Nie mniej ilość wpadających bonusów i ich jakość to czasem śmiech.
Dziś np.
Wykonałeś Kirys 10 razy. Zdobywasz 10981 punktów doświadczenia oraz 6.4 w umiejętności kowalstwo. (Wróć)
Jedyny bonus to kraś za 320 eny...

- - - 
Łącznie wydałam na 2 razy 640 eny i dostałam lekko ponad 40k expa.
1. Jestem za ustawieniem jakiegoś "lepszego" minimalnego progu dla smoczych, ale wolałbym zobaczyć jak się to obecnie  losuje (wzór/przykład).
Dla krasnoludzkich to raczej materiał i poziom przedmiotu.
Dla elfich nie wiem czy coś bym zmieniał bo są używane w 2 momentach ery (początek/koniec)

2. Po co? Pomijając błędne uznanie wykucia przedmiotu za "nieudane kucie" to kowal jest 3 profesją robiącą 50 poziom (za alchemikiem/hodowcą). To że nie zawsze specjalne siądą to się zdarza. Widać to po poziomach kowali.

Normalnie byłbym za przyspieszeniem ekwipunku, ale jestem obecnie sceptyczny po zmianie na umagicznieniu na siłę oraz ilości wampirów.


Dla ułatwienia kontekst kowala
Disclamer Nie ja tworzyłem profki/expa/etc. u rzemka Smile I nie twierdzę że mam pełnie wiedzy. Wszystko z perspektywy rzemka.


Są 3 możliwe wyniki kucia
->Zepsute kucie, nie stworzyłeś przedmiotu bo miałeś za mało umki/Nie trafiłeś % szansy
->udane kucie ->stworzyłeś zwykły przedmiot
->Udane kucie->stworzyłeś specjalny

Progi kucia
Są zależne od materiału oraz poziomu przedmiotu. Nie znam dokładnych progów, bardzo bezpiecznie kuje się na przelicznikach materiałów Smile 
Szanse na wykucie przedmiotu są chyba od 5%(?) do 100% jak się ma odpowiednią umiejkę.


Doświadczenie za 1 energii
Dla nieudanego kucia(spalony przedmiot, nic nie wykułeś) 0 exp
Dla udanego kucia, zwykły przedmiot 2 expa
Dla udanego kucia, specjalny przedmiot 200 expa + kowalstwo/5 + random(?)

Szansa na stworzenie specjalnego
Mając udane kucie ma się bazowo 30% szansy na specjalny przedmiot + 1 % za każde 100 kowalstwa
Tak Zielmitrze, jest też opcja że się w ogóle nie uda zrobić przedmiotu, ale żaden kowal z topki nie ryzykuje straty umiejki by wcześniej mieć szansę (bo nie masz pewności!) na wykucie przedmiotu z pożądanym bonusem. Inna sprawa, że między zepsutym kuciem, a kuciem bez bonusu jest różnica 2 expa za 1 energii, różnica ta w ogóle nie ma znaczenia.

Nie rozumiem tej części
"2. Po co? Pomijając błędne uznanie wykucia przedmiotu za "nieudane kucie" to kowal jest 3 profesją robiącą 50 poziom (za alchemikiem/hodowcą). To że nie zawsze specjalne siądą to się zdarza. Widać to po poziomach kowali."
Przecież szybkość wbijania poziomów się nie zmieni, a kowal nie będzie szybciej wbijał 50 poziomu. Moja propozycja jedynie zmniejsza przepaść między kuciem z bonusem, a bez bonusu