Amorion - Forum Gry

Pełna wersja: [Rasa] Wampir z immunitem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Propozycja, która została przedstawiona już wcześniej na forum przez Enzetela w temacie tutaj.
Dotyczy nadania możliwości gryzienia wampirowi z immunitetem. 

To rozwiązanie nie wniesie negatywnych skutków dla pozostałych graczy (może prócz ilości ugryzień, ale jak wiemy - powiadomienia w dzienniku nie zabierają nam statystyk i nie bolą), a może zwiększyć grywalność tej rasy wśród rzemieślników i graczy fabularnych. W skrócie fun z gryzienia, bez konsekwencji bycia szmacianką do bicia.

Obecnie gracze z immunitetem mogą być gryzieni. Dlaczego więc gracz z immunitetem nie może gryźć?

Zmiana ta może być wprowadzona pod koniec ery, aby potestować. Można jednak ją wcześniej zatwierdzić.

Zachęcam do dyskusji. Smile
Gryzienie to część mechaniki wampira. Jeżeli wampir rzemieślnik może wykonywać wampirze ataki nie posiadając immunitetu to powinien móc to robić również takowy posiadając.
Jestem za.
W sumie nie każdy wampir wojem być musi, a gryzienie spoko sprawa (szczególnie obserwowanie jak się inni pieklą jakby conajmniej ktoś odebrał im życie xD)Można,by spróbować jakby to wyglądało, czemu nie.
Immunitet nie powinien zabierać możliwości korzystania z mechanik rasy/klasy, to tak jakby mag z immunitetem nie mógł korzystać z czarów do umagiczniania eq z racji immunitetu. Zmiana poprawiłaby sytuację rzemów na tej rasie, więc myślę że jest to rozsądna zmiana.
Troszkę nie rozumiem problemu z wampirem rzemieślnikiem i jego immunitetem. Obecnie rzemieślnik może wskrzeszać się bez utraty expa, przy ataku nie traci też statystyk, więc immunitet z punktu widzenia rzemieślnika nie jest konieczny. Złota na wskrzeszanie się jest pod dostatkiem i nie trzeba go nosić przy sobie.
Jeżeli tak na to spojrzeć... to wyrzućmy immunitet? Każdy się może wskrzeszać bez problemu... umieranie co godzinę przez tydzień nowej ery na pewno jest zabawne i bardzo ekonomiczne. Walczący się ucieszą, że mogą sobie ponabijać na rzemieślnikach levele, złodzieje zdobędą złoto - pozbędziemy się dyskryminacji.

A tak serio - największa ilość ataków jest na początku ery. Walczące postaci wbijają na tym pierwsze levele, choć nie każdy obiera tę drogę... Potem jest ataków mniej, ale są równie mało przyjemne. Bo rzemieślnik (np. taki hodowca) wbije szybko levele i zabijając taką osobę można zyskać na prawdę super exp, co prowokuje do uśmiercania co reset. Życie... zwłaszcza, że rzemieślnik nie "odda".

Rasa wampirów co erę jest najrzadziej wybierana w klasie rzemieślniczej. W tej erze mamy aż 5 takich osób. To, że ma mało bonusów rzemieślniczych to spory minus. To, że trzeba wybrać - czy gryzienie wampira (czyli jedyny jego smaczek), czy możliwość śmierci w każdym momencie i okradanie w czasie "pracy" rzemieślnika (więc co chwila trzeba złoto chować) - to słaby wybór. Nic dziwnego, że gracze wolą mieć spokój, wziąć immunitet... i rasę bez gryzienia, a za to z lepszym bonusem rasowym.
Według mnie, w ogóle powinno się zbuffować wampira pod względem rzemieślniczym... ale to spory krok, wymagający wielu testów. Tutaj proponuję tylko lekką zmianę, przez którą być może kilka osób więcej zdecyduje się na wybranie tej rasy.
Gdzieś mi się obiło o uszy dążenie w kierunku ujednolicenia fabuły amo z jego mechaniką, to byłby dobry, mały krok. Wampir, który gryźć nie może, to nieszczęśliwy wampir Wink Nie widzę przeciwwskazań, tym bardziej że wampir rzem nie dostaje takiego samego expa za gryzienie jak wojownik
Tutaj chyba każdy kto chciał się wypowiedzieć, już to zrobił. Możemy ruszyć z głosowaniem?
Fizycznie jedyna różnica dotykająca wampira rzemka z immu lub bez to fakt, że może go ktoś okraść.
Exp/statystyk za śmierć nie traci. Wampirem mało osób gra nawet walczących chociaż rasa jest bardzo mocna, bo wymaga sporo czasu i klikania.

Jeśli będzie miał możliwość gryzienia na immunitecie trzeba zwrócić uwagę kogo realnie da radę gryźć i na jakiej profesji będzie. Niewykluczone, że na niektórych nie będzie miał nikogo do gryzienia albo 2-3 te same osoby co wymusi siedzenie prawie całej nocy dla groszy expa.

Argumentacja o mechanikach klas z immunitetem jest błędna albo złodziej też na immunitecie może wszystkich okradać.

Jeśli chcemy większej poważnej reprezentacji wampira na rzemieślniku to róbmy zmian pod to:
Hodowca ->zmienić koszty błogosławieństw bo tylko tyle go różni od elfa/gnoma
Alchemik->ma bonus do alchemii, ale przegrywa na int/sw
górnik/drwal->10/15 umki to trochę za dużo by nadgonić.
Stolarz/kowal->na jednym i na drugim nie ma przeciwwskazań by grać, 2 umki na stolarzu(człowiek) na evencie z planami to nie jest niegrywalna przewaga. U kowala 3 umki(kraś) oraz lepszy bonus(gnom) nie są nieosiągalne przy tym jak zbroja eventowa lubi siadać.
Oczywiście, że złodziej na immunitecie powinien móc okradać i szpiegować wszystkich. Moim zdaniem immunitet w ogóle nie powinien chronić przed kradzieżą. Jedynie żeby utrzymać jakąś logikę w tym wszystkim, można odebrać złodziejowi jako klasie możliwość wzięcia immunitetu. W końcu to przestępca ^^
Aktualnie nie rozmawiamy tutaj o tym jak zrobić z wampira grywalnego rzemka czy jak sprawić, żeby wampir rzemek mógł efektywnie korzystać z wampiryzmu, a jedynie o tym, że wampir rzemieślnik z immunitetem nie może korzystać z rasowej mechaniki w żaden sposób co jest moim zdaniem błędne.
Stron: 1 2