Amorion - Forum Gry

Pełna wersja: zepsuty eq u kowala/stolarza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Obecnie kowal i stolarz za zepsuty eq dostają 0 PD i niewielką liczbę umiejętności. W efekcie powstaje konflikt interesów między rzemieślnikami z ambicjami na event oraz walczącymi, którzy potrzebują dobrego ekwipunku.



Proponuję, by dostawali one taką samą liczbę umiejętności niezależnie od sukcesu/porażek, przy zachowaniu 0 PD przy porażce - podobnie, jak działa alchemik.
Dodam, że alchemik jest premiowany za przejście na wyższy poziom mikstury, gdzie kowalowi i stolarzowi de facto opłaca się kuć/strugać przedmioty na pierwszym poziomie.
Bez znaczenia. Nie mając umki na 100% i tak nie sięgają na tyle lepszego ekwipunku by zwracać na to uwagę. Sam pomysł pojawił się tylko dzięki hutnikowi, który zapewnia obecnie wystarczająco surowców by myśleć na ścinaniem skoków. Z opłacalnością poza 1 PD na sztuce, to kwestia rozrzutu wypadania specjalnych przedmiotów. Łatwiej trafić lub spudłować wszystko na wysokich poziomach niż na przedmiotach poziomu 1.
Podzielam zdanie Zielmitra, nie wiem czy jest to konieczne, od pewnego poziomu ekwipunku (dla zbroi jeszcze niższego) kowal ma mniejszy zasięg niż możliwe maksy, nawet gdy posiada 100% umiejki. Dzięki temu jak hutnik wygląda, kilku kowali może kuć 24/7 ekwipunek na wyższych poziomach, gdzie do maksa im trochę brakuje. Wydaje mi się to zbędne. Z drugiej strony tak jak piszesz alchemik czy hodowca dostają skilla za nieudane akcje, tylko PD brak
Powiem tak:
za dobry item lvl 1 dostaje 0.02 umki
za zepsuty item lvl 1 dostaje 0.02 umki
za dobry item lvl 100 dostaje 80x0.02 umki
za zepsuty item lvl100 dostaje 0.02 umki
Jak dla mnie wystarczy dopisać mnożnik przy poziomach wyższych niż 1.

Regularnie w trakcie ery są sytuacje, gdzie max na dany poziom jest wykuty, ale kowal musi czekać z kuciem na wyższy poziom, bo nie ma jeszcze umiejki.
W praktyce kowale grają tak, że nie ma tych nieudanych prób, jedynie exp różnie wpada zależnie od itemow z bonusem.
Zmiana która będzie poddana głosowaniu:
  1. Poprawić działanie nieudanego kucia u kowala/strugania u stolarza. Zmiana z 0.02 umiejki dla rzemieślnika (0.01 dla nie rzemieślnika) za nieudany przedmiot (niezależnie od wydanej energii) na 0.02 umiejki dla rzemieślnika (0.01 dla nie rzemieślnika) za każdy punkt energii w nieudanym kuciu/struganiu*.
* Analogicznie jak alchemik/hodowca
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, to ma 24h na przedstawienie ich. Po tym czasie rozpoczniemy głosowanie.