Amorion - Forum Gry
FAQ - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Pomoc (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Dział: FAQ (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Wątek: FAQ (/showthread.php?tid=12)



FAQ - Istis - 17-01-2018

Glosariusz:
lvl - poziom
SI - siła
ZR - zręczność
INT - inteligencja
SZ - szybkość
WB - walka bronią
ST - strzelectwo
RC - rzucanie czarów
TK - trafienie krytyczne
PK - punkty kradzieży
random - losowa wartość
PvM - gracz vs. potwór
PvP - gracz vs. gracz


Ogólne:

Gram z kimś na jednym IP, co zrobić? 
Należy wysłać zgłoszenie do administracji - stosowne formularze dla wspólnej gry lub tymczasowej opieki znajdują się w Opcjach Konta. Należy jednak pamiętać, aby pomiędzy kontami nie dochodziło do żadnych transferów - gdyż wtedy uważane jest to za multikonto. 

Jak zdobyć mniejsze ID? 
ID jest numerem identyfikującym postać gracza i nie można go zmienić w żaden sposób (chyba, że admin zmieni go ręcznie w bazie danych). Numery ID są aktualizowane wraz z rozpoczęciem Nowej Ery, gdzie każdy gracz otrzymuje najniższe możliwe ID (zapełniając luki powstałe na skutek kasacji nieaktywnych graczy). 

Jak zdobyć rangę? 
Rangę można zdobyć poprzez udział w konkursie, informacja o nim jest umieszczana w Wieściach / Ogłoszeniach. Częstotliwość organizowania konkursów zależy od ilości potrzebnych pracowników administracji. 

Jak długo trwa obecna era? 
Możemy to sprawdzić w lokacji "Zegar Miejski". 

Jak sprawdzić kiedy nastanie nowa era? 
Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Podstawowym wyznacznikiem zakończenia ery jest m.in. pokonanie Strażnika Skarbu (główny przeciwnik w grze), zakończenie Igrzysk oraz wyłonienie zwycięzców innych eventów (tj. "Królewski Stolarz" itp.). Warto zaznaczyć, że średnio trwa ona ok. 8 miesięcy. 

Czym są Igrzyska? 
Jest to turniej, który podzielony jest na dwie kategorie: indywidualną oraz klanową. Odbywa się mniej więcej 150 dnia ery - szczegółowy termin oraz regulamin przystąpienia do Igrzysk jest zawsze podawany w Wieściach. Osoba, która zwycięży na Igrzyskach otrzymuje tytuł Czempiona (Patrz -> Galeria Bohaterów). 

Czym są klany? 
W świecie Amorion klanem nazywamy grupę graczy współpracujących ze sobą (fabularnie lub mechanicznie) w celu osiągnięcia wspólnych korzyści. Dołączyć do jakiegoś możemy poprzez wysłanie zgłoszenia (opcja dostępna na stronie klanu). Każda społeczność klanowa rządzi się tak naprawdę swoimi własnymi prawami. 

Kto zatwierdza plotki? 
Plotki sprawdzają głównie Książęta, ale uprawnienia do tego ma też Namiestnik, jak i Władcy. 

Jak wysłać wiadomość w karczmie jako szept do innego gracza? 
Należy kliknąć ikonkę "P" znajdującą się przed nickiem gracza na liście obecnych w pokoju tawerny. 

Jak skasować konto w Amorion? 
Samemu nie można kasować kont, gdyż mogło by to doprowadzić do różnego rodzaju oszustw. W sprawie skasowania konta, należy zgłosić się do jednego z Książąt lub do Namiestnika. 


Postać:

Jak zdobyć więcej energii? 
Energia przybywa co godzinę w liczbie uzależnionej od poziomu postaci (im wyższy, tym jest jej więcej). Odzyskuje się ją też poprzez odpoczynek w domu i korzystanie z takich budynków jak Studnia artezyjska w siedzibie klanu lub Leśna fontanna w mieście Sith. 

Jak zdobywać doświadczenie? 
Doświadczenie zdobywa się walcząc z potworami lub wykonując określone czynności rzemieślnicze (tj. górnictwo, kowalstwo, drwalnictwo itp.). Niewielkie ilości doświadczenie można zdobyć też w lokacjach takich jak: muzeum (sala tradycji), akademia walki, pośredniak, góry, labirynt, a także pokonując innych graczy. 

Czy miasto, w którym przebywam ma wpływ na mechaniczne odgrywanie postaci? 
Niektóre z lokacji dostępne są tylko w określonym mieście (tj. choćby labirynt, podziemia). Warto też zaznaczyć, że trening w Sith i Arrakin jest o 10% tańszy niż w Elakkce. 

Czy wybór płci ma wpływ na mechaniczne odgrywanie postaci? 
Tak, należy wybrać płeć aby móc rozdawać Astralne Punkty. 

Czy charakter ma wpływ na mechaniczne odgrywanie postaci? 
Tak, należy określić swój charakter aby móc rozdawać Astralne Punkty. 

Czy wyznanie ma wpływ na mechaniczne odgrywanie postaci? 
Tak, warto wybrać którekolwiek z bóstw (w zależności od potrzeb), gdyż umożliwia to korzystanie z błogosławieństw w świątyni, które mogą okazać się decydujące przy wymagających walkach PvP lub eventach rzemieślniczych. Zakres dostępnych błogosławieństw uzależniony jest od wybranego bóstwa.
Szczegółowa rozpiska dostępności oraz kosztów błogosławieństw dostępna jest pod przyciskiem "Pomoc" w Świątyni. 

Jeśli jestem górnikiem, która ze statystyk jest dla mnie najważniejsza? 
Siła nie ma wpływu na wydobycie, czyli nie jest potrzebna górnikowi. Zamiast tego, zaleca się rozwijać wytrzymałość, bo zapewnia ona punkty życia, które zmniejszają ryzyko śmierci pod lawiną w górach 


Przedmioty:

Jak zdobyć złoto? 
Złoto zarabia się: 
  • na Arenie (walczący)
  • okradając innych (złodziej)
  • sprzedając swoje dobra (rzemieślnik)
  • uwalniając chowańce
  • w Strażnicy (zyski z podatków)
  • zwiedzając góry (znalezione surowce)
  • w Biurze Pracy (raczej strata energii)
Dodatkowo, jeśli jesteś nowy w Amorion (wiek poniżej 15, poziom poniżej 5) możesz skorzystać z dotacji dostępnych w lokacji Skarbiec Królewski. 

Jak zdobyć mithril? 
Można wykopać go samemu w górach lub po prostu kupić na rynku. Śladowe ilości mithrilu znajduje się także w labiryncie i innych lokacjach specjalnych. 

Jak zdobyć ekwipunek? 
Jeśli grasz wojownikiem, ekwipunek kupisz w mieście (płatnerz, zbrojmistrz, łucznik, szaman) lub na rynku (wyroby rzemieślnicze innych graczy). Jeśli grasz magiem, wszystko czego ci potrzeba znajdziesz w Magicznej Wieży, jednakże lepsze różdżki mogą tworzyć jedynie magowie zajmujący się umagicznianiem. Warto zaznaczyć, że zarówno zwoje z zaklęciami, jak i amulety można znaleźć w lokacji Podziemia w miastach Sith oraz Arrakin. 

Czym są Artefakty? 
Artefakty to przedmioty specjalne, zapewniające stałe premie do kilku atrybutów postaci. Można je zdobyć podczas zwiedzania gór, odpowiadając poprawnie na wszystkie pytania zadane przez strażnika mostu śmierci. 

Czym są Znaki? 
Znaki, podobnie jak Fragmenty Mapy zapewniają z poziomu stajni dostęp do lokacji specjalnej. Szansę na zdobycie znaku ma zarówno rzemieślnik (od 20 poziomu) jak i klasa walcząca (od 50 poziomu) każdorazowo podczas odpoczynku. Istnieje także mała szansa na otrzymanie znaku podczas uwalniania chowańców typu magicznego. W przeciwieństwie do fragmentów mapy, znakami można dowolnie handlować oraz przekazywać je innym graczom. Wymagana ilość, zapewniająca dostęp do nowej lokacji to 50. Co ważniejsze, w lokacji Kantyna (Arrakin) znaki można wymienić na przedmioty specjalne, których unikalna charakterystyka zależy od preferencji twojej postaci. 

Jaki poziom muszę mieć, żeby założyć lepszy kostur? 
Oto aktualny wykres: 
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2018-01-22_23-4?async&ran...1422988941]

Od czego zależy moc umagiczionego kostura? 
Głównie wpływa na to RC maga oraz siła czaru użytkowego, ale znaczenie ma także poziom postaci oraz czaru. Warto zaznaczyć, że elfy posiadają rasowy bonus do mocy umagicznianego ekwipunku w postaci 10%. 


Rozgrywka:

Czy istnieje możliwość zdjęcia Immunitetu Królewskiego? 
Tak - w Opcjach Konta. Warto jednak zaznaczyć, że zdjęcie immunitetu powoduje zmniejszenie statystyk postaci (siły, zręczności, szybkości, wytrzymałości, inteligencji oraz siły woli) o 25%. 

Po co są potrzebne domy? 
W domach można odnowić część dobowej energii. Liczba odnowionej energii jest zależna od poziomu postaci i poziomu upiększenia domu. Dodatkowo, do domu można dokupić szafy, w których można przechowywać przedmioty. 

Na ile trzeba rozbudować dom? 
Aby zregenerować maksymalną wartość energii (czyli między 29% a 31% dobowej energii) dom musi mieć wybudowaną sypialnie i upiększenie na poziomie 100%. 

Kiedy mogę dodać lokatora? 
Kiedy rozmiar domu wynosi 4. 

Czemu odzyskałem 100 energii, podczas gdy mój kolega odzyskał jej 230? Mamy przecież takie same domy. 
Ilość odnowionej energii zależy od dwóch czynników. Odzyskiwane jest między 29%, a 31% dobowej energii. Ta wartość jest losowa, i już przy tym losowaniu mogą wystąpić pewne różnice. Ponadto, gracz na poziomie 20 odzyska znacznie mniej energii niż gracz dajmy na to na poziomie 60. 

Czy da się jakoś inaczej zdobyć szaty? 
Tak, można je kupić od innych magów, otrzymać z klanu, kupić na targu przedmiotów lub w sklepie któregoś z graczy, można je także znaleźć w lokacji Podziemia w miastach Sith oraz Arrakin. 

Czy da się jakoś inaczej zdobyć czary i talizmany? 
Tak. Można znaleźć je w lokacji Podziemia w miastach Sith oraz Arrakin. 

Zniknęło mi złoto, dlaczego? 
Złoto posiadane przy sobie możemy stracić na dwa sposoby: podczas przegranej walki (10%) oraz możemy zostać okradzeni przez złodzieja. Złodziej podczas jednej próby, może ukraść 10-20% posiadanej przez nas sumy. Warto zaznaczyć, że pieniądze przechowywane w banku są w 100% bezpieczne, od kradzieży chroni nas również Immunitet Królewski. 

Zniknęła mi broń/zbroja, dlaczego? 
Każdy przedmiot ma swoją wytrzymałość, która podczas walki stopniowo maleje (przedmiot ulega zużyciu). Jeśli nie naprawisz przedmiotu, zanim wartość ta zmaleje do zera, ulegnie on bezpowrotnemu zniszczeniu. Swój ekwipunek możesz naprawić klikając "napraw używane" w menu ekwipunku lub "napraw" dla poszczególnego, aktualnie nieużywanego przedmiotu. 

Po jakim czasie najlepiej zbierać zioła na farmie? 
Największe zbiory otrzymuje się po upływie 22-26 godzin od zasiania. 

W jaki sposób budynki wpływają na siłę ataku i obrony klanu? 
  • Kuźnia pozwala produkować tarany o sile uzależnionej od poziomu kowalstwa.
Bonus taranu (atak) = kowalstwo / 1,5 
  • Pracownia drwala pozwala kopać wilcze doły o skuteczności wynikającej z wartości drwalnictwa.
Bonus wilczego dołu (obrona) = drwalnictwo / 1,5 
  • Fabryka umożliwia budowę adamantowych i kryształowych golemów, których zdolności zależą od poziomu alchemii.
Bonus adamantowego golema (atak) = alchemia / 2, (obrona) = alchemia / 8 
Bonus kryształowego golema (atak) = alchemia / 8, (obrona) = alchemia / 2 
  • Warsztat stolarski, w którym można wytwarzać balisty lub katapulty o skuteczności uzależnionej od stolarstwa.
Bonus katapulty (atak) = stolarstwo / 2, (obrona) = stolarstwo / 8 
Bonus balisty (atak) = stolarstwo / 8, (obrona) = stolarstwo / 2 


Eventy:

W jaki sposób mogę otworzyć portal prowadzący do Strażnika Skarbu? 
Portal otwiera się w lokacji Podróż dla tego, kto zdoła zgromadzić 50 map (o ile nikt nie zgładził jeszcze Strażnika).
Mapy znaleźć można:
  • w Podziemiach, szansa na to wynosi 0,04% przy każdym ruchu,
  • eksplorując Labirynt, szansa wynosi 0,15% przy każdym ruchu,
  • podczas odpoczynku we własnym domu, szansa wynosi 7,5%.
Szansa na zdobycie mapy podczas odpoczynku pojawia się dopiero po osiągnięciu 50 poziomu.
Pamiętaj, że nie można mieć więcej niż 50 map.

Skąd mogę wziąć fragmenty planu konieczne do stworzenia Eliksiru Życia lub Monumentalnego Ołtarza Iluminati? 
Fragmenty planu znaleźć można:
  • eksplorując Labirynt, szansa na to wynosi 0,1% przy każdym ruchu,
  • podczas odpoczynku we własnym domu, szansa na to wynosi 6%.
Szansa na zdobycie fragmentu planu pojawia się dopiero po osiągnięciu 750 punktów w alchemii (dla Eliksiru Życia) lub stolarstwie (Ołtarz).
Pamiętaj, że nie można mieć więcej niż 10 fragmentów planu. 

Jak zdobyć fragmenty Wielkiej Księgi Bestyj? 
Można je znaleźć wyłącznie podczas eksploracji Labiryntu, szansa na to wynosi 0,05% przy każdym ruchu,
Szansa na zdobycie fragmentu planu pojawia się dopiero po osiągnięciu 3000 punktów w hodowli.
Pamiętaj, że nie można mieć więcej niż 5 fragmentów. 

Jakie znaczenie ma ilość fragmentów planu dla szansy zwycięstwa w evencie? 
W przypadku Eliksiru Życia lub Monumentalnego Ołtarza Iluminati należy zgromadzić komplet fragmentów danego planu, wówczas szansa na wykonanie Eliksiru/Ołtarza wynosi 100%.
Aby odtworzyć Wielką Księgę Bestyj wystarczy nawet jeden fragment, natomiast im więcej się ich posiada tym wyższa szansa na sukces. I tak:
  • 1 fragment = 10% szans na próbę
  • 2 fragmenty = 22% szans na próbę
  • 3 fragmenty = 36% szans na próbę
  • 4 fragmenty = 52% szans na próbę
  • 5 fragmentów = 70% szans na próbę 

Prawo:

Trafiłem do więzienia, co robić? 
Przeczytać odpowiedni wpis w dzienniku i dowiedzieć się za co dokładnie zostałeś skazany. Prawdopodobnie w jakiś sposób złamałeś regulamin gry lub po prostu nie udała ci się próba okradzenia innego gracza (banku, sklepu). W lokacji Lochy możesz zapoznać się ze szczegółami wyroku (przyczyna, ilość pozostałych dni, ew. kaucja). 

Zaatakował mnie ktoś ze znacznie wyższym poziomem, czy tak można? 
Tak. Od 10 poziomu obowiązują inne zasady przeprowadzania ataków, a znaczenie ma bilans walk, nie poziom postaci. Mówiąc w skrócie, możemy wykonać atak na postać z bilansem walk nie mniejszym niż nasz własny. Z kolei po osiągnięciu 81 poziomu, bilans walk nie ma już znaczenia przy ataku na naszą postać. Wtedy można zostać zaatakowanym zarówno przez postać na wyższym poziomie, jak i o korzystniejszym bilansie walk od nas. 

Po ilu dniach mogę atakować innych graczy? 
Innych graczy można atakować dopiero od 4 dnia w krainie. (wiek zwiększany jest wraz z resetem głównym - o północy). 

Jak często mogę atakować zgodnie z prawem? 
Możesz wykonać jeden atak na każdą godzinę zegarową (czyt. mały reset), maksymalnie 3 razy dziennie. 

Ile razy złodziej może mnie okraść? 
Złodziej może okradać graczy aż nie skończą mu się punkty kradzieży. Jeśli chodzi o same punkty kradzieży, to rosną w ilości 1 PK na reset (czyt. godzinę). 

Czy ataki na strażnice są jakoś regulowane prawnie? 
Nie. Ataki na strażnice są regulowane tylko poprzez silnik gry. Niemożliwe jest atakowanie strażnic rozbudowanych do mniej niż 11 poziomu. 


Walka:

Od czego zależy trafienie przeciwnika? 
W walce z innymi graczami jak i potworami twoje trafienie jest liczone w postaci:
(1/4 + lvl/5800) * SI + (1/3 + lvl/2200) * INT + (1/3 + lvl/4000) * ZR + WB / RC / ST + poziom_postaci + bonusy_klasowe.
Warto zaznaczyć, że istnieje 3% szansy na to, że trafisz przeciwnika nie spełniając tych kryteriów. 

Jak nabijać uniki? 
Jeśli uda ci się uniknąć wymaganą ilość ataków przeciwnika (wraz ze wzrostem umiejętności wymagana ilość zwiększa się) - nieważne czy potwora na arenie, czy innego gracza, zdobędziesz 0.1 do umiejętności uniki. Twoje uniknięte ciosy z poszczególnych walk się kumulują. Za szansę uniknięcia ciosu odpowiada szybkość oraz umiejętność uniki. Unik można trenować również w Akademii walki. 

Dlaczego po założeniu lepszej zbroi nie unikam ciosów przeciwnika? 
Smocze zbroje posiadają procentową karę do uniku (wartość ta zależy od poziomu zbroi). 

Czym jest trafienie krytyczne? 
Trafienie krytyczne to największe szczęście w walce, dzięki któremu obrażenia bazowe atakującego wzrastają nawet o 100% (maks. mnożnik). Szanse na zadanie TK wzrastają wraz wartością umiejętności bojowej postaci (walka bronią, strzelectwo, rzucanie czarów), z ograniczeniem do maks. 25% prawdopodobieństwa (30% dla wojownika). Warto zaznaczyć, że istnieje 5% szansa na odparcie TK przez gracza broniącego się. 

Od czego zależy moc trafienia krytycznego? 
Moc trafienia krytycznego zależy jedynie od elementu losowego. Poniżej znajduje się tabela z procentowym zakresem prawdopodobieństwa każdego z nich - dotyczy ona wyłącznie walki z potworami na arenie i klas innych niż złodziej. 
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2018-01-22_16-2?async&ran...5687636047]
Trafienia krytyczne zadane przez atakujących łukiem zadają dodatkowe 10% obrażeń. 

Do czego służy mana? 
Każdy czar, który rzucisz wykorzystuje twoją manę i obniża jej poziom. Jeśli podczas walki mana się skończy, nie będzie można rzucać czarów (atakować ani bronić się przed atakami). 


Przydatne wzory:

Jaki jest wzór na obrażenia? 
  • Broń biała:
SI + dmg_broni + random (z przedziału 1;5*lvl) (Krasnolud wojownik otrzymuje 50% premię do siły używanej broni)
  • Łuk:
0.8 x ZR + dmg_strzały + dmg_łuku + random (z przedziału 1;5*lvl)
  • Magia:
INT * czar_ofensywny + random (z przedziału 1;5*lvl)

Jaki jest wzór na kradzież (złota w banku)? 
Aby kradzież była udana suma wartości (INT + ZR + 5 * um_złodziejstwo) musi być wyższa niż wartość losowa z przedziału (1 , poziom * (70 + 25 co każde pełne 50 poziomów + 10 co każde pełne 100 poziomów)).
Jednocześnie zawsze istnieje 5% szansy na nieudaną kradzież. 

Jaki jest wzór na udaną kradzież (innego gracza)? 
Próba kradzieży kończy się powodzeniem wtedy, gdy INT + ZR + um_złodziejstwo okradającego jest większe niż INT + ZR + modyfikator z poziomu okradanego. 

Jaki jest wzór na ukąszenie wampira? 
Powodzenie ukąszenia zależy od różnicy sum zręczności, szybkości, siły oraz inteligencji obu postaci, a także modyfikatora z poziomu, czyli bardziej obrazowo: 

Szansa ukąszenia = (ZR_wampira + SZ_wampira + SI_wampira + INT_wampira + wampiryzm) - (ZR_ofiary + SZ_ofiary + SI_ofiary + INT_ofiary + losowo od 1 do 10*LVL_ofiary).
Skuteczne ugryzienie nastąpi przy szansie wynoszącej minimum 5. 

Jaki jest wzór na zużycie many? 
Zużyta_mana = poziom_kostura / 6 + poziom_czaru / 4. 

Od czego zależy to, o jaki bonus umagicznie przedmiot? 
Na wielkość bonusu wpływ ma tylko RC oraz (w niewielkim stopniu) poziom gracza rzucającego zaklęcie. 
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2018-01-16_23-2?async&ran...4819707181]

Od czego zależy to, ile razy w rundzie zaatakuję przeciwnika? 
Od stosunku wartości waszych szybkości. 

Stosunek ataków względem szybkości gracza A i gracza B: (przyg. Even & Kailo) 
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2018-01-16_23-2?async&ran...4602466733]