Amorion - Forum Gry
Pracownia uzdrowiciela - usprawnienie - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Amorion (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Dział: Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: Pracownia uzdrowiciela - usprawnienie (/showthread.php?tid=1759)



Pracownia uzdrowiciela - usprawnienie - neherignus - 14-06-2018

Jak działa pracownia, dobrze wiemy, dla tych co nie wiedzą:
"Możliwość darmowego leczenia, mikstury silniejsze o 20%."

Działa ona źle. To znaczy nie tyle źle, że jest zbugowana, tylko że jest strasznie nieefektywna.
Przykład:
Gracz posiada 1000 HP, misktury są o sile 100, tak więc te z klanu leczą 120 punktów życia.


Gracz traci co walkę 50 HP. Robi 1 walkę, lecząc się z pracowni zużywa miskturę za 120 HP, brakuje mu tylko 50, lecząc się w ekwipunku poczeka aż będzie mu brakowało 100 HP i dopiero wtedy użyje. Wniosek? Przy 4 walkach walkach i ubytku 200 HP, lecząc się co walkę zużywamy aż 4 mikstury z klanu, zużyjemy miksturę o sile 120 nawet gdy nam będzie brakowało 1 HP, drogie wychodzi to leczenie. W przypadku ręcznego picia mikstur gracz będzie się starał nie wypijać zbyt wiele, bo nie ma sensu pić mikstury regenerującej 100 HP, gdy brakuje mu 10 HP do maksymalnej ilości życia.

Bardzo rzadko robi się walki, gdzie praktycznie co walkę traci się większość % HP (automatyczne picie z pracowni wychodzi na równi/lepiej z kontrolowanym piciem mikstur dopiero gdy potrzeba co najmniej 5 mikstur do pełnego uleczenia lub gdy bijemy się z ubytkiem procentowym w wysokości siła_miksturek/hp_gracza).

Rozwiązanie?

Pracownia uzdrowiciela działała by jak jedna wielka studnia. Co to znaczy? Wrzucając mikstury do klanu, skrypt automatycznie przelicza to na wrzuconą ilość HP i dodaje do puli. Ktoś wrzuci 150 mikstur o sile 200? Wtedy zasila uzdrowiciela o 30k HP. Gdy gracz skorzysta z leczenia z pracowni, w lecznicy miejskiej wtedy skrypt liczy ile danemu graczowi brakuje HP do maksymalnej ilości (przykładowo brakuje mu 130), dzieli to przez 1,2 (pracownia leczy o 20% mocniej) co daje 108,3 -> zaokrąglając do góry 109. Jeśli w takim przypadku klanowa pracownia uzdrowiciela posiada odpowiednią pulę regeneracji HP, gracz zostaje całkowicie wyleczony, a te 109 jest odejmowane z całkowitej puli HP uzdrowiciela. Jeśli oczywiście nie ma tyle, to gracz zostanie wyleczony o taką ilość HP, jaką jest dostępna.
Kwestia numer dwa. Wyciąganie mikstur z klanu. Jako, że 20% leczenia jest liczone tylko przez skrypt, przy wyciąganiu nie trzeba się o to martwić. Chcesz wyciągnąć? Pojawia się wtedy takie okienko:
[Obrazek: rksq9y.jpg]
Jeśli oczywiście w klanie nie ma wystarczającej ilości, wyskakuje błąd.

Kwestia numer trzy. Można to samo zastosować w przypadku mikstur na manę.