Amorion - Forum Gry
Folwark by Bimbromir Aquila - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Amorion (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Dział: Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: Folwark by Bimbromir Aquila (/showthread.php?tid=1836)



Folwark by Bimbromir Aquila - Mirimon - 12-12-2018

Witam wszystkich serdecznie,
odświeżam propozycję Bimbromira Aquila z 2011-02-05 dotyczącą powstania nowego obiektu - Folwarku.
Z racji tego, że nie jest to mój pomysł. Treść postu została ujęta w cudzysłów.

"Gracz rozpoczyna grę z niewielką posiadłością ziemską o powierzchni 1 akra, na której wybudowany jest magazyn. Do magazynu można dodawać i zabierać dowolne ilości surowców. 


Po każdym głównym resecie Folwark generuje dochód. Podstawą naliczania dochodu jest ilość akrów. Każdy akr generuje 5000 sztuk złota co reset, wartość ta może być modyfikowana ulepszeniami folwarku. 

Po każdym głównym resecie Folwark generuje 10 Punktów Inwestycyjnych. 

Gracz może zakupić teoretycznie dowolną ilość akrów. Koszt zakupu wynosi 2 Punkty Inwestycyjne oraz 20000 sztuk złota. 

Amoriońskie Prawo Lenne zabrania inwestowania Folwarku ze środków własnych gracza. Można wypłacić dowolną sumę, lecz nie można nic wpłacać. 

Linki: 
Folwark: 
Ulepszenia 
Magazyn 
Skarbiec 

Ulepszenia: tutaj można zakupować poszczególne upgready i „budynki”. Dodatkowo opcja zakupu kolejnych akrów. 
Magazyn: przechowuje dowolną ilość surowców. Dostępne opcje: dodaj /zabierz 
Skarbiec: tutaj można pobierać złoto. Tylko pobierać, to ważne ze strategicznego punktu widzenia, ponieważ folwark bazuje na założeniu o premiowaniu długofalowej inwestycji. 

Upgready i budynki: 

Żarna 
koszt: 3000 adamantium 
efekt: dodatkowe 2 Punkty Inwestycyjne na reset 
Stajnia 
koszt: 8000 sosna 
efekt: dodatkowe 3 Punkty Inwestycyjne na reset 
Kierat: 
koszt: 10000 adamantium 3000 wiąz 
efekt: dodatkowe 4 Punkty Inwestycyjne na reset 
Młockarnia 
koszt: miedź 30000, cis 15000 
efekt: dodatkowe 6 Punktów Inwestycyjnych 

Irygacja: 
koszt: 10000 leszczyna 
efekt: 10% dodatkowego zysku 

Trójpolówka 
koszt: węgiel: 80000, sosna 7000 
efekt: 15% dodatkowego zysku. Kumulatywne z Irygacją 

Płodozmian 
koszt: węgiel 250000, sosna 15000 
efekt: 25% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją i trójpolówką 

Melioracja 
koszt: 200000 leszczyna, węgiel 400000 
efekt: 50% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją, trójpolówka i płodozmianem 


Nie mam modelu matematycznego obliczającego wszelkie warianty, policzyłem sobie kilka prawdopodobnych i o ile era nie potrwa rok, to powinno mieć to sens. Jednak jakiś matematyk mógłby stworzyć model, w którym dałoby się policzyć maksymalny zysk w miesiącach 1-9 ery."



RE: Folwark by Bimbromir Aquila - Olmer - 13-12-2018

Nie lepiej podpiąć to pod strażnicę, którą zmodyfikowałoby się na Lenno właśnie w której skład wchodziłby Zamek, Wsie, Strażnice itp.


RE: Folwark by Bimbromir Aquila - Mati - 17-12-2018

Przy obecnej hiperinflacji, gdzie po paru dniach stoją klany, uważam, że kolejne miejsce do produkcji złota nie jest dobrym rozwiązaniem. Przychyliłbym się za to, do rozbudowy systemu strażnic.