Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - Wersja do druku +- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum) +-- Dział: Amorion (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26) +--- Dział: Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=28) +--- Wątek: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści (/showthread.php?tid=1965) |
Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - neherignus - 25-12-2020 Cześć! Pozwalam sobie dyskusję przenieść z wieści w to miejsce. Powody są proste, w wieściach nie da się sensownie rozmawiać oraz poruszę tutaj tematy na gruncie zarówno zmian w grze jak i kontaktu gracze vs rangowi, co uważam że w obecnej chwili też jest istotne. Na początek chciałbym odnieść się do wypowiedzi Nerpha: Cytat:Dlatego od kilku er prace nad zmianami sprowadzają się głównie do tego, że realizowane są pomysły tych, którzy faktycznie rozmawiają ze mną i argumentują.Upublicznienie tych zmian byłoby z korzyścią dla wszystkich, raz że bubel by nie przeszedł, dwa że pozostali gracze też by mogli się wypowiedzieć w danym temacie, a to prowadzi do.. merytorycznych dyskusji i de facto odrodzenia RK - w jakiej formie? Nieistotne dopóki gracze będą mieli te pomysły w jakimś miejscu i mogli dyskutować. Cytat:Dlatego bazuję na rozmowie z tymi, którym się chce, a nie z tymi, którzy uruchamiają się w komentarzach lub pojedynczej wiadomości w stylu "dej mie rangę i dostępy to piknie porobię". A później foszek bo nie dali rangi i dostępówNie każdy taki jest i warto dać innym też szanse i nie zamykać się na możliwości rozwoju Cytat:Z drugiej strony jednak śmiem twierdzić, że w ostatnich erach jakoś nie zalewały mnie wiadomości od osób z gotowymi projektami, argumentami i/lub chęcią zapracowania sobie na dostęp do gry.No właśnie, teraz spójrzmy na forum. Na to ile tutaj jest naprawdę fajnych usprawnień, pomysłów, nowych rzeczy. Dlaczego musimy podbijać tematy, które i tak są na szczycie bo nikt tutaj nie rozmawia? Dlaczego administracja nie zagląda do tych tematów i nie pisze stosownego komentarza: "Odrzucone" + zamknięcie tematu. Jako gracze chcemy zmian, ale jeśli tworzymy wątki z pomysłami i one przechodzą bez echa, to po co robić to dalej? My nie mamy mocy wprowadzenia ich w życie Następnie do wypowiedzi rangowej Naamah Anaverth: Cytat:Narzekacie na to, a czy ktoś z was tak naprawdę ma przygotowany gotowy projekt w zakresie zmian? Chętnie przyjmę i podyskutuję, skoro ,,władza" tak bardzo was ignoruje.Tak, jest ich mnóstwo na tym forum. Ostatnia wiadomość z odpowiedzi do Nerpha powinna Ci więcej w tym temacie wyjaśnić Cytat:Drugą sprawą jest powstanie discordu amorionu, na którym zostały wyznaczone specjalne kanały do lepszej komunikacji między graczami zarówno w strefie fabularnej, jak i mechanicznej. Każdy klan ma swój serwer na discordzie, wiec nie wiem czemu niektórzy z was tak krytycznie podchodzą do jego powstania.Zapewne chodzi o poziom rozmów. Discord średnio nadaje się do zmian mechanicznych, główne powody:
Pozdrawiam, Neherignus RE: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - Nerph - 25-12-2020 Dzięki za ten temat, bardzo mnie cieszy, że wracamy do dyskusji i mam nadzieję, że na dłużej. Jeszcze kilka wyjaśnień z mojej strony: Moją wielką winą jest brak czasu na regularną grę i wynikający z tego brak zrozumienia dla części realiów ekonomicznych, statystyk itp., nie wspominając już o braku regularnych informacji od graczy. Dlatego proces wprowadzania zmian jest obecnie taki a nie inny - aktywizuję się mniej więcej tydzień przed IA, ale dopiero po nich zaczynam na poważnie rozmawiać o zmianach. To zły system, ale na lepszy musiałbym się przestawić. Moja wizja zakłada dwustronną współpracę gracze vs ja + potencjalnie nie tylko ja (o tym za chwilę). Gracze: - Dyskutują o zmianach, ich wadach i zaletach, a nie tylko interesach danej frakcji. Oczywiście wierzę, że każdy ma preferencje i sympatie, mimo wszystko trzeba spróbować się dogadać. - Potrafią ustalić w jaki sposób rozwiązywać sytuacje sporne i wewnętrzne spory. I nie chodzi tylko o samo głosowanie, ale również o fakt, iż po nim robimy krok naprzód i działamy dalej. - Dają możliwość dopasować omawiane projekty do możliwości wprowadzających i/lub mogą zaoferować wsparcie. Ja: - Regularnie zapoznaję się z projektami i wprowadzam zmiany zaakceptowane przez RK. - W przypadku niewystarczających umiejętności, przyjmuję pomoc/sugestie innych. I tu przechodzimy do kwestii samej pomocy. Naprawdę nie chcę odrzucać propozycji pomocy od strony kodowania, bo absolutnie nie czuję się w tym specjalnie dobry. Nie będę też kłamał, że przyjmę pomoc każdego, bo tzw "umoczonym graczom" po prostu nie mógłbym zaufać. Ale zupełnie poważnie, jeśli ktoś chce pomóc, widzę przynajmniej dwie drogi: - jednorazowa pomoc z danym projektem, gdzie mogę podyskutować o konkretnej problematycznej zmianie i ewentualnie podzielić się z kimś częścią kodu, - pomoc na stałe, czy raczej przystąpienie do grona Architektów/Amorion Teamu (jak kto woli to nazwać). Uczciwie powiem, że widzę to raczej na zasadzie kilkuetapowej drogi. Niestety wiąże się to z koniecznością rozmawiania ze mną oraz wymaga pewnej dozy cierpliwości, ale droga nie jest zamknięta. W zasadzie ostatnia kwestia to dlaczego nie zaglądam na forum. Jest to kwestia braku czasu, wiem że to niedobrze, ale niestety tak właśnie jest. Ale jeśli wskaże mi się miejsce, w którym te tematy będą i nie będę musiał być tym jedynym wyrażającym opinię - postaram się poprawić swoją obecność na forum. RE: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - neherignus - 26-12-2020 Cytat:Moją wielką winą jest brak czasu na regularną grę i wynikający z tego brak zrozumienia dla części realiów ekonomicznych, statystyk itp., nie wspominając już o braku regularnych informacji od graczy. To jest zrozumiałe, jesteśmy dorosłymi ludźmi i pracujemy, nie zawsze jest czas by jeszcze po godzinach siedzieć nad grą, która de facto jest tylko hobby. Propozycje zmian przegadywane właśnie dopiero w okolicach IA to bolączka ostatnich RK, tych mniej udanych. O ile zmiany klasowo-rasowe walczących faktycznie wtedy należy rozpatrywać, o tyle mniejsze zmiany, poprawki itd można by załatwić wcześniej. Tym bardziej, że większość rzemków jest już wtedy po swoich eventach, więc można ten czas im poświęcić. Cytat:Naprawdę nie chcę odrzucać propozycji pomocy od strony kodowania, bo absolutnie nie czuję się w tym specjalnie dobry. Jasne, pewnie nawet sam się na tej liście znajduję, z racji na średnio przychylne komentarze, jednak w kwestiach mechanicznych nigdy nie robiłem pod siebie, a przy dyskusjach opieram się na matematyce. Poza tym są też inni gracze, sumarycznie dopełniając różne umiejętności, więc potencjał do zmian jest ogromny. Cytat: Ale jeśli wskaże mi się miejsce, w którym te tematy będą i nie będę musiał być tym jedynym wyrażającym opinię - postaram się poprawić swoją obecność na forum. Wydaje mi się, że ten dział + bugów są wystarczające dla mechów. Podejrzewam, że i Zielmitr będzie aktywny, więc już jest co najmniej trójka ludzi z trzech różnych "obozów". Po prostu fajnie gdyby wszystkie zmiany były na forum do wglądu, nawet jeśli wychodzą one w 100% od Ciebie. Poza tym proponowałbym wydłużenie ery testowej co najmniej do 5 tygodni. Raz, że jest wzmianka o zmianie w herosach, więc fajnie by było ją sprawdzić (26-28 dzień ery) oraz jest opcjonalnie nowa rasa i klasa. Gdyby te zmiany były, to w 5 tygodni zarówno sprawdzimy jak będą nowości wyglądać w evencie herosa oraz jak sobie radzą w expieniu po tym 100 poziomie. RE: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - Arana - 28-12-2020 Bardzo się cieszę, że mój komentarz pod wieścią odniósł się takich echem i chociaż nie miałam nadziei na jakąkolwiek zmianę... właśnie się we mnie ona zatliła. Uważam, że wyrzucenie z siebie żali, może oczyścić atmosferę i być może wpłynie pozytywnie na naszą wspólną ulubioną grę - hobby. Nie będę się odnosić do konwersacji pod wieścią i czy konduktywne komentarze na temat konstruktywnych komentarzy są faktycznie konstruktywne... Przejdę do opinii o zmianach. Z racji świąt i końcówki ery, niewielu graczy zagląda na Amorion, a jeszcze mniej na komentarze pod wieścią. Dlatego, Nerph, jeśli podejmiesz decyzję o wprowadzeniu RK, czy jakiejś grupy wybranych (rangą, czy jakkolwiek), proszę o dodaniu chociaż ogłoszenia na grze o takim naborze. Zwiększy to ilość osób, które się zgłoszą. W tej chwili nie wiem czy te słowa były rzucone i zgłaszać się można... czy to tylko otwarcie dyskusji. Ale tak naprawdę, wystarczy formuła zaglądania na forum - jak napisał Neher - propozycje i bugi. Z mojej strony, również odnoszę się do nowych propozycji zmian, gdy tylko jestem w stanie (czasowo, oraz doświadczenie na amo mi pozwala się wypowiedzieć). Jeśli to wystarczy - masz już 4 osobę, która będzie się odzywać i komentować z jeszcze innego "obozu". Jest tutaj wiele świetnych pomysłów... Jeśli gracze zauważą, że są wysłuchiwane, na pewno pojawią się nowe. Sama mam wiele przemyśleń i pomysłów, ale jeśli te dużo mniejsze i prostsze są ignorowane, to nie widziałam sensu w rozpisywaniu kolejnych. Jeszcze odnośnie serweru na discord - uważam, że rozwijanie go jest zbędę. Ilość graczy nam nie rośnie... a odsyłanie ich na zewnętrzny serwer, może wpłynąć negatywnie na aktywność (np. fabularnych graczy). Nie jest to też dobre miejsce na dyskusje na temat zmian - chyba widać to po tym, co jest teraz. A wymiana informacji? Głównym miejscem gry jest amorion.pl, zewnętrznym - to forum. Do obu mają dostęp gracze i nawet bez logowania na forum - widzą co się dzieje, mogą czytać, czerpać informację. Na discordzie należy posiadać konto na dc, komputer/telefon na którym go obsłużą (aplikacja jest bardziej wymagająca niż podstawowa przeglądarka), przejść weryfikacje w celu otrzymania dostępów dalej... Nie wiem jaki ma to przyśpieszyć przepływ informacji, bo większość jednak tam nie dotrze. Siły przerobowe i czas jest potrzebny na wpływ na rozwój amorionu, a nie zewnętrznych serwerów. Na tym forum jest ogrom botów reklamujących... Ale znajduje się czas na odsyłanie na dc do innego tematu, bo dyskusja zboczyła z kursu i kasacja wpisów, aby nie zepsuć zaplanowanego schematu. Czym więcej osób tam będzie się odzywać, tym wiadomo - wkroczy chaos. Discord to przede wszystkim komunikator. Wystarczyłyby 3 kanały - na spam i na ważne informacje (np gdy serwer padnie, aby było info od administracji, czy z datą wprowadzania nowej ery, konkursach itd), i 3 - dyskusje pomiędzy (dla wszystkich o amorionie). Ewentualnie miejscem na pisanie grupowych sesji, skoro na forum się nie sprawdziło i nie przeszkadzają fabularnym limity znaków. Również z chęcią poczytam o najbliższych zmianach i pomogę ocenić. Nie wiem na jakim etapie wprowadzania ich już jesteś, skoro testowa era ma być wprowadzona zaraz po nowym roku. Daje to jednak czas na przyswojenie ich i... wybór postaci, którą zmiana dotyczyła, aby przetestować - do tego trzeba znać zmiany przed startem ery. RE: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - Vuko - 30-12-2020 Oj, święta święta i po świętach. Wybiłem się nieco z rytm gry, ale ogólnie, to jeżeli przyda się w radzie ktoś średnio matematyczny, ale za to z pełną pomysłów głową i dobrymi chęciami, to jak najbardziej się na to piszę. Doświadczenie z valheryjkami jako takie mam, na kilku się przewinąłem, wiem co mnie na nich wkurzało, co się podobało a to chyba całkiem niezła podstawa by wiedzieć co robić Jeśli chodzi o kontynuacje wątku z wieści, rozumiem, że pomysł, by najlepsze klany nagradzać możliwością wystawiania kandydatów mógłby się nie sprawdzić, ze względu na to, że mogło by zabraknąć chętnych na takie przedsięwzięcie. Co do discorda, ciężko mi się wypowiadać na jego temat. Odszedłem z niego, bo jedyne co tam widziałem, to jakieś bezsensowne kłótnie o byle co. Mam nadzieję, że na forum będzie większa kultura wypowiedzi RE: Zmiany, zmiany, gracze vs rangowi? Temat z wieści - Nerph - 31-12-2020 Szczegóły dotyczące zmian zostały opublikowane w tym temacie. Jako że pewnie większość kolejnych komentarzy poleci tam, odniosę się tylko do dwóch kwestii: - Ogłoszenia na rangi - tak, na pewno wrócimy do formuły otwartych konkursów. Koniec końców nie wiem jaki przyniesie to efekt, ale warto ponownie spróbować. - Discord - jak na razie ten projekt nie przyniósł zbyt wielu (jeśli w ogóle) korzyści, a kosztował nas sporo nerwów i kontrowersji. Na dzień dzisiejszy prawie na pewno zastopujemy jego rozwój i wrócimy do tematu najwcześniej w trakcie właściwej NE. |