Nowa klasa "MNICH" i mechanika "WALKA WRĘCZ" - Wersja do druku +- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum) +-- Dział: Amorion (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26) +--- Dział: Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=28) +--- Wątek: Nowa klasa "MNICH" i mechanika "WALKA WRĘCZ" (/showthread.php?tid=2011) |
Nowa klasa "MNICH" i mechanika "WALKA WRĘCZ" - Drago - 10-03-2021 Dzień Dobry (albo Dobry Wieczór w zależności, o której post jest czytany). Pragnę przedstawić swój pomysł nowej klasy, która wydaje mi się całkiem innowacyjna. Chociażby dlatego, iż wprowadza ona nową umiejętność bojową, tuż obok strzelectwa, rzucania czarów oraz walki bronią. Mowa tutaj o "Walce wręcz". Umiejętności dostępnej dla każdego, bez względu na wybór klasy, rasy, czy narzędzia destrukcji. Zdobywanie umiejętności odbywałoby się na zasadzie prowadzenia starcia jak nazwa wskazuje bez użycia broni. W tym celu należałoby zaimplementować kod, który sugerowałby, że brak broni liczy się jako +1 (lub +0 jeśli istnieje taka możliwość). Za obrażenia od walki wręcz decydowałyby siła (3/3 wartości) zręczność (2/3 wartości) oraz inteligencja (1/3 wartości). Chciałbym, by klasa była uniwersalna dla każdego rodzaju atrybutu. Chodzi o zróżnicowanie. Dzięki temu jeden będzie miał większe obrażenia, a inny większe trafienia. No, ale przejdźmy do konkretów. Cechy Mnicha: ○ Bazowy przyrost 10 energii na reset ○ Przyrost 0.3 energii na poziom ○ +1.0 do przyrostu wszystkich atrybutów za 1AP (rekompensata za brak broni i tarczy) ● "Pełny kontakt": Mnich nie może korzystać zarówno z broni, jak i tarczy. ● "Świadomość": Błogosławieństwo nie wymaga punktów wiary. ● "Mentalny spokój": Ograniczenie charakteru postaci do Neutralnego. ● "Krwawy sport": Losowa premia (1-3) do walki wręcz (zwiększana o podobną wartość co 50 poziomów). ● "Kontrola gniewu": +x% szansy na zadanie trafienia krytycznego w walce z innymi graczami.* * = Tutaj warto obmyślić, jaka wartość byłaby odpowiednio zbalansowana. Liczę na Was. Myślałem też, by nadać Mnichowi jakąś premię do szybkości w walce, .. albo specjalny bonus, jak rytuał u wampirów (nazwałbym go Ścieżką Mantry). Chciałbym jednak zobaczyć póki co, jak pomysł się przyjmie w aktualnej formie. Sferą fabularną zajmę się później, gdy fundamenty okażą się dostatecznie solidne. Proszę o wsparcie w rozwoju pomysłu i możliwie poważne podejście do tematu. |