Amorion - Forum Gry
eventy zielarza oraz hutnika - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Rada Królewska (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=48)
+--- Dział: Projekty / Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=50)
+--- Wątek: eventy zielarza oraz hutnika (/showthread.php?tid=2058)



eventy zielarza oraz hutnika - Shade - 03-08-2021

Głównym problemem przy projektowaniu obu eventów jest fakt, że klasy te mocno napędzane są surowcami i w praktyce ten, który dostaje najwięcej zasobów jest w stanie wyciągnąć najlepsze umiejętności. Możliwości mamy tutaj dwie - albo przebudujemy obie te profesje, albo eventy nie będą premiowały w głównej mierze umiejętności.

Dla mnie zielarz i hutnik to postacie wymagające systematyczności i sumienności, dlatego eventy zaprojektowałem w następujący sposób:

84 dnia ery postaciom, które posiadają ponad 12k umiejętności hutnictwa pojawia się opcja wysyłania geologa po nowe złoża - tytanu.
Geolog ma szansę znaleźć tytan [jedną sztabkę danego dnia], tylko jeśli zostanie wysłany w określonym okienku danego dnia [trwa ono godzinę i jest losowane z zakresu 18-22, tak więc wysłanie 4 geologów co godzinę daje 100% szansy].
Następnie musimy rozbudować hutę o dodatkowy poziom, kiedy już to zrobimy możemy próbować wytopić Figurkę Tytana [każda sztabka daje 10% szans aż do 70% max].
Osoba, która pierwsza to zrobi, wygrywa event.

68 dnia ery postacie minimum 4k umiejętności zielarstwa oraz komplet 7 planów [do znalezienia w labiryncie] mogą podjąć się próby stworzenia Królewskiego Ogrodu.
Znajdujące się w nim rośliny należy podlewać codziennie o 10:00 i 20:00, tuż po resecie. Jeżeli rośliny zostaną podlane o odpowiedniej porze, nasz ogród wzrośnie o 5%, jednak każda minuta zwłoki to 1% mniej - tak więc nawet 5 minut spóźnienia niweluje wysiłek.
Osoba, której ogród jako pierwszy zostanie ukończony w 100% uzyskuje tytuł Królewskiego Ogrodnika.


Dziękuję za uwagę.


RE: eventy zielarza oraz hutnika - Arana - 08-08-2021

Po pierwsze - chore są propozycje, że musi się coś zadziać równo o jakiejś godzinie.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale 99% graczy ma już pracę, rodzinie i inne obowiązki. Trudno byłoby brać tydzień wolnego, bo muszę podlewać kwiatki o określonej godzinie, bo nie ma opcji włączenia Amorionu z telefonu podczas pracy. Obecnie eventy najczęściej wpadają po resecie głównym (po północy), więc pracujący w nocy muszą wziąć ten jeden dzień (noc) wolnego... nie tydzień. Zgadzam się, że te profesje działają na systematyczności, ale każdy indywidualnie ustala sobie na początku ery, o której ma czas zbierać zioła, czy wysyłać geologa, do swojego trybu życia. Nie możemy tego narzucać nikomu.

Po drugie - dla mnie obie te profesje trzeba zmienić, zanim dojdziemy do pomysłu eventu dla nich.
Zaburzenia w tej erze odnośnie rud jest tragiczne. Żelazo było bezcenne, a węgiel kosztował krocie - odwrotnie do tego, co było kiedyś.
To mówiłam już w erze testowej, że zielarz działa źle i budowaniu na nim hutnika jest błędem.
Nie wiem jak w innych klanach, ale ja miałam taką samą liczbę górników co wcześniej, aby wyrabiać z kopaniem adamantium i węgla dla hutnika. Nie zmniejszyło to w żaden sposób potrzebę tych profesji, a takie było założenie przy tworzeniu hutnika.


RE: eventy zielarza oraz hutnika - neherignus - 18-09-2021

Tak jak Arana mówi uzależnienie eventu od godzin lub dnia ery jest o tyle problematyczne, że gracz musi już na starcie ery zaplanować czy będzie w stanie w odpowiednich dniach się pojawić i wykonywać akcję przez jakiś czas

Inny problem z tymi profkami jest taki, że na początku dają mało/wystarczająco surowców i trzeba w nie inwestować, a po pewnym czasie zalewają rynek ziołami i rudami, których nikt do niczego nie potrzebuje. Bardziej bym poszedł w zmniejszone koszta obu profesji oraz zmniejszoną ilość surowców, które produkują, dopiero wtedy bym myślał o jakimś evencie dla nich


RE: eventy zielarza oraz hutnika - Zielmitr - 18-09-2021

Hutnikowi pod event musielibyśmy poprawić przetop oraz exp z wykopywania, a Zielarzowi jakoś ujednolicić start by nie był aż tak zależny od mithrilu lub suszenia. Problematyczne jest to, że obie profesje mogą przestać kopać/zbierać, a by dobijać umkę do eventu tylko suszyć/przetapiać.(kwestia opłacalności)

Jestem też zwolennikiem w razie czego eventów podobnych do obecnego górnika/drwala dla zielarza/hutnika czyli podczas zbierania mają szansę X. Oczywiście po rozwiązaniu problemów powyżej.