Amorion - Forum Gry
Walka/Inne - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Rada Królewska (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=48)
+--- Dział: Projekty / Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=50)
+--- Wątek: Walka/Inne (/showthread.php?tid=2068)



Walka/Inne - Zielmitr - 27-08-2021

Przedstawię tutaj kilka swoich propozycji zmian ogólnych, które mieszczą się w walka/inne patrząc po zmianach w grze.
Są one częściowo powiązane z tematem jubilera 

1) Dodanie Potworka poziom 425, 25k hp/obrona/atak/trafienie, 50k szybkości oraz doświadczenie/złoto od 8,7k do 9,75k

2) Zmiana wzoru na przyrost AP dla nierzemieślników na 10 + sufit (lvl/6).

3) Zmiana liczenia trafienia do brania pod uwagę tylko głównej statystyki UB, nie pobocznych.

4) Zmiana pierwszego progu w szybkości ataku/ilości ataków na 2-1 z większe lub równe 1.2 na większe lub równe  1.1

Wyjaśnienie:
Nowy mobek jest pośredni do Bhaala/Balora, ma średnią expa z nich, podwojoną szybkość oraz bazowe statystyki. Ma być nowym mobkiem końcowym, który rozwiązuje problem "chciałem zainwestować więcej w siłę/inta/zręczność", a nie tylko szybkość, z jubilerem oraz apkami większość kombinacji dzisiaj kończących na bhaalu, jest wstanie wejść na niego efektywnie. Efekt wprowadza to parę poziomów więcej (wyższy exp), między 400-800 trafienia, lekki zysk uniku (parę setek, ale mniej niż trafienia).

Apki tylko związane do nowego mobka/jubilera, nie muszą być w takiej formie mogą być schodkowane od X poziomu. (to tylko przykład)

Zmiana z trafieniem dziwnie brzmi, ale chodzi o liczenie trafienia tylko ze statystyki, którą się używa w walce. Przykład obecny WB noszący mieczyk miałby liczone tylko z siły + UB +bonusów rasowych/klasych+poziom
zamiast siły+zręczności+inta + reszta. Czyli zamiast trzech statystyk (siła/int/zręczność) tylko tą używaną przez niego w walce. Jest to propozycja czysto pod jubilera, który w przedmiotach da trafienie oraz ograniczy potencjał nowego wyrzucania statystyk w błoto na start.


Zmiana pierwszego progu to poprawienie obecnie istniejącego, który przy sporych liczbach się nam rozjeżdża co powoduje masę walk 1-1 przy wysokich ilościach szybkości, gdzie tak nie powinno być.
czyli progi byłyby
1-1  dla poniżej 1.1
2-1 dla 1.1-2.19
3-1 dla 2.2-3.19
4-1 dla 3.2-4.19
5-1 dla 4.2-


RE: Walka/Inne - Shade - 08-09-2021

1,2)
Jak rozumiem z Jubilera mamy obecnie 2k ataku i 4k obrony. Bhaal ma 22k/20k czyli nowy mobek ma o 3k więcej SA i 5k więcej obrony.
WB inny niż barb może wyciągnąć obecnie pod 15600 defa z eq, dodatkowo 4k od jubilera = 19600.
Oznacza to, że gdy obecnie postać taka musi zapakować 6400 w wytkę, by nie walczyć na ujemnym defie, po zmianach będzie to 5400, czyli 1k mniej.
Z atakiem sprawa wygląda inaczej, brakować nam będzie dodatkowych 3k.
Wrzucenie dodatkowych 3 AP / lvl do 200 poziomu = 600 AP.

Moim zdaniem taka sytuacja ponownie będzie premiowała postacie posiadające najlepszy przelicznik z AP do stat, czyli krasie. Osobiście, zamiast sypać graczom dodatkowe apki skłaniałbym się do stat 22k SA / 30k obrony i nie dodawania większej liczby AP, dzięki czemu postacie nie będą musiały wydawać tak dużych ilości AP na wytrzymałość i będą poniekąd zmuszone do rozwijania siły ataku, co w konsekwencji oddali widmo dominacji balorowców.

3) Spoko pomysł, jestem jak najbardziej na tak.
4) Moim zdaniem obecny wzór nie jest zły i nie komplikowałbym go bardziej.


RE: Walka/Inne - Zielmitr - 12-09-2021

1,2) Nie liczyłeś obrażeń od poziomu, bo Bhall standardowo też ma statki 20k.

20k ataku i 30k defa to trochę Potwor paraolimpijczyk, bo realnie na niego wejdą praktycznie wszyscy poza wampirem oszczędzającym na szybkość. Dzisiaj już na Bhallu gracze mają ponad 30k SA. Realnie nie zmienia nic, tylko 3 kombinacje Elf/paladyn/jaszczur rozdadzą apki w atak wcześniej, jeśli przypadkiem nie wyjdzie jak zwykle że to "uników/szybkości" brakuje.

3) Tak

4) Zmiana jest tylko w 1 progu, który potem robi strasznie losowe 1-1 przy średniej szybkości 20k+, Pewnie nie ograłbym Cie gdybyś miał 2-1.


RE: Walka/Inne - neherignus - 23-09-2021

Zmiany które będą poddane głosowaniu:
  1. Zmiana liczenia trafienia, by brana pod uwagę była tylko główna statystyka powiązana z UB (konkretnie: WB - siła, RC - inteligencja, US - zręczność).
  2. Zmiana pierwszego progu w szybkości ataku/ilości ataków na 2:1 z: "większe lub równe 1.2" na "większe lub równe  1.15"
Punkt 1 oraz punkt 2 z listy Zielmitra są powiązane z tematem jubilera, proponuje je zawrzeć w tamtym temacie.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, to ma 24h na przedstawienie ich. Po tym czasie rozpoczniemy głosowanie