Amorion - Forum Gry
rework górnika oraz hutnika - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Rada Królewska (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=48)
+--- Dział: Projekty / Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=50)
+--- Wątek: rework górnika oraz hutnika (/showthread.php?tid=2144)



rework górnika oraz hutnika - Shade - 06-06-2022

Jeszcze całkiem niedawno, górnik miał dostęp do dwóch kopalni - górskiej oraz miejskiej. Problem polegał na tym, że kopanie w miejskiej nie było tak opłacalne, jak kopanie w górskiej przez co ambitni górnicy niechętnie tam zaglądali. Wprowadzenie hutnika sprawiło, że górnikom zabrano dostęp do kopalni miejskiej. Jednocześnie nowa klasa bazowała na zielarzu, przez co powielała związane z nim problemy. Jednocześnie górnik stał się raczej 'poszukiwaczem skarbów', niż prawdziwym kopaczem.




Zmiany w górniku.                                                            
                                                            
Oddanie górnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni - na nowych zasadach.                                                            
W Miejskiej Kopalni gracze będą mogli wydobywać miedź, cynk, cynę, żelazo oraz węgiel.                                                            
                                                            
Wprowadzony zostanie system licencji na wydobywanie metali. Licencje można wykupywać niezależnie od siebie - od początku mamy możliwość zakupu każdej z nich.                                                            
Po wykupieniu odpowiednich licencji gracz będzie miał możliwość wyboru, którego metalu pragnie szukać.                                                            
                                                            
W trakcie poszukiwań rozkład prawdopodobieństwa wygląda analogicznie do Górskiej Kopalni:                                                            
40%    znajdujemy wybrany metal                                                        
10%    znajdujemy węgiel                                                        
40%    nic nie znajdujemy                                                        
10%    lawina                                                        
                                                            
Ceny licencji                                                            
•    1000 sz – miedź                                                            
•    5000 sz i 50 mithrilu – cynk                                                            
•    10000 sz i 100 mithrilu – cyna                                                            
•    30000 sz i 300 mithrilu – żelazo                                                            
                                                            
Współczynniki wydobycia dla Miejskiej Kopalni                                                            
0,7    węgiel                                                        
6    miedź                                                        
8    cynk                                                        
10    cyna                                                        
12    żelazo                                                        
                                                            
Współczynnik PD dla Miejskiej Kopalni                                                            
7/15    węgiel                                                        
3,15    miedź                                                        
4,2    cynk                                                        
5,25    cyna                                                        
6,3    żelazo                                                        
                                                            
Wzór na wydobycie:                                                            
sufit((los * 1 / współczynnik) * (1 + górnictwo / 20))                                                            
los = losowanie z zakresu (1,20)

Dodatkowo:                                                    
Bonus w przedmiocie specjalnym ulegnie edycji - po zmianie będzie dawał +5% do wydobycia [obecnie daje +5% do wydobycia mithrilu].                                                    
Usunięcie z lokacji „Górska Kopalnia” możliwości zdobycia węgla.                                                    
Dodanie możliwości wygrania eventu w Miejskiej Kopalni.                                                    
                                                            

W praktyce z perspektywy górnika nie ma znaczenia, w której kopalni będzie kopał. Współczynniki PD oraz wydobycia dopasowane są tak, żeby niezależnie od lokacji postać dostawała średnio tyle samo PD. Jeden górnik będzie w stanie spokojnie zaopatrzyć jednego, a w późniejszym etapie gry i dwóch kowali - natomiast od klanów będzie zależało, ilu górników zostanie oddelegowanych do kopania w górach, a ilu powinno działać w mieście.




Zmiany w hutniku.                                                                            
Zabranie hutnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni.                                                                            
                                                                            
Zastąpienie progów na dodatkowe sztabki wzorem analogicznym do wzoru alchemika na dodatkowe mikstury. Dodanie u hutnika PD za wytopienie sztabki.                                                                            
Hutnik o wyższej umiejętności/sile ma szansę na wytopienie dodatkowej sztabki i zdobycia w ten sposób większej liczby PD.                                                                            
Koszt wytopienia wynosi 1 energii, za każde topienie rzemieślnik zdobywa 0.02 hutnictwa. Za 1 energii wytopionych zostaje początkowo 10 sztabek, liczba ta z czasem zwiększa się (do maksymalnie 60).                                                                            
Jeżeli ze wzoru na topienie wynika, że mamy szansę na kolejną sztabkę, koszt topienia zwiększa się automatycznie o koszt dodatkowej sztabki.                                                                            
Przy wpisaniu większej liczby akcji wytapiania, gra automatycznie zaktualizuje umiejętność postaci co 1 akcję.                                                                            
                                                                            
Wzór na liczbę sztabek:                                                                            
tgh((hutnictwo + sila x 0.1)/2000) x 50 + 10                                                                            
PD:                                                                             
20 + 10 x (wytopione sztabki - 10)                                                                            
                                                                            
Przykładowo, jeżeli ze wzoru na topienie wychodzi nam 41.18, to topimy 41 sztabek i mamy 18% szans na wytopienie 42 sztabki. Dostajemy też odpowiednią ilość PD.                                                                            
                                                                            
                                                                            
Wprowadzenie szansy na nieudane topienie - system poparzeń.                                                                            
Wzór na nieudane topienie wynosi [20-(hutnictwo/100)-3(jeśli posiadamy przedmiot hutnika)]%                                                                            
Minimalna szansa na nieudane topienie wynosi 5%, dla posiadaczy przedmiotu hutnika 2%.                                                                            
Nieudane topienie owocuje utratą sztabek, brakiem naliczania PD oraz otrzymaniem obrażeń z zakresu (1 - poziom x5). Mimo to, postać dostaje 0.02 w umiejętności hutnictwo.                                                                            
                                                                            
                                                                            
Event hutnika                                                                            
Zaplanowany jest na około 120 dzień ery tak, by nie kolidował z eventem kowala.                                                                            
Po przekroczeniu 3200 hutnictwa gracze mogą podjąć próbę stworzenia figurki tytana. Każda z prób kosztuje 10k sztabek stali, 300 energii i daje 10% szansy na sukces.                                                                             

Opcje:

2. Usunięcie bonusu do hutnictwa u wilkołaka.
3. Zmiana nazwy hutniczego przedmiotu specjalnego -> ogłoszony zostanie konkurs na nazwę.