rework górnika oraz hutnika - Wersja do druku +- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum) +-- Dział: Rada Królewska (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=48) +--- Dział: Projekty / Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=50) +--- Wątek: rework górnika oraz hutnika (/showthread.php?tid=2144) |
rework górnika oraz hutnika - Shade - 06-06-2022 Jeszcze całkiem niedawno, górnik miał dostęp do dwóch kopalni - górskiej oraz miejskiej. Problem polegał na tym, że kopanie w miejskiej nie było tak opłacalne, jak kopanie w górskiej przez co ambitni górnicy niechętnie tam zaglądali. Wprowadzenie hutnika sprawiło, że górnikom zabrano dostęp do kopalni miejskiej. Jednocześnie nowa klasa bazowała na zielarzu, przez co powielała związane z nim problemy. Jednocześnie górnik stał się raczej 'poszukiwaczem skarbów', niż prawdziwym kopaczem. Zmiany w górniku. Oddanie górnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni - na nowych zasadach. W Miejskiej Kopalni gracze będą mogli wydobywać miedź, cynk, cynę, żelazo oraz węgiel. Wprowadzony zostanie system licencji na wydobywanie metali. Licencje można wykupywać niezależnie od siebie - od początku mamy możliwość zakupu każdej z nich. Po wykupieniu odpowiednich licencji gracz będzie miał możliwość wyboru, którego metalu pragnie szukać. W trakcie poszukiwań rozkład prawdopodobieństwa wygląda analogicznie do Górskiej Kopalni: 40% znajdujemy wybrany metal 10% znajdujemy węgiel 40% nic nie znajdujemy 10% lawina Ceny licencji • 1000 sz – miedź • 5000 sz i 50 mithrilu – cynk • 10000 sz i 100 mithrilu – cyna • 30000 sz i 300 mithrilu – żelazo Współczynniki wydobycia dla Miejskiej Kopalni 0,7 węgiel 6 miedź 8 cynk 10 cyna 12 żelazo Współczynnik PD dla Miejskiej Kopalni 7/15 węgiel 3,15 miedź 4,2 cynk 5,25 cyna 6,3 żelazo Wzór na wydobycie: sufit((los * 1 / współczynnik) * (1 + górnictwo / 20)) los = losowanie z zakresu (1,20) Dodatkowo: Bonus w przedmiocie specjalnym ulegnie edycji - po zmianie będzie dawał +5% do wydobycia [obecnie daje +5% do wydobycia mithrilu]. Usunięcie z lokacji „Górska Kopalnia” możliwości zdobycia węgla. Dodanie możliwości wygrania eventu w Miejskiej Kopalni. W praktyce z perspektywy górnika nie ma znaczenia, w której kopalni będzie kopał. Współczynniki PD oraz wydobycia dopasowane są tak, żeby niezależnie od lokacji postać dostawała średnio tyle samo PD. Jeden górnik będzie w stanie spokojnie zaopatrzyć jednego, a w późniejszym etapie gry i dwóch kowali - natomiast od klanów będzie zależało, ilu górników zostanie oddelegowanych do kopania w górach, a ilu powinno działać w mieście. Zmiany w hutniku. Zabranie hutnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni. Zastąpienie progów na dodatkowe sztabki wzorem analogicznym do wzoru alchemika na dodatkowe mikstury. Dodanie u hutnika PD za wytopienie sztabki. Hutnik o wyższej umiejętności/sile ma szansę na wytopienie dodatkowej sztabki i zdobycia w ten sposób większej liczby PD. Koszt wytopienia wynosi 1 energii, za każde topienie rzemieślnik zdobywa 0.02 hutnictwa. Za 1 energii wytopionych zostaje początkowo 10 sztabek, liczba ta z czasem zwiększa się (do maksymalnie 60). Jeżeli ze wzoru na topienie wynika, że mamy szansę na kolejną sztabkę, koszt topienia zwiększa się automatycznie o koszt dodatkowej sztabki. Przy wpisaniu większej liczby akcji wytapiania, gra automatycznie zaktualizuje umiejętność postaci co 1 akcję. Wzór na liczbę sztabek: tgh((hutnictwo + sila x 0.1)/2000) x 50 + 10 PD: 20 + 10 x (wytopione sztabki - 10) Przykładowo, jeżeli ze wzoru na topienie wychodzi nam 41.18, to topimy 41 sztabek i mamy 18% szans na wytopienie 42 sztabki. Dostajemy też odpowiednią ilość PD. Wprowadzenie szansy na nieudane topienie - system poparzeń. Wzór na nieudane topienie wynosi [20-(hutnictwo/100)-3(jeśli posiadamy przedmiot hutnika)]% Minimalna szansa na nieudane topienie wynosi 5%, dla posiadaczy przedmiotu hutnika 2%. Nieudane topienie owocuje utratą sztabek, brakiem naliczania PD oraz otrzymaniem obrażeń z zakresu (1 - poziom x5). Mimo to, postać dostaje 0.02 w umiejętności hutnictwo. Event hutnika Zaplanowany jest na około 120 dzień ery tak, by nie kolidował z eventem kowala. Po przekroczeniu 3200 hutnictwa gracze mogą podjąć próbę stworzenia figurki tytana. Każda z prób kosztuje 10k sztabek stali, 300 energii i daje 10% szansy na sukces. Opcje: 2. Usunięcie bonusu do hutnictwa u wilkołaka. 3. Zmiana nazwy hutniczego przedmiotu specjalnego -> ogłoszony zostanie konkurs na nazwę. |