poradnik dla rzemieślników - Wersja do druku +- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum) +-- Dział: Pomoc (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=19) +--- Dział: Postać (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: poradnik dla rzemieślników (/showthread.php?tid=2156) |
poradnik dla rzemieślników - Shade - 22-12-2022 Podstawy: Głównym zadaniem rzemieślników jest produkcja różnego rodzaju dóbr oraz rozwijanie umiejętności odpowiadającej ich specjalizacji. Obecnie istnieje 8 specjalizacji oraz odpowiadających im umiejętności: Górnictwo, Hutnictwo/Geologia, Kowalstwo, Drwalnictwo, Stolarstwo, Hodowla, Zielarstwo, Alchemia. Oto podstawowe zasady, które dotyczą wszystkich rzemieślników, niezależnie od wybranej specjalizacji. 1) Energię wydajemy wyłącznie na czynności, które powodują wzrost wybranej przez nas umiejętności. Tak wiec kowal przez całą erę kuje, drwal ścina drzewa itd. Jedynym wyjątkiem od tej reguły są góry oraz muzeum (góry pozwalają nam zdobyć cenne artefakty oraz sporo doświadczenia, muzeum zapewnia codzienny zastrzyk doświadczenia). 2) Każda specjalizacja posiada preferowaną rasę. Czasami w obrębie jednej specjalizacji mamy do wyboru dwie rasy, w zależności od tego, czy idziesz na event, czy nie. 4) Dystrybucja AP również zależy od wybranej specjalizacji. 5) Wybór charakteru czy płci nie ma znaczenia. Typ postaci oraz stan cywilny również nie mają znaczenia. 6) Patronem rzemieślników jest Heluvald, dlatego też wybieramy go jako nasze bóstwo. 7) Po starcie gry obowiązkowo bierzemy immunitet. 8) W pierwszej kolejności korzystamy z Pośredniaka, dzięki czemu wbijemy drugi poziom, następnie wybieramy specjalizację (daje nam ona +10 do wybranej przez nas umiejętności). Po tym możemy zacząć nabijać naszą umiejętność w odpowiedniej lokacji. Góry Tul-duar: W początkowej fazie gry rzemieślnicy regularnie odwiedzają Góry Tul-duar. W trakcie wędrówki po górach zdobywamy cenne surowce, mamy też szansę, by trafić na most. By przejść most należy odpowiedzieć na 3 pytania – w nagrodę za prawidłowe odpowiedzi dostajemy punkty doświadczenia, mamy też szansę na zdobycie wyjątkowo cennych artefaktów – Peleryny Falthorna oraz przedmiotu dedykowanego danej specjalizacji – przykładowo górnik znajduje Magiczny kilof górnika Grimesa. Szansa na most to 5%, czyli około 100 energii powinno starczyć na 10 mostów. Istnieje kilka zasad dotyczących optymalnego podróżowania po górach. 1. Najpierw zdobywamy poziomy poprzez nabijanie umiejętności, dopiero później idziemy w góry, zostawiając sobie odpowiednią ilość energii. 2. W góry podróżujemy koniem, nigdy za energię. W górach NIE WALCZYMY. Jeśli spotkamy jakiegoś potwora, to przed nim uciekamy. Jeśli zginiemy, czekamy do najbliższego resetu, by nasza postać powstała z martwych (chyba, że jesteśmy bogaci i nie żal nam pieniędzy). 3. W góry chodzimy tak długo, jak się to opłaca, w przypadku każdej specjalizacji wygląda to nieco inaczej. Nie jest prawdą (a przynajmniej nie w przypadku każdej specjalizacji), że należy chodzić wyłącznie do momentu znalezienia peleryny. Wszystko zależy od tego, czy chodząc po górach sprawniej wbijamy poziomy, niż poprzez nabijanie umiejętności oraz od tego, ile musimy czekać, aż takie chodzenie się nam zwróci. 4. Przedmiotów z gór nie sprzedajemy ani nie wysyłamy do zbrojowni -> przesyłamy je do skarbnika lub przywódcy klanu (lub do osób przez przywódcę wyznaczonych). 5. W zakładce statystyki widnieje rubryka ‘Punkty mostów’. Informuje ona, ile jeszcze mostów możemy zwiedzić w danym dniu. Codziennie po głównym resecie otrzymujemy 10 nowych punktów mostów (do maksymalnie 50). Budynki: Od samego początku gry możemy korzystać z pośredniaka, by zdobywać tam złoto, doświadczenie i przede wszystkim umiejętność. Jednakże przy 21/41/61/81/101 itd. poziomie zmieniają się progi zdobywanej umiejętności - odkładając punkty pośredniaków, tak by w momencie wbicia poziomu móc wydać 5 punktów, dostaniemy dodatkową liczbę umiejętności. Dlatego na początku ery, kiedy szybko wbijamy poziomy, większość specjalizacji odkłada punkty już po pierwszym resecie głównym. Od trzeciego dnia możemy korzystać z noclegowni (w praktyce do tego momentu powinna powstać klanowa noclegownia lub domek). Nie budujemy domków na własną rękę. Inaczej wygląda sytuacja, gdy nie jesteśmy zrzeszeni w żadnym z klanów - wtedy pozostają nam 3 rozwiązania - miejska noclegownia; sprawna budowa własnego domku lub znalezienie kogoś, kto przygarnie nas jako swojego współlokatora. Od 25 poziomu chodzimy do muzeum, od 50 korzystamy z leśnej fontanny (gdy odpowiadające im budynki powstaną w klanie, korzystamy z nich za darmo). W zakładce statystyki widnieją punkty, które informują nas o tym, ile razy możemy skorzystać z danego budynku (Dom/noclegownia: x/5; Studnia artezyjska/fontanna: x/5; Sala tradycji/muzeum: x/5; Akademia walki/pośredniak: x/5). Codziennie po głównym resecie dostajemy po 1 punkcie w danej rubryce (aczkolwiek punkty przypisane Studni Artezyjskiej generowane są od 18 dnia ery a Sali Tradycji od 7 dnia ery). Podsumowując, czynnościami, które wykonuje każdy rzemieślnik są: - wydawanie energii na przypisaną jego specjalizacji umiejętność (szczegóły w poradnikach poświęconych specjalizacjom) - chodzenie po Górach i zwiedzanie mostów (w pierwszych dniach ery) - regularne korzystanie z wszystkich 4 budynków (od kiedy tylko są dostępne) |