Kowal - Wersja do druku +- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum) +-- Dział: Pomoc (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=19) +--- Dział: Postać (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=20) +---- Dział: Specjalizacje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=53) +---- Wątek: Kowal (/showthread.php?tid=2158) |
Kowal - Shade - 28-01-2023 Kowal - podstawy 1. Poradnik zakłada, że gracz wybrał klasę rzemieślnika - wszystkie wartości podane są dla tej klasy. 2. Zadaniem kowala jest tworzenie różnego rodzaju ekwipunku. Potrzebuje do tego sztabek, które może uzyskać poprzez przetopienie rud w Monumentalnej Hucie, lub też dostać od hutnika. Miejscem pracy kowala jest Kuźnia. Aby móc próbować stworzyć dany przedmiot, należy najpierw zakupić jego plan oraz posiadać dostateczną liczbę materiałów. 3. Za każde 1 energii zainwestowane tworzenie przedmiotów w kuźni, gracz otrzymuje 0.02 umiejętności kowalstwo, niezależnie od tego, czy próba stworzenia przedmiotu zakończy się sukcesem, czy nie. Doświadczenie dostaje wyłącznie wtedy, gdy uda mu się stworzyć przedmiot. 4. Krasnolud rozpoczyna grę z bonusem do kowalstwa w wysokości 3. Gnom rzemieślnik uzyskuje premię do kowalstwa w wysokości 0,4*poziom (wliczając w to standardową premię rzemieślniczą 0,1*poziom). Premia gnoma nie jest widoczna w statystykach. 5. Szansa na wykonanie przedmiotu zależna umiejętności kowalstwo, poziomu postaci oraz rasy. Znaczenie ma również poziom wykonywanego przedmiotu oraz to, z czego będzie zrobiony. Wzór na szansę na wykonanie wygląda następująco: szansa = (50 - współczynnik_metalu)*kowalstwo/(3*poziom przedmiotu) Współczynniki metali: miedź - 6 brąz - 10 mosiądz - 14 żelazo - 17 stal - 20 Wzór ten jest prawdziwy wyłącznie do 95% szansy na stworzenie przedmiotu - na ostatnie 5% potrzeba 2x tyle umiejętności, co na pierwsze 95%. 6. Peleryna Falthorma zwiększa o 5% przyrost PD. Przedmiot specjalny kowala zwiększa o +10% bonus smoczych przedmiotów. 7. Szansa na przedmiot specjalny: 30% + (kowalstwo/100)% 8. Wzory na doświadczenie: energia*17*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty zwykłe energia*(62+kowalstwo/8)*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty specjalne 9. Przedmioty specjalne. CZĘŚĆ I - ZBROJE Rozkład prawdopodobieństwa: Smocza - (49/101) Elfia - (25/101) Krasnoludzka - (25/101) Elfio - krasnoludzka hybryda - (1/101) Smoczo - krasnoludzka hybryda - (7/101) Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot? przedmioty smocze: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*2*bonus z przedmiotu kowala + siła/50 + poziom przedmiotu*3 przedmioty elfie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*0.8 + zręczność/50 przedmioty krasnoludzkie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo) + inteligencja/50 Smocze hybrydy dostają o 20% większy bonus do obrony, jednak nie może on przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu. Hybrydy nie otrzymują również bonusu z przedmiotu specjalnego kowala. Elfie hybrydy dostają o 20% większy bonus do zdolności uniku, jednak nie może on przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu. Statystyki wykonywanych przedmiotów: a) Wytrzymałość Bazowa wytrzymałość wynosi: 80 dla zbroi z miedzi 100 dla zbroi z brązu 120 dla zbroi z mosiądzu 160 dla zbroi z żelaza 200 dla zbroi ze stali Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej. Innymi słowy najbardziej wytrzymała zbroja posiadać będzie 2200 wytrzymałości. b) Zdolność uniku Zbroje posiadają bazową karę do zdolności uniku gracza w wysokości połowy poziomu przedmiotu. Jednakże, elfie zbroje są tutaj wyjątkiem - mogą one zwiększyć zdolność uniku gracza. Maksymalna wartość bonusu do zdolności uniku wyrażona jest wzorem: 4050 - bazowa kara do uniku zbroi. c) Obrona Zbroja posiada bazową obronę w wysokości 3*poziom_przedmiotu. Przedmioty smocze posiadają zwiększoną obronę. Maksymalna obrona dla smoczej zbroi wyrażona jest wzorem: 3*poziom_przedmiotu*współczynnik_metalu + 3*poziom_przedmiotu. Innymi słowy najsilniejsza zbroja posiadać będzie 6300 obrony. CZĘŚĆ II - NAGOLENNIKI Rozkład prawdopodobieństwa: Smocza - (49/101) Elfia - (25/101) Krasnoludzka - (25/101) Elfio - krasnoludzka hybryda - (1/101) Smoczo - krasnoludzka hybryda - (7/101) Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot? przedmioty smocze: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*bonus z przedmiotu kowala + siła/50 + poziom przedmiotu przedmioty elfie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*0.4 + zręczność/50 przedmioty krasnoludzkie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo) + inteligencja/50 Elfie hybrydy dostają o 10% większy bonus do zdolności uniku, jednak nie może on przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu. Statystyki wykonywanych przedmiotów: a) Wytrzymałość Bazowa wytrzymałość wynosi: 40 dla nagolenników z miedzi 50 dla nagolenników z brązu 60 dla nagolenników z mosiądzu 80 dla nagolenników z żelaza 100 dla nagolenników ze stali Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej. Innymi słowy najbardziej wytrzymałe nagolenniki posiadać będą 1100 wytrzymałości. b) Zdolność uniku Nagolenniki posiadają bazową karę do zdolności uniku gracza w wysokości 20% poziomu przedmiotu. Jednakże, elfie nagolenniki są tutaj wyjątkiem - mogą one zwiększyć zdolność uniku gracza. Maksymalna wartość bonusu do zdolności uniku wyrażona jest wzorem: 2020 - bazowa kara do uniku nagolenników. c) Obrona Nagolenniki posiadają bazową obronę w wysokości równej poziomowi przedmiotu. Przedmioty smocze posiadają zwiększoną obronę. Maksymalna obrona dla smoczych nagolenników wyrażona jest wzorem: poziom_przedmiotu*współczynnik_metalu + poziom_przedmiotu. Innymi słowy najsilniejsze nagolenniki posiadać będą 2100 obrony. CZĘŚĆ III - HEŁMY ORAZ TARCZE Rozkład prawdopodobieństwa: Smocza - (50/101) Krasnoludzka - (50/101) Smoczo - krasnoludzka hybryda - (1/101) Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot? przedmioty smocze: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*bonus z przedmiotu kowala + siła/50 + poziom przedmiotu przedmioty krasnoludzkie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo) + inteligencja/50 Statystyki wykonywanych przedmiotów: a) Wytrzymałość Bazowa wytrzymałość wynosi: 40 dla hełmów lub tarcz z miedzi 50 dla hełmów lub tarcz z brązu 60 dla hełmów lub tarcz z mosiądzu 80 dla hełmów lub tarcz z żelaza 100 dla hełmów lub tarcz ze stali Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej. Innymi słowy najbardziej wytrzymałe hełmy lub tarcze posiadać będą 1100 wytrzymałości. b) Obrona Hełmy oraz tarcze posiadają bazową obronę w wysokości równej poziomowi przedmiotu. Przedmioty smocze posiadają zwiększoną obronę. Maksymalna obrona dla smoczych hełmów i tarcz wyrażona jest wzorem: poziom_przedmiotu*współczynnik_metalu + poziom_przedmiotu. Innymi słowy najsilniejsze hełmy lub tarcze posiadać będą 2100 obrony. CZĘŚĆ IV - BRONIE Rozkład prawdopodobieństwa: Smocza - (31/101) Jaszczurza - (31/101) Krasnoludzka - (31/101) Jaszczurzo - krasnoludzka hybryda - (1/101) Smoczo - krasnoludzka hybryda - (7/101) Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot? przedmioty smocze: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo)*bonus z przedmiotu kowala + siła/50 + poziom przedmiotu przedmioty jaszczurze: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo) + szybkość/50 przedmioty krasnoludzkie: bonus = losowanie z zakresu (kowalstwo/3;kowalstwo) + inteligencja/50 Smocze hybrydy dostają o 10% większy bonus do siły ataku, jednak nie może on przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu. Hybrydy nie otrzymują również bonusu z przedmiotu specjalnego kowala. Statystyki wykonywanych przedmiotów: a) Wytrzymałość Bazowa wytrzymałość wynosi: 80 dla broni z miedzi 100 dla broni z brązu 120 dla broni z mosiądzu 160 dla broni z żelaza 200 dla broni ze stali Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej. Innymi słowy najbardziej wytrzymała broń posiadać będzie 2200 wytrzymałości. b) Szybkość Przedmioty jaszczurze posiadają bazowy bonus do szybkości równy poziomowi przedmiotu oraz dodatkowy bonus, którego maksimum określa wzór: poziom_przedmiotu*współczynnik_metalu. Innymi słowy najszybsza broń stworzona przez kowala posiadać będzie 2100 szybkości. c) Siła Broń posiada bazową siłę w wysokości poziomu przedmiotu. Przedmioty smocze posiadają zwiększoną siłę. Maksymalna siła dla smoczych broni wyrażona jest wzorem: poziom_przedmiotu*współczynnik_metalu + poziom_przedmiotu. Innymi słowy najsilniejsza broń stworzona przez kowala posiadać będzie 2100 siły. |