Amorion - Forum Gry
Drwal - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Pomoc (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Dział: Postać (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+---- Dział: Specjalizacje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=53)
+---- Wątek: Drwal (/showthread.php?tid=2160)



Drwal - Shade - 03-02-2023

1. Poradnik zakłada, że gracz wybrał klasę rzemieślnika - wszystkie wartości podane są dla tej klasy.

2. Do gry drwalem preferuje się następujące rasy:

3. Gnom jako rzemieślnik uzyskuje premię do drwalnictwa w wysokości 0,7*LVL (wliczając w to standardową premię rzemieślniczą 0,1*LVL). Premia ta NIE wlicza się do eventu drwala.
Jaszczuroczłek zaczyna z premią do drwalnictwa w wysokości 10.

4. Peleryna Falthorma zwiększa o 5% przyrost PD. Przedmiot specjalny drwala zwiększa o 3% liczbę ściętych drzew.

5. Aby móc ścinać drzewa, musimy kupić licencję na wyrąb sosen, za 2000 sztuk złota.
Kolejne licencje umożliwiają nam ścinanie nowych drzew:
- wyrąb leszczyny, za 8000 sztuk złota i 50 sztuk mithrilu
- wyrąb cisów, za 20000 sztuk złota i 200 sztuk mithrilu
- wyrąb wiązów, za 100000 sztuk złota i 500 sztuk mithrilu

Liczba licencji nie wpływa na to, jak często będziemy odnosili sukces w trakcie wyrębu - po prostu mając wyłącznie podstawową licencję 100% ściętych drzew będą stanowiły sosny.

6. Rozkład prawdopodobieństwa
W trakcie wyrębu mamy 3/8 szans na znalezienie drzewa, 1/8 szans na znalezienie złota oraz 1/10 szans na przewracające się drzewo.

Ile drzew znajdziemy?
Wzór wygląda następująco: los(1,20)*(1/współczynnik)*((1+drwalnictwo)/20)-współczynnik. Wartość jest zaokrąglana w górę.
los(1,20) to po prostu losowanej z zakresu od 1 do 20.
Współczynniki dla poszczególnych drzew:
sosna - 1
leszczyna - 2 
cis - 3
wiąz - 4

Warto tutaj wspomnieć, że w przypadku wpisania większej ilości energii umiejętność jest na bieżąco aktualizowania, co sprawia, że nie ma potrzeby klikania po jednej akcji.

Ile złota znajdziemy?
Wzór wygląda następująco: los(50,200)*((1+drwalnictwo)/20). Wartość jest zaokrąglana w górę.

Ile wynosi szansa na uniknięcie spadającego drzewa?
Szansa na to, że drzewo poleci w naszym kierunku: 100 - 30 (rzemieślnik) - drwalnictwo/25. Minimalna wartość zawsze wyniesie 10%.
Jeżeli już drzewo leci w naszym kierunku, to mamy jeszcze 50% na unik.
W przypadku, gdy nie uda się uniknąć spadającego drzewa otrzymujemy obrażenia zgodnie ze wzorami:
obrażenia = losowanie z zakresu (1,max)
max = losowanie z zakresu (poziom_postaci*5, poziom postaci*10)

7. Umiejętność
Za każdy sukces (znalezienie drzewa lub złota) zdobędziemy 0.1 umiejętności drwalnictwo.
Połowa energii zainwestowanej w poszukiwania kończy się sukcesem, tak więc można stwierdzić, że za 1 energii dostajemy średnio 0.05 drwalnictwa.

8. Doświadczenie
Generalnie niezależnie, czy znajdziemy dowolny gatunek drewna, czy też złoto dostaniemy średnio tyle samo doświadczenia.
Przykładowo, wiązu znajdujemy średnio 4x mniej niż sosny, ale dostajemy za niego 4x więcej doświadczenia - finalnie efekt jest taki sam.
Wzór dla drewna: (zaokrąglij w dół(0.4 * współczynnik_drewna * znaleziona_ilość))*1.5
Wzór dla złota: (zaokrąglij w dół(0.032* znaleziona_ilość)*1.5