Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
System Kar
#1
I Kodeks Karny
§ 1. Każdy, kto chce zamieszkać w Królestwie Amorion musi wypełnić odpowiednie dokumenty (rejestracja) a następnie złożyć wizytę w jego stolicy Elakce w przeciągu trzech dni (zalogować się w grze).
Jeżeli tego nie dokona, jego dokumenty utracą ważność zaś on sam zostanie wygnany (kasacja konta).

§ 2. - wycofany z dniem 3.01.2009

§ 3. Każdy Mieszkaniec Królestwa zobowiązany jest do odwiedzania go (logowania się w grze) przynajmniej raz na 30 dni. Przypadki dłuższej nieobecności muszą zostać zgłoszone przedstawicielom władzy wykonawczej.
Powyższy przepis nie dotyczy kasty szlacheckiej jak również postaci pełniących w krainie jakąkolwiek funkcję (posiadających rangę inną niż nikczemnik/żebrak).

Złamanie tego przepisu karane będzie wygnaniem z krainy (kasacja konta).

§ 4. Każdy mieszkaniec może posiadać tylko jedno wcielenie (jedno konto). 
Wszelkie przypadki tymczasowej opieki nad kontem lub też gry kilku osób w obrębie jednego IP (na jednym komputerze, w szkole, z sieci osiedlowej itp) winny być zgłaszane administracji. Dodatkowo zabronione są jakiekolwiek transfery pomiędzy kontami korzystającymi z jednego IP – złamanie tego zakazu interpretowane jest jako dowód istnienia multikonta.
Wszelkie działania mające na celu maskowanie IP gracza mogą zostać potraktowane jako próby ukrycia multikonta.

Złamanie tego przepisu karane będzie śmiercią przez spalenie na stosie (ban i kasacja konta). 
Jedyne odstępstwo od tego zapisu określone jest przez § 11 Kodeksu Amorion.

§ 4.1. „Farmy” tj. konta, których jedynym przeznaczeniem jest zasilanie innych kont dostępnymi w grze surowcami, decyzją Władcy lub Namiestnika mogą zostać potraktowane na równi z multikontami. 

§ 4.2. Łączna liczba dni opieki nad jednym kontem nie może przekroczyć 30 dni, przy czym nie może to być więcej niż 14 dni w pierwszym miesiącu ery.

§ 5. Bezwzględnie zabrania się korzystania z czarnej magii (wykorzystywania błędów oraz luk w grze, stosowania programów do automatyzacji gry) jak również nawiedzania innych postaci (włamywania się na cudze konto).
W równym stopniu zabronione jest wykorzystywanie błędów/luk w celu dokonania nieuprawnionej zmiany wizualnej w konstrukcji gry (czyt. wpływanie na stronę).

5.1. Mieszkaniec przyłapany na takich praktykach zostanie spalony na stosie (ban i kasacja konta).
W uzasadnionych przypadkach Władca lub Namiestnik ma prawo zrezygnować z kary śmierci na rzecz kary lochów na okres od 40 nocy (resetów głównych) do końca aktualnej ery. 

§ 6. Surowo zabrania się nękania innych postaci. Za nękanie uznaje się atakowanie innego mieszkańca częściej niż raz w ciągu jednej godziny zegarowej (np. 8.00.00-8.59.59) lub więcej niż trzy razy w ciągu doby (głównego resetu), przy czym każdy dodatkowy atak traktowany jest jako osobne przestępstwo (np. 5 ataków na reset główny to 2 przypadki złamania regulaminu).

6.1. Mieszkaniec, który złamie jedną z powyższych zasad po raz pierwszy, ukarany zostanie grzywną w wysokości uzależnionej od jego doświadczenia oraz etapu zaawansowania aktualnie trwającej ery (czyt. w początkowych etapach ery kary finansowe powinny być mniejsze, w późniejszych zaś bardziej dotkliwe), stanowiącą minimum poziom postaci * 1000 sztuk złota, a maksimum zgodnie ze wzorem:
X * poziom postaci * 2000 sztuk złota, 
gdzie X oznacza wartość nie większą niż aktualny dzień trwania ery.
6.2. Jeśli mieszkaniec przebywać będzie w krainie od niedawna (mechaniczny wiek nie przekracza 20), przedstawiciel władzy zyska prawo do zamiany grzywny na listowne upomnienie.
6.3. W przypadku naruszenia powyższych zasad po raz drugi, mieszkaniec zostanie wtrącony do miejskiego lochu na okres 3 nocy (3 resety główne) z kaucją uzależnioną od jego doświadczenia (20000-500000 sz pomnożone przez poziom postaci) oraz etapu zaawansowania aktualnie trwającej ery (czyt. w początkowych etapach ery kary finansowe powinny być mniejsze, w późniejszych zaś bardziej dotkliwe). Trzeci i każdy kolejny przypadek naruszenia powyższych zasad karany będzie zesłaniem do lochów na okres 7 nocy (7 resetów głównych) bez możliwości wpłacenia kaucji.
6.4. Jeżeli kilka przestępstw rozpatrywanych jest jednocześnie, osoba wymierzająca karę ma prawo do zmiany kary na łagodniejszą (krótszy okres lochów, niższa kaucja), niż wynikałoby z zsumowania wszystkich kar za poszczególne wykroczenia.
6.5. W przypadku minimum czwartego wykroczenia tego typu Władca lub Namiestnik będzie miał prawo nadać takiej postaci niechlubną rangę nikczemnika lub w szczególnie okrutnych przypadkach skazać postać na śmierć (kasacja konta). 
6.6. Zabrania się kupowania ataków rozumianego jako oferowanie korzyści materialnej bądź niematerialnej w zamian za wykonanie ataku na postać trzecią. 

Zabrania się również przyjmowania i realizowania takich ofert. 
Osoby naruszające powyższy zapis traktowani będą jak sprawcy nieregulaminowych ataków, przy czym nie przysługuje im złagodzenie kary do listownego upomnienia.

§ 7. Wojska klanowe mogą zaatakować siedzibę innego klanu wyłącznie raz na dzień (1 atak na reset główny). Powyższe ograniczenie nie ma zastosowania w przypadku wybuchu wojny pomiędzy dwoma lub większą ilością klanów (dotyczy to tylko klanów będących ze sobą w stanie wojny). Więcej informacji na temat stanu wojny i pokoju zawiera Ustawa o Klanach.
7.1. W przypadku naruszenia powyższego przepisu aktualny przywódca klanu ukarany zostanie grzywną w wysokości uzależnionej od liczebności jego klanu (100000-1000000 sz pomnożone przez aktualną liczbę członków). W przypadku kolejnego wykroczenia tego typu, przywódca klanu zostanie wtrącony do lochu na okres 3 nocy (72 godziny) z kaucją uzależnioną od liczebności jego klanu (1000000sz pomnożone przez liczbę członków).
7.2. W przypadku trzeciego i kolejnych wykroczeń tego typu Władca lub Namiestnik dodatkowo zyska prawo rozwiązania (kasacji) klanu. 

§ 8. Miana (nicki) postaci, ich avatary a także nazwy i tagi klanów muszą być zgodne z postanowieniami Uchwały o Nazewnictwie Postaci oraz Avatarach i Ustawy o Klanach, nie mogą również naruszać żadnego innego przepisu. W przypadku naruszenia prawa dotyczącego nazewnictwa oraz avatarów, uprawnieni przedstawiciele władzy stosować będą w pierwszej kolejności upomnienia, a w razie gdyby okazało się to niewystarczające (brak reakcji w terminie określonym przez uchwałę), przymusową zmianę lub usunięcie nieprzepisowych elementów jak również karę lochów na okres 1 nocy (24 godziny) bez możliwości wpłacenia kaucji. Niedopuszczalne jest stosowanie kary lochów wobec graczy niezalogowanych od momentu otrzymania upomnienia, natomiast dopuszcza się niezależne od tego a nawet natychmiastowe usunięcie nieprzepisowego elementu (w przypadkach określonych przez uchwałę). 
8.1. W przypadku gdyby kara lochów okazała się niewystarczająca (rozumianym jako przywracanie usuniętego elementu lub elementu nieregulaminowego w łudząco podobny sposób a także brak reakcji, mimo kar, na żądanie usunięcia elementów, które nie mogą być usunięte przymusowo), Władca lub Namiestnik będzie miał prawo skazać postać na karę 7 dni lochów (7 resetów głównych) bez możliwości wpłacenia kaucji lub nawet śmierć (kasacja konta). 
8.2. W przypadku naruszenia przepisów dotyczących nazewnictwa klanu, uprawnieni przedstawiciele władzy stosować będą upomnienia połączone z nakazem przedstawienia nowej nazwy w terminie określonym przez ustawę. Jeśli przywódca klanu (lub osoba tymczasowo pełniąca jego obowiązki) nie przedstawi nowej nazwy i nie uzyska skutecznego odwołania od decyzji przedstawiciela władzy, klan ulegnie rozwiązaniu.
8.3. Naruszenie przepisów dotyczących tagów klanowych karane będzie zesłaniem do lochu na okres jednej nocy (1 reset główny) bez możliwości wpłacenia kaucji. W przypadku trzykrotnego złamania wspomnianych przepisów, Król lub Namiestnik będzie miał prawo skazać postać na śmierć (kasacja konta).

§ 9. Surowo zabrania się obrażania innych mieszkańców, stosowania wobec nich gróźb lub prób szantażu jak również publicznego pomawiania tj. zarzucania czynów zabronionych amoriońskim prawem chociaż czyny te nie zostały udowodnione. Niedopuszczalne są także wszelkie treści o charakterze pornograficznym, wulgarnym, rasistowskim, godzącym w sferę religijną lub promującym narkotyki. 
9.1. Wulgaryzm musi zostać ocenzurowany - przez cenzurę rozumie się pominięcie/zastąpienie przynajmniej 3 liter w danym wyrazie, przy czym niedopuszczalna jest cenzura sugerująca identyczny lub podobny zapis fonetyczny (np sqwwiel, chOOY, y84ny), nieakceptowalna jest również cenzura pozostawiająca jakąkolwiek wulgarną treść. Odstępstwa od tej zasady mogą mieć miejsce jedynie w prywatnej korespondencji (rozumianych jako poczta i szepty, pod warunkiem, że taka forma wypowiedzi uzyska akceptację adresata i nie będzie wymierzona w osobę trzecią) lub w profilu na następujących zasadach:
- Profil musi zawierać jasną i jednoznaczną informację o występujących w nim wulgaryzmach.
- Informacja taka musi zostać umieszczona na samym początku profilu.
- Wulgaryzmy nie mogą obrażać lub w żaden sposób odnosić się do innych graczy czy sfer wrażliwych (np. być wymierzone w określonego grupy etniczne albo religie).
- Wulgaryzmy mogą być elementem całości, nie mogą jednak stanowić całości czy przeważającej części profilu (np. treści zbudowane wyłącznie z wulgaryzmów).
- Wskazane (choć niewymagane) jest ukrywanie treści wulgarnych za pomocą bbcode.
9.2. Sfera seksualna jest intymną sferą mieszkańców i powinna pozostać jedynie prywatną dziedziną życia funkcjonującą poza kanałami publicznymi. Z tego względu zabrania się publicznego eksponowania zachowań seksualnych. 
Zakazy propagowania treści dotyczących sfery seksualnej dotyczą także poczty, o ile autor i adresat korespondencji nie ustalą, iż oboje są osobami pełnoletnimi. Tego typu treści mogą się pojawić w poczcie jedynie za wyraźną obopólną zgodą. 
9.3. Udowodnione przypadki naruszenia powyższego przepisu karane będą zesłaniem do lochów na okres od 3 do 10 dni z kaucją uzależnioną od sytuacji (minimum 10000sz pomnożone przez poziom postaci, przy czym nie mniej niż 10000sz + 1000sz pomnożone przez wiek konta) lub nawet bez możliwości wpłacenia kaucji. 
9.4. Jeśli mieszkaniec naruszy powyższe przepisy po raz trzeci, Książęta oraz Namiestnicy zyskają prawo do złożenia w Sądzie Najwyższym wniosku o ukaranie go śmiercią (kasacja konta). 
9.5. Jeśli przedstawiciel władzy wykonawczej uzna, iż powyższe przepisy naruszone zostały w sposób nieznaczny, będzie miał prawo ograniczyć karę do pisemnego upomnienia (z możliwością nadania upomnienia z panelu).
9.6. Naruszanie ww. przepisów za pomocą tablicy ogłoszeń karane będzie zgodnie z paragrafem 17. 
9.7. Przyjmuje się, że wulgaryzmem jest słowo oznaczane jako takie (w stosownym kontekście) przez obydwa następujące źródła: 
sjp.pwn.pl 
sjp.pl 
W uzasadnionych przypadkach (np. wyraz powszechnie uznawany za niecenzuralny, obraźliwy kontekst wypowiedzi, nadużywanie słów kontrowersyjnych) za wulgaryzm może zostać słowo oznaczane jako takie (w danym kontekście) przez jedno z podanych źródeł, w takim wypadku jednak przewinienie powinno być w pierwszej kolejności traktowane zgodnie z zapisem § 9.5., bez nadania upomnienia z panelu.
Jednoznaczny brak reakcji na pisemne upomnienie (np. identyczne wypowiedzi tu po upomnieniu) może zostać ukarany zgodnie z § 9.3.
9.8. W przypadku braku reakcji na upomnienie administracja zastrzega sobie prawo usunięcia wulgarnych elementów lub zawierającego je profilu.


§ 10. Zabrania się prób wyłudzania dóbr oraz wszelkiego rodzaju oszustw handlowych.

W przypadku naruszenia powyższego przepisu w sposób nie ulegający wątpliwości (czyn potwierdzony dowodami w postaci fragmentów dziennika oraz korespondencji jednoznacznie opisującej warunki transakcji), Książęta i Namiestnicy stosować będą karę grzywny (wynoszącą 100-300% wartości nieuczciwie pozyskanych dóbr) lub nawet karę lochów na okres od 10 do 99 nocy (resetów głównych) bez możliwości wpłacenia kaucji.

10.1. Jeśli mieszkaniec naruszy powyższe przepisy po raz drugi (i każdy kolejny), Władca lub Namiestnik zyska prawo do ukarania go dodatkowo (poza karą lochów) całkowitą konfiskatą majątku (przymusowy reset konta). 
Jeśli mieszkaniec naruszy powyższe przepisy po raz trzeci (i każdy kolejny), Władca lub Namiestnik zyska prawo do ukarania go śmiercią (kasacja konta).

§ 11. Zabrania się nękania innych mieszkańców nachalnymi prośbami o wsparcie materialne (za pośrednictwem karczmy, ołtarza, poczty, tablicy ogłoszeń czy też komentarzy).

Osoba naruszająca powyższy zakaz po raz pierwszy otrzyma pisemne upomnienie. W przypadku drugiego naruszenia zakazu żebractwa, winny tego wykroczenia ukarany zostanie grzywną uzależnioną od jego doświadczenia (1000sz pomnożone przez poziom postaci). Złamanie zakazu żebractwa po raz trzeci wiązać się będzie z wysoką grzywną (20000-50000 pomnożone przez poziom postaci) oraz nadaniem postaci miana żebraka. Każdy kolejny przypadek złamania powyższego zakazu karany będzie wtrąceniem do lochu na okres 2 nocy (2 resetów głównych) bez możliwości wpłacenia kaucji.
11.1. W przypadku minimum piątego wykroczenia tego typu Władca lub Namiestnik będzie miał prawo wygnać żebraka z krainy (kasacja konta).

Naruszanie ww. przepisów za pomocą tablicy ogłoszeń karane będzie zgodnie z paragrafem 17.

§ 12. Zabrania się rozpowszechniania map (linków) do innych krain jak również wszelkich innych, niezwiązanych z Amorion miejsc a także działań mających na celu ich promowanie, z wyłączeniem powszechnie znanych stron/portali dedykowanych dla muzyki, filmu, grafik, zdjęć (np. youtube, imageshack), o ile tylko nie niosą one treści niedopuszczalnych z punktu widzenia innych paragrafów amoriońskiego prawa (tj. nie są to treści wulgarne, obraźliwe, rasistowskie itp.). 
Dopuszczalne są jedynie te z wyżej wymienionych elementów, które uzyskały aprobatę Władcy lub Namiestnika. 
Dopuszcza się również zamieszczanie linków w Piwnicy Tawerny, pod warunkiem określonym §2 Regulaminu Piwnicy Tawerny.

Złamanie tego zakazu karane będzie wygnaniem z krainy (kasacja konta).

§ 13. Zabrania się rozpowszechniania bezwartościowych treści przy ołtarzu (rozumianych jako spam/flood/flame war) czy też w komentarzach (flood). 

Osoba naruszająca powyższy zakaz może otrzymać pisemne upomnienie. W przypadku kolejnego złamania go w ramach jednego miejsca (rozumianego jako ta sama wieść/plotka lub ten sam reset główny w przypadku ołtarza) zastosowane będzie upomnienie oraz opcjonalnie kara grzywny (w wysokości 1000-5000 szt złota przemnożonego przez poziom postaci). Po każdym piątym przewinieniu tego typu osobie naruszającej przepisy zostanie zablokowana możliwość pisania komentarzy na okres (mierzony w resetach głównych) odpowiadający ilości aktualnie posiadanych upomnień z tego tytułu (do maksymalnie 7 dni). W przypadku jednoczesnego złamania innych przepisów krainy (wulgaryzmy, obraźliwe wypowiedzi, nielegalna reklama itp.) równolegle wymierzane będą inne kary z odpowiednich paragrafów Systemu Kar. 

Jednocześnie administracja gry zastrzega sobie prawo do prewencyjnego usuwania wypowiedzi niezgodnych z regulaminem gry bez uprzedniego ostrzeżenia. 

§ 14. Zabrania się nękania innych mieszkańców poprzez posłańców (wielokrotne przesyłanie tej samej wiadomości lub wiadomości różnych, lecz pozbawionych jakiegokolwiek sensu).

Zgłoszone i udowodnione przypadki nękania poprzez posłańców karane będą wtrąceniem do lochów na okres od 3 do 7 nocy (resetów głównych)bez możliwości wpłacenia kaucji. W przypadku naruszenia powyższego zapisu po raz trzeci (i każdy kolejny) przedstawiciel władzy będzie miał prawo wnioskować w Sądzie Najwyższym o wygnanie postaci z krainy (kasacja konta).

Zakazane jest również nagminne wysyłanie do administracji wpisów z dziennika gracza (poprzez panel "Wyślij do administracji") które nie mogą zostać wykorzystane jako materiały dowodowe przy zgłaszaniu wykroczeń. 

§ 15. Zabrania się powielania w krótkim odstępie czasu transakcji handlowych o niewielkiej wartości (wielokrotne przesyłanie w krótkim czasie niewielkich i/lub tych samych ilości dóbr - surowców, pieniędzy, przedmiotów o nieznacznej wartości). Zachowanie takie traktowane będzie jako działanie na szkodę Banku Amoriońskiego. 

Naruszenie powyższego zakazu karane będzie wtrąceniem do lochów na okres od 2 do 14 nocy (resetów głównych). 


§ 16. Zabrania się łamania zasad ujętych w Regulaminie Tawerny.

W przypadku naruszenia powyższego przepisu, postać zostanie upomniana (w tawernie lub drogą pocztową) lub wyrzucona z tawerny (ban) na okres od 1 godziny do nawet 14 dni.
Mieszkańcy w sposób notorycznie łamiący zasady panujące w tawernie mogą za zgodą Władcy/Namiestnika zostać ukarani zablokowaniem możliwości korzystania z tawerny na okres ery. Szczegółowe zasady udzielania sankcji określa Regulamin Tawerny.

W przypadkach łamania w Tawernie zasad ujętych w innych aktach prawnych krainy postać może zostać dodatkowo ukarana, zgodnie z sankcjami przewidzianymi za naruszenie danego paragrafu prawa Amorion. W uzasadnionych przypadkach przedstawiciel władzy może odstąpić od wymierzenia dodatkowej kary. 


§ 17. Zabronione jest umieszczanie na tablicy ogłoszeń treści kompletnie niezwiązanych z krainą (w stylu ofert sprzedaży telefonu komórkowego, informacji o wyjeździe z kraju czy ulubionym klubie piłkarskim) czy też w jakikolwiek sposób łamiących prawo krainy Amorion (czyt. wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych, propagujących narkotyki, linków do innych gier). 

Ogłoszenia niezwiązane z krainą będą usuwane bez ostrzeżenia. 
Umieszczanie na tablicy ogłoszeń treści naruszających inne przepisy krainy (treści obraźliwe, wulgarne, nielegalna reklama itp), poza usunięciem ogłoszenia, karane będzie wtrąceniem do lochu na okres od 7 do 100 nocy (resetów głównych) lub nawet wygnaniem z krainy (kasacja konta oraz ban na IP). 

§18. Zabronione jest odnoszenie korzyści materialnych ze sprzedaży konta, ID, całej postaci, wszelakich dóbr amoriońskich (np. złoto, surowce itp.) na portalach aukcyjnych. Pojawienie się takiej informacji w miejscach związanych z grą (Karczma, Ogłoszenia, wiadomość prywatna, profil postaci) będzie uznawane za złamanie tego przypisu prawa.

Złamanie tego zakazu karane będzie wygnaniem z krainy (kasacja konta).

§ 19. Surowo zabrania się stosowania prowokacji względem przedstawicieli władzy wykonawczej (jako "prowokację" traktowane będzie złamanie w ciągu resetu głównego minimum 3 przepisów prawa).

W przypadku złamania powyższego prawa, Władca lub Namiestnik ma prawo skazać postać na karę śmierci (kasacja konta).

§ 20. Recydywiści, rozumiani jako gracze skazywani w poprzednich erach za najcięższe przestępstwa (tworzenie kolejnych multikont, wykorzystywanie błędów w grze, nagminne reklamowanie innych gier, włamania na konta czy wielokrotne wulgarne/rasistowskie wypowiedzi), w przypadku ponownego ukarania za podobne przestępstwa mogą zostać skazani na stałą banicję, równoznaczną z usuwaniem kolejno zakładanych kont. 
Decyzję o skazaniu na banicję lub jej ewentualnym anulowaniu podjąć może Władca.

II Materiał dowodowy
§ 21. Hierarchia dowodów:
- Wpis z dziennika lub poczty, przesłany do uprawnionego
przedstawiciela władzy za pomocą opcji "Wyślij do Administracji".
- Zrzut ekranu (screen).
- Inny (wymagana jest akceptacja Namiestnika lub Władcy).

§ 22. W pewnych przypadkach dopuszczalny jest wyłącznie materiał dowodowy z
najwyższego szczebla hierarchii (tj. wpis z dziennika lub poczty).
Powyższy zapis dotyczy:
- W całości paragrafów: 6, 7, 10 i 14.
- Częściowo paragrafów: 9, 11 i 12 (jedynie w sferze dotyczącej korespondencji za pośrednictwem poczty).

III Kary i odwołania 
§ 23. W przypadku gdy zachodzi konieczność zastosowania więcej niż jednego paragrafu Systemu Kar lub też jedna jeden paragraf uniemożliwia zastosowanie drugiego (np. postać nie może zostać ukarana wtrąceniem do lochu, ponieważ już w nim siedzi), stosuje się następujące zasady: 
- Kary lochów, grzywny oraz bany na karczmę kumulują się. 
- Kaucje nakładają się (w przypadku dwóch różnych kaucji, stosuje się tę wyższą, a jeśli jedna z kar zakłada brak możliwości jej wpłacenia, stosuje się brak możliwości opłacenia kaucji). 

§ 24. Od decyzji Księcia, Strażnika Miejskiego lub Karczmarza przysługuje odwołanie: 
a. do Sądu Najwyższego - w wypadku złamania paragrafów § 8, 9, 16 tylko w sprawach określonych w §14 Ustroju Sądu Najwyższego, przy czym zasada ta nie stosuje się do upomnień wymierzonych w piwnicy tawerny lub izbie tawerny. 
b. do Władcy lub Namiestnika w pozostałych przypadkach.
c. Władca lub Namiestnik w każdym przypadku ma prawo przekazać prawo do rozpatrzenia odwołania w ręce Sądu Najwyższego.

§ 25. Od decyzji Władcy lub Namiestnika nie przysługuje odwołanie.

§ 26. W przypadku gdy System Kar nadaje Sądowi Najwyższemu uprawnienia decyzyjne, od podjętej w ten sposób decyzji nie przysługuje odwołanie do Władcy ani Namiestnika.

§ 27. Decyzje oraz odwołania mają charakter jednorazowy.

§ 28. Osoby funkcyjne (posiadające rangi inne niż nikczemnik/żebrak), które dopuszczą się złamania § 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15 lub 17 mogą dodatkowo zostać ukarane usunięciem z zajmowanego stanowiska (decyzję podejmuje Władca lub Namiestnik).
Mieszkańcy, którzy zostaną nieprzypadkowo usunięci z krainy, tracą wszelkie prawa do posiadanych wcześniej rang.

IV Postanowienia końcowe

§ 29. Nowelizacja z dnia 1 czerwca 2016 roku.
Angel


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości