AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lista zmian na XVI erę
Autor Wiadomość
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 97
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2017-05-07, 21:12   Lista zmian na XVI erę

Jak poprzednio:

Walka:
- Dżoker na IA
Poza obecnymi już nagrodami rzeczowymi, po zabiciu Dziecka Nolalotha, a przed opuszczeniem Doliny Nolalotha, gracz dostaje wpis do swojego dziennika, informujący o zabiciu Dziecka Nolalotha oraz możliwość wyboru Bonusu w wysokości poziom_postaci*15 do jednej z cech: siła ataku, zdolność uniku, obrona lub trafienie.
Bonus działa w najbliższej walce pvp lub pvm i znika po odbyciu którejkolwiek z nich.
Bonus i błogosławieństwo ze Świątyni nie mogą być wykorzystane jednocześnie.
Opuszczenie Doliny przed wybraniem Bonusu uniemożliwia jego późniejsze uzyskanie.

- Do obecnego systemu ograniczeń pvp dodany zostaje warunek:
Można zaatakować Mieszkańca bez rangi Uczestnik Igrzysk kiedy różnica w bilansach walk nie przekracza wartości 100 (np. +101 i +1, 50 i -50 itp).


Rzemieślnicy:
- Dodanie 2 nowych przepisów na mikstury na 60 poziom (koszt zakupu 300k)
Mikstura leczenia ran | Typ H | koszt 20 illani + 10 illanias + 10 dynallca
Mikstura odnowy many | Typ M| koszt 20 nutari + 10 illanias + 10 dynallca

- Elfia premia do zielarstwa zostaje zwiększona do inteligencja/45

- Gnomia premia do drwalnictwa zostaje zmniejszona do 0,7*poziom (0,1*poziom normalnej premii rzemieślniczej + 0,6*poziom premii rasowo-rzemieślniczej, która nie zalicza się do eventu)


Rasy/klasy:
- Przywrócenie działania premii do trafienia z umiejętności wampiryzm również w pvm

- Wampirzy Rytuał
Koszt: 15% aktualnie wypitej krwi (wartość zaokrąglona w górę), minimum 5 PK
Bonus: Wartość wypitej krwi przed przeprowadzeniem rytuału (zaokrąglona w górę).
Bonus (pvp, pvm i rzemieślnictwie, czyli wszędzie) do jednej ze statystyk (ZR, WT, SZ, SW, INT, SI).
NIE można mieć równocześnie pobranego blessa ze Świątyni i rytuału.
Rytuał działa na zasadzie blessa.
Rytuał można przeprowadzić w świątyni.
Rytuał zawsze jest udany.

- Elf otrzymuje dodatkowe +0,5 zręczności za 1 AP (bazowe 4 za 1 AP).

- Premia do doświadczenia zdobywanego przez człowieka zostaje obniżona z 10% do 5%

- Paladyńska premia 5% do obrażeń zadawanych w pvp obowiązuje tylko gdy używa on broni do walki wręcz.

- Koszt czarów wykorzystywanych w walce zaokrąglany jest w dół zamiast w górę (w praktyce oznacza to, że czary 1-poziomowe nie zużywają many).

- Krasnolud wojownik, korzystając z broni do walki wręcz, otrzymuje dodatkową premię + 50% do ataku broni (mnożona jest wyłącznie wartość ataku broni, zaokrąglenie w dół).

- Złodziej otrzymuje 10-procentową premię do szybkości ataku wynikającej ze statystyk (uwzględniając talizman, ale nie premię z broni/poziomu)


Inne:
- Wzmocnienie kostura potęgi za pokonanie Strażnika Skarbu do 7k

- Począwszy od XVI ery Bohater wraz z początkiem nowej ery otrzymuje jednorazowo 10AP oraz 30 sztuk meteorytu

- Klan z którego pochodzi bohater otrzymuje jednorazowo 20 procentową refundację przy czym:
a) Klan musi zostać odtworzony pod tą samą nazwą.
b) W przypadku jednoczesnej refundacji za miejsce osiągnięte w IA suma refundacji nie może przekroczyć 100%.

- Bazowa wytrzymałość przedmiotów zostaje dwukrotnie zwiększona (zmiana o charakterze tymczasowym i bardziej w wersji proponowanej niż ostatecznej).

- Ergonomia z tego tematu (bez określania co konkretnie bo nie wiem z czym uda się zdążyć.




Lista jest zamknięta, jednak zastrzegam sobie prawo do poprawek w ciągu kilku najbliższych dni (o czym oczywiście poinformuję) i tylko w przypadku uzasadnionych argumentów.
Zaznaczam, że gównoburza nie zalicza się do uzasadnionych argumentów :)
_________________
bla
Ostatnio zmieniony przez Nerph 2017-05-16, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Neherignus 

ID: 407
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 43
Wysłany: 2017-05-08, 12:49   

1. Dżoker na IA
Dobrym pomysłem byłoby zmniejszyć premię do uniku/trafienia o wartość taką jaka jest przy blessie. Wzięcie bonusu do ataku/obrony to 2,5x więcej w stosunku do zwykłego blessa, a do trafienia/uniku już 3,5x więcej. W związku z czym ten bonus będzie brany częściej właśnie do uniku/trafienia.

2. Elf złodziej
Wygląda na to, że bardzo chętnie chce się wprowadzić mocnego elfa złodzieja na arenę. Dlaczego? Bazowe 4 zręczności za apka (!), 3 szybkości za apka i jeszcze dodatkowy bonus w wysokości 10% szybkości ze statów. Dodajmy do tego 3785 uniku z elfiego eq oraz 2*złodziejstwo (~3,2k) do uniku i mamy maszynkę z mocnym trafieniem, super szybkością oraz kosmicznym unikiem i krytami. Czy idziemy ze skrajności w skrajność? Kiedyś mi przy jednej zmianie napisałeś coś w stylu "czy naprawdę chcemy drugiego mocnego wampira?", teraz jest to właśnie wprowadzane.

3. Kraś woj
Ta zmiana kompletnie mi się nie podoba. Bądźmy szczerzy, krasnoludzki wojownik jest wykastrowany, istnieje kilkanaście kombinacji mocniejszych od niego, tymczasem... dajecie mu wyłączoność na SSa? Może trochę liczb
-Kraś barb ma 16,525k statów z eq
-Człowiek mag ma 15,5k z eq (teraz dodatkowo mniejszy exp o 5% co znacząco utrudni budowanie przewagi nad innymi buildami)
-Kraś woj ma.. uwaga.. 19,8k stat z eq.
Żadne połaczenie nie jest w stanie tyle nadrobić, zwłaszcza teraz gdy exp dla człowieka jest przycięty (co akurat według mnie jest dobrą zmianą)

4. Darmowe czary na 1 poziom?
A na co to komu? Komu to potrzebne? Tak serio, sprawi to, że magowie nie będą mieć problemu z miksturami (przez co klany będą miały więcej kasy) i szybciej ruszą do expa (kilkadziesiąt energii zarobią dzięki temu w pierwszych dniach), nie wiem czy to jest taki super pomysł.

5. Rytuał dla rzemków
Jak dla walczących jest to lepsza wersja blessa, która ma limitowaną ilość użyć, tak dla rzemków.. No właśnie. W momencie gdy stolarze mieli 750 stolarstwa, wampiry miały ponad 200 l wypitej krwi. To znaczy, że taki wampir może zrobić rytuał na 200 umiejki rzemieślniczej (najlepszy wampir miał 328 l krwi), podczas gdy rywale takiego blessa nigdy nie mogą wziąć (dobrze liczę, że rzem potrzebuje do tego 333 poziomu?). Toż to jest danie eventów wampirom :)
Mój błąd, nie doczytałem że rytuał jest do statów.

6. Podsumowanie
Generalnie część zmian ok (sekcja inne, uciety expa maga), część nie bardzo. Szkoda, że główne zmiany mechaniczne do +0,5 apka, -5% expa itp. Liczyłem na coś więcej, bo wiem, że całkiem fajne projekty się pojawiły w tej erze. Ogromny niedosyt.

I jeszcze jedno, tamten link który podałeś prowadzi chyba do forum RK, bo jako zwykły śmiertelnik nic nie widzę.
 
 
Zielmitr 

ID: 415
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 343
Wysłany: 2017-05-11, 13:04   

1. Dżoker
Pomysł który bez zmiany funkcjonowania fazy pucharowej Igrzysk, pożyję z erę jak tylko kilku faworytów zostanie pokonanych przez to.

2. Gnom premie do rzemieślnictwa
Czy w alchemiku, kowalu i stolarzu też zabierze się ten nadmiarowy 0,1*Poziom, który dano erę temu przypadkiem?


3. Wampir
Sprawiedliwość dziejowa, że po znerfieniu wampira odzyskał to co stracił plus dano mu mocniejszego blessa? Powiedziałbym, że populacja wampirów znacząco się zwiększy, gdyby nie fakt że graczy na amorionie ubywa...

4. Elf
Czy 0,5 więcej zręczności za AP sprawi, że Elf wróci do łask? Jaszczur nic nie stracił, Paladyn nieco expa, Hobbita zostawiono w obecnym stanie chociaż można go buffnąć.

Teoria Elfa złodzieja
Może Elf teraz miałby szansę na event złodzieja, ale czy byłby mocnym złodziejem na arenie i IA? Jak się taki znajdzie i pokaże to uwierzę.

5. Koszt czarów
Koszty many z racji kostura się nie zmieniają? Czyli dopóki nie używamy kostura, to koszt many przy użyciu czarów poziomu 1 jest 0.Czyli darmowe czary na 2 może 3 dni, potem na kilku przeskokach oszczędzają 1 many na czarze. Ciekawa zmiana, powinna rozruszać maga w pierwszych 2-3 dniach i zmniejszy nieco jego koszty utrzymania.

6. Krasnolud wojownik
Celem zmiany jest zwiększenie jego przewagi nad resztą w bohaterze? Jeśli tylko tyle to zadanie wykonane, lecz jeśli zamiar był inny to może trzeba powiedzieć go głośno?

7. Złodziej
Kolejna zmiana z pytanie o jej celowość? Jeśli celem jest by złodziej był bardziej użyteczny PvP lub by grano nim na IA na poważnie to trzeba zacząć od zmiany w rzeczach, które mu zawadzają:
-Kara do obrażeń w PvP
-Tabelka krytyków w PvE
-Event, który zmusza do marnowania energii, psucia postaci.
-Problemy łucznika, że nie jest najbardziej grywaną walczącą kombinacją.
Do swojego ujemnego zestawu cech specjalnych dostaje bonus, który "może" być przydatny dla ras, które mogą sobie pozwolić na wytrenowanie szybkości. Gdzie sam bonus, jeśli tylko dodaje cyferkę jak czar maga, nie zwiększając uniku jest taki sobie.

8. Bohater
Dodano refundację klanową, czyli w zamyśle ma się opłacać wysłać kogoś na bohatera...
Nie wiedzieć czemu mam dziwne wrażenie, że liczba kandydatów maksymalnie dojdzie do 3 i pytanie ilu znich będzie na poważnie iść na bohatera zamiast robić sztuczny tłok? Może zamiast dodawać nagrody, nadszedł czas by poprzerabiać te walczące eventy na coś bardziej cieszącego się zainteresowaniem?

9. Zwiększona wytrzymałość przedmiotów
Zmiana dotyczy wszystkich przedmiotów wytwarzanych przez kowala oraz Stolarza(łuki) i tych z Płatnierza/Zbrojmistrza oraz łuku u łucznika?

10. Podsumowanie
Mogło być gorzej i cieszmy się, że nie wszystkie pomysły z RK weszły.

Czy na przyszłą erę planowane są jakieś zmiany związane z funkcjonowaniem Rady Królewskiej?
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2017-05-11, 16:14   

Neher 1: Jesli walczysz z tankiem to pewnie chętniej weźmiesz dżokera na dmg. Jeśli walczysz z postacia bazująca na unikach to chętniej weźmiesz trafienie. Z uwagi na to że każdy ma 1 dżokera na ere nalezy dobrać narzedzie do konkretnego przypadku.

Ziel 2: Tutaj jest niegłosowany projekt z tej ery,
Cytat:
Gnom-drwal posiada całkowitą premię do drwalnictwa w wysokości 0,7*poziom_postaci.
0,6*lvl z racji bycia gnomem (ta premia NIE wlicza się do wzoru na event)
0,1*lvl z racji bycia rzemieślnikiem (ta premia wlicza się do wzoru na event)


Ziemitr napisał/a:
Czy w alchemiku, kowalu i stolarzu też zabierze się ten nadmiarowy 0,1*Poziom, który dano erę temu przypadkiem?

Kalibracja dotyczy tylko drwala, reszta jest ok.
O jakim przypadku mówisz. Zmiany na gnomie przeszły ere temu w normalnym głosowaniu, które sam otwierałeś.
 
 
Neherignus 

ID: 407
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 43
Wysłany: 2017-05-12, 12:27   

Neowos napisał/a:
Jesli walczysz z tankiem to pewnie chętniej weźmiesz dżokera na dmg. Jeśli walczysz z postacia bazująca na unikach to chętniej weźmiesz trafienie. Z uwagi na to że każdy ma 1 dżokera na ere nalezy dobrać narzedzie do konkretnego przypadku.


W fazie pucharowej mieliśmy 25 pojedynków, zaledwie w 8 przypadkach była to walka nietank vs tank, 1 przypadek to tank vs tank, a 16 przypadków to nietank vs nietank. Jak łatwo zauważyć sama ilość walk zachęca by bonus zostawić na nietanka, bo większa szansa że z nim zawalczysz. Druga sprawa jest taka, że bonus dzokera do skilli jest znacznie większy niż do statów.
Weźmy pod lupę paladyna, który ma 2x mocniejszego blessa i posiada 275 poziom. Dżoker mu daje 4125 ataku/obrony/trafienia/uniku. Bless daje mu 3300 ataku/obrony lub 2360 trafienia/uniku. Widzisz różnicę? Paladyn na tanka może wziąć swojego blessa, a dżokera zostawić na kogoś innego, bo tak jest.. korzystniej. To samo będzie dla wampira, który te 3300-3400 miałby z rytuału, więc dżoker jest zostawiany na skillowca. Bo chyba nie sądzisz, że gracz który liczy się w wyścigu do czempiona spali dżokera w fazie grupowej?
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2017-05-12, 12:34   

Ja tam bym cos spalil ;p
_________________
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2017-05-12, 21:32   

Tak, mocną stroną paladyna są jego blessy.
Tak, pobranie dżokera powinno być przemyślanym elementem taktyki, dostosowanym do przeciwnika.
Zmiana ma to do siebie że coś zmienia.
Wampir który nieoszczędnie gospodaruje krwią, traci swoją przewagę w późniejszych etapach IA.

Dżoker powinien być traktowany jako legalny doping. Jeśli w finale tylko jedna osoba pozostała z dżokerem to oznacza kłopoty dla pozostałych w turnieju :D
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 97
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2017-05-13, 16:58   

Neherignus napisał/a:
I jeszcze jedno, tamten link który podałeś prowadzi chyba do forum RK, bo jako zwykły śmiertelnik nic nie widzę.

Racja, przeniosłem temat.

Zielmitr napisał/a:
6. Krasnolud wojownik
Celem zmiany jest zwiększenie jego przewagi nad resztą w bohaterze? Jeśli tylko tyle to zadanie wykonane, lecz jeśli zamiar był inny to może trzeba powiedzieć go głośno?

Zatem powiem głośno, iż w głównej mierze miałem na celu lekko pchnąć krasia w stronę koncepcji innej niż przywrócenie mu elfiego eq.
Przyznam bez bicia, że nie przeliczałem tego specjalnie więc mogę się mylić, jednak nie sądziłem by taki bonus wyłączał z gry chociażby maga, który w tej erze pokonał SSa, a od NE powinien, teoretycznie, jeszcze odrobinę przyspieszyć.
_________________
bla
 
 
Zielmitr 

ID: 415
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 343
Wysłany: 2017-05-13, 18:36   

Zacznę od końca.
Mag zwolni, człowiek mag. 5% mniej dodatkowe doświadczenia z areny jest więcej warte na przestrzeni ery niż lepszy start.

Co samo w sobie nie ma znaczenia, bo mag wygrał bohatera z braku konkurencji na lepszym poziomie. Bo przy braku zmian w NE, Kraś barb dobrze zagrany robi bohatera 2-3 dni szybciej niż w tej erze.

Sprawa krasnoluda
Z cyklu pomysłów innej koncepcji poza elfim ekwipunkiem, można mu dodać jakiś bonus na magu i przeżyje sobie pradawne animozje.

Pytaniem jest czy skoro tank krasnolud się przejadł, kraś wojownik nie zdobywa hurtowo herosów, a wampira bez mrugnięcia okiem wzmocniono czy nie czas oddać elfi ekwipunek krasnoludowi?

Mimo, że nie jestem zwolennikiem tej opcji, to kosztem kilku jaszczurów,wampirów, łuczników
zobaczylibyśmy wreszcie powrót krasnoluda po jednej erze absencji. Jeśli boimy się potęgi krasnoluda można mu dać karę do doświadczenia z areny - 3/5%. (może bohater będzie ciekawszy.)
 
 
Nithrom 


ID: 177
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 330
Wysłany: 2017-05-13, 20:25   

Tak tak ziel, jak zwykle wszystko wie najlepiej...

Gratuluję dawania pomysłów bez przemyślenia i przyznania się do tego. Nie mówię tego ze złośliwości, tylko cieszę się, że każdy potrafi przyznać się do błędu. Myślę, że zamiast dawać krasiowi bonusy do dmg powinno mu się oddać elfie eq, które stracił i które de facto skreśla go jako poważnego uczestnika na IA. Woje i tak mocno oberwali po tyłku w ostatnich erach, więc możnaby na próbę te elfie eq zwrócić.
_________________
-.-"
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 97
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2017-05-16, 21:33   

Doprecyzowałem dwa zapisy (zgodnie z projektami RK)

Cytat:
- Do obecnego systemu ograniczeń pvp dodany zostaje warunek:
Można zaatakować Mieszkańca bez rangi Uczestnik Igrzysk kiedy różnica w bilansach walk nie przekracza wartości 100 (np. +101 i +1, 50 i -50 itp).


Cytat:
- Gnomia premia do drwalnictwa zostaje zmniejszona do 0,7*poziom (0,1*poziom normalnej premii rzemieślniczej + 0,6*poziom premii rasowo-rzemieślniczej, która nie zalicza się do eventu)
_________________
bla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14