Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lochy
#1
Propozycja jest prosta- jak ktoś trafia do lochów to ma to boleć. Obecnie osoba w lochach nadal ma dostęp do wieści oraz poczty i możliwość pisania. Taka osoba nie powinna mieć takowej opcji. Dodatkowo przy trafieniu do lochów powinien być brak przyrostu energii oraz odnowy odpoczynków czy jak to tam się zwie przy budynkach klanowych. Niestety mój pobyt w lochu był zbyt krótki, by przetestować te opcje i możliwe, że tak już jest.

Poczta jest możliwe że kwestią dyskusyjną, ale zakładam że jeżeli ktoś trafia do lochów, to są ku temu podstawy. Pytanie czy jest możliwe, by w takiej sytuacji pozostała możliwość pisania do rangowych(coś w stylu że całe amo poza rangowymi trafia na czarną listę i nie można do nich pisać.


Ps. Serdecznie dziękuję za szeroki odzew w sprawie zniewolenia Owca!
Odpowiedz
#2
Myślę, że bez przesady. W każdym więzieniu gazetke poczytać można. CO innego, jeśli chodzi o komentarze pod wieścią, czy przesiadywanie w tawernie. Natomiast wysyłanie wiadomości jak najbardziej powinno zostać.
Odpowiedz
#3
Zazwyczaj jak gdzieś dostajesz bana, to masz blokowane absolutnie wszystko Wink
Odpowiedz
#4
Brak przyrostu energii to stan występujący obecnie, brak przyrostu budynków to słuszna sugestia, dodam ten efekt.
Co do poczty... cóż, teoretycznie można ograniczyć jej użycie tylko do pisania do rangowych, w praktyce jednak nie jest to chyba wskazane.
Może się po prostu zdarzyć, że gracz chciałby zwrócić się do rangowego z odwołaniem lub pilną skargą, tymczasem w grze jest obecny tylko rangowy, który karę nałożył.
Pozostawiłbym zatem możliwość komunikowania się jako opcjonalne koło ratunkowe, również w przypadku nieudanej kradzieży - można pomyśleć nad jakąś bardzo ograniczoną ilością tekstu, ale to już do obgadania.

Natomiast zgadzam się z samym założeniem, lochy powinny boleć, więc jestem otwarty na sugestie co jeszcze można by ograniczyć więźniom Wink
Odpowiedz
#5
Zgadzam się, lochy powinny boleć. Trochę inne podejście jednak powinno być dla złodziei za nieudaną kradzież lub inne mechaniczne, automatyczne przewinienie. Jednak osoby, które zostały wtrącone do lochu przez administrację za większe przewinienia - powinny traktować to jak nauczkę. W zmianach prawnych przy okazji pracy nad Sądem, poruszaliśmy ten temat. Była mowa wtedy o zwiększeniu kaucji oraz wydłużeniu czasu pobytu wraz z zamknięciem większości ruchów - tak, aby gracz w lochu faktycznie się znudził i postanowił więcej nie trollować.
Nie do końca rozumiem argument o chęci pisania do kogoś innego - jak ktoś nie rangowy może pomóc z odwołaniem lub skargą? Musi poczekać na rangowego i tak.

W wolnej chwili pogrzebię w tych zapisach prawnych, nad którymi siedzieliśmy w zeszłym roku i postaram się podrzucić większy konkret.
Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni. ~
Odpowiedz
#6
Może następujący podział, na lochy i na pręgież:

W przypadku pręgieża ma się możliwość komunikowania przez pocztę i dostęp do dziennika. W zasadzie ma się tylko do tego dostęp. Energia nie przyrasta, ale nawet więcej, ubywa ta aktualna.
Pręgież jest dla złodziei, to wystawienie na widok publiczny itp. W odpowiedniej lokacji były by natomiast odpowiednie opcje w stylu:
— Obrzuć skazańca nieczystościami — informacja o tym, pojawiałaby się w dzienniku skazańca, a ilość obrzuceń rubryczce w lochach. W zależności od tego, jak wiele ludzi by się nad skazańcem znęcało, to rósłby współczynnik szans na utratę części statystyk.
— Pomóż skazańcowi w ucieczce — tylko dla godzin nocnych i opcja dostępna tylko dla innych złodziei.
— Zabij skazańca — tylko dla godzin nocnych. Skazaniec do momentu zdjęcia z pręgierza traci też pocztę i dziennik.
— Kaucja — ale znaaaacznie większa, w obecnym przeliczniku bardzo szybko wykup złodziei tak naprawdę nic nie kosztuje. Może (10k razy poziom razy (2 razy dzień ery))?
— Brak możliwości ucieczki, ale pojawiłaby się opcja w gildii złodziei, by zawczasu wykupić "pomoc w ucieczce", która załączałaby się automatycznie po 20 i działałaby jak obecna próba ucieczki. Opcje tą trzeba byłoby wykupywać zawczasu, będąc jeszcze na wolności. Takie zabezpieczenie.
— Pręgież mógłby działać też jak izba karczmy, gdzie można byłoby wchodzić w fabularną rozgrywkę ze skazanymi i zdrowo im nawrzucać. Fabularnie oczywiście, pewnie i tak mało kto by korzystał. Zapewne nikt.

Lochy byłby dla poważniejszych przestępstw typu multikonta i zboczone avki. Tam też byłaby tylko opcja poczty i dziennika.
Ponadto pojawiłaby się opcja Chłosty, która sprawiałaby, że wypuszczony skazaniec traci sporą część statystyk, np. rangowy wyznaczałby ilość batów, a każdy bat to 1% straconych statystyk. Oraz opcja powieszenia, która oznaczałaby reset postaci. Opcje tylko dla książąt, namiestników i władców.

Skazańcy, zarówno w lochach i przy pręgierzu nie mogliby też wchodzić na czyjeś profile. Mieliby tylko wyświetloną ich listę.
Odpowiedz
#7
(03-01-2021, 13:45)Olmer napisał(a): Może następujący podział, na lochy i na pręgież:

W przypadku pręgieża ma się możliwość komunikowania przez pocztę i dostęp do dziennika. W zasadzie ma się tylko do tego dostęp. Energia nie przyrasta, ale nawet więcej, ubywa ta aktualna.
Pręgież jest dla złodziei, to wystawienie na widok publiczny itp. W odpowiedniej lokacji były by natomiast odpowiednie opcje w stylu:
— Obrzuć skazańca nieczystościami — informacja o tym, pojawiałaby się w dzienniku skazańca, a ilość obrzuceń rubryczce w lochach. W zależności od tego, jak wiele ludzi by się nad skazańcem znęcało, to rósłby współczynnik szans na utratę części statystyk.
— Pomóż skazańcowi w ucieczce — tylko dla godzin nocnych i opcja dostępna tylko dla innych złodziei.
— Zabij skazańca — tylko dla godzin nocnych. Skazaniec do momentu zdjęcia z pręgierza traci też pocztę i dziennik.
— Kaucja — ale znaaaacznie większa, w obecnym przeliczniku bardzo szybko wykup złodziei tak naprawdę nic nie kosztuje. Może (10k razy poziom razy (2 razy dzień ery))?
— Brak możliwości ucieczki, ale pojawiłaby się opcja w gildii złodziei, by zawczasu wykupić "pomoc w ucieczce", która załączałaby się automatycznie po 20 i działałaby jak obecna próba ucieczki. Opcje tą trzeba byłoby wykupywać zawczasu, będąc jeszcze na wolności. Takie zabezpieczenie.
— Pręgież mógłby działać też jak izba karczmy, gdzie można byłoby wchodzić w fabularną rozgrywkę ze skazanymi i zdrowo im nawrzucać. Fabularnie oczywiście, pewnie i tak mało kto by korzystał. Zapewne nikt.

Lochy byłby dla poważniejszych przestępstw typu multikonta i zboczone avki. Tam też byłaby tylko opcja poczty i dziennika.
Ponadto pojawiłaby się opcja Chłosty, która sprawiałaby, że wypuszczony skazaniec traci sporą część statystyk, np. rangowy wyznaczałby ilość batów, a każdy bat to 1% straconych statystyk. Oraz opcja powieszenia, która oznaczałaby reset postaci. Opcje tylko dla książąt, namiestników i władców.

Skazańcy, zarówno w lochach i przy pręgierzu nie mogliby też wchodzić na czyjeś profile. Mieliby tylko wyświetloną ich listę.

Rozumiem, że pręgierz miałby dotyczyć tylko klasy złodzieja, zaś lochy osób, które trafiałyby tam za łamanie przepisów.

Pamiętaj, że złodziej jest jedną z klas zaimplementowanych w grze. Zaś umieszczenie w lochach jedną z jego mechanik. Nie karałbym w ten sposób osób, które nim grają.

Zarówno odejmowanie energii za pobyt w lochach/pręgierzu, zabawy w obrzucanki, "nawrzucanki" czy czasowa utrata dostępu do poczty i dziennika, to w moim odczuciu spora przesada, może ludzi po prostu zniechęcić do wybierania złodzieja, szczególnie nowych graczy, porywających się z kradzieżą na osoby z wyższym poziomem (im tym bardziej przyda się dostęp do tej poczty), bo wiadomo, Ci bardziej doświadczeni jakoś tam sobie poradzą. Kaucję również pozostawiłbym na obecnym poziomie, ale to już kwestia indywidualna, czy jest za duża, czy za mała. Jednak jest to kolejna składowa złodzieja i nie powinna być zbyt wygórowana. Jeśli już, można pomyśleć o ustaleniu granicy maksymalnej, za np. 9 SK, gdyż obecnie można w praktyce wpisać tam dowolną kwotę, większą od progu minimalnego. Chociaż sam osobiście nie stosuję kaucji, bo co to by była za kara, gdyby gracz został natychmiast wykupiony. Z drugiej strony mógłbym ustawić zaporową kwotę, typu zsumować posągi "Najwięcej sztuk złota (przy sobie)" oraz "Najwięcej sztuk złota (w banku)" i jeszcze pomnożyć razy dwa. Wyjdzie na to samo, co bez kaucji.

Podobnie chłosta. Należałoby to wtedy unormować w zapisach, za jakie przestępstwa i ile "batów" się należy. Żeby nie było sytuacji, że jeden skazaniec otrzymał ich pięćdziesiąt, a drugi kilka. Obecnie statystyki nie są tracone podczas przegranych potyczek z innymi graczami, więc tu bym też nic nie zmieniał, szczególnie dla złodzieja.

Rozumiem chęć zaostrzenia obecnie istniejącego systemu, ale nie przechodźmy w taką skrajność. Poczta i dziennik jak najbardziej powinny być dostępne, nie widzę też powodów blokować dostępu do profili, przynajmniej dla pręgierza.
Odpowiedz
#8
Czy aktualne lochy nie bolą? Wiecie może co się dzieje gdy trafi do nich (bez możliwości wyjścia za kaucją) osoba, której "przypadkowo" zależy na grze, a może nawet walczy o jakiś event? Otóż sens calutkiej ery zostaje wyrzucony do śmietnika. Prawda jest taka, że obecne lochy bolą. Bolą bardzo przede wszystkim graczy którym na tej grze zależy, którzy grają i się starają. Czy "szanowni" strażnicy oddali kiedyś komuś energię za niesłuszne WTRĄCENIE do lochu za PODEJRZENIE mulikonta? Albo za to, że wtrącili do lochu kogoś, kto nie miał jednak "niefabularnego" avataru? Pewnie nie... pewnie nawet nie było takiego przypadku... ale czy w ogóle MAJĄ TAKĄ MOŻLIWOŚĆ gdyby się pojawił? Natomiast grupą której wasze pozbawiające energii lochy nie bolą są... tak dokładnie, nie zgadliście... wszelkiego rodzaju trolle. Nieustannie obrażający, odwalający różne cyrki... jednym słowem ludzie którym nie zależy na tej grze. Ciekawe...

Faktem jest, że większość przestępstw na amorionie (tych które rzeczywiście są popełniane takie jak używanie bugów, automatyzacja, działanie na szkodę gry, multikonto) powinno być ukarane banem permanentnym. Do tego nie potrzeba żadnego zaostrzania kar. Pozostaje tylko problem ludzi którzy trafią do nich za jakąś pierdołę (choćby na 1 dzień) i przekreśla im się szanse na cokolwiek... do tego mają służyć lochy?

Propozycja: Można wydzielić dwie oddzielne lokację... jedną dla tych co srogo nabroili(perm), jedynie z możliwością napisania do rangowych w celu odwołania. Druga z kolei byłaby dla tych którzy popełnili jedynie niewielkie przewinienia (np. "niefabularny" avatar - nie mylić z gorszącym!). I tam już kary mogłoby być łagodniejsze... kaucja... odsiadka ale z odzyskiwaniem energii (w formie, że np. przez 1 dzień nie możesz nic sensownego robić na grze ale energia przyrasta... bo dlaczego nie?). Czy nie wiem... "prace społeczne" które wyglądałby np. tak, że wydajemy niewielką ilość energii, żeby je wykonać. Oczywiście gdyby to zostało wzięte pod uwagę, to bawienie się w system kar i ich wielkości zostawię dla naszych przerabiaczy prawa.
Odpowiedz
#9
(05-01-2021, 01:05)Hastin napisał(a): Czy aktualne lochy nie bolą? Wiecie może co się dzieje gdy trafi do nich (bez możliwości wyjścia za kaucją) osoba, której "przypadkowo" zależy na grze, a może nawet walczy o jakiś event? Otóż sens calutkiej ery zostaje wyrzucony do śmietnika. Prawda jest taka, że obecne lochy bolą. Bolą bardzo przede wszystkim graczy którym na tej grze zależy, którzy grają i się starają. Czy "szanowni" strażnicy oddali kiedyś komuś energię za niesłuszne WTRĄCENIE do lochu za PODEJRZENIE mulikonta? Albo za to, że wtrącili do lochu kogoś, kto nie miał jednak "niefabularnego" avataru? Pewnie nie... pewnie nawet nie było takiego przypadku... ale czy w ogóle MAJĄ TAKĄ MOŻLIWOŚĆ gdyby się pojawił? Natomiast grupą której wasze pozbawiające energii lochy nie bolą są... tak dokładnie, nie zgadliście... wszelkiego rodzaju trolle. Nieustannie obrażający, odwalający różne cyrki... jednym słowem ludzie którym nie zależy na tej grze. Ciekawe...

Zgodzę się, że lochy "bolą" jedynie pewną grupę graczy. Ale tutaj nie ma złotego środka, przepisy obowiązują wszystkich. Niezależnie, czy grają mechaniczne, fabularnie, trollują czy logują się raz na miesiąc, nie ma sensu tworzyć osobnych zapisów dla graczy bardziej i mniej aktywnych. W obowiązkach SM nie ma zaś wyłapywania multikont, nie mają również dostępu do odpowiednich narzędzi to umożliwiających, więc tutaj proszę ewentualnie czepiać się jedynie mnie (no chyba, że wyraz "strażnicy" w Twojej wypowiedzi odnosił się do ogółu). Kolejna sprawa, rangowi nie mają takiej opcji jak dodanie komuś energii, prawdopodobnie można to zrobić jedynie z poziomu bazy SQL. Następny punkt... Jeśli Ci gracze, którym tak bardzo zależy na grze i się starają, trafiają do lochu, to jednak nie szukałbym tu winy po stronie rangowych. Bardzo rzadko gracz od razu trafia do lochów, musiałby dosyć mocno nabroić. Najpierw zawsze jest upomnienie. I tu dalszy ciąg zdarzeń zależy od upomnianego gracza. Może on nie zgadzać się z decyzją rangowego, ale ma obowiązek się do niej dostosować, zmienić/usunąć wskazany element. Oczywiście może wchodzić we wszelkie dyskusje, robić rabany, krzyczeć w profilu i na opisach, jak to duma i honor jego rodziny na kilka pokoleń jest niweczona jednym wpisem w dzienniku, ale robi to ze szkodą jedynie dla samego siebie. Zaś złożenie odwołania od decyzji administracyjnej nie powoduje jej zawieszenia, mówiąc prościej, gracz nadal ma obowiązek na czas sprawy toczącej się przed SN zmienić/usunąć wskazany element. Wariant nr. 3, czyli zignorowanie zwrócenia przez rangowego uwagi również nie sprawi, że problem zniknie, wręcz przeciwnie, pojawi się za jakiś czas właśnie w postaci lochów. Co zaś się tyczy trolli, zaostrzenie przepisów wobec nich będzie się jednocześnie równało zaostrzeniem przepisów wobec tych wszystkich graczy, którym leży na sercu troska o Amorion, przypadkowo przecież trafiających do lochów, w zależności od humoru rangowego.

(05-01-2021, 01:05)Hastin napisał(a): Faktem jest, że większość przestępstw na amorionie (tych które rzeczywiście są popełniane takie jak używanie bugów, automatyzacja, działanie na szkodę gry, multikonto) powinno być ukarane banem permanentnym. Do tego nie potrzeba żadnego zaostrzania kar. Pozostaje tylko problem ludzi którzy trafią do nich za jakąś pierdołę (choćby na 1 dzień) i przekreśla im się szanse na cokolwiek... do tego mają służyć lochy?

Podobnie jak wyżej, nie ignorować upomnień rangowych, dostosować się do nich i ewentualnie złożyć odwołanie, w przypadku, kiedy z upomnieniem się nie zgadzamy. Olewając nasze interwencje, gracze robią na złość sobie, nie nam.

(05-01-2021, 01:05)Hastin napisał(a): Propozycja: Można wydzielić dwie oddzielne lokację... jedną dla tych co srogo nabroili(perm), jedynie z możliwością napisania do rangowych w celu odwołania. Druga z kolei byłaby dla tych którzy popełnili jedynie niewielkie przewinienia (np. "niefabularny" avatar - nie mylić z gorszącym!). I tam już kary mogłoby być łagodniejsze... kaucja... odsiadka ale z odzyskiwaniem energii (w formie, że np. przez 1 dzień nie możesz nic sensownego robić na grze ale energia przyrasta... bo dlaczego nie?). Czy nie wiem... "prace społeczne" które wyglądałby np. tak, że wydajemy niewielką ilość energii, żeby je wykonać. Oczywiście gdyby to zostało wzięte pod uwagę, to bawienie się w system kar i ich wielkości zostawię dla naszych przerabiaczy prawa.

Takie złagodzenie kar może jedynie zachęcić do łamania tych "drobniejszych" przepisów, bo przecież nie spotka ich żadna poważniejsza konsekwencja.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości