Mahdi
Władca Amorion

ID: 1
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 280 Skąd: Pałac Królewski
|
Wysłany: 2006-07-03, 23:31 Cechy Postaci
|
|
|
Cechy postaci to jeden z rodzajów współczynników opisujących postać gracza.
Postać w Amorion posiada następujace cechy:
* Zręczność
* Siła
* Inteligencja
* Siła woli
* Szybkość
* Wytrzymałość
Obecny poziom cech można sprawdzić na ekranie Statystyk postaci.
Cechy mają istotne znaczenie przy wykonywaniu różnego rodzaju czynności - sytuacje, w których ma zastosowanie dana cechy, wymienione są w jej opisie. Rozwój cech powinien zaplanowany w oparciu o to, czym ma się zajmować postać - zależy to od wybranej klasy postaci i sposobu gry.
Początkowy poziom każdej cechy to 4. Wartości poszczególnych cech można podnosić na nastepujące sposoby:
* Korzystając z Astralnych Punktów (AP). AP otrzymuje się po utworzeniu postaci i przy osiąganiu kolejnych poziomów postaci (po 5 AP na poziom). To, ile punktów danej cechy otrzymuje się za 1 AP, zależy od wybranej rasy i klasy postaci.
* Poprzez ćwiczenia w szkole.
Po śmierci postaci w walce jedna, losowo wybrana cecha jest obniżana o wartość zależną od obecnego poziomu postaci.
Cechy postaci nie są zależne od jej umiejętności.
Za co odpowiadają poszczególne cechy:
Siła - za obrażenia zadane bronią białą (całość) lub strzelecką (1/2 siły), oraz wpływa na ilość surowców wydobywanych w kopalniach.
Zręczność - za obrażenia zadane bronią strzelecką (1/2 zręczności), za szanse trafienia oraz uniknięcia ciosu/strzały/czaru, za szanse kradzieży/obrony przed kadzieżą.
Wytrzymałość - Zmniejsza otrzymywane obrażenia, zwiększa ilość punktów życia oraz zwiększa maksymalne zmęczenie postaci, co pozwala na noszenie lepszych pancerzy i używanie lepszych broni.
Szybkość - Decyduje o pierwszeństwie ataku w walce, oraz o ilości ataków w jednej rundzie walki.
Inteligencja - Odpowiada za obrażenia zadane czarem bojowym (trzeba go mieć i móc go używać), oraz wpływa na ilość ziół zebranych na farmie, za szanse kradzieży/obrony przed kadzieżą.
Siła woli - Odpowiada za zmniejszenie obrażeń przez czar obronny (trzeba mieć czar obronny i móc go używać). |
|