AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Event strażnicy
Autor Wiadomość
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2016-06-02, 16:11   Event strażnicy

Przygotowałem projekt eventu, wiem że jest tltr ale poskracałem ile mogłem żeby jasno przedstawić zamysł i dodałem obrazki żeby wzrok nie zwariował od monotonii tekstu.

Sytuacja zastana:
Obecnie sytuacja wygląda tak że strażnica przez pierwszy miesiąc-dwa ery jest przydatna ze względu na zbierane podatki (złoto). W późniejszych etapach ery większość graczy zarabia więcej wykonując swoje profesje i strażnice odchodzą w cień. Czasem można złapać kogoś z pełnym skarbcem i go najechać, ale jest to bardziej prezent niż stałe źródło dochodu.

Nabijanie dowodzenia daje punktu w rankingu i 3 osiągnięcia: (kapitan, major, generał).
Osiągnięcie Zarządca Ziemski pojawia się po wybudowaniu strażnicy na 1000 poziom.
Można irytująco atakować innych graczy i...tutaj przydatność strażnic się kończy.

Pomimo że do strażnic mają dostęp zarówno wojownicy i rzemieślnicy to w poprzedniej erze, dowodzenie nabijali: Grimes, Crahulus, Kiezz, Renion, coś tam Baltaazar, Hasser i Mrok z Gór. Patrząc w obecnej erze, stan osobowy niewiele sie zmienił :D

W poprzedniej erze:
event hodowcy - 147 dzień od startu ery
event kowala - 113 dzień
pomiędzy 147 a 113 - posucha eventowa

Jeśli Igrzyska będą sie regularnie rozpoczynały w 120 dniu ery, sytuacja ulegnie zmianie i można łatwo wyskalować event strażnicy.




Propozycja
Obecnie nie ma po co walczyć w posągu dowodzenia. Żeby ożywić nieco walki strażnic, proponuję zrobienie pilotażowego eventu strażnic. Pole do nadużyć jest tutaj spore i na dobrą sprawę nie wiadomo czy będzie zainteresowanie graczy.

Event dowódców strażnic

Event zostaje ogłoszony w Ogłoszeniu Królewskim informującym o dacie startu nowej ery. Wyglądałby w ten sposób że przy 225 dowodzenia, na ekranie startowym strażnicy pojawia się przycisk. Jeśli po kliknięciu na przycisk, próba zakończenia eventu będzie pozytywna (patrz: Sposób Rozstrzygnięcia Eventu), pojawia się wieść. W nowej erze czeka nagroda (patrz: Nagroda).

Przeglądając historię posagów, 225 dowodzenia, najlepszy w XIII erze zdobywał w okolicy 127 dnia ery. Podejrzewam że po ogłoszeniu eventu można bardziej wyśrubować ten wynik, ale podwyższenie progu dowodzenia na 250 grozi rozstrzygnięciem w trakcie Igrzysk (w okolicy 150 dnia ery).

Dodatkowo można ogłosić konkurs na napisanie fabularnej treści wieści po wygraniu eventu i dostosować przycisk do fabularnej treści. Może rozrusza to nieco graczy fabularnych bo mało jest globalnych Sesji.


Metoda rozstrzygnięcia eventu:
Po przekroczeniu 225 dowodzenia, na ekranie startowym strażnicy pojawia się przycisk.
Jego każdorazowe wciśnięcie kosztuje 96 Punktów Ataku(PA) i oznacza podjęcie próby zakończenia eventu.

DzO – umiejętność dowodzenia uzyskana tylko w wyniku obrony własnej strażnicy

Procentowa szansa na odniesienie sukcesu w próbie wynosi:
P=100 - floor( 3,8*DzO*100/ umiejętność_dowodzenia )

If (P<5) then P= 5;
los = random (1,100);
If (P >= los) PRÓBA UDANA
else PRÓBA NIEUDANA

Jeśli próba zakończy się sukcesem, pokazuje się wieść z nickiem zwycięzcy.

Prawdopodobieństwo zwycięstwa w zależności od stosunku DzO do dowodzenia ogółem.
P (DzO/dowodzenie)
P (0,05)=81%
P (0,10)=62%
P (0,15)=43%
P (0,20)=24%
P (0,25)=5,0%
P (0,40)=5,0% //szansa zawsze jest większa niż 5 procent

P (0,10)=62% oznacza że jeśli 10% czyli 22,5 z 225 umiejętności dowodzenia zdobyliśmy w wyniku obrony swojej strażnicy, to po wydaniu 96 PA na próbę, mamy 62% szansę wygranie eventu.
Może oczywiście dojść do sytuacji gdzie lider posągu, większość swojego dowodzenia nabił w wyniku samobójczych ataków kolegów. Spalona próba oznacza że musi czekać 96 godzin żeby móc podjąć kolejną. Konkurenci nie mają możliwości podglądnięcia DzO innego gracza i nie wiedzą jaką taktykę obrali.



Spisałem sobie stan posągu dowodzenia 11 godzin po wprowadzeniu Dowodzenia z Obron na serwerze. Nerph sprawdził stan DzO ostatnio u graczy w posągu.
Dowodzenie w tabelce jest to całkowite dowodzenie zdobyte od czasy wprowadzenia DzO w Statystykach postaci :)

Dowodzenie --- DzO --- DzO/Dowodzenie --- Szansa na udaną próbę (wzór 3,8)
151,16 --- 21,26 --- 14,1% --- 46%
116,10 --- 2,6 --- 2,2% --- 91%
90,41 --- 8,61 --- 9,5% --- 63%
87,01 --- 4,32 --- 5,0% --- 81%
75,24 --- 4,6 --- 6,1% --- 76%
68,08 --- 4,8 --- 7,1% --- 73%
66,54 --- 3,89 --- 5,8% --- 77%
48,63 --- 11,98 --- 24,6% --- 6%
45,06 --- 1,63 --- 3,6% --- 86%
22,56 --- 4,41 --- 19,5% --- 25%



Zmiany w mechanice strażnic:
1) Nie można zaatakować strażnicy której właściciel posiada pomiędzy 224-226 dowodzenia.
Ma to przeciwdziałać atakom konkurencji tylko po to żeby nabić liderowi DzO kiedy czeka na zgromadzenie 96 Punktów Ataku potrzebnych do podjęcia próby.

2) 1 PA wydany na zbieranie podatków podwyższa dowodzenie o 0.01
Ma to przeciwdziałać sytuacji w której gracz z 225 dowodzenia nieustannie posiada immunitet. Można długo, bezpiecznie siedzieć w tym rejonie jednak wtedy posiadanie strażnicy nie daje korzyści. Poza ukryciem złota przed klanowym skarbnikiem ;) i wyciągnięciem z 10% stratą.

Dodatkowo gracze używający strażnic tylko do zbierania podatków, po otrzymaniu dowodzenia, może zainteresują się walkami strażnic. Wysyłając żołnierzy przez 120 dni tylko po podatki można zdobyć 28,8 dowodzenia i przeznaczyć np. na +28% bonus do wielkości zbieranych danin.


3) Wybudowanie sali narad wymaga 1kk złota i 75 punktów ataku.
Obecnie Sala narad zwiększa przyrost dowodzenia o 20% , kosztuje 5kk i 75PA
Pozwoli to szybciej odblokować dostęp do sali narad i będą się bardziej liczyły nasze umiejętności niż zasobność portfela na starcie ery.

4) Po wygranym ataku lub obronie otrzymuje się morale zalezne od ilości zdobytego dowodzenia za walkę:
sufit (3*dowodzenie_z_walki/0,1)
0,01-0,03 morale +1
0,04-0,06 morale +2
0,07-0,10 morale +3
0,11-0,13 morale +4
0,14-0,15 morale +5

Po przegranym ataku lub obronie tak jak jest teraz, czyli -2,5 lub -1,25(z karczmą)

5) Jeśli o północy w skarbcu zabraknie złota na żołd chociaż dla jednej jednostki, to istnieje szansa jak 1 do 2 że znikną wszyscy łucznicy, piechurzy, fortyfikacje i machiny
Obecnie uciekają tylko jednostki dla których zabrakło złota na żołd. Jesli mamy 222 łuczników i złota na utrzymanie 100, to 122 ucieknie a 100 przetrzyma północ.

Zmiana ma na celu ograniczenie procederu w którym kumpel konfiguruje strażnicę w ten sposób aby stać się idealnym celem. Przed północą wybiera całe złoto, wszyscy żołnierze uciekają o północy i strażnica kumpla jest nieaktywna do czasu aż uczestnik eventu uzbiera PA.

Jeśli przy zerowym stanie skarbca, zostanie nieco żołnierzy w strażnicy (szansa 50%) to szybko konkurencja to zauważy i zacznie wybijać obrońców kolejnego dnia, dla zdobycia dowodzenia.

6) Posąg najcześciej atakowanych strażnic
W panelu startowym strażnicy, pod "Lista strażnic" można dodać zakładkę "Najcześciej atakowane". Byłby to rodzaj posągu strażnic najczęściej atakowanych w danym dniu. Ranking odświeżany co mały reset.

Taka zmiana ma zmniejszyć proceder atakowania ustawionych strażnic. Sytuacji w której kolega ustawia wojska tak byśmy atakując go, dostali jak najwięcej dowodzenia.





Nagroda:
Zdobycie rangi (jak w przypadku bohatera) jednak bez ikonki. Nie jest to tytuł, jak przy eventach rzemieślniczych.
Materialna nagroda na starcie NE to młody samiec i samica krakena oraz 100 łasic (fabularny prowiant i brak błędów przy uwalnianiu małej ilości chowańców).

Nagroda w postaci chowańców daje losowe(niepewne) korzyści. Można uwolnić chowańce i dostać surowce(zastrzyk dla klanu na starcie ery przy rozbudowie domku).

Posiadanie rangi ma 2 przewagi nad tytułem:
- graczy z rangą nie można usunąć z powodu nieaktywności konta
- ranga nie przysłania poprzednio zdobytego tytułu
- rzemieślnicy mają realną szansę zdobycia rangi nienadawanej przez Władcę


Jeden Kraken po uwolnieniu daje:
90% na uzyskanie 1540 złota
10% na 770 mithrilu

Jedna łasica po uwolnieniu daje
90% na uzyskanie 14 złota
10% na 7 mithrilu

Oczekiwany zysk po uwolnieniu chowanców na starcie NE:
Złoto: 0,9*2*1540+ 0,9*100*14 = 2772 +1260 = 4032
Mithril: 0,1*2*770 + 0,1*100*7=154 +70=224
Może się zdarzyć że oba krakeny po uwolnieniu nie dadzą surowców :>
Jeśli kraken po uwolnieniu odda mithril to po sprzedaniu w MK można się dorobić złota na częściowe upiekszenie domku. Pierwszego dnia ery MK skupywało mithril po 19 złota. Można oczywiście sprzedać po wyższej stawce jakiemuś graczowi.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 12