AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzór na umiejkę z pośredniaka
Autor Wiadomość
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2013-03-22, 20:02   Wzór na umiejkę z pośredniaka

Obecnie jest za duży random, zresztą nie wiadomo też co ma decydujące znaczenie o przyroście umiejki. Oto moja propozycja:

(3 + 1/30 poziomu gracza + 1/300 umiejki) * random (97-102%)

Obiekcje? Inne propozycje?
 
 
Tharain 

ID: 107
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 755
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: 2013-03-22, 21:47   

a jaki jest wzór teraz? Moze wystarczylo by tylko ewentualnie random zmniejszyc, bez tworzenia nowego wzoru.
_________________
Inka 1946
http://www.youtube.com/watch?v=B5262FDPrJY
sabaton 40-1-Wizna 39r
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jozin z Bazin
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2013-03-25, 21:48   

Hah no właśnie nie wiadomo jaki jest. Zresztą powiedzmy sobie szczerze, głównie o random chodzi i znaczne ograniczenie jego. A dany wzór jako tako by to ograniczał. Niekoniecznie musiałyby być takie przelicznik ale, żeby random nie przekraczał 5%.
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-28, 15:46   

Podbijam bo w obliczu wielu różnorakich plotek uważam, że sprawa pośredniaka ma priorytetowe znaczenie. Ponadto skłaniałbym się do kompletnego usunięcia randomu.
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 16:39   

Zupełne usunięcie randomu też nie będzie dobrym rozwiązaniem, ale trzeba go porządnie ograniczyć. Myśle, że po różnych dziwnych pomysłach z tej ery będzie to pewna zmiana wprowadzona w kolejnej.
 
 
 
Irel 


ID: 192
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 16
Wysłany: 2014-12-28, 19:01   

A ja myślę, że obecny random mimo, że diabelnie irytujący jest na dobrym poziomie.
Gracze ze stratą mają szansę ją odrobić, a gracze z przewagą mogą ją powiększyć.
Ale wahania pomiędzy min a max nie są aż tak duże, żeby była potrzeba ich zmiany.
Co więcej, taka zmiana to tylko przypieczętowanie zdobycia eventu już na starcie ery, a to odbiera chęć gry innym graczom, jak i samemu zwycięzcy, bo co to za radość z wygranej gdy przeciwnicy odpadają w przedbiegach.
Także tego... Weźcie się za coś naprawdę pożytecznego, a nie rebelii się zachciewa. :P
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 19:11   

Jesli obecny wzór na pośredniak ma taką formę, to jestem jak najbardziej za utrzymaniem
przyrost_umiejki= poziom*coś + random[0.0 , 1.0]
Nie znam dokładnych wartości liczbowych, więc jest to tylko pokazanie samego pomysłu.

Jestem przeciwny tylko takiej formie:
przyrost_umiejki= poziom*coś + random[0.0 , 0.05] *poziom

Jesli wartość bazowa zależy od poziomu i rozpietość randomu nie zmienia się z poziomem, to dla mnie jest to sprawiedliwy wzór, zapewniający wszystkim podobne szanse.
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2014-12-28, 19:22   

Taa, słyszałam o pewnej plotce pt: Bug w pośredniaku - autorstwa (tu pominę znawcę bugów i botów). Jednak po zbadaniu tej sprawy okazało się, że błędu nie ma.

Faktycznie losowość pośredniaka jest bardzo irytująca i niekiedy baaardzo wkurzająca delikatnie mówiąc. :D
Czasem zdarzy się kilka lepszych dni, ale te gorsze też są.

Czym była by gra bez losowości i tego dreszczyku emocji? Wiało by nuuudą. :P Wg mnie losowość jest potrzebna. Przy obecnym wzorze odchylenie wynosi 0,45 więc nie jest aż tak bardzo duże, ale małe też nie.
Losowość jest w krainie niemal wszędzie - pośredniak, odpoczynek, studnia, sala tradycji, zapewne też w akademii (nie jestem pewna bo gram rzemkiem).

Na podstawieni moich notatek mogę sprawdzić jaka jest średnia pośredniaków w danych przedziałach wynikających ze wzoru.

Renion, w obecnym wzorze zmienia się wartość wynikająca z poziomu (brana jest 1/20 poziomu - zaokrąglana w górę), odchylenie jest stałe.
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 20:16   

Wystarczy ograniczyć odrobinę random i myślę, że wszyscy powinni być zadowoleni ;)
 
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-28, 22:52   

Irel napisał/a:
A ja myślę, że obecny random mimo, że diabelnie irytujący jest na dobrym poziomie.
Gracze ze stratą mają szansę ją odrobić, a gracze z przewagą mogą ją powiększyć.
Ale wahania pomiędzy min a max nie są aż tak duże, żeby była potrzeba ich zmiany.
Co więcej, taka zmiana to tylko przypieczętowanie zdobycia eventu już na starcie ery, a to odbiera chęć gry innym graczom, jak i samemu zwycięzcy, bo co to za radość z wygranej gdy przeciwnicy odpadają w przedbiegach.
Także tego... Weźcie się za coś naprawdę pożytecznego, a nie rebelii się zachciewa. :P


Nie, jest na fatalnym właśnie poziomie przez co pojawia się tyle dyskusji odnośnie tego. Po co się męczyć tym?
Pisanie, że taka zmiana jest przypieczętowaniem eventu na początku ery jest wierutną bzdurą z racji na to, że jakoś tyle er obyło się bez pośredniaka a jednak w czołówce ciągle zachodziły jakieś zmiany.

Random jest stanowczo za wysoki, skoro Istis pisała o różnicy 0.45 to o czym my w ogóle mówimy? Skoro w 1 dzień można nadrobić kilkadziesiąt energii straty na samym pośredniaku. A jaką przewagę można sobie na tym właśnie zbudować w pierwszy dzień ery. Zresztą tej losowości jest dalej zbyt dużo. Mamy już wspomniane domki, salę tradycji, studnię. Tak samo random decyduje o szczęściu przy kuciu, struganiu, kopaniu czy rąbaniu. Po co więc nam kolejny czynnik w którym można wykorzystać "farta"? Nie lepiej bazować na własnych umiejętnościach i solidności zamiast szczęściu?
I to jest właśnie coś pożytecznego: doprowadzenie do sytuacji w której gra będzie dla wszystkich klarowna i sprawiedliwa.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 23:24   

Random z pośredniaka ma tylko znaczący wpływ na samym początku ery. Wtedy rzeczywiście róznica międy 3,0 umiejki a 3,9 jest odczuwalna w dalszej perspektywie.
Jezeli random nie zalezy od poziomu postaci, to po ok 60 dniach każdy pretendent do eventu dostanie sumarycznie z pośrednika bardzo zbliżoną ilośc umiejki.

O wiele większy wpływ ma np moment zdobycie peleryny Falthorna lub kilofa/toporka.
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2014-12-29, 19:44   

Tak jak napisałam wcześniej postawiłam zerknąć w moje notateczki. Na ich postawie opracowałam poniższe tabelki przedstawiające jak się okazuje niewielki wpływ losowości pośredniaka na ilość umiejki z niego otrzymywanej.

Pierwsza tabelka przedstawia, obliczone wartości średnie dla zgromadzonych danych. No i tutaj widać różnice.

http://oi60.tinypic.com/2s63qzl.jpg

Najbardziej wiarygodne przy porównaniu są dane na zielonym tle - budynki klanowe odwiedzane na odpowednich poziomach.

W dalszej części porównałam dane dotyczące stolarza - wartości średnie i wartości rzeczywiste przez 42 dni (koniec jedych danych).

Po lewej średnie, po prawej rzeczywiste.

W związku z różnicą w lvlowaniu w NE przez 4 dni dostawano większą ilość umiejki z pośredniaka - co uwzględniono (odjęto od wynikowej wartości - dodatkowa umiejka nie jest związana z losowością a z przewagą poziomową). Po lewej wzięto różnice pomiędzy średnimi z danych przedziałów, po prawej różnice między NE a TE (niekoniecznie poprawna - wartość oscyluje ok. 4).

https://www.dropbox.com/s...dniaki.xls?dl=0
(niestety mój komputer nie reaguje na dodanie na wykresie średniej różnicy)

Dane rzeczywiste:
Jak widać losowość pośredniaka robi niewielkie różnice w perspektywie czasu mimo odchylenia 0,45. Maksymalna różnica wynosi 2,87 umiejki, ale jak widać zmniejsza się szybko (duża zmienność). Średnia różnica z 42 dni wynosi 0,9 umiejki.
Ogólnie można powiedzieć, że wszyscy dostajemy bardzo zbliżoną ilość umiejki z pośredniaka.
Więc wychodzi na to, że dzięki pośredniakowi (patrząc na random) nie jesteśmy w stanie zdobyć trwałej przewagi lub trwale nadrobić energii będąc w tym samym przedziale poziomów. Warto pamiętać, że różnica poziomów może działać na korzyść, dzięki czemu możliwe jest dostanie większej ilości umiejki.

Neowos napisał/a:
Jezeli random nie zalezy od poziomu postaci, to po ok 60 dniach każdy pretendent do eventu dostanie sumarycznie z pośrednika bardzo zbliżoną ilośc umiejki.
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-29, 20:42   

A skąd w ogóle takie dane jak średnie? Do tego trzeba było prowadzić z kilka kont. Co najmniej. A i tak nie wszystko z tego rozumiem co jest tam zamieszczone.

Stwierdzenie, że sumarycznie otrzymamy zbliżoną ilość umiejki z pośredniaka jest zwyczajnym bullshitem. Absolutnie nie jest tak, że jeśli dostaniemy ileś tam razy z rzędu mniej umiejki to następne kilka razy musimy dostać więcej. Nałogowi hazardziści też wychodzą z założenia, że skoro nie szło im to następnym razem musi się udać i... ;)
W dodatku jeśli dane zostały rzetelnie opracowane to 2.87 jest kolosalną różnicą. Toć niektórzy tyle dostają pierwsze dnia z pośredniaka. Grubo ponad 100 eny przewagi z jednego dnia.
A teraz sobie zobrazujmy jaką mega przewagę mogłaby zdobyć osoba, która maksowała pośredniak. Czy tego nam trzeba?
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-30, 10:50   

@Istiś: Na pierwszy rzut oka to tych tabelek nie rozumiem, potem wgryze się w Excela i postaram się zrozumieć.

lorin dahleberg napisał/a:

Stwierdzenie, że sumarycznie otrzymamy zbliżoną ilość umiejki z pośredniaka jest zwyczajnym bullshitem. Absolutnie nie jest tak, że jeśli dostaniemy ileś tam razy z rzędu mniej umiejki to następne kilka razy musimy dostać więcej. Nałogowi hazardziści też wychodzą z założenia, że skoro nie szło im to następnym razem musi się udać i... ;)

Jesli sobie zakładamy że walka o event jest zażarta i główni pretendenci, kiedy biorą pośredniak, zawsze znajduja się w tych samych przedziałach levelowych: 1-20, 21-40, 41-60 itp to tak, sumarycznie zdobędą zbliżona ilość umiejętności. Im era dłużej trwa, tym sumaryczne ilości będą do siebie bardziej zbliżone. Przewaga z pośredniaka wynika tylko z momentu w ktorym komus bardziej sie poszczęści.

Gracz któremy sprzyja szczęście na samym początku ery będzie miał, w dalszej perspektywie, przewagę nad graczem któremu szczęści się w późniejszyme etapie.

Nałogowi hazardziści przegrywają ponieważ grają w gry losowe gdzie szansa na zwycięstwo jest przykładowo jak 1:10 a płaca jakby była 1:8
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-30, 16:37   

Dlaczego zakładasz drogi Renionie, że liczba fartownych i niefartownych pośredniaków u każdego musi być podobna?Czy są logiczne argumenty by tak twierdzić? Czy zwróciłeś w ogóle na te dane, które zostały przedstawione? Na różnicę 2.87 danego dnia? Pomijam już średnią z różnic = 0.9 bo nie wiem na jakiej podstawie była liczona i co ma przedstawiać.

A tak poza tym to nie mam pojęcia skąd wziąłeś taki stosunek szans i płacy, pewnie se wymyśliłeś :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12