AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzór na umiejkę z pośredniaka
Autor Wiadomość
Neherignus 

ID: 407
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 43
Wysłany: 2014-12-30, 17:17   

Tak, wymyślił sobie taki stosunek szans i płacy, ale znajdź mi kogoś kto na zdarzenie dwudrogowe wystawi kursy po 2,1? Jeśli szansa na jakieś zdarzenie wynosi 10% to nigdy nie dostaniesz 11 jednostek za 1 postawioną, tylko prędzej 8 ;)

A ta losowość z pośredniakiem do ciekawa sprawa, dobrze, że w akademii nie robi to aż tak wielkiej różnicy.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-30, 18:04   

Też jestem za zawężeniem rozpiętości randomu, tak do przedziału (0.00, 1.00).

lorin dahleberg napisał/a:
Dlaczego zakładasz drogi Renionie, że liczba fartownych i niefartownych pośredniaków u każdego musi być podobna?Czy są logiczne argumenty by tak twierdzić?

A tak poza tym to nie mam pojęcia skąd wziąłeś taki stosunek szans i płacy, pewnie se wymyśliłeś :]

Argumentów logicznych nie mam, za to statystyczne działa nadrabiają niedobory :)
Random w pośredniaku działa podobnie jak kosta do gry. Powiedzmy że kostka ma 6 ścian i rzucasz nią 60 razy. Pewnie będzie to tak wyglądało:
1 wypadnie 8 razy
2 wypadnie 12 razy
3 wypadnie 9 razy
4 wypadnie 7 razy
5 wypadnie 11 razy
6 wypadnie 13 razy
W sumie wypadnie 220 oczek, czyli średnio 3,(6) oczka. Im więcej prób wykonasz, tym średnio będzie bliżej 3,50 oczka na rzut.


Z szansą i płacą to był tylko przykład gry nieuczciwej. Podobnie jest z obstawianiem szóstki w Lotto, które również jest grą nieuczciwą. Szansa wygrania w Lotto jest 1 do 13.983.816, a los kosztuje 3 zł. Żeby gra była uczciwa to za 3 złote musiałbym dostać na rękę 3*13.983.816=41.951.448 złotych. Za wygraną w grze losowej płaci się 10% podatku, czyli pula musiałaby wynosić ponad 46.612.719 żeby się opłacało kupować losy.

Dotychczas najwyższa pojedyncza wygrana była 33,79mln, czyli kiepsko z ekonomicznej perspektywy.
 
 
Tiar 

ID: 31
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 125
Wysłany: 2015-01-02, 12:48   

Jestem zmuszony zgodzić się z Crowleyem, ta era wybitnie pokazała z pomocą pewnej osoby (tu nicka nie wymienię pewnej osoby nie potrafiącej dotrzymać danego słowa wobec nikogo, zmieniającej klany co erę gdzie jej wygodniej) i jej koleżanki, że random wcale nie musi się uśredniać przy większych ilościach. Kto obserwował posągi ten wie. ;-)

Cytat:
Podbijam bo w obliczu wielu różnorakich plotek uważam, że sprawa pośredniaka ma priorytetowe znaczenie. Ponadto skłaniałbym się do kompletnego usunięcia randomu.


Za, dla mnie też ma priorytetowe znaczenie jeśli chodzi o rzemów, a usunięcie randomu jest jak najbardziej logicznym rozwiązaniem.
 
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-02, 13:54   

Podobnie jak Istiś, zobaczyłem że w pośredniaku są jakieś skoki randomu.
W większości przypadków wzór wygląda mniej więcej tak
górnictwo = 3 + floor( lvl/20 ) + random( 0.0 - 0.9 )

Np na 55 poziomie gornika powinienem dostawać coś między 5.00 a 5.90 umiejętności.
Czasem jednak wyskoczy jakaś szpilka i dostaje 6,1 lub 6,48 umiejki.

Takie obserwowanie posągów daje tylko ogólny pogląd na sprawę i można ulec złudzeniom poznawczym. Nasze wątpliwości co do randomu mógłby rozwiać tylko ktoś z dostępem do kodu źródłowego. Jeśli będzie znana dokładna rozpiętość randomu, to można obliczyć za jaką część umiejki z pośredniaka odpowiada składowa losowa.
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2015-01-02, 18:50   

wzór wygląda tak: 2,55 + 1/20 poziomu odchylenie jak pisałam 0,45, ułamek poziomu zaokrąglany w górę
+ czasem zdarza się aktywny trening powyżej tego co wychodzi ze wzoru :)
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-02, 19:49   

Delova napisał/a:
wzór wygląda tak: 2,55 + 1/20 poziomu odchylenie jak pisałam 0,45, ułamek poziomu zaokrąglany w górę
+ czasem zdarza się aktywny trening powyżej tego co wychodzi ze wzoru :)

Dobrze rozumiem Twoj wzór?
przyrost = 2.10 + roundUP(1/20 poziom) + random (0.0 - 0.9)
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2015-01-03, 10:32   

Neowos napisał/a:
Dobrze rozumiem Twoj wzór?
przyrost = 2.10 + roundUP(1/20 poziom) + random (0.0 - 0.9)

Raczej tak. Tylko ja inaczej zapisuje.

- wartość średnia: 2.55 + roundUP(1/20 poziom)
- odchylenie 0,45 ->random (-0.45 - 0.45)

Czyli:
Poziomy 1-20 -> 3,1 – 4
Poziomy 21-40 -> 4,1 – 5
Poziomy 41-60 -> 5,1 – 6
I tak dalej co 20 poziomów
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-03, 12:55   

Zapisuje w takiej formie bo łatwiej zakodować :)

Zapisałem sobie 81 pomiarów pośredniaka. W dolną granicę nie trafił żaden. 72 z nich mieszczą się w Twoich przedziałach. Z tego trzy z nich trafiają w górne granice:
Poziom || górnictwo
60 6,00
101 8,10
103 9,00

9 pomiarów wykracza znacznie poza przedział:
55 6,28
58 6,24 zielarstwa
102 9,78
104 9,11
104 9,08
104 9,41
104 9,19
61 7,67
76 7,28

Może być tak że:
W 9 przypadkach na 10 obowiązuje wzór
przyrost = 2.10 + roundUP(1/20 poziom) + random (0.0 - 0.9)
W 1 przypadku na 10 obowiązuje wzór
przyrost = 2.10 + 1.0 + roundUP(1/20 poziom) + random (0.0 - 0.9)
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2015-01-04, 00:26   

tak jak wcześniej pisałam: "czasem zdarza się aktywny trening powyżej tego co wychodzi ze wzoru"
Niestety jak często to nie wiem :)
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-05, 13:56   

zmniejszenie radomu tak, zniesienie nie - zbija trochę urok gry...
to może maks random uzależnić od poziomu:
umiejka= coś tam + random [0,01 do x]
x- 0,5 np do 20 poziomu
1 do 50
1,5 do 100
2 do 200

propozycja na szybko ;)
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-11, 16:34   

Cytat:
zmniejszenie radomu tak, zniesienie nie - zbija trochę urok gry...


jeśli urokiem gry nazywamy możliwość oszukiwania

Cytat:
tak jak wcześniej pisałam: "czasem zdarza się aktywny trening powyżej tego co wychodzi ze wzoru"


To co to za wzór? Wzór ma jasno określać jakie wyniki mogą wyjść. Skoro Twój wzór mówi, że różnica maksymalna może wynosić 0.9 to skąd wychodziło Ci 2.87? Pomijam fakt, że 0.9 to wciąż za duża różnica.
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2015-01-11, 17:34   

Crow nie ma możliwości oszukiwania. Możliwość oszukiwania byłaby wtedy, gdybyśmy w jakikolwiek sposób potrafili szafować wynikami pośredniak, a z tego ca ja się orientuję nie ma takiej możliwości, sprawdzałam to na różne sposoby.

Wzór jest jasny, chociaż różnie zapisywany, a "aktywny trening to dodatkowy random".

Ja zaczęłabym właśnie od zdjęcia bonusu za "aktywny trening" i delikatnego ograniczenia randomu, tak by wpadało więcej wartości wyśrodkowanych, a mniej skrajnych i to już przyniesie ogromny rezultat, a zlikwiduje sytuację, w której ktoś mając farta w pośredniaku jest w stanie podbić umiejkę o ok. 2 pkt.
 
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-14, 17:56   

Nie, nie chodzi o oszustwo i miejsca w tym co napisałem też nie widzę na jakiekolwiek oszustwo.

Liczba losowa to liczba losowa, nie da się nią manipulować nie mając kodu do dyspozycji.

Ale zastąpienie obecnej formuły dość wąskim gussianem wydaje się ok :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13