AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Edycja górnika jako rzemieślnika
Autor Wiadomość
Hazunas 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 126
Wysłany: 2014-05-15, 13:28   Edycja górnika jako rzemieślnika

Jako, że jest propozycja zmiana eventu dla górnika, to pozwolę dać moją starą propozycję (gdzieś z czerwca 2013) co do górników co kiedyś Nerphowi ją wysyłałem.

Mam propozycję zmian w górnikach.
Z powodu wprowadzenia hodowcy liczba górników zmalała, gdyż górnik to głównie zdobywca Mithrila a hodowcy to lepsza forma farmy tego surowca, co odbiło się też na rynku rud metali. I mam propozycję jak zbalansować tą profesję i dodatkowo, zapotrzebowanie na rudy:

Zmiana numer jeden:

Za każde 500/750 umiejętności górnictwa zmiejszenie czasu wynajdywania złóż przy pomocy geologa o 1 turę. (maksymalne skrócenie o 50% czyli z 24h do 12h, z 48h do 24h.

Zmniejszenie reusu o 12h wymagałoby 6-9k umiejki czyli na dzień 127 ery tylko 3 osoby by mogłyby zmiejszyć dzienne wydobycię o 12h.

Przykład:
Górnik z 0 umiejką szukanie u geologa:
24 tur
48 tur
72 tur
168 tur

Górnik z umiejka 9k (przy założeniu, że każde 750 umiejki zmiesza szukanie o 1 turę)

12 tur (nie można już zmniejszyć)
36 tur
60 tur
150 tur

Zmiana numer dwa:

Za każde 750/1000 umiejętności górnictwa, przy użyciu geologa dostajemy dodatkowo do wydobycia 100-250 rudy danego rodzaju.
Za każde 1500/2000 umiejętności dostajemy DODATKOWO 10% losowego złoża do wydobycia (limit 50%, liczone tylko od bazowego wydobycia).

Przykład:
Górnik 2k umiejki zlecił geologowi znalezienie rudy żelaza.
Bazowo znajduję 2000 rudy żelaza + bonus 2* Random [100-250] + 200 rudy cynku (ale jakby miał szczęście mógłby dostać rudę żelaza)

Zmiana numer trzy:

Zwiększenie zdobywanego doświadczenia z wydobywania rudy (poza węglem by nie robić superszybkiej farmy do lvlowania) o 200/300%.


Po co takie zmiany:
Górnik jest aktualnie robioną postacią jako wyścig po event/posąg albo niewolnik klanowy. Jest też z racji potrzeby zasobów częstą postacią jako multi. Zmiany te zmniejszą w dość dużym stopniu zapotrzebowanie na rudy, jednakże sprawi że nagrodzi aktywnych graczy a nie multi. (Na multi wymusi częstsze logowanie co jest jednym z czynników które pomoże je łapać)
Propozycja zmian tyczy się tylko kopalni "miejskiej" gdyż ona jest traktowana jako zło konieczne. Uważam, że następujące zmiany pomogą sprawić, że będzie bardziej użyteczna.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-05-15, 17:16   

Hazunas napisał/a:
Za każde 1500/2000 umiejętności dostajemy DODATKOWO 10% losowego złoża do wydobycia (limit 50%, liczone tylko od bazowego wydobycia).


Poza w/w fragmentem, nie mam zastrzeżeń.
Ciekawy pomysł na rozruszanie KM.
_________________
 
 
Hazunas 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 126
Wysłany: 2014-05-15, 17:40   

Mist napisał/a:
Hazunas napisał/a:
Za każde 1500/2000 umiejętności dostajemy DODATKOWO 10% losowego złoża do wydobycia (limit 50%, liczone tylko od bazowego wydobycia).


Poza w/w fragmentem, nie mam zastrzeżeń.
Ciekawy pomysł na rozruszanie KM.


Tak z ciekawości czemu Mist?
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-05-16, 20:56   

Hazunas napisał/a:
Tak z ciekawości czemu Mist?

Bo z trzech filmów Franka Darabonta, tylko ten
o tytule Mist nadawał się na nick.
A dodatkowe 10% losowego złoża to nielogiczny boost.
_________________
 
 
Hazunas 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 126
Wysłany: 2014-05-16, 21:05   

Czemu nielogiczny? Jeżeli się prowadzi badania to nie wiadomo (na początku) jakie są surowce mineralne w danym miejscu. Czasem jest to fiasko jeżeli chodzi o rudy metaliczne (ale tego wolałbym uniknąć) czasem jeden typ a czasem kilka różnych.

No chyba, że ja coś z geografii źle pamiętam to proszę o poprawę.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-05-20, 02:37   

Po co zamieniać kopanie w kolejne spacery po Górach?
_________________
 
 
Lamadin 

ID: 362
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 213
Wysłany: 2014-05-20, 12:53   

Pytanie w jakim stopniu taka zmiana realnie wpłynie na ilość żelaza na rynku, obawiam się, że w zbyt dużym.
Mówię tylko o tej rudzie, gdyż tak naprawdę reszta jest kompletnie zbędna (prócz pierwszych dni ery).
Byłbym rad, gdyby przywódcy klanów, bądź Ci którzy w klanie zajmowali się właśnie tą kwestią, wypowiedzieli się na temat poziomu w jakim praca górników zaspokajała potrzeby kowali.
Czas eventu i okres parę tygodni przed nim to ogromne nakłady finansowe, o ile ktoś cały czas kuje ze stali, a nie dobija pozostałe do niego dni na miedzi.
I wolałbym, aby nie redukować jego kosztów w żaden sposób.
Z mojego doświadczenia powiem, że z jednej strony te wysokie nakłady były utrapieniem, a z drugiej jakąś odskocznią od przeciągającej się nudy, bo trzeba było mocno się napracować (nie tylko my, ale również ludzie, którzy pomagali nam w realizacji planu zebrania odpowiedniej ilości rudy).
Wolałbym, aby ta trudność pozostała właśnie jednym z tych elementów, przez które event jest trudny do zdobycia, a klan nie wystawia do rywalizacji jakieś większej liczby zawodników :)
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-05-20, 18:51   

Generalnie Lamadinie to myślę, że to w jakimś stopniu przyczyni się do tego, że klany będą musiały skupować mniej rudy bo górnicy im ją zapewnią a co za tym idzie spadnie cena ale nieznacznie bo wciąż każdy będzie chciał sobie zapewnić jakieś zapasy a ilość rudy wciąż będzie ograniczona.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-05-24, 22:46   

Hazunas napisał/a:
Czemu nielogiczny? Jeżeli się prowadzi badania to nie wiadomo (na początku) jakie są surowce mineralne w danym miejscu. Czasem jest to fiasko jeżeli chodzi o rudy metaliczne (ale tego wolałbym uniknąć) czasem jeden typ a czasem kilka różnych.

No chyba, że ja coś z geografii źle pamiętam to proszę o poprawę.

Jeżeli wykupujesz w danym rejonie licencję na wydobycie np. rudy miedzi,
możesz eksploatować wyrobisko tylko pod tym kątem. Chyba, że wykupisz kolejną licencję.
Nie widzę powodu, żeby w grze miało być inaczej.
_________________
 
 
Hazunas 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 126
Wysłany: 2014-05-25, 19:20   

Tylko na amo nie wykupujesz licencji tylko wynajmujesz geologa by ci poszukał złóż. Określonych lecz nawet jak wiesz, że w danym miejscu jest źródło to i tak mogą byc inne poboczne rudy metali które da się w mniejszym stopniu eksploatować.
Choć zamaist 10% mógłby być random 5-12%.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-05-26, 12:28   

Hazunas napisał/a:
Tylko na amo nie wykupujesz licencji tylko wynajmujesz geologa by ci poszukał złóż.

Nevermind, geolog czy licencja;
Płacisz za miedź, wydobywasz miedź,
płacisz za żelazo, kopiesz żelazo.
Jedyne co bym zmienił, to wprowadził
licencje na węgiel oraz zwiększył exp z KM
(lub przynajmniej umiejkę podniósł).
_________________
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-05-26, 18:57   

Zwiększenie umiejki w kopalniach miejskich sprawi, że to będzie niesamowite siekanie umiejki tam.
 
 
Hazunas 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 126
Wysłany: 2014-05-26, 19:15   

Zgadzam się z Crowleyem, dlatego zaproponowałem tylko by zwiększyć expa za wydobycie dowolnej rudy poza węglem.

Mist pomysł na wydobywanie węgla za poszukiwaniami uważam za nietrafiony.
 
 
jacson33 

ID: 21345
Wiek: 31
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 1
Wysłany: 2015-03-17, 06:08   

udy).
Wolałbym, aby ta trudność pozostała właśnie jednym z tych elementów, przez które event jest trudny do zdobycia, a klan nie wystawia do rywalizacji jakieś większej liczby zawodników :)
_________________
asad
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12