AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nerph
2014-09-09, 01:08
Strażnica-Event
Autor Wiadomość
Olmer 
Olmer

ID: 248
Wiek: 26
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Braniewo
  Wysłany: 2014-09-09, 00:27   Strażnica-Event

Witam, słyszałem że są chęci stworzenia eventu dla dowódców strażnic. Postanowiłem więc podzielić się swoim pomysłem odnośnie tej sprawy.

Królewski Strateg, Wielki Generał, Marszałek Polowy.
To byłby proponowane przeze mnie tytuły dostępne za zdobyciu eventu. Samo osiągnięcie polegałoby oczywiście na zdobyciu map (w tym przypadku jednak były by to plany, a dokładniej plany twierdzy), z tą różnicą że nie byłyby to przedmioty dostępne z labiryntu czy do wyśnienia ale do znalezienia przy okazji zbierania podatków. Prowadzenie strażnicy nie daje doświadczenia, tylko złoto i punkty umiejętności więc ktoś kto spala energię na arenie, w kopalni czy gdzieś jeszcze indziej nie musiałby marnować jej na szwendanie się po labiryntach. Korzystałby tylko z punktów ataku swojej strażnicy, dobrym pomysłem byłaby możliwość kradzieży map przy atakowaniu innej strażnicy należącej do gracza który też posiada mapy. To by pomogło tym ludziom którzy prowadzą strażnicę solo i nie mają pomocy klanu (nie należą do takiego a w grze są tylko dla strażnicy), logicznym by było to że posiadając więcej terenów (oraz ludzi których by się wysyłało do zbierania podatków) rośnie szansa na zdobycie map (wybudowanie bazy logistycznej w biurze architekta też mogłoby podnieść szanse na znalezienie map). Co za tym idzie strażnica posiadająca kilkaset ziem ufundowana przez klan miałaby zbyt dużą przewagę nad taką osobą która nie posiada wsparcie jednego z czołowych klanów. Moim zdaniem mapy powinny być możliwe do odnalezienia wraz z przekroczeniem 400 poziomu dowodzenia, na 500 poziomie można by było skorzystać z map i sięgnąć po tytuł. Taki próg sprawiłby że po event można by było sięgnąć tuż przed rozpoczęciem IA albo na ich początku. Dzięki temu nie odwracałoby to uwagi od zmagań walczących o tytuł Czempiona i nie sprawiało że po dwóch miesiącach jak zostanie rozstrzygnięty event to większość ludzi porzuciłoby swoje strażnice.
Zdobyte plany natomiast miałyby wskazywać tajną drogę do starożytnej i niezdobytej twierdzy zbuntowanego barona. Wiedza o tajnym wejściu zaginęłaby na przestrzeni wieków i stałaby się jedynym słabym punktem twierdzy. Wykorzystując tą wiedzę jest możliwe zdobycie twierdzy i powstrzymanie planów zbuntowanego barona zanim ten zebrałby odpowiednią ilość sojuszników by móc doprowadzić do wojny domowej w królestwie. Po skompletowaniu ich dostaje się możliwość przeprowadzenia ataku który pojawi się jak w przypadku Strażnika doliny po zebraniu znaków, tylko że w tym przypadku w głównym panelu strażnicy. Moim zdaniem atak powinien być możliwy tylko w przypadku posiadania strażnicy o wielkości przynajmniej 100 ziem, powinno to też kosztować sporo złota oraz masę punktów ataku. W końcu nie można tam wpaść od tak sobie, trzeba nająć ludzi i armię która zaatakuje twierdzę od frontu w celu odwrócenia uwagi. Zdobyć wyżywienie i zaopatrzenie dla swoich sił, opłacić przewodników, twierdza ta z założenia miałaby być naturalną fortecą położoną w górach. Przejście na jej tyły wymagać będzie przeprowadzenia ludzi przez dzicz. To wszystko kosztuje, kwota pomiędzy 50-100 milionów powinna być możliwa do zdobycia na takim etapie gry nawet dla gracza który podchodzi do eventu bez wsparcia klanu. Choć w tej kwestii opinia innych, bardziej doświadczonych graczy byłaby więcej warta niż moja.

Tak wygląda moja propozycja, co do nagrody poza tytułem i miejscem w Galerii Bohaterów to już kwestia do rozstrzygnięcia dla władz. Pewnie standardowo będzie to 10AP i 10k złota na początku ery.
Ktoś uważa że nie poruszyłem jakiegoś zagadnienia? Coś ominąłem? Pytać, radzić, debatować.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2014-09-11, 21:34   

Jestem za, tylko zapisz to składniej, w skrócie i konkretnie;
Poza tym, jeśli miałby być event Strażniczy, należałoby wprowadzić
małą zmianę; Otóż trzeba by zablokować możliwość WPŁACANIA
do skarbca Strażnicy, a gracz operowałby tylko tym co zarobi na walkach i podatkach;
To eliminuje przewagę graczy klanowych.
_________________
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2014-09-12, 18:20   

Ok, zapoznałem się, moje pytania:

1. W jaki sposób wymagany poziom dowodzenia miałby zapewnić względną niezależność od dopływu klanowej gotówki? Wysoki poziom doświadczenia mają, jakby nie patrzeć, duże strażnice a więc te zasilane gotówką.

2. Czy istniałaby możliwość nieudanego ataku na tę starożytną strażnicę i jeśli tak - do czego by to prowadziło?

Generalnie podoba mi się ta koncepcja, jest dosyć... świeża a przy okazji niezbyt skomplikowana, natomiast event dla dowodzenia bezwzględnie wymaga ograniczenia zależności strażnicy od gotówki i/lub wsparcia innych graczy więc propozycja Mista wydaje mi się jak najbardziej na miejscu.

Jeśli chodzi o ewentualne szczegóły:
a) Należy założyć że w przypadku odcięcia zewnętrznego finansowania strażnice będą rosnąć duuuużo wolniej, podobnie powinno być z dowodzeniem (choć tu zmiana niekoniecznie musi być tak drastyczna) dlatego nie ma co przesadzać z wymaganym poziomem.
b) Szansa na skuteczne zdobycie strażnicy (o ile nie będzie automatycznego sukcesu) powinna być uzależniona nie tylko od jej wielkości, ale również od wartości bonusu do ataku.
c) Właściwie można by zupełnie pominąć wymóg poziomu przy odnajdywaniu map/planów, natomiast szanse na poszczególne elementy eventu mogłyby bazować na posiadanych bonusach/budynkach w stylu:
- im większy bonus do zbierania podatków, tym większa szansa na znalezienie planu,
- im wyższy bonus do ataku/morale, tym większa szansa na zdobycie strażnicy barona,
- karczma ograniczałaby utratę morale za nieskuteczny atak (bazowa powinna być odczuwalna) itp.

Nagroda za sukces może być duża pod warunkiem że:
- event nie będzie kończył się zbyt szybko. Tak naprawdę to wolałbym aby kończył się w czasie lub po IA ponieważ to wtedy robi się nudno,
- nieudane ataki będą boleć (utrata całej obsady strażnicy, spora strata morale itp).
_________________
bla
 
 
Olmer 
Olmer

ID: 248
Wiek: 26
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Braniewo
Wysłany: 2014-09-12, 19:55   

Całkowite zablokowanie możliwości dopływu gotówki z zewnątrz uziemi rozwój strażnicy. Ograniczenie dopływu już jest lepszym posunięciem. Jeśli ktoś straciłby wojska w nieudanym ataku albo przy resecie głównym to nie miałby jak się odbić jeśli posiadałby też pusty skarbiec. Żeby zbierać podatki potrzebne jest wojsko, żeby atakować też. Więc postawienie progu np. 10-20k złota dziennie odetnie wsparcie finansowe, nikt w każdym razie nie zainwestuje w jeden dzień 10-20kk złota w strażnice. Nikt już nie będzie w stanie rozbudować strażnicy na wysoki poziom i korzystać z samej armii chowańców by dzięki temu zdobywać masę umiejętności na atakowaniu o wiele mniejszych strażnic. Odnośnie tego trzeba by było też coś zrobić z osobami które rozbudowują strażnice na 11 poziom i przeprowadzają samobójcze ataki na osoby z klanu zwiększając ich morale. Niech morale będzie dawane tylko w przypadku jak punkty ataku atakującego stanowią przynajmniej 80% twoich punktów obrony i jeszcze bardziej odcięta możliwość pomocy z zewnątrz. Zostają jeszcze bestie, jeśli chciałoby się i tutaj ograniczyć pomoc ze strony klanowych hodowców to powinno się je całkowicie usunąć albo klatki zamienić na wylęgarnie/psiarnie i dodać nową umiejętność dowódcy "hodowla bestii/ogarów bojowych".
Wypłacanie złota ze skarbca jednak dalej powinno być i to jak najbardziej dostępne, są ludzie którzy posiadają strażnice tylko i wyłącznie do celów zarobkowych, nie powinno się im tego odbierać.

Jeśli próba miałaby być nieudana to tylko w wyniku pecha. Jeśli wojsko wkroczyłoby otwarcie do jakiejś twierdzy przez jej tajemne przejście i poniosło i tak klęskę to te przejście automatycznie stałoby się już nie-tajemne. Więc jak już napisałem w swoim pomyśle że oddziały będą musiały przedzierać się przez dzikie i niezamieszkałe rejony gór to może wprowadzić jakiś procent klęki na tym etapie (lipny przewodnik albo lawina, mapy też są stare i z pewnością trudno je czytać), 25% szans na klęskę lub wynikające z wartości ataku, nie udaje się i dostaje się wiadomość że wojska nie odnalazły przejścia zaznaczonego na mapie lub zabiła je lawina. Zdarza się, traci się punkty ataku, złoto i armię które przeznaczyło się na ten atak i zbiera je od nowa. Można spróbować za kilka dni znowu. Jednak jako iż ludzie i tak się burzą że eventy i tak są strasznie losowe i prawie nigdy nie zdobywają ich ludzie z pierwszych miejsc w posągach to lepiej niech lepiej będzie automatyczny sukces. Choć ja osobiście wolałbym wprowadzono tego losowego zdarzenia na klęskę, niech szczęście też się liczy.
W innym wypadku należałoby zmienić formułę eventu, strażnica dostępna do atakowania po uzyskaniu tylu i tylu punktów umiejętności. Bez map i tym podobnych, atakujesz, jesteś za słaby i bitwa przegrana, spróbuj następnym razem (zdobądź więcej morale i dokup więcej pól by mieć więcej woja).
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2014-09-24, 18:26   

Podoba mi się pomysł ograniczenia wpływu do 10k. Bo pusta strażnica stała się by problemem...

Usunięcie weteranów i bestii trochę je wykastruje, ale nie widzę innego wyjścia jak chcemy ograniczyć pomoc klanu - bo tak to jest drugi event dla hodowcy...

Losowość tylko przy szukaniu map - dajmy na to że trzeba znaleźć 10 map - szansa x%*(1+ilość puntów w ściąganiu danin/100) myślę że ponad tydzień by trzeba było na to poświęcić, co daje x około 1%.
 
 
Kirves 

ID: 1241
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-09-28, 12:17   

Ograniczenie wpływu do strażnicy wydaje się bardzo rozsądnym pomysłem, ale trzeba uważać, żeby przy okazji nie wylać dziecka razem z kąpielą.
Twarde ustawienie dziennego wpływu gotówki do strażnicy na poziomie 10-20k może doprowadzić do problemów (wspomniał już o tym zresztą w kontekście całkowitego odcięcia wpływów Olmer).
Przykładowo namolnie atakowany przez innych gracz posiadający strażnicę na wysokim poziomie nie będzie w stanie uzupełnić przy takim ograniczeniu wojska. Przy ograniczeniu wpływów z zewnątrz do powiedzmy 20k resztę funduszy będzie musiał uzbierać z danin, a wysokość tych zależna jest przecież od ilości wojska i spirala gotowa.
Jak rozumiem mechanizm ograniczenia wpływów miałby na celu zmniejszenie wpływu pomocy klanu na rozgrywkę w strażnicy. Ale przecież klan dysponujący kilkoma współpracującymi w celu zdobycia eventu graczami mógłby wyzyskać powyżej opisany mechanizm dla prowadzenia skoordynowanych ataków w celu zwiększenia swoich szans. Gracz niezrzeszony miałby więc na event szanse minimalne. Inna sprawa, że otwierałoby się nowe pole interesującej rywalizacji międzyklanowej.
Może jakimś rozwiązaniem powyżej wskazanego problemu z ograniczeniem gotówki mogłoby być uzależnienie wysokości dziennych wpływów od poziomu strażnicy, przykładowo dziennie można by wpłacić do stażnicy ekwiwalent wartości maksymalnej ilości wojska, które może w strażnicy stacjonować.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2014-10-16, 11:10   

W kontekście eventu mam spory problem.... Nie zrozumiały spadek obrony:
Siła ataku: 3861 vs. Siła obrony: 29007.6325
Atakujesz strażnicę gracza Olmer, lecz niestety przegrywasz!

Zdobywasz 0.01 w umiejętności dowodzenie. Tracisz:

28 piechurów
0 łuczników
0 katapult


Przeciwnik traci:

0 piechurów
0 łuczników
0 katapult
0 fortyfikacji


Siła ataku: 3633.84 vs. Siła obrony: 302.82
Atakujesz strażnicę gracza Olmer i wygrywasz!

Zdobywasz 90 sztuk złota oraz 0.01 w umiejętności dowodzenie. Tracisz:

9 piechurów
0 łuczników
0 katapult


Przeciwnik traci:

0 piechurów
0 łuczników
0 katapult
0 fortyfikacji


Siła ataku: 3663.27 vs. Siła obrony: 302.82
Atakujesz strażnicę gracza Olmer i wygrywasz!

Zdobywasz 0 sztuk złota oraz 0.01 w umiejętności dowodzenie. Tracisz:

0 piechurów
0 łuczników
0 katapult


Przeciwnik traci:

0 piechurów
0 łuczników
0 katapult
0 fortyfikacji


Nie możesz już atakować tej strażnicy, musisz poczekać do następnego resetu.
Atakujesz strażnicę gracza Baltazaar Tallamar, lecz niestety przegrywasz!

Zdobywasz 0.01 w umiejętności dowodzenie. Tracisz:

30 piechurów
0 łuczników
0 katapult


Przeciwnik traci:

0 piechurów
0 łuczników
2 katapult
0 fortyfikacji


Siła ataku: 3940.2 vs. Siła obrony: 0
Atakujesz strażnicę gracza Baltazaar Tallamar i wygrywasz!

Zdobywasz 0 sztuk złota oraz 0.02 w umiejętności dowodzenie. Tracisz:

0 piechurów
0 łuczników
0 katapult


Przeciwnik traci:

0 piechurów
0 łuczników
3 katapult
0 fortyfikacji


Twoja armia jest już zbyt zmęczona i nie może dalej atakować.

po ograniczeniu wpływu z zewnątrz tą lukę trzeba załatać, ale nie znam za bardzo jej przyczyny...
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-02-06, 13:36   

Nie wiem czy ilość uzyskiwanego doświadczenia zależy od absolutnej różnicy w liczebności wojska, czy od procentowej dysproporcji sił. Jest to ważne przy projektowaniu czy event ma promować duże strażnice czy małe strażnice z doskonałymi dowódcami. Teraz za udaną obronę zyskuje się około połowy punktów co za udany atak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13