AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Królewski Botanik
Autor Wiadomość
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-27, 17:21   Królewski Botanik

Zielarz nie ma swojego eventu, a pomysłów jakoś brak, dlatego zamieszczam tutaj swój projekt.

Fragment wieści, po zakończeniu eventu drwala może stanowić fabularny wstęp:
- Moi drodzy, chcę ogłosić, iż udało mi się odnaleźć absolutnie unikalne miejsce w całym Królestwie. Miejsce, w którym znajduje się całkowicie niepowtarzalny okaz flory - Wielki Dąb. (...) Dlatego też, z dniem dzisiejszym chcę ogłosić, iż Miejski Tartak dzięki finansom ze Skarbca Królewskiego organizował będzie darmowe wycieczki do Dębu dla wszystkich chętnych. Dziękuję za uwagę.



Królewski Botanik
"Na ratunek Wielkiego Dębu"

Kiedy Skarbiec Królewski przestał dofinansowywać wycieczki do Wielkiego Dębu, zainteresowanie magicznym drzewem gwałtownie spadło. Jeszcze tylko nieliczni zielarze i ogrodnicy dbali o dobry stan tego pomnika przyrody. Kiedy jakaś choroba zaczęła toczyć drzewo, nikt nie wiedział jak rozpocząć proces leczenia. Rzemieślnik z co najmniej 15000 w umiejętności zielarstwo może próbować określić co to za choroba i uleczyć fizyczny aspekt drzewa.

Wielki Dąb roztacza wokół siebie magiczną aurę, która słabnie w trakcie postępującej choroby. Specjalista biegły w arkanach magii przyrody jest w stanie ponownie zregenerować zdolności drzewa. Najbardziej doświadczony druid zamieszkuje inny wymiar, gdzie poświęca się ochronie dziewiczych lasów. Czarodzieje z Magicznej Wieży w Elakkce poinformowali że potrafią otworzyć portal do innego wymiaru, potrzebują jednak skumulowaną energię z co najmniej 500 magicznych znaków.


Skrót eventu:
1) Z 500 magicznymi znakami w plecaku i po przekroczeniu 15000 zielarstwa, w lokacji „Podróż” pojawia się portal do druida.
2) Istnieje 90% szansy że portal zaprowadzi do innego wymiaru i 10% że jest spaczony i odsyła do Elakki. 500 znaków, po oddaniu energii rozpada się na szary pył. Wystarczy żeby tylko jeden zielarz sprowadził druida. Każdy kolejny pretendent, otrzyma informację że druid jest już na miejscu i używa swojej magii leczniczej.
3) Kiedy druid przywraca aurę drzewa, zielarz z poziomu Farmy, może podjąć próbę uleczenia Wielkiego Dębu. Każda próba uleczenia drzewa wymaga 500 energii i szansa na sukces maleje z każdym dniem.
Szansa[%]= roundup( poziom_zielarstwa/(dzień_ery*dzielnik) )*100%

Przykładowy wzór:


Tabelka opisuje procentową szanse uleczenia dębu w zależności od ilości prób i wybranego dzielnika:
http://oi58.tinypic.com/2v95cub.jpg

Kilka przydatnych informacji:
  • W poprzedniej erze igrzyska trwały około 33 dni. Jeśli za początek IA uznamy 150 dzień to event zielarza mógłby się rozstrzygac około 170 dnia ery.
  • Rzemieślnik na 145 poziomie, w ciągu 24h, po noclegowni, studni, Sali i pośredniaku dostaje około 2025 energii. Energii wystarcza zatem na 4 próby uleczenia dębu
  • W 148 dniu ery, mieszkańcy o ID od 1 do 3000 mieli łącznie 8295 magicznych znaków.
 
 
Delova 


ID: 193
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Lis 2012
Posty: 530
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2014-12-27, 19:00   

Rozmowy na ten temat już były. Chyba, że się mylę.

Zorganizowanie eventu zielarza jest ciężkie ze względu na uzależnienie od mithrilu. Tak w skrócie im więcej mithrilu tym więcej umiejętności. Na zielarza pracują górnicy i hodowcy. Mało który klan będzie mógł sobie pozwolić na wystawienie zielarza do eventu ze względu na profesję alchemika. W klanie lepiej mieć kilku zielarzy (zwłaszcza na początku ery) aby zaspokojone zostały potrzeby alchemików.

Więc na początku aby zorganizować event przydała by się zmiana w mechanice zielarza. (Ale czy ta zmiana jest potrzebna? Czy nie byłaby to zmiana tylko ze względu na dodatkowy event?).
Event zielarza, jaki by nie był, przy obecnym stanie rzeczy będzie dostępny wyłącznie dla zielarza dostającego ogromne ilości mithrilu. Nie liczą się umiejętności, wiedza, a jedynie dostępność surowca.
 
 
Tiar 

ID: 31
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 125
Wysłany: 2014-12-27, 19:49   

Kawał dobrej roboty, gratuluję pomysłu i opracowania. :-)

Jedyne co bym zmienił, to ustalił niższy próg zielarstwa tak, żeby event nie wypadał w trakcie Igrzysk, bo zasłoniłby wieść, która jest wtedy potrzebna i zwyczajnie to nie jest ten czas ery, który się dłuży. Lepszym miejscem dla niego byłby czas między kowalem a hodowcą, w razie czego służę screenami posągów.
 
 
 
Moongroow 
Zawsze Zły


ID: 361
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: 2014-12-28, 04:43   

Dobry pomysł. Również jak przedmówcy podoba mi się opracowanie i podejście do tematu.

Jeśli event będzie wypadał wcześniej niż pomysł przewiduje i obniżysz lekko progi jestem jak najbardziej za wprowadzeniem tegoż do gry.
 
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 13:54   

Ja z jednej strony zgadzam się z Istis. Event zielarza będzie możliwy do wykonania tylko dla dużego, sprawnie działającego klanu. Z drugiej strony lepszy taki event niż jego brak. Zielarz wymaga gruntownej przebudowy, a na razie nie zapowiada się na wprowadzenie zmian, zaś dodatkowy event wprowadzi trochę zamieszania ;). Próg faktycznie musiałby być niższy. Izgrzyska to nie jest dobry czas na rozgrywanie eventów rzemieślniczych.
 
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-28, 15:42   

Cytat:
Z drugiej strony lepszy taki event niż jego brak.


Lepsze wrogiem dobrego. Bez jakichkolwiek zmian w profesji zielarza sytuacja może wyglądać mniej więcej tak: każdy z liczących klanów wystawi po jednym kandydacie i będzie starał się go jak najbardziej wykoksić do granic opłacalności. Dopiero potem będą dodawani kolejni, bez większych szans na wygraną. W rezultacie walka będzie rozgrywać się pomiędzy 4 zielarzami z których pewnie z 2 odpadnie dużo wcześniej a wygra ten, który będzie miał najlepsze zaplecze czyli mithril i nasiona.
Zamiast brać się od dupy strony proponuję najpierw rzucenie kilku propozycji dla samego zielarstwa. Ja od siebie mam jedną na szybko, niekoniecznie najlepszą: uzależnienie wielkości farmy od poziomu gracza lub zielarstwa.

Cytat:
Wystarczy żeby tylko jeden zielarz sprowadził druida. Każdy kolejny pretendent, otrzyma informację że druid jest już na miejscu i używa swojej magii leczniczej.


Nie do końca rozumiem. Czyli druid będzie dostępny tylko dla najlepszego? Czy tylko jeden zapłaci za druida a reszta będzie bezczelnie korzystać z tego?
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 16:45   

Uzależnienie wielkości farmy od poziomu zielarstwa nie załatwia sprawy, bo poziom zależny jest od zbioru, a więc wielkości farmy. To nadal zamknięte koło, bo szansa na wielkość farmy jest bezpośrednio uzależniona od ilości dostępnego mithu. Mamy więcej mithu, większą farmę, szybciej lvl-ujemy. Mechanika ograniczy farmy, ale nie przyniesie to żadnej poprawy.
 
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 18:55   

Przy każdym evencie potrzeba nieco wiedzy. Górnikiem trzeba wiedzieć kiedy przestać chodzić po mostach lub do kiedy chodzić jeśli peleryna nie wpadła. Pojawiają się watpliwości czy pierwszego dnia chodzić poza limitem mostów.

Hodowca sam nie spaceruje po górach żeby zebrać meteoryt, tylko liczy na pomoc i zaangażowanie klanu lub przyjaciół.
Klan który pierwszy zbuduje salę i studnię zdobywa dla swoich rzemieślników przewagę w evencie. Na pewno przynależność do silnego klanu nie zmniejsza szansy na wygraną, a prawie zawsze zwiększa.

Tak, zielarz w tej formie będzie bardziej siłowym eventem, który pokaże zdolności klanu i sprawdzi jego organizację.

@ lorin dahleberg: Wystarczy żeby tylko jeden zielarz sprowadził druida, reszta korzysta. Jeśli będzie dwóch, trzech kandydatów do tytułu to może powstać taka mini gra w cykora. Myślałem czy nie zrobić wersji z 1000 znaków i szansą 95%, jednak taki wariant może znacząco wypaczyć wkład pracy któregoś klanu lub umożliwić zablokowanie konkurencji.

Jeśli uznacie że okres igrzysk to nie jest odpowiedni czas, to wtedy propozycja Tiara wydaje się sensowna.

W tej erze eventy rozstrzygały się:
hodowca - 141 dzień
zielarz – 126 dzień ??
kowal - 112 dzień
złodziej - 88 dzień
stolarz - 66 dzień
górnik - 63 dzień
alchemik - 58 dzień
drwal - 40 dzień ery
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 20:20   

126 dzień ery wydaje się być w porządku, ale pomysł z druidem po ponownym przemyśleniu też średnio mi się podoba. Wypłuczesz się, a event i tak zrobi ktoś inny. Słabe
...
 
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 20:43   

Numella napisał/a:
126 dzień ery wydaje się być w porządku, ale pomysł z druidem po ponownym przemyśleniu też średnio mi się podoba. Wypłuczesz się, a event i tak zrobi ktoś inny. Słabe

Jest to lepsze rozwiązanie niż wersja w której każdy pretendent ściąga swojego osobistego druida ponieważ nie zabiera z rynku tylu znaków.

Powstaje tutaj tez pole do zawiązywania sojuszy i złożenia się na druida.

Jeśli będzie dwóch liderów, to dojdzie do gry w cykora z elementami losowymi. Wydając 500 znaków zdobywa sie tylko prawo pierwszej próby.
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 20:52   

Nadal mi się to nie podoba, ale pewnie dlatego, że nie zawiązuję sojuszy. Cóż... niech się wypowiedzą inni.
 
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-28, 22:29   

Mi się nie podoba bo inni nie potrafią zawiązywać albo uszanować sojuszy.
A teraz na poważnie: powiedz mi Renion dlaczego jeden klan ma nawiązać sojusz z drugim skoro im jest na rękę poczekać aż ten drugi sam sobie wyda te 500 znaków i ewentualnie można mu się wpieprzyć w event?

Cytat:
Uzależnienie wielkości farmy od poziomu zielarstwa nie załatwia sprawy, bo poziom zależny jest od zbioru, a więc wielkości farmy. To nadal zamknięte koło, bo szansa na wielkość farmy jest bezpośrednio uzależniona od ilości dostępnego mithu. Mamy więcej mithu, większą farmę, szybciej lvl-ujemy. Mechanika ograniczy farmy, ale nie przyniesie to żadnej poprawy.


Ha! I o to chodzi bo skoro jedynym ograniczeniem jest mithril to najlepiej będzie się rozwijał ten, który ma najmniejsze ograniczenia. Proste, prawda? Więc skoro wrzucimy jakieś ograniczenie, co też ma logiczne podłoże bo cienias z niskim poziomem czy umiejką nie powinien dawać rady na olbrzymiej farmie, to już nie będzie koksowania jedynego słusznego faworyta do eventu tylko rozłożyłoby się to na kilka osób. Wciąż też po osiągnięciu konkretnego poziomu farmy byłoby to bardzo opłacalne, tylko trzeba zrobić ograniczenia z głową. No i przede wszystkim miałyby szanse osoby z mniejszych klanów. Oczywiście nie twierdzę, że to jest jedyne słuszne rozwiązanie ale apeluję by najpierw się tym zająć a dopiero potem brać się za event.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 23:03   

lorin dahleberg napisał/a:

A teraz na poważnie: powiedz mi Renion dlaczego jeden klan ma nawiązać sojusz z drugim skoro im jest na rękę poczekać aż ten drugi sam sobie wyda te 500 znaków i ewentualnie można mu się wpieprzyć w event?

Na tym właśnie polega gra w cykora :) Jeśli będzie dwóch pretendentów, bardzo blisko siebie to mogą uznać że opłaca się złożyc po 250 znaków żeby przerwać impas i otworzyć portal. Ilość znaków jest widoczna w profilu. Taki sojusz jest oczywiście mozliwy tylko tuż po przekroczeniu progu umiejętności, kiedy obu brakuje jeszcze 500 energii na próbę.

Zastanawiam się tylko czy powinno być 5% czy 10% szansy na stworzenie nieudanego portalu.
 
 
Numella 

ID: 209
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 119
Wysłany: 2014-12-28, 23:12   

Renion, pomysł ciekawy, ale kompletnie nie pasujący do realiów Amo. Tutaj niestety dość powszechne jest wbicie noża w plecy sojusznikowi po to by więcej ugrać (oczywiście bez obrazy). A do tego są klany takie jak nasz, które nie zawiązują sojuszy praktycznie nigdy i szczerze, gdybym miała zawiązać sojusz z innym klanem tylko po to by wystartować w tym evencie od razu wolałabym go skreślić z listy celi na kolejną erę ;).

Crow, ok zgadzam się z lekkim ograniczeniem, ale tak jak piszesz musi to być z głową bo pamiętajmy, że zielarze muszą gonić za potrzebami alchemików ;)
 
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-28, 23:33   

500 magicznych znaków to każdy powazniejszy klan może zebrać przez 120 dni i startować bez sojuszy. Do 120 dnia ery tez większość wojowników ubije potwora z Doliny. Jedyne ryzyko stanowi sytuacja kiedy portal okaże się spaczony.

W 148 dniu ery, mieszkańcy o ID od 1 do 3000 mieli łącznie 8295 magicznych znaków.
Kumulowanie 1000 znaków, które dają niemal pewność sukcesu jest blokowaniem kapitału i tutaj można argumentowac żeby zmniejszyc szansę na spaczony portal.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12