AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Królewski Botanik
Autor Wiadomość
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2014-12-29, 20:18   

Numella napisał/a:
Crow, ok zgadzam się z lekkim ograniczeniem, ale tak jak piszesz musi to być z głową bo pamiętajmy, że zielarze muszą gonić za potrzebami alchemików ;)


Dlatego wtedy sytuacja mogłaby być bliższa tej z teraz kiedy jest po 2-3 zielarzy ;)

Renion, to wciąż nie tłumaczy dlaczego jedna osoba ma płacić za event drugiej, która nota bene miałaby do wydania tylko energię. Niech wygra ten co zapłaci i przez to zasłuży a nie jakieś żerowanie.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2014-12-30, 19:00   

lorin dahleberg napisał/a:

Renion, to wciąż nie tłumaczy dlaczego jedna osoba ma płacić za event drugiej, która nota bene miałaby do wydania tylko energię. Niech wygra ten co zapłaci i przez to zasłuży a nie jakieś żerowanie.

Jest to rodzaj okupu krwi. Musisz się osłabić, żeby zdobyć prawo pierwszej próby. Jeśli tylko zielarski lider zapłaci 500 znaków to z rynku zniknie mniej znaków, niż by każdy pretendent palił swoją pięćsetkę. Z tego też powodu myślę czy nie zmniejszyć do 5% szansy na spaczony portal.


Dzięki archiwum Tiara wiem że w 126 dniu tej ery, czołowy zielarz miał 9206 umiejętności. Pokrywa się to mniej więcej z moimi zgrubnymi obliczeniami które szacowały na 9120 i dzienny przyrost ~150 umiejki z ~1% dziennym przyspieszeniem.

Jeśli wprowadzi się event to będzie większa zażartość w walce i większe nakłady mithrilu. Co za tym idzie, próg 10k w przyszłej erze padłby nieco wcześniej. Jeśli weźmiemy pod uwagę sporą losowość w evencie kowala to skłaniałbym się bardziej do progu 10000 umiejętności w evencie, niż 9500. Pełna liczba wygląda również okazalej.
hodowca - 141 dzień
zielarz ~ 130 dzien przy progu 10000
kowal w tej erze 112 dzień

Rzemieślnik na 110 poziomie, w ciągu 24h, po noclegowni, studni, Sali i pośredniaku dostaje około 1590 energii. Energii wystarcza zatem na 3 próby uleczenia dębu.

Za 1590 energii można zwiększyć zielarstwo o 106 punktów. Taka przewaga lidera nad kolejnym pretendentem, zapewnia zatem spokojne 3 próby uleczenia drzewa (przy założeniu że drugi w posągu nie gromadzi zapasów energii i czeka na sposobność).

Szansa_uleczenia[%]= roundup( poziom_zielarstwa/(dzień_ery*dzielnik) )*100%
Tabelka przy progu 10000 umiejętności wygląda tak:
http://oi59.tinypic.com/al2qo8.jpg

Edit:
Dodatkowo, po przekroczenia 10.000 zielarstwa zdobywa się osiągnięcie Mistrz zielarski które genialnie wpasuje się w opis eventu :)
 
 
Tiar 

ID: 31
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 125
Wysłany: 2015-01-02, 12:43   

Mi najbardziej w tym wszystkim się podoba właśnie ten element kupowania druida dla wszystkich.
Już nie róbcie z siebie takich biedaków, że nie będzie was w klanach stać na ten zakup nawet kilkakrotny, a poza tym każdy klan konkurujący o ten event zrobi tak, że kupi go w ostatniej chwili tuż przed tym jak jego zielarz będzie próbował uleczyć dąb. Macie unikalny element wyróżniający zielarza od wszystkich innych, nie wiem czego więcej chcieć. ;-)
 
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-05, 13:46   

Mi się akurat gra w cykora nie podoba, ale bez przesady - 500 znaków to nie tak dużo, jak się ma 2-3 hodowców na odpowiednim poziomie, dla wojowników starczy na bank, a i popyt może ciut wzrośnie na targu?

Obsadzenie wszystkich eventów będzie dużo trudniejsze - więc event musi być :D

chodź ja bym tę liczbę zmniejszył do 200 i niech każdy sobie rzepkę skrobie :)

próg 10k jest ok.

ma ktoś może kosztorys za kolejne polę?

Bo szczerze zgadzam się z Crowleyem - najpierw przebudować mechanikę zielarza - potem event, ale mechanikę tak aby starczyło ziela dla alchemików i aby nie zaburzyło to jego pracy, ani też nie wywróciło do góry nogami rynku mithrylu jak to się stało w tej erze z metorytem - co było bardzo zabawne, ale niekoniecznie chcemy mieć to co erę.

Co do sojuszy, może pora to zmienić? Ja nie mam z nimi problemów.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-05, 21:41   

N-te pole kosztuje
koszt(n)= (n-1)*30 mithrilu
Wybudowanie pierwszego 1000 obszarów farmy kosztuje w sumie 15kk mithrilu. Łatwo resztę obliczyc w excelu.

W 130 dniu będzie w sumie około 7200 znaków. Realne szanse w evencie będzie miało 2-5 klanów. Nie ma przeciwskazań żeby wszystkie 5 zdobyły 2x500 znaków. Zdobycie znaków musi stwarzać jakies trudności, podobnie jak meteoryt u hodowcy. Dodatkową zaletą znaków jest to że nie obciążają enargetycznie klanowiczów. Jak spali tak śpią, jak coś wyhodowali to uwalniają.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-24, 17:02   

a Obsługa 1 pola ile kosztuje eny na dobę?
hm.... ja bym dodał expa za suszenie...
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-24, 19:40   

Zebranie ziół z jednego obszaru ziemi kosztuje 0.3 energii. W zamian otrzymujesz 0.02 w umiejętności zielarstwo. Jest to jedyna czynność za która otrzymuje się PD,

Zasianie jednego obszaru ziemi wymaga 0.3 energii, w zamian otrzymujesz 0.02 w umiejętności zielarstwo.

Wysuszenie jednej paczki ziół wymaga 10 owoców i 0.3 energii, w zamian otrzymujesz 0.02 w umiejętności zielarstwo.

Największe zbiory otrymuje się zbierając w przedziale 22 do 26 godzin od zasiania.

Nie znam wzoru na PD z 1 pola w zalezności od gatunku rośliny i umiejętności zielarstawa.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-24, 20:32   

Susząc samemu potrzeba 0.9 eny na 1 pole, czyli 13-14 pól co poziom potrzeba + 267 na starcie aby móc całą enę zurzyć na zielarstwo. dlatego podniósł bym koszt suszenia 0.4 eny i dał za to exp - 2/3 tego co średnio dostajemy ze zbiorów (proporcjonalnie do ilości eny, ale bez randomu) lub ciut mniej.
Da to ciekawą alternatywę na wydanie eny.

Ale w sumie nie wiem do czego zmierzam, ale byłby to krok w stronę balansu mechaniki zielarza :D

Wychodzi 1 073 340 mithrylu na start - sporo :D

Chyba że gdzieś się pomyliłem...
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-25, 22:13   

Dodanie PD za suszenie ziół, może znacząco wypaczyć event zielarza.

Nie znam sie ma mechanice wojownika, ale należałoby sprawdzić czy zagrożeniem nie jest taki scenariusz.

1) Ktoś tworzy jakąs postac walczącą, zakłada sobie immunited i bije nastawiając sie na zdobycie jak najwyższego poziomu postaci w najkrótszym czasie.
2) Optymalizuje sobie i wychodzi mu że w 95 dniu przestaje levelować na potworach.
3) Od 95 dnia całą pozyskaną energie przeznacza na suszenie ziół.

Znaczna różnica w pozyskiwanej dziennej energii może wystarczyc żeby przegonić zielarzy-rzemieślników. Nie musze dodawac że patologią jest sytuacja kiedy klasa walcząca zdobywa event rzemieślniczy.

EDIT:
Mozna się zabezpieczyc przed tą sytuacją dodając mechaniczne ograniczenie które mówi że próbę uleczenia może podjąc tylko rzemieślnik.
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-25, 22:24   

Dwie rzeczy:
1. Klasy walczące dostają 2 razy mniej pd niż rzemki, nie mają też bonusów
2. Rzemki mają więcej energii na danym poziomie z racji tego, że przyrost godzinnej eny wynosi u nich 0.4 a nie 0.3 jak u walczących.

Reasumując: nie opłacałoby się nikomu. Zresztą gdyby dało radę to już ktoś by spróbował w innych profesjach.
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2015-01-25, 23:34   

lorin dahleberg napisał/a:
Dwie rzeczy:
1. Klasy walczące dostają 2 razy mniej pd niż rzemki, nie mają też bonusów
2. Rzemki mają więcej energii na danym poziomie z racji tego, że przyrost godzinnej eny wynosi u nich 0.4 a nie 0.3 jak u walczących.

Reasumując: nie opłacałoby się nikomu. Zresztą gdyby dało radę to już ktoś by spróbował w innych profesjach.

1) Za suszenie ziół nikt nie dostaje PD i każdy dostaje tyle samo zielarstwa.
2) Tak, ale wojownicy biją poziomy o wiele szybciej niż rzemieślnicy.

Inne event rzemieślnicze rozgrywają się zbyt wcześnie, żeby można było próbować takiego obiegu. Hodowca najszybciej wbija poziomy wśród rzemieślników i tutaj nie ma pola manewru.
Dodatkowo u zielarza jest silne ograniczenie w postaci rozmiaru farmy.

Jeśli tylko rzemieślnicy beda startowali do zielarza, to nie zrobi im różnicy ograniczenie że wojownik nie może startować. Bedzie to swoisty zawór bezpieczeństwa. Nikt na nim nie straci, a można uniknąć patologii.
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-28, 20:23   

Aaa jeszcze zapomniałem o pośredniaku z którego walczący korzystać nie mogą. Generalnie nie widzę żadnych szans dla nich na event rzemieślniczy ale można coś takiego dodać. Tyle, że to by była formalność jedynie ;)
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-29, 09:26   

We wszystkich innych jest warunek że tylko rzemieślnik morze o ile się nie mylę ;)
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-04-20, 23:19   

Chcemy aby pomysł opierał się jak najmocniej na pracy 1 postaci, a suszenie bez expa wymaga by ktoś pomagał. Jestem za wzrostem energii potrzebnej na 1 pole do 1 (niezależnie od formy).
zmniejszeniu cenny 1 pola, jak i przychodu ziół (aby nie zalać amo ziołami)
jak dostanę wzory na ilość ziół z 1 pola mogę oszacować niezbędne zmiany.

ALe aby event nie miał charakteru konkurencji najpotężniejszych klanów, a strategii, to potrzebna jest przebudowa mechaniki zielarza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13