AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Propozycje na NE
Autor Wiadomość
Neherignus 

ID: 407
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 43
Wysłany: 2015-03-21, 12:17   

Zdaje się, że IA wygrał kraś barb mający swoje trafienie tylko z siły i wb, więc jaszczur z treningiem 0,2 siły i 0,3 szybkości/wytki byłby w takiej samej sytuacji. Wytki by nie zrobił tyle to zwykły tank, a gdyby poszedł w szybkość to więcej jej zrobi niż szybkościowe krasie, których kilka było na tych IA i całkiem nieźle sobie radzili.
A może modyfikacja odbicia dmg na podstawie klas? Jaszczur z każdym przyjętym ciosem zwraca obrażenia w wysokości 0,25% życia przeciwnika. Przy 120 atakach wziętych na klatę ten dmg by wyniósł maksymalnie 30% życia. Czyli w przypadku maga jest to 600-700 obrażeń, a w przypadku takiego Karda 4,5k. A wątpię by ktoś totalnie olał uniki i naraził się na jakiegoś kryta (zwłaszcza przy wytce po 0,3) by zdjąć przeciwnikowi tylko 30%, więc tak naprawdę nigdy nie zwróci rywalowi tych 30%.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-03-31, 17:43   

Nerph napisał/a:

Co do bonusu dla człowieka - przypomnij mi gdzie/jakie jest tego uzasadnienie?


Przepraszam za tak późną odpowiedź - było to poruszone przed poprzednią erę i w sumie pisałem o tym z Tobą - nie było zgody tylko co do paladyna.
Ale teraz ten problem znikł.

Link do poprzedniej dyskusji
http://forum.amorion.pl/viewtopic.php?t=4511
 
 
Adven 

ID: 124
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 17
Wysłany: 2015-04-04, 17:03   

Hej,
a może by zrobić jakiś bonus dla złodziei za czapkę mahdiego? (+100 do niewidzialności)
Można by dać za to bonus do ucieczki z lochów (np dwa razy większa szansa) lub szansę na udaną kradzież.
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-04-04, 22:55   

Adven napisał/a:
Hej,
a może by zrobić jakiś bonus dla złodziei za czapkę mahdiego? (+100 do niewidzialności)
Można by dać za to bonus do ucieczki z lochów (np dwa razy większa szansa) lub szansę na udaną kradzież.

Interesujące, taki artefakt dla złodziei.

Bestio, co do człowieka, problem z dalszym bonusowaniem tej rasy jest taki, że już teraz wielu twierdzi, iż paladyn zdominuje kolejną erę i nie ukrywam, że z zainteresowaniem obserwuję rozwój sytuacji w pościgu do 100 po to, aby ocenić czy bonus 20% do defa z eq powinien zostać, czy może obniżyć go do 10%

Z kolei wzmocnienie wyłącznie człowieka maga oznaczałoby dalsze odsunięcie na boczny plan elfa, którego już teraz uważa się za gorsze rozwiązanie dla klasy magicznej.
_________________
bla
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-04-04, 23:12   

Ta zmiana miałaby nie dotyczyć maga i paladyna - to był jeden z postulatów, tylko wzmocnić wojownika, złodzieja, łowcę i barbarzyńcę, dzięki czemu nie powinni odstawać od reszty ras, a wprowadzą urozmaicenie na arenie i igrzyskach.
Inne rasy nie powinny na tym ucierpieć, bo trening jednej staty za 0.2 nadal boli.

Jednakże obawy o dominacje paladyna uważam za słuszne.
 
 
Ez 

ID: 2836
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Litwini przybywają?
Wysłany: 2015-04-05, 00:13   

Na tą chwilę bonus posiadany przez paladyna na powiedzmy 45 lvl wynosi 237, przy secie 390/260/260/260 czyli w sumie 1404.

Barb na tym samym poziomie będzie miał około 315/210/210/210 plus bonus z poziomu, daje nam 1350.

Biorę pod uwagę dwa najbardziej viable buildy dla danych klas czyli człowieka paladyna oraz kranoluda barbarzyńcę. Pierwszy ma 3 wytki za ap, drugi 3.5 wytki za ap. Załóżmy że każdy z nich wydał na swoją wytrzymałość choćby 100 ap. Daje nam to:

Kraś barb: 100 x 3.5 x 1.2 = 420 defa
człowiek paladyn: 100 x 3 x 1.2 = 360 defa

Różnica 60 defa na korzyść barba. W ogólnym rozrachunku wychodzi na równo.

Jednak patrząc na całość w skali makro, czyli od strony ekonomii klanu:

Barbarzyńca wymaga angażu górników i kowali(w uproszczeniu).
Paladyn wymaga angażu górników, kowali, magów a przez to alchemików, zielarzy i hodowców.

Bonus paladyna takim jaki jest jest mocno zależny od mocy klanu z którego dany święty wojownik startuje, barbarzyńca jest bardziej ekonomiczny. Poza tym im dalej w las tym set rzadziej się zmienia zaś potencjał barbarzyńskiego bonusu do defa jest zależny od poziomu czyli od działania jednostki a nie grupy. Toteż nie uważam by bonus który otrzymał paladyn był jakiś niesamowicie op.

Co do pojedynku o herosa myślę że 0.5 więcej siły oraz 5 x poziom do umiejek spokojnie wyrównuje bonusy otrzymywane przez paladyna. Zresztą czy nie urozmaicenia chcemy?

Czekam na kontrargumenty sceptyków, chętnie podejmę konstruktywną dyskusję na temat tej zmiany.
 
 
Lamadin 

ID: 362
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 213
Wysłany: 2015-04-05, 00:28   

Jak w SE na krasiu łowcy absolutnie nigdy na żadnym etapie nie brakowało mi apów (a skończyłem ze zręką na poziomie 200, przy aktualnej 68) tak już parę razy na palku (lv dopiero 46) miałem sytuację kompletnego ich wyczerpania. Biorąc pod uwagę, że nasi kowale nie próżnują, co widać po posągach, stwierdzam, że bonus 20% do deffa, jak to wyżej napisał Ez, nie jest jakiś op.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-04-05, 09:46   

ok, barb podobną premie do obrony co paladyn, ale paladyn ma średnio 5% zwiększone obrażenia, 10% do expa i bles razy dwa.
Ok, barb ma brak kary do uniku i odporność na magie, ale na IA paladyn tej kary też mieć nie będzie - bo nie widzę sensu paladyna tanka.
Ostatnio barb dostał ciut za dużo (według mnie, tak jak jest teraz jest ok) - nie popełnijmy tego samego z paladynem, bo w kolejnej erze znów będziemy go przycinać.

Było sporo głosów aby palka nie ruszać wcale - nie zgadzałem się z nimi - ale 10% myślę że na początek wystarczy - hm... chyba mniej zaburzy rozgrywkę za mały bonus niż za duży - kiedyś do równowagi dojdziemy.
 
 
Ez 

ID: 2836
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Litwini przybywają?
Wysłany: 2015-04-05, 14:14   

Dalej nie patrzysz na problem w skali makro. Nie można oceniać danego buildu jako opcji jednostkowej, szczególnie gdy mag jak pokazała zeszła era jest stosunkowo słaby.

Zresztą, maksymalny bonus jaki otrzyma paladyn to około 2700 defa. Przy założeniu max setu. Barb owszem musiałby wbić 320 lvl by wyrównać to swoim defem. Ale dalej mówimy o paladynie ktory ma trening wytki przy sensownym przedziale pomijającym tanka 0.3 bądź 0.4. Co znaczy mniej więcej tyle że w porównaniu z krasnoludem barbarzyńcą po 150 poziomie zwolni znacząco(i przez kwestie wolniej upgradeowanego setu i brak sensownego treningu.)
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-04-05, 21:30   

Tak naprawdę ideą paladyńskiego bonusu jest to, aby nie oferował on tej klasie zbyt dużego boosta w początkowych etapach ery - jestem zdania, że taki właśnie boost barbarzyńcy w SE był w dużej mierze źródłem niesamowitego sukcesu tej klasy - a jednocześnie zrównywał go z innymi pod względem potencjału w IA (premia charakterologiczna jest, jak wiemy, dosyć kapryśna).

bestia napisał/a:
paladyn ma średnio 5% zwiększone obrażenia

Ale jak to, dlaczego? Wydawało mi się, że mówimy o pvm a tam premii 5% nie ma (a przynajmniej być nie powinno).

Btw
Ez napisał/a:
Dalej nie patrzysz na problem w skali makro. Nie można oceniać danego buildu jako opcji jednostkowej, szczególnie gdy mag jak pokazała zeszła era jest stosunkowo słaby.

Na czym polega słabość maga? Bo nie ukrywam, że umyka mi to.
Klasa ta nie ma co prawda dostępu do eq zwiększającego uniki, z drugiej strony jednak:
- dobrze leveluje (zwłaszcza człowiek),
- ma niski koszt energetyczny wszystkich ważnych dla niej statystyk (int/sw/szyb),
- ma lepszy wpływ kluczowych statów na trafienie niż walczący wręcz i lepszy wpływ na siłę ataku niż łucznicy,
- jest w stanie w miarę wygodnie expić i dobrze rozwijać umiejki bojowe,
- może uzupełniać braki w trafieniu umagicznianiem,
- dostaje trafienie z eq (kostura), czego nie można powiedzieć o innych walczących klasach.

Podsumowując, mimo braku dostępu do elfiego eq, mag wydaje mi się klasą z dużym potencjałem, zwłaszcza na tzw glasscannona (tak to się pisze?) bo przy wysokim poziomie, umiejkach jest w stanie połączyć dobre trafienie, dużą siłę ataku, mocny unik i wysoką szybkość.
_________________
bla
 
 
Lamadin 

ID: 362
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 213
Wysłany: 2015-04-05, 22:09   

Mag jest dobry (co pokazują fragi) do 200 levelu, potem jest coraz gorzej. Ok, nabija unik lepiej niż klasy walczące, chociaż to w jakieś mierze kwestia akademii, ale nie jest w stanie nadrobić 7,5k uniku + 1050 gnat/1400 łuk. Do tego szybkość trenowana bez taliku powoduje, że na krasiu robię jej więcej, niż mag człowiek. Najmocniejszy mag pod względem INT miał w SE bodaj 40k z kosturem? Czyli wychodzi 13k traf ponad, przy 60k siły robionej bez trudu wychodzi więcej trafienia. Podsumowując, mag jest słaby. SE pokazała to doskonale, gdzie w końcu najmocniejszy doszedł? Odpadł w pierwszej fazie pucharowej. I nie grali nimi jacyś nowicjusze tylko doświadczeni zawodnicy. Jak za dużo klasy walczące pocisnęły w umiejki to i mag przestał się liczyć. Bez zmiany, a nie zapowiada się, by ci pierwsi zatrzymali się w NE wcześniej, stawiając na statystyki, będziemy mieli powtórkę z rozrywki.
 
 
Nithrom 


ID: 177
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 330
Wysłany: 2015-04-05, 22:39   

Nerphie, mag miałby lepszy przelicznik w trafieniu ze statystyki, gdyby to, co jest przemnożone przez czar było wliczane w trako :) taki mag wytreni sobie 40k inta, co da mu 13,3k trako, a woj jak wytreni 40k, to z talkiem ma łącznie 60k siły, czyli 15k trako.


Lama, polemizowałbym z Tobą, ale to zapraszam na pw na amo :P
_________________
-.-"
Ostatnio zmieniony przez Nithrom 2015-04-05, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ez 

ID: 2836
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Litwini przybywają?
Wysłany: 2015-04-05, 22:39   

Odnosząc się do Twojej wypowiedzi Nerphie, ustosunkuje swoje stanowisko względem słabości maga.

- Lepszy współczynnik trafienia to wartość mocno iluzoryczna. Przy założeniu 30k int+ kostur 4200 vs 30000 czystej siły:

Mag 30k + 4.2k = 34.2k x 1/3 = 11.2 traf
Walczący wręcz 30k x 1.5 = 45k x 1/4 =11.25 traf

- mag w przeciwieństwie do walczącego łukiem czy bronią nie jest w stanie postawić sobie z nikąd 2100/2800 szybkości. Czy 7500 uniku.

- Umagicznianie - Stosunek wydanej energii do otrzymanego rc jest cholernie nierentowny że nie wspomnę o tym że nie otrzymuje się jakże ważnego uniku.

- Co do kosturów i dawanego przez nie trafienia uważam że szybkość z broni > trafienie z broni. Ponad to szybkość broni generuje dodatkowy unik. ;)

- W żadnym wypadku mag nie uzyska wysokiej szybkości. Tak by nadal był skuteczny na innych płaszczyznach. Brak talizmanu/czaru sprawia że 0.2 treningu elfa to efektywnie 0.3 przy walczących wręcz czy łukiem. Przez talizman do szybkości właśnie.
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-04-05, 23:19   

A co magowi szkodzi iść w umiejkę tak jak zrobili to niektórzy wojownicy w SE?
Efekt podobny, nie tak mocne uderzenie, za to masa umiejek.

I jeszcze coś: 2 ery temu mag wygrał IA, od tej pory nie został w żaden sposób osłabiony - proszę mnie poprawić jeśli się mylę - tymczasem elfie eq zostało ograniczone (cap).
Jak to jest, że jest niby gorzej niż wtedy?
_________________
bla
 
 
Ez 

ID: 2836
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Litwini przybywają?
Wysłany: 2015-04-05, 23:55   

Od początku.

Nic nie szkodzi. Nithrom poszedł, nic to nie dało. Poza tym uderzenie porównywalne ale za to mniej trafienia u maga. ;)

Nie odkryję Ameryki jeżeli powiem że na wygraną w IA nie składa się jedynie siła danego buildu, ale także dobór owego na tle pozostałych startujących. Dwie ery temu do fazy pucharowej przeszło 24 graczy w takim oto składzie:

8 krasnoludów
1 wampir
2 paladynów
2 elfów łowców
8 magów
3 inne mniej znaczące buildy

Żaden z tych krasi nie był takim umiejkowym krasiem jak Ci z ostatniej ery. Toteż mag miał tu pełne pole do popisu. Nithrom trafił w fazie pucharowej poza krasnoludami tylko raz na maga, Crahulusa, w finale. :P

Po prostu, idziemy w dobrym kierunku, meta z ery na erę urozmaica się i to co działało w poprzedniej, niekoniecznie musi działać w kolejnej, tak samo może być z krasiem barbem poprowadzonym tak jak zrobił to w ostatniej erze Kard. :)

Reasumując. To co boli maga moim zdaniem to brak jakiegoś bonusu do szybkości i/lub uniku. Rzeczy które inni walczący mają z ekwipunku. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12