AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
o przekoksowanym kradzieju
Autor Wiadomość
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-28, 21:55   o przekoksowanym kradzieju

Obecnie sytuację mamy taką, że gdzieś po 4 dniach od startu ery jeden złodziej, który wie co robić (a takich jest od groma) potrafi zarobić gdzieś pod 2kk. Oczywiście nieco przesadzam bo na początkowych poziomach lvl bije się szybko i czasami się zdarza trafić do lochów ale także dostajemy ap i wzrasta kasa, którą możemy wyciągnąć. Obecny wzór na złoto z kradzieży to:

lvl * 500 + 35 * int + random (1, zręka/2)

Jeśli byśmy cały czas byli na poziomie 4, mając 100pk, korzystając z gildii złodziei i mając 100% szans na obrabowanie banku dzięki inwestowaniu w inteligencję zarobilibyśmy:

4*500+35*400+1=16001 - na jednej kradzieży
16001*2= 32002 - na jednej kradzieży z pomocnikiem z gildii złodziei
32002*100-4000*34=3064200 - na 100 kradzieżach odliczając koszty za pomocnika.

Jedna osoba mogłaby po czterech dniach sama zbudować klan. Oczywiście jest to nierealne bo poziom rośnie a punkty lubią się czasem zmarnować na nieudanych kradzieżach ale kwota oscylująca w granicach połowy tego jest już bardzo realna. Przypominam, że mówimy o kwocie 1,5kk. Dwie osoby i klan już wybudowany. No może trzy zważywszy na to, że jednak surowce trzeba skądś zdobyć.
Czy to jest normalne aby 3 osoby na niskim poziomie po 4 dniach potrafiły same zbudować klan? Moim zdaniem nie bo na klan powinni pracować wszyscy. W tej chwili jednak mamy sytuacje gdzie na klan pracuje jakieś 5-6 osób zarabiając olbrzymie kwoty, które pozwalają w pełni wybudować budynki klanowe, zaspokoić potrzeby rzemieślników i klas walczących oraz wydawać na waciki. I o ile na początku jeszcze mamy jakiś problem z uzyskaniem 100% szans na obrabowanie banków to w miarę rozwoju sytuacji inta za ap i energię jest coraz więcej.

Inną sprawą jest superinflacja złota, która dzieje się właśnie z powodu przedobrzonego startu u złodziei na złoto.
Co najciekawsze, zrobiłem małe porównanie pomiędzy złodziejem a hodowcą, który w tej chwili jest jednym z najlepiej, jeśli nie najlepiej, zarabiającym rzemem w krainie. Otóż hodowca, żeby zarobić owe 1,5kk musiałby od razu zacząć robić za energię z tych czterech dni sylfidy, które jak wiedzą poniektórzy zaczyna się mnożyć gdzieś w środku jeśli nie pod koniec drugiego tygodnia ery.

Pokusiłem się o zmianę wzoru na złoto i wyglądałby on mniej więcej tak:

2000+1/4*poziom*int+poziom*złodziejstwo+random (1, zręka/2)

Po obliczeniach wynika, że w pierwszych czterech dniach złodziej zdobyłby jakieś 300-400k co byłoby już sumą naturalną. Ponadto ta kwota w porównaniu z hodowcą byłaby mniej więcej pomiędzy niedźwiedziem a dzikiem co już jest o wiele bardziej sprawiedliwe. A poza tym złodziej dzięki odpowiedniemu mnożnikowi na wyższych poziomach mógłby zrównać się wynikami finansowymi a nawet przeskoczyć łotra w obecnej formie. Oczywiście po osiągnięciu odpowiedniego poziomu.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-29, 09:45   

Weźmy 27k inta 120 poziom i 20k zręczności i 1k złodziejstwa (początek igrzysk - pewnie da radę dużo lepiej, no ale tak średnio - wzorując się na Esselu z diamentów) prawie 100kk, a myślę że 200 poziom nie był by problemem co dało by już zupełnie na oko 3kkk dziennie - ZA DUŻO - jedna osoba jest wstanie wyżywić dwie reprezentacje. O ile start ok - to dalej taki złodziej śpi na złocie...

Hm... Ja bym jeszcze dodał random do widzianych statystyk, aby nie było tak różowo że przeciwnicy zawsze znają się na wylot - zwłaszcza magów... statystyka*radom(0.95-1.05, lub nawet 0.9-1.1) - zarys postaci widać i tak, ale nie wszystko:)
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-29, 10:11   

Rzeczywiście niepotrzebnie wsadziłem ten mnożnik dla złodziejstwa ;)

2000+1/4*poziom*int+złodziejstwo+random (1, zręka/2)

W takiej postaci jak teraz złodziej na 120 poziomie wyciągałby podobne kwoty co złodziej z tej ery.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-29, 13:51   

Większy poziom - mniej inta, mniej inta większy poziom - ma o sens ;) wierze na słowo w obliczenia, Więc jestem za. co z pomysłem z randomem?
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-01-29, 14:32   

O ile przekonują mnie liczby wskazujące za duży zarobek startującego złodzieja, o tyle martwi dzienny zarobek złodzieja wysokopoziomoumiejkowego.

Biorąc przykład Bestii:
Cytat:
27k inta 120 poziom i 20k zręczności i 1k złodziejstwa

to nieco ponad 800k z jednej kradzieży, czyli dziennie niecałe 20kk (więcej PK nie przyrośnie więc nie można liczyć dla setki). Bieda
A biorąc "bojowego" kradzieja na 200 lvl z kupą zręki (60k?) dostajemy jakieś 9kk z 24 kradzieży (inna sprawa że taki nadrabia na arenie).

Nie za mało jednak?

Random do widocznych statystyk? Czy ja wiem, bardziej byłbym za tym by wyrównać szanse podglądania różnych klas.
_________________
bla
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-29, 21:45   

Celem było to, żeby złodziej w początkowej fazie ery został mocno obcięty ale generujący wtedy jakieś zyski a jednocześnie w miarę rozwoju postaci równający do aktualnego stanu kiedy to złodziej za 100pk generuje grubo ponad 100kk.
Zrobię małe porównanie żeby lepiej zobrazować sytuację. Dam uśrednione wyniki po 90 napadach, wliczając w to wspólnika, który podwaja nasze zarobki i odejmując kasę za niego.

120 poziom, 27k inta, 20k zręki i 1k złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 169kk
po zmianach: 147kk


4 poziom, 400 inta, 4 zręki, 0,01 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 2,47kk
po zmianach: 252k


40 poziom, 5k inta, 4 zręki, 150 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 31kk
po zmianach:9,2kk


80 poziom, 12k inta, 1k zręki, 500 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 74kk
po zmianach: 43kk


150 poziom, 30k inta, 4k zręki, 1200 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 187kk
po zmianach: 203kk


200 poziom, 30k inta, 4k zręki, 1500 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 186kk
po zmianach: 270kk


Reasumując: można by było zarabiać kokosy ale najpierw trzeba byłoby pomyśleć i dobrze poprowadzić postać a to trwałoby dłużej.
 
 
Bullioni 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 38
Wysłany: 2015-01-29, 21:49   

Crowli nie wiem czy sie pomyliles, ale jak lotr intem ma poziomy zdobywac. Obrazenia tylko z luku i strzal, a trafienie z akademi i pvm?
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-29, 21:50   

Bullioni napisał/a:
Crowli nie wiem czy sie pomyliles, ale jak lotr intem ma poziomy zdobywac. Obrazenia tylko z luku i strzal, a trafienie z akademi i pvm?


kradzieżą
 
 
Ez 

ID: 2836
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Litwini przybywają?
Wysłany: 2015-01-29, 22:07   

Pokaż no złodzieja na incie z 200 poziomem.
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-01-29, 22:46   

Raczej nie pokaże, ale poruszył interesującą kwestię.
Złodziej pod kradzież mógłby levelować w ten właśnie sposób, oczywiście bez szans na zrównanie się w pościgu o herosa - coś na zasadzie rzema.
Jeśli chcemy pogodzić ograniczenie zarobków na starcie, nie ograniczając go aż tak znacząco na późniejszym etapie, rozwiązaniem byłoby oparcie zarabianych kwot na poziomie i inteligencji, ale w sposób skokowy np zmniejszając dzielnik co 10 poziomów.
_________________
bla
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-29, 23:21   

Ez napisał/a:
Pokaż no złodzieja na incie z 200 poziomem.


Zasadniczo to Valerya Versorio (ID: 519) ma całkiem sporo inta.

Zasadniczo to miałem bardziej na myśli wybór pomiędzy kradzieżą już od początku a szybkim wyekspieniem postaci do poziomu 150, przez co osiągnięcie korzystnego mnożnika i ładowaniem w inta ile się da.
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2015-01-31, 00:49   

@Crowley, Ty to jesteś, zawsze znajdziesz jakiś ciekawy trick,
z ciekawości chyba potestuję sobie takiego złodzieja.

@Nerph, możesz podać jakiś sensowny wzór na Twoją propozycję?
Sam pomysł wydaje się w miarę zbalansowany.
_________________
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-01-31, 20:41   

Myślałem o czymś na zasadzie:
2000+poziom*(int+złodziejstwo)/(5-round.up(poziom/100,1)+random (zręka/2, zręka)

Większy dzielnik miałby ograniczać wartość otrzymywaną na początku ery (o to, jak rozumiem, chodzi), z kolei random - odrobinę zwiększyć wpływ zręczności (średnio 3/4 cechy zamiast 1/2).

W praktyce, licząc średnie wartości randomu i uwzględniając koszt wspólnika

120 poziom, 27k inta, 20k zręki i 1k złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 169kk
po zmianach: 158kk


4 poziom, 400 inta, 4 zręki, 0,01 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 2,47kk
po zmianach: 299k


40 poziom, 5k inta, 4 zręki, 150 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 31kk
po zmianach:7,2kk


80 poziom, 12k inta, 1k zręki, 500 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 74kk
po zmianach: 40,9kk


150 poziom, 30k inta, 4k zręki, 1200 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 187kk
po zmianach: 237kk


200 poziom, 30k inta, 4k zręki, 1500 złodziejstwa
Cytat:
obecnie: 186kk
po zmianach: 372kk


Ostatnie wyliczenie jest raczej teorią bo wspomniana przez Crowleya Valerya Versorio ma dużo mniej niż 30k inta.
_________________
bla
 
 
Yavtram 

ID: 1353
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 8
Wysłany: 2015-03-28, 00:37   

Może się ktoś wypowiedzieć ze złodziei, ile im wyszło po 4 dnia zbierania PK?

Bo u mnie wyszło 64k za 95PK co jest marnym wynikiem i daleko do tych 299k zapisanych w poście wyżej (tyle udaje się wykraść ale po odliczeniu kosztów wspólnika i lochów wychodzi to co wychodzi)

Jakby wyszło 300-400k na czysto to by było ok, a tak jest lipa na starcie ( i jeszcze długo długo, chodzenie po górach przez te 4 dni daje dużo więcej złota niż ten nowy złodziej bankowy).

Co do złodzieja na incie i 200lvl to osiągnął by to jakby Mahdi znowu się "zagapił" i era trwała by 9 miesięcy dłużej.

W poprzedniej erze złodziej na incie przez całą erę doszedł do jakiegoś 110lvlu.
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-03-31, 17:26   

Obawiam się, że i tak całkiem nieźle Ci poszło...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13