AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samouczek
Autor Wiadomość
Amon 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 610
Wysłany: 2015-01-29, 01:39   Samouczek

Witam ponownie po paru latach nieaktywność. Dziękuje Nerphowi za pomoc w odblokowaniu konta.

Wydaje mi się, że jedną z większych barier rozwoju Amorion jest to, że duża część nowych graczy niejako "odbija" się od gry - logują się, nie do końca wiedzą co zrobić i już się nie logują, albo czynią to rzadko.

Sądze, że warto byłoby rozważyć wprowadzenia samouczka wzorowanego na plemionach - ktoś logujący się po raz pierwszy w danej erze(inaczej co ere opłacałoby sie miec nowe konto) otrzymywałby proste zadanie wprowadzające go w świat gry otrzymując w zamian niewielkie nagrody. Myślę, że wprowadziło by to część z nowych graczy w Amo.

Przykładowe pomysły na zadania:
1) Wybierz rase i klase
2) Rozdaj AP
3) Kup ekwipunek/pierwszy plan przedmiotu
4) Stocz walke na arenie/skorzystaj ze skila rzemieślniczego
5) Stwórz profil
6) Wgraj avatar
7) Napisz do innego gracza
8) Zdobądź poziom
9) Kup dom(zostań lokatorem?)
10) Dołącz do klanu
11) Napisz do innego gracza
12) Dodaj przyjaciela
13) Zostań czyimś przyjacielem
14) Kup coś na targowisku
15) Odwiedź sklep

Oczywiście to tylko garść pomysłów, dużo ważniejszy jest sam mechanizm - wprowadzenie gracza w gre pokazując co może w niej zrobić. Oczywiscie questy musiałyby być dostosowane do wybranej klasy i nie powinno wykonywać się ich zbyt długo myślę, że max tydzień. Potem profity raczej powinny stawać się na tyle małe, że nie istotne.
 
 
 
Mist 


ID: 21
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 1531
Ostrzeżeń:
 3/5/6
Wysłany: 2015-01-29, 09:44   

Wykonane zadania mogłyby współgrać z aczikami a o ich zdobyciu informowałby Dziennik;
Ciekawy pomysł dla nowych graczy.
_________________
 
 
bestia 

ID: 309
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 193
Wysłany: 2015-01-29, 09:50   

Hm... Tylko zrobić to tak aby nie zaburzyć startu...
Dodał bym bles ze świątyni i podzielił to na dwie kategorie które realizowały by się równolegle - socjalno-fabularne i mechaniczne.
 
 
lorin dahleberg 
Crowley

ID: 150
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 344
Wysłany: 2015-01-29, 10:14   

http://forum.amorion.pl/v...e%B6miertelnych <--- tu bardziej epicko :D
 
 
Amon 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 610
Wysłany: 2015-01-29, 16:39   

Mist napisał/a:
Wykonane zadania mogłyby współgrać z aczikami a o ich zdobyciu informowałby Dziennik;
Ciekawy pomysł dla nowych graczy.


Fajny pomysł. Ewentualnie jeden "aczik" za przejście samouczka.

Co do zaburzenia startu - żeby wykonywanie zadań miało jakiś sens powinny one zapewniać jakieś premie(surowce/złoto, moze kilka punktów energii), które powinny byc zauwazalne, ale nie muszą być szalone. Pewnie wprowadzenia samouczka delikatnie przyśpieszyłoby start, ale raczej wątpie by gwałtowanie zaburzyło mechanikę jeśli będziemy rozsądnie dobierać nagrody.
 
 
 
Tarlyn 

ID: 543
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 17
Wysłany: 2015-01-31, 14:07   

Ale czy to 'zaburzenie' to coś złego, jeśli te bonusy będą takie same dla wszystkich?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12