AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka niebanalnych pytań
Autor Wiadomość
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-15, 16:00   Kilka niebanalnych pytań

Witam, przekopałem to forum wzdłuż i wszerz i nadal nie znalazłem odpowiedzi na nutrujące mnie pytania.

Początkującym graczom radzicie - popróbuj i zobacz co Ci pasuje. Inni mówią idź tylko jedną ścieżką rozwoju bo kto jest dobry we wszystkim ten nie jest dobry w niczym.

Tak więc chce być 100% wojem, jak się uda to wspomaganym przez klan, choć nie ukrywam, że sam bym chętnie się pobawił w górnictwo do tego, ale jak już jedna ścieżka to jedna.

No i co do wojownika - jedni mówią, że tylko wytrzymałość i siła. Inni mówią, że do tego zręczność bo uniki. Następni mówią, że najważniejsze jest nie zadawanie dużych obrażeń, tylko przeciąganie walki jak najdłużej, bo dostaniesz więcej punktów umiejętności bojowych.

Nie znam jeszcze dobrze mechaniki tej gry. Chciałbym zrobić krasnala koksa i nie marnować przy tym punktów astralnych.

Kolejna sprawa - w akademii uczyć się tylko umiejętności bojowych czy uników też?

Albo co gdybym chciał zrobić elfa posługującego się bronią białą, opartego na szybkości, obrażeniach i unikach? Miałbym jakieś szanse z tymi wypakowanymi w siłę i wytrzymałość klocami?

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam :)
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-16, 00:13   

Obecnie raczej odświeżam praktykę wojowniczą, ale kilka podstawowych kwestii co do wojownika:
1. Na początek wystarczy wytrzymałość, siły dodaje się tylko tyle by z pomocą randomu (1, 5*poziom) przebijać się przez obronę aktualnie bitego stwora i w ten sposób zabijać go możliwie największą ilością ciosów.
2. Stały przyrost umiejętności walki/strzelectwa i uników są kluczowe dla rozwoju postaci, a do dobrego ich przyrastania konieczne jest przeciąganie walk (patrz pkt 1).
3. Przeciąganie sprawia, że część walk będzie nierozstrzygnięta - to normalne i nie ma co się przejmować, należy tylko pilnować aby nie było ich zbyt dużo (10% to chyba przyzwoity wynik).
4. Jeśli wybierzesz krasnala, na początku wystarczy wydać trochę AP na wytrzymałość i ewentualnie zręczność by poprawić trafienie. No chyba że wojownik, wtedy sprawa załatwiona i bez zręczności.
5. Jeśli chodzi o akademię, ja na początku trenuję uniki do etapu, w którym podczas walki same ładnie się nabijają (czyt. unikam prawie wszystkich ataków stworka) ponieważ brak trafienia można jeszcze nadrobić zręcznością, braku uniku niestety nie.
6. Przeskakuj na nowe stwory gdy tylko widzisz, że jesteś w stanie regularnie trafiać i samemu unikać ich ciosów. Staraj się magazynować część AP (na początku raczej nie potrzebujesz wszystkich) i dzięki nim dopasowywać statystyki do nowych przeciwników.
7. Podpytaj dobrych mechanicznych graczy o jakieś kalkulatory itp.

Elf z bronią białą - NIEEEEE, ta opcja nie przejdzie. Jeśli elf, to jedynie walczący łukiem (dobry przyrost/trening zręczności odpowiadającej za obrażenia z broni strzeleckiej).
_________________
bla
 
 
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-16, 19:34   

Dzięki za konkretną odpowiedź! :D

Nie do końca rozumiem tylko kwestię przebijania się przez obronę (odp 1). Tzn, wiem doskonale o co chodzi, ale jakbyś mógł to rozpisać równaniem na przykładzie jakiegoś stwora to byłbym mega wdzięczny :)

I takie jeszcze pytanie mi się nasunęło apropo przedłużania walki - czy długość pojedyńczej walki ma wpływ na zużywanie się ekwipunku?
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-16, 21:35   

Oczywiście, że ma. Im dłuższa walka, tym więcej ciosów (trafionych), im więcej trafień, tym większe zużycie używanej broni.

Przykład
Krasnolud wojownik, poziom 3
Siła: 14.500
Trafienie: 27.48
Siła ataku: 15.50
Zdolność uniku: 27.25
Obrona: 64.00

Przeciwnik
Cytat:
Nazwa Poziom Zdrowie Atak Obrona Opcje
Szczurołak 7 70 59.00 17.00 - Walka


I przebieg walki:
Cytat:
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 6 obrażeń! (64 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 12 obrażeń! (52 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 8 obrażeń! (44 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 4 obrażeń! (40 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 2 obrażeń! (38 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 9 obrażeń! (29 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 9 obrażeń! (20 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 9 obrażeń! (11 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 6 obrażeń! (5 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak uniknął ataku Gracz Drugi
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Gracz Drugi uniknął ataku Szczurołak
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Szczurołak atakuje Gracz Drugi i zadaje 0 obrażeń! (99 zostało)
Gracz Drugi atakuje Szczurołak i zadaje 7 obrażeń! (0 zostało)

Wynik: Pokonałeś 1 Szczurołak.

Zdobywasz 20 PD oraz 64 sztuk złota
Gracz Drugi zyskuje 0.2 w umiejętności uniki
Gracz Drugi zyskuje 0.1 w umiejętności walka bronią


Mimo że siła ataku nie przewyższa obrony potwora, średni random pozwala przebijać się przez nią i zadawać obrażenia, a więc nabijać umiejętność walki bronią.
_________________
bla
 
 
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-16, 22:02   

1. Mam rozumieć, że 1,5*poziom postaci, tak? Czyli w tym przypadku random wynosi 4,5 więc siła ataku to (15,5-4,5) do (15,5+4,5) czyli 11 do 20? Obrona szczurołaka to 17, czyli obrażenia wchodzą przy wylosowanej sile ataku od 17 do 20? I jeżeli tak to jaki jest bezposredni przelicznik na ilość obrażeń?

2. Z tego co się dowiedziałem walki mogą być nierozstrzygnięte ze względu na maksymalną liczbę rund. Czy jeżeli przed końcem walki rozleci mi się broń to walka również jest nierozstrzygnięta?
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-16, 22:14   

1. Random to dodatkowe od 1 do 5*poziom obrażeń czyli w powyższym przypadku 1-15, średnio około 8. Czyli ostateczna siła ataku to 23-24, co przebija się przez obronę potwora.

2. Jeśli broń rozleci się przed zadaniem ciosu kończącego walkę, to tak, walka będzie nierozstrzygnięta. Można też jednocześnie zakończyć walkę i zniszczyć broń.
_________________
bla
 
 
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-16, 22:54   

Czyli zadawane obrażenia to różnica siły ataku z uwzględnieniem randomu minus obrona stwora? Czy jakiś bardziej złożony wzór?

BTW, jeszcze raz dzięki za konkretne odpowiedzi, jak będę miał jeszcze jakieś wątpliwości to będę pytał w tym temacie :)
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-17, 23:07   

Ryard napisał/a:
Czyli zadawane obrażenia to różnica siły ataku z uwzględnieniem randomu minus obrona stwora? Czy jakiś bardziej złożony wzór?

Zgadza się.
_________________
bla
 
 
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-18, 17:55   

1. Okej, a do kiedy stosować taką taktykę (przeciągania walki)? Pewnie to już wg uznania, ale kiedyś trzeba zacząć ostro inwestować w siłę, żeby zadawać potężne obrażenia i wygrywać pojedynki z innymi graczami.

2. Drugie pytanie dotyczyć będzie karczmy. Wg regulaminu nie można narzucać czegoś innym graczom podczas odgrywania postaci, czyli np *wstał, przywalił elfowi, a ten zaczął płakać i prosić aby przestał*. To zrozumiałe, ale natrafiłem gdzieś na forum na temat wampirów w karczmie - czosnki, kołki i te sprawy. Ogólnie chodzi mi o to, czy postacie mają jakiś obowiązek konkretnego zachowania się w danej sytuacji, czyli posługując się tym przykładem - jeżeli ktoś wyciąga czosnek w karczmie to wampir ma obowiązek się przestraszyć?

3. Jeszcze pytanie o awantury w karczmie. Jak to w praktyce wygląda? Są jakieś bójki? Czy są karane? Jakby to się miało odbywać? Czy uderzenie kogoś, to narzucanie sytuacji innym? Jeżeli przykładowo mamy krasnoluda na 1 levelu i elfa na 200. I krasnolud pisze, że przywalił elfowi to uznaje się, że mu po prostu przywalił czy narusza regulamin narzucając fakt, że elf oberwał? Inna sprawa, że zwinny elf na 200 levelu bez problemu uniknąłby ciosu powolnego krasnoluda.

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-18, 18:19   

Ad. 1
Najlepiej aż do momentu, w którym przestaje się levelować bo przyrost umiejętności jest sprawą kluczową również w kontekście przyszłych starć z innymi graczami.
Tak naprawdę najczęściej da się pogodzić mocne uderzenie z dopasowaniem siły do aktualnie bitego stwora - robi się to manipulując różnymi talizmanami i/lub bronią z różnymi bonusami do obrażeń.
Np. Postać ma już 200+ level, 18k siły na czysto i umiejętności pozwalające bić Bhaala (20k obrony).
Zatem walcząc z innym graczem taka postać ma 27k ataku (talizman x1,5), natomiast na stwora wystarczy jej talizman x1,1 - dzięki temu ma niecałe 20k siły ataku, z bronią i randomem w sam raz by prowadzić długie walki.

Ad. 2
Ach fabuła...
Generalnie mamy dwa przypadki:
1) W izbie przebywa karczmarz, który ma prawo wpływać na grające postacie - w takim wypadku to jej/jemu można pozostawić określenie efektu czosnku.
2) Jeśli nie ma karczmarza, rzecz sprowadza się do ustalenia tego między postaciami, natomiast w przypadku spornym obowiązuje zasada no-pg.

Do tego należałoby dodać, że istnieje wiele różnych spojrzeń na wampiry - nie każdy musi odgrywać takiego, który obawia się czosnku.

Ad. 3
W zasadzie jak wyżej. Wychodzę z założenia, że wszelkie interakcje powinny opierać się na chęciach i dobrej woli grających, natomiast kwestie sporne mogą być rozstrzygane przez karczmarza lub nawet inną, obopólnie zaakceptowaną osobę.
_________________
bla
 
 
Gyard 

ID: 4260
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 6
Wysłany: 2015-03-18, 19:26   

A tak już czepiając się o szczegóły - czyli karczmarz to zwykły gracz... tyle, że karczmarz, tak? Czyli generalnie jak go nie ma w grze, a dokładniej w karczmie to nie powinienem odgrywać postaci w taki sposób jakby jednak był(zamawianie trunków, mowienie do niego)?
 
 
Nerph 
<wstaw tytuł>


ID: 14
Pomógł: 6 razy
Wiek: 101
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 2204
Skąd: z powidłowego zamku
Wysłany: 2015-03-18, 20:56   

-.-

Karczmarz to:
1) Postać niewątpliwie pracująca w izbie (fabularnej części tawerny), do której gracz może się zwracać, prosić o trunki, nawet rozmawiać (zachowując zasadę no-pg).
2) Gracz posiadający taką rangę - ma on(a) pełne prawo wcielać się w rolę postaci wspomnianej w pkt 1. Rzekłbym nawet, że gdy jest obecny, to wyłącznie jej/jego rola.
3) Bot w piwnicy.

Oczywiście fabularna rola karczmarza-gracza odnosi się do izby.
_________________
bla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13