AMORION Strona Główna AMORION
Nowe Oblicze MMORPG!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fabularny Amorion - Koncepcja.
Autor Wiadomość
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
  Wysłany: 2016-11-17, 08:56   Fabularny Amorion - Koncepcja.

Przepraszam za chaos w tekście.



Fabularyzacja krainy.
Kilka dni temu wpadłem na pomysł, żeby ruszyć fabułę na amo.
Ogólnie chodzi o połączenie fabuły z mechaniką.
Chcę postawić na prostotę i to co już mamy - profile, cechy, umiejętności.. nieograniczoną wyobraźnię. Do tego miasta, lokacje.. możliwość wstawiania obrazków i tekstów, oraz ukrywanie ich pod tekstami - bbcode.. pewnie spokojnie dzięki temu będzie można stworzyć możliwość wpisywania się np w danej lokacji, bez szpecenia jej głównego opisu..

Każdy z chętnych graczy, zostanie dopisany do listy, dzięki czemu będzie miał dostęp do dodatkowych opcji i miejsc, gdzie będzie mógł dać popis swoim fabularnym umiejętnością.
Plan zakłada atak innej krainy, na naszą. Klany się mobilizują, gracze niezrzeszeni oferują swoją pomoc. Wszyscy wypowiadają się w wyznaczonych miejscach np. w klanie, ale będzie to dostępne dla wszystkich. Pisanie listów z prośbą, o wsparcie, opisywanie działań, przygotowań do obrony.. a może do kontrataku?
Oczywiście obecność Mistrza Gry i/albo kilku osób odpowiedzialnych za porządek.
Skierowanie pytania, wysłanie listu, do danej osoby /klanu przypomniane ikonką jak na zwykłej poczcie – powiedzmy poczta fabularna.
Każdy odgrywa mechaniczną postać amo.
Raz na dzień.. dwa.. trzy.. w wieściach ukazywałby się komentarz z ważniejszych działań.
Może stworzenie dodatkowego potwora którego można atakować wspólnie całym klanem – klan vs monster xd Albo wprowadzenie NPC w stylu strażnika skarbów.
Teraz to tylko pomysł i wiem, że realizacja będzie uciążliwa.
Wiem też, że chęci graczy są słabe.
Ale widziałem już wiele projektów. Kilka globalnych sesji i z żadnej nic nie wyniknęło oprócz kilku przydługich postów.
Wszystko to umierało, bo całe zamieszanie skupiało się w jednym miejscu.. ostatnio była to lokacja – sesje.
Ale jeżeli wszędzie będzie widoczny wpływ naszych fabularnych wariacji, to nie będzie trzeba nikogo namawiać. Powiedzmy, że wrogie oddziały zaatakowały Elakke i zniszczyły Akademie Walki, przez co szkolenie w Elakkce będzie o połowę mniej wydajne i trzeba będzie pojechać do innego miasta, albo poczekać, aż nasze oddziały, pokonają jakiegoś tam wroga.
Możliwości są nieograniczone..

Będą potrzebne osoby, które opiszą kilka miejsc. Kilka sytuacji itd. Może jakieś obrazki..

Ale najważniejsze, to chęci.. Zatem czemu nie udoskonalić naszej krainy i nie sprawić, żeby gracze z innych krain chętnie się tu logowali i płacili Mahdiemu za konta premium? xd
Jeszcze..
Profil powiedzmy podzielony na dwie części dla graczy którzy chcą grać fabularnie.. może ciut większe możliwości po premce (więcej opcji rozbudowy niż w obecnym profilu premium).
I profil normalny do innej fabuły lub zwykłych bzdur.

Pomóżcie rozbujać krainę..


I jak napisałem w opisie tematu - nic na siłę.

Będę pisał do każdego przywódcy klanowego w tej sprawie.
Napiszę też do fabularnych osób które znam.
Zrobię ogłoszenie i poproszę Nerwa, o pomoc w udostępnieniu materiału.

I co najważniejsze!
Proszę, o sypanie konstruktywną krytyką i pomysłami.. wszystko będzie pomocne.


_________________
 
 
Dzierzba 


ID: 2533
Dołączyła: 23 Maj 2012
Posty: 4
Wysłany: 2016-11-17, 11:35   

Na pewno trzeba wyłapać pojedynczych graczy fabularnych, nie zrzeszonych z klanami.
Sporo z nich nie ma konta na forum, więc ogłoszenie trzeba by dodatkowo umieścić w grze. Do samej organizacji i pomocy wyznaczyć jakąś stałą ekipę, nadać im wyróżniające odznaczenia.
 
 
Tinelen 


ID: 211
Dołączyła: 20 Lut 2013
Posty: 89
Wysłany: 2016-11-17, 12:34   

Na dłuższą metę to może się nie sprawdzić. Graczom się w znacznej mierze po prostu nie chce, a nawet gdyby większość okazałaby chęć, to nie ma gwarancji, że przez dłuższy czas się ona utrzyma.

O ile sam pomysł takiego zamieszania mechaniczno-fabularnego nie jest zły, lepiej jeśli miałoby to miejsce jako jeden z eventów raz czy kilka razy na erę. Zebrałoby się wokół tego znacznie więcej uwagi, przez co ludzie mogliby chętniej do tego podchodzić. Jeden udany event sprawiłby, że gracze czekaliby na kolejne, rzucając przez całą erę setkami pomysłów, więc w razie czego zawsze byłby jakiś do wyboru i nikt nie musiałby nic wymyślać na siłę tydzień przed wydarzeniem. W ten sposób brzmi to wg mnie jako bardziej prawdopodobne do wykonania.

Co do ataku na miasto...

Powrót BCO: Zemsta Tiara.

Diabolicznemu przywódcy jednego z niegdyś najpotężniejszych klanów w Amorionie
udaje się wyrwać z rąk śmierci. Zebrawszy swych towarzyszy i zastępy wojsk zmierza
teraz na krainę Amorion, by dokonać zemsty na władcy i społeczeństwie,
które bezlitośnie skazało go na śmierć w latach świetności jego bractwa.

Czy wrogie sobie klany połączą siły, by uratować Amorion przed wojskiem pałającego chęcią mordu Tiara?
Czy mieszkańcy krainy są w stanie obronić swoich bliskich przed śmiercią?
Czy Nerphowi uda się przywrócić ład i porządek?


Tego wszystkiego dowiecie się, jeśli to się kiedyś wydarzy...
 
 
 
Zhoera 


ID: 2281
Dołączyła: 31 Sie 2016
Posty: 4
Wysłany: 2016-11-17, 13:36   

Ismaelu, nie wiem jak innym graczom - czy będzie się chciało,czy też nie. Ja mogę wypowiedzieć się jedynie we własnym imieniu. Pomysł wygląda zachęcająco, z tym, że trzeba brać pod uwagę, iż sama gra na amo też czas pochłania. A zatem gdyby prócz moich prywatnych sesji i zabawy w mechanikę,trzeba było codziennie poświęcać czas ( i jaki?) takiej fabule, obawiam się,że ja nie dałabym rady.
Nie jestem systematycznym graczem, mam swój rytm i czasem się zwyczajnie lenię, bo nie mam weny.
A zatem, reasumując - gdyby taka fabularna zabawa wymagała idealnej systematyczności , jak siebie znam - zrejteruję. Jeśli niekoniecznie trzeba by być stałym bywalcem tego pomysłu każdego dnia - to jest kuszące.
_________________
Zhoe

"Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka."
Ostatnio zmieniony przez Zhoera 2016-11-27, 18:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-17, 13:36   

O, to czemu nie mun?
Zebrał sojuszników do zemsty na Mahdim i Nerphie.
;)

Na dłuższą metę, ma to być utrzymywane przez mechanikę i rozbicie wszystkiego w czasie.

Teraz event wygląda tak, że zaczyna się era i po iluś tam tygodniach pojawia się wieść, że ktoś coś.

Oczywiście przez jakiś czas będzie to tylko gadaniem.
_________________
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-17, 13:41   

Zhoera napisał/a:
Ismaelu, nie wiem jak innym graczom - czy będzie się chciało,czy też nie. Ja mogę wypowiedzieć się jedynie we własnym imieniu. Pomysł wygląda zachęcająco, z tym, że trzeba brać pod uwagę, iż sama gra na amo też czas pochłania. A zatem gdyby prócz moich prywatnych sesji i zabawy w mechanikę,trzeba było codziennie poświęcać czas ( i jaki?) takiej fabule, obawiam się,że ja nie dałabym rady.
Nie jestem systematycznym graczem, mam swój rytm i czasem się zwyczajnie lenię, bo nie mam weny.
A zatem, reasumując - gdyby taka fabularna zabawa wymagała idealnej systematyczności , jak siebie znam - zrejteruję. Jeśli niekoniecznie trzeba by być stałym bywalcem tego pomysłu każdego dnia - to jest kuszące.

Obrazek


Powiem tylko tyle - im więcej ludzi, tym mniej będzie roboty.
Ci co będą chcieli, to napiszą więcej i tyle :)

Nie ma to być zmuszanie kogokolwiek.
Nawet krótkie wypowiedzi, opisujące w kilku linijkach plan dnia.. kilku dni.. będą dawały ciekawą radość z czytania i pomysł dla innych.
_________________
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-17, 14:22   

Dodatkowa opcja zniszczeń.

Powiedzmy, że budynek będzie zniszczony (niedostepny, mniej wydajny) do momentu aż gracze uzbierają odpowiednią ilość złota, meteorytu itp, do odbudowy.
W miedzyczasie szykujemy plan odbicia. Rzemieślnicy produkują ekwipunek przeznaczony na ten event. Wojownicy zakładają wybrany eq i walczą z wrogiem.. nie wiem.. jakieś sumowanie statystyk?
_________________
 
 
Neowos 
Renion Noiner


ID: 274
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 615
Wysłany: 2016-11-17, 15:33   

Kto miałby być strona atakującą, skoro bronić mają się klany i gracze niezrzeszeni?
Agresor skąd miałby inteligencję, skoro wszyscy sie bronią?

W obecnej, przyznam nieco chaotycznej formie, pomysł na pewno nie przejdzie i obumrze naturalna śmiercią :)

Jesli zbiorą się chętni to dlaczego nie wykorzystać juz istniejącego w grze systemu walk klanowych i lokacji Sesje? System walk to mechanika. Sesje to warstwa fabularna.
Jeden z klanów może pełnić role barbarzyńskich najeźdźców a drugi obrońców ziem Amorionu. W wyniku walk klanowych może zniszczyc sie obecnie Sala tradycji i Studnia Artezyjska.
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-17, 15:56   

A kto mialby byś obrońcą amorionu.. nie wiem. Skąd mam wiedzieć?
Wszystko wyjdzie z biegiem czasu.
A czmu nie dać możliwości prowadzenia NPC, przez różnych graczy na zmianę?
Wszystko to tylko kwestia pomysłów i realizacji.

Obecnie, to można walczyć klanowo i pisać w Sesji.. Czy ataki nie niszczą budynków klanowych?

Fabuła widziana w wielu miejscach będzie bardziej zachęcająca, niż zapomniana lokacja - Sesje.
_________________
 
 
Olmer 
Olmer

ID: 248
Wiek: 26
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Braniewo
Wysłany: 2016-11-17, 19:07   

Więcej fabuły na Amo? Jestem na Tak. Koncepcja Ismaela? Jestem na Nie. Między innymi dlatego, że jest do niczego (mówię to jako trzyletni gracz fabularny i dwuletni MG). Druga sprawa, to zbyt głęboka woda. Powstał by chaos i skończyłoby się to zanim na dobre zaczęło.
Po pierwsze, sama kraina Amorion jest słabo opisana, a to co jest, jest kiepskie i nijakie. Pierw trzeba opisać świat Amorion, w sposób intuicyjny i najlepiej inspirowany w dużej mierze wydarzeniami historycznymi. Stworzyć lub zaadaptować jakiś system fabularny, mam tutaj na myśli kości itp. Odgraniczyć się całkowicie od mechaniki, mechanicznych lokacji, eventów itp. To w zdecydowanej większości kiepska inspiracja na fabułę i powinno się czerpać z tego jak najmniej. Tym bardziej, że gra niby jest od piętnastego roku życia, ale rzadko spotykam takich graczy fabularnych. Głównie grają ludzie po 18-20, w jakimś stopniu już dojrzali i taki świat im trzeba sprezentować, by się nie czuli jak dorośli w przedszkolu. Co do młodszych graczy, to gra równie dobrze może uczyć co bawić.
Co do sesji, to trzeba rozbudować obecny Sesjownik. Polecam inspirować się Codziennikami (w większym stopniu) z KF2 lub Życiem krainy z Erony (w mniejszym stopniu).
Jest jeszcze masa, ale to wielka masa innej roboty. Roboty dla zespołu ludzi mających przynajmniej podobną wizje i wiedzących na co się porywają. By tak jak ostatnim razem, to nie umarło zanim nauczyłoby się chodzić.
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-18, 07:56   

Moja przygoda z fabula rozpoczela sie w 1998r.
Warhammer, krysztaly, cyber, wampir..
Znam osobe ktora rok temu zaczela grac fabularnie, a przy niej jestem jak dziecko.

Nikt nie powiedzial, ze opisy krainy nie moga zostac stworzone teraz.. na nowo.

I nie wiem jak mozna powiedziec ze nie ma sensu laczenia fabuly z mechanikom. Przeciez chyba tylko tego jeszcze na amo nie bylo..

Kosci? Sam nie wiem.. w sumie latwy sposob na losowe sytuacje i spory.. ale sam random jest losowany przez kod gry (tak jakby kosci)

Olmerze, mam nadzieje, ze jeszcze dzis zaczniesz pisac opisy krainy ;p

A z tym wiekiem graczy to przesadziles.
Rozumiem ze graja tu rozne roczniki, ale dopasowywanie czegos do jednej grupy ludzi jest bez sensu, bo reszta straci zainteresowanie - zloty srodek, o ile taki da sie znalezc.. a jak nie, to chociaz cos blisko :)
_________________
 
 
Tarlyn 

ID: 543
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 17
Wysłany: 2016-11-18, 20:08   

Nie do końca czuję, w którym miejscu ma się stykać fabuła z mechaniką...
Jak dla mnie jest tutaj kilka elementów fabularnych i mechanicznych. Połączeniem byłoby coś ala:
Co lvl dostajesz ileś atutów, umiejętności itp (coś jak KF), które mogą dawać profity mechaniczne (walka bronią, dodatkowy atak, większy krytyk) lub stricte fabularne (szpiegostwo, skradanie itp). Wtedy by grać fabularnie, trzeba by wbijać lvl - kostki itp. (o których pisze Olmer) korzystałyby z tych atutów. Oczywiście warto by zostawić elementy storytellingu, by gracze "z natury leniwi i nieregularni", mogli grać for fun bez mechaniki.

Co do opisanych tutaj pomysłów fabularnych
1) Możliwość dodawania opisów w całej krainie (lub wyznaczonych lokacjach) - brzmi ciekawie, coś jakby chat by zostawienie informacji "Byłem tu, zrobiłem to i to, próbowałem okraść sklep" - daje to możliwość innym graczom nawiązania interakcji (pogoń za złodziejem?).
Pomysł ciekawy, jednakże trzeba by mocno przebudować silnik
1b) Oczywiście, trzeba by lepiej opisać krainę. Ale co to za problem by właśnie chętni zrobili opisy? A książęta, księżniczki czy inni rangowi, by je akceptowali ew prowadzili korektę?
1c) Podsumowanie sytuacji z tak rozproszonych opisów ciężko byłoby zrobić, zważywszy jeśli wiele osób by się wypowiadało... w dodatku trzeba by kontrolować czy np. w szkole czy w świątyni nie ma niewłaściwych treści.
1d) Opis w klanach... miałeś na myśli w ogólnej zakładce, czy w poszczególnych klanach? Zakładka z opisem zewnętrznym klanu?

Mechanika z nutką fabuły:
1) Eventy o masowym rażeniu, byłyby bardzo fajne - dodawałyby losowości. Zgodzę się, że obecne eventy wyglądają tak, że każdy z graczy kombinuje jak wbić najwięcej umiejki, czasem stosując dziwne sztuczki (gra inną profesją, bo to daje więcej XP).
Jestem zdecydowanie za. Kilka przykładów:
a) Sabotaż kopalni, górnicy znajdują 2-3 razy mniej rudy, do czasu znalezienia przyczyny i pokonania sprawcy + ew oczyszczenie kopalni (magia? Alchemia?)
b) Zaraza, gdzie alchemik musi znaleźć lek. Do tego czasu ludzie chorują, mają mniejsze staty, mniej HP itp.
c) Oblężenia, ataki na twierdze potworów/najeźdźców - owszem, jednakże niech produkcja machin wojennych, golemów itp. będzie drogie, ale niech skille lecą równie dobrze, lub nawet lepiej niż w normalnej pracy np. kowala, stolarza, alchemika itd. Obecnie jakby klany chciały walczyć ze sobą, to rzemieślnicy są stratni, więc nikomu się to nie opłaca i nie ma wojen (martwy fragment kodu)
d) Atak demonów/wampirów odpornych na zwykłą broń, stolarze i kowale musieliby przygotować broń z jakiegoś specyficznego metalu - srebro? Osika? By móc zranić przeciwnika.
2) Walki z potworami całymi klanami? Bardzo fajny pomysł.
 
 
Olmer 
Olmer

ID: 248
Wiek: 26
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Braniewo
Wysłany: 2016-11-19, 02:00   

Nie chciałbyś bym opisywał krainę, to co bym stworzył nie odpowiadałoby preferencją 90% graczy.

Natomiast, między fabułą (pisaniem sesji i fabularnym rozwojem postaci) a mechaniką, trzeba postawić mur chiński i tyle. Nie można odebrać lub ograniczyć graczom mechanicznym możliwości korzystania z akademii czy pośredniaka do momentu aż nie zakończy się sesja, lub kilka sesji związanych z rozwiązywaniem tego problemu. Sama koncepcja nie jest jednak zła. Można np. napisać, że nad Lasem Lerven zapanowała grupka wyjątkowo przebiegłych i niebezpiecznych bandytów, którzy napadają na drwali i tych, co spacerują ścieżkami. Przez co, nieszczęśni drwale mieliby np. 20% szans na to, że w czasie wycinki ich postać zostanie napadnięta i obrabowana ze wszelkiego złota z kieszeni i drewna z bogactw. Remedium na to byliby wojownicy i klasy walczące, ich przedstawiciele wędrując przez las mieliby szanse napotkać też bandytów, jednak oni w odróżnieniu od rzemieślników, potrafiliby się bronić. Mieli by np. 20% szans na natrafianie na silnego potwora "Bandytę", po ubiciu 50 takich bandytów dostałoby się szanse na walkę z jednym z hersztów szajki. Po ubiciu 4 takich hersztów, pojawiłaby się wieść kończąca wydarzenie. Ci którzy zabili przynajmniej jednego herszta dostaliby unikalne osiągnięcie "Łowcy nagród", które by nigdy nie znikało i nagrody w postaci złota itp. A ci którzy wykazali się tym, że pokonali sporo bandytów, nie powalili jednak żadnego herszta, dostaliby coś w rodzaju "Postrach bandytów", jakieś nagrody pocieszenia itd. Wszystko wiązałoby się nie tylko z klikaniem, ale też z generowaniem fabularnych opisów.
I tak w jednej erze las zostałby opanowany przez bandytów, w innej góry przez barbarzyńców. W jeszcze innej kopalnie przez nieznane potwory. Chowańce by chorowały na nieznaną chorobę, król postanowiłby dozbroić armię, wydał nowe podatki, bankierzy by zatrudnili nowych ochroniarzy czy konstruktorów sejfów. Ktoś kradłby wygrane z loterii, demolował stragany graczy. Wszystko to w jakiś sposób by wpływało na liniowość gry mechanicznej, oprócz klikania oferowałoby specjalnie opracowane na te okazje opisy zdarzeń i wieści itd. oraz 0 sesji.
To wszystko byłoby po jednej stronie tego Muru Chińsko-Amoriońskiego, a po drugiej gracze fabularni, opisy krainy, sesje i zasady jakimi by się tutaj rządziły.
 
 
Renphilus 
Renph

ID: 627
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 63
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-11-19, 06:33   

Jeżeli chodzi o sam pomysł - czemu nie. Natomiast ostrożnie podszedłbym do tematu mieszania mechaniki z fabułą. Są gracze typowo mechaniczni, którzy między pracą/studiami/życiem prywatnym wchodzą wykorzystać energię i nie mają czasu na grę fabularną. Tudzież zwyczajnie jej nie lubią. Wolałbym uniknąć sytuacji, że gracze mechaniczni byliby uzależnieni poniekąd w swoich osiągnięciach/wynikach od graczy fabularnych. A taka mogłaby mieć miejsce, jeśli dobrze rozumiem np w sytuacji powyżej opisanej ataku na kopalnie, gdzie górnicy wydobywaliby mniej surowców. W tej sytuacji gracze typowo mechaniczni musieliby czekać, aż fabularni "odbiją" kopalnię ? Jeśli źle odebrałem koncepcję, proszę o korektę :)
Zaciekawiła mnie natomiast opcja klan vs monster. Obecnie klan, to klan. Do budynków klanowych, to wszystko. Z racji, iż jestem graczem typowo mechanicznym, takie propozycje z pewnością mnie interesują i czekam na rozwinięcie Ismaelu.
Reasumując, przy dobrym wdrożeniu pomysł może być ciekawy.
 
 
Ismael 


ID: 535
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 9
Wysłany: 2016-11-19, 10:20   

W poniedzialek/wtorek, postaram sie wszystko zebrac do kupy i przedstawic konkrety (ktore na chwile obecna beda dopiero poczatkiem).

Jakby to ujac.. powyzsze teksty kazdego kto sie wypowiedzial, traktuje teoretycznie.. :)
Zamiast kopalni moze byc zniszczony kazdy inny budynek.. moze byc zniszczona lokacja.. nie wiem co jeszcze :)
Z tym, ze chyba masz racje.. skutki dzialan dotkna kazdego.. tego co bierze udzial i tego ktory wchodzi raz na dzien wyklikac wegiel i zniknac..
I.. nikt nikogo nie zmusza do pisania fabularnego.
Rozwalony budynek ktory produkuje mniej surowcow bedzie sie tyczyl kazdego gracza, zatem ten co wchodzi raz dziennie wyklikac i zniknac bedzie wciaz na tych samych zasadach co reszta ;)

Nie lubie dlugich wypowiedzi z telefonu dlatego wiecej napisze pozniej :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 12