Amorion - Forum Gry
Noclegownia - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Amorion (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Dział: Propozycje (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: Noclegownia (/showthread.php?tid=1797)

Strony: 1 2


Noclegownia - Ranmir - 27-07-2018

Proponowana zmiana:
Używania noclegowni od początku gry, od dnia 1.

Niezrzeszeni i członkowie małych klanów nie będą zmuszeni płacić za używanie domów największym klanom, nie będą dotować ich w ten sposób. Dodatkowo dla klanów będzie możliwość wyboru czy stawiać od początku dom, czy raczej od razu klan i noclegownie tamże (do przeliczenia dla zainteresowanych co się bardziej opłaca).


RE: Noclegownia - Nithrom - 28-07-2018

Możesz używać noclegowni od 1 dnia, bo jest takowa lokacja dostępna publicznie, tylko jej koszta są takie, że szkoda gadać. Według mnie powinno być to mocno ucięte i tańsze dla każdego.

Ale przewaga między dużymi klanami i małymi jest zgoła inna niestety. Wynika to z tego, ile trzeba surowców na wszystko, by ogarnąć. Klan złożony z 10 osób nie ma szans, przyzwoite minimum, gdzie da się wszystko ogarnąć to około 25 osób. Raczej celowałbym w tańsze kucie i ogólnie koszta. Albo darmowa paczka surowców codziennie przy używaniu pośredniaka.

Niemniej masz rację i trzeba to zmienić. Ja osobiście byłbym za tym, by ograniczyć maksymalną ilość członków klanu do 30-40. Wtedy Nie będzie aż takich molochów a ludzie rozejdą się po klanach albo będą powstawać akademie. Przynajmniej coś by się ruszyło.

Edit- jednak jest dopiero od 7 dnia. Ale to koszta i tak są za duże by z niej korzystać


RE: Noclegownia - Nerph - 28-07-2018

Generalnie jestem za taką propozycją, zastanawia mnie tylko jak to wpłynie na klanową solidarność?


RE: Noclegownia - Zielmitr - 30-07-2018

Jeżeli chcemy istnienia niezrzeszonych graczy osiągających wyniki takich jak w klanach, to musiałaby pójść seria zmian.

Noclegownia 1 dnia zabije kosztami. Potem zabijają kosztami muzea/leśna fontanna, gdzie i tych nie zawsze wszyscy skorzystają równie szybko jak w klanach. Nawet jak rozwiążemy ten problem to pojawia się drugi natury znaczącej.

Generalnie osiągalne granie samemu są 4 "profesje", góra 5. (jak się ma przypadkiem kogoś kto dorzuci grosika lub "pomurzyni")

-Hodowca,górnik,drwal,stolarz i z walczących mag.

Reszta jest niedochodowa lub za droga by konkurować z klanami.

Można iść w tym kierunku, ale po prostu z klanów nie wszyscy mieliby szanse uciec na bycie samemu, kowal kosztuje, walczący bez eq nie istnieją, alchemik/zielarz się nie rozwinie sam wystarczająco.


RE: Noclegownia - Ranmir - 31-07-2018

Muzeum i studnia to nie problem. To kwestia finansow, ale do ogarnięcia nawet. Problemem jest brak noclegowni od 1 dnia. Nawet z obecnymi kosztami da się korzystać. Ważne żeby była taka możliwość.

Nerph
Co do solidarności klanowej to zobaczymy w NE gdy zmiana zostanie wprowadzona.


RE: Noclegownia - Zielmitr - 31-07-2018

Z mojej perspektywy są problemem(muzeum/studnia). Bo z 5 wyżej wymienionych może góra 3 zarobi na nie by opłacać dzień w dzień, ale potencjalnie tylko hodowca da radę. Drugą sprawą jest, że tylko hodowca z nich będzie z korzystał w takim samym tempie jak jego koledzy z klanów, bo zacznie przed postawieniem budynków  w klanie(wymagania klanowe do budynków), a górnik/drwal będą później niż koledzy w klanach. To kwestia czy chcemy robić takie małe kroki dla bez klanowych, ale dalej trzymać ich w mocnym handicapie?

Solidarność klanowa jest niezagrożona dopóki chce się poważnie klikać mechanicznie, bo gra sama zmusza większość profesji do klanów, a pozostałe i tak potrzebują lekkiego wsparcia od nich lub od osób trzecich. w Idealnym świecie tylko hodowca z kolegą co szuka chowańców ma realne szanse coś ugrać, bo górnik potrzebuje wejść do klanów by korzystać równie szybko ze studni/sali tradycji, a drwal na start inwestycji prawie 200k złota i też budynków potem.


Jeśli tylko noclegownie ruszymy widzę dwa możliwe zagrożenia:

-Dla solowego gracza dalej spanie w domku klanowym za złoto będzie tańsze niż noclegownia.(w 1 dniu nie ciężko pospać za 5k, gdzie noclegownia to koszt??? 7k jak się otwierała?)

-W części klanów, które nie będą widzieć szans na dobre % domku mogą dojść do pomysłu by sfinansować "ambitniejszym" noclegownie. Tutaj nie chodzi o to  że ktoś coś zyska, ale o powstanie podziału na linii  lepsi-gorsi, gdzie dziś wszyscy w klanach tam równo korzystają.


RE: Noclegownia - Ranmir - 31-07-2018

Jestem za niższymi cenami w noclegowni, muzeum i studni. Ale najistotniejsze dla mnie to by noclegownia działała od 1 dnia.


RE: Noclegownia - Ranmir - 28-09-2018

Czy zmiana zostanie/została wprowadzona?


RE: Noclegownia - Nerph - 01-10-2018

Cytat:Czy zmiana zostanie/została wprowadzona?
Czy została? Nie.
Czy zostanie? To zależy, jak dotąd brak ciągu dalszego, zwłaszcza w kwestii ewentualnej zmiany kosztów noclegowni.


RE: Noclegownia - Ranmir - 01-10-2018

(28-07-2018, 21:55)Nerph napisał(a): Generalnie jestem za taką propozycją, zastanawia mnie tylko jak to wpłynie na klanową solidarność?

Niech wiec bedzie nawet z obecnymi cenami, lub jak decydent uzna za dobre. Jak dla kogos bedzie za drogo to po prostu nie skorzysta z tego.