Liczba postów: 13
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Proponowana zmiana:
Używania noclegowni od początku gry, od dnia 1.
Niezrzeszeni i członkowie małych klanów nie będą zmuszeni płacić za używanie domów największym klanom, nie będą dotować ich w ten sposób. Dodatkowo dla klanów będzie możliwość wyboru czy stawiać od początku dom, czy raczej od razu klan i noclegownie tamże (do przeliczenia dla zainteresowanych co się bardziej opłaca).
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
2
28-07-2018, 15:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2018, 18:08 przez Nithrom.)
Możesz używać noclegowni od 1 dnia, bo jest takowa lokacja dostępna publicznie, tylko jej koszta są takie, że szkoda gadać. Według mnie powinno być to mocno ucięte i tańsze dla każdego.
Ale przewaga między dużymi klanami i małymi jest zgoła inna niestety. Wynika to z tego, ile trzeba surowców na wszystko, by ogarnąć. Klan złożony z 10 osób nie ma szans, przyzwoite minimum, gdzie da się wszystko ogarnąć to około 25 osób. Raczej celowałbym w tańsze kucie i ogólnie koszta. Albo darmowa paczka surowców codziennie przy używaniu pośredniaka.
Niemniej masz rację i trzeba to zmienić. Ja osobiście byłbym za tym, by ograniczyć maksymalną ilość członków klanu do 30-40. Wtedy Nie będzie aż takich molochów a ludzie rozejdą się po klanach albo będą powstawać akademie. Przynajmniej coś by się ruszyło.
Edit- jednak jest dopiero od 7 dnia. Ale to koszta i tak są za duże by z niej korzystać
Liczba postów: 140
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
1
Generalnie jestem za taką propozycją, zastanawia mnie tylko jak to wpłynie na klanową solidarność?
Liczba postów: 149
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Jeżeli chcemy istnienia niezrzeszonych graczy osiągających wyniki takich jak w klanach, to musiałaby pójść seria zmian.
Noclegownia 1 dnia zabije kosztami. Potem zabijają kosztami muzea/leśna fontanna, gdzie i tych nie zawsze wszyscy skorzystają równie szybko jak w klanach. Nawet jak rozwiążemy ten problem to pojawia się drugi natury znaczącej.
Generalnie osiągalne granie samemu są 4 "profesje", góra 5. (jak się ma przypadkiem kogoś kto dorzuci grosika lub "pomurzyni")
-Hodowca,górnik,drwal,stolarz i z walczących mag.
Reszta jest niedochodowa lub za droga by konkurować z klanami.
Można iść w tym kierunku, ale po prostu z klanów nie wszyscy mieliby szanse uciec na bycie samemu, kowal kosztuje, walczący bez eq nie istnieją, alchemik/zielarz się nie rozwinie sam wystarczająco.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Muzeum i studnia to nie problem. To kwestia finansow, ale do ogarnięcia nawet. Problemem jest brak noclegowni od 1 dnia. Nawet z obecnymi kosztami da się korzystać. Ważne żeby była taka możliwość.
Nerph
Co do solidarności klanowej to zobaczymy w NE gdy zmiana zostanie wprowadzona.
Liczba postów: 149
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Z mojej perspektywy są problemem(muzeum/studnia). Bo z 5 wyżej wymienionych może góra 3 zarobi na nie by opłacać dzień w dzień, ale potencjalnie tylko hodowca da radę. Drugą sprawą jest, że tylko hodowca z nich będzie z korzystał w takim samym tempie jak jego koledzy z klanów, bo zacznie przed postawieniem budynków w klanie(wymagania klanowe do budynków), a górnik/drwal będą później niż koledzy w klanach. To kwestia czy chcemy robić takie małe kroki dla bez klanowych, ale dalej trzymać ich w mocnym handicapie?
Solidarność klanowa jest niezagrożona dopóki chce się poważnie klikać mechanicznie, bo gra sama zmusza większość profesji do klanów, a pozostałe i tak potrzebują lekkiego wsparcia od nich lub od osób trzecich. w Idealnym świecie tylko hodowca z kolegą co szuka chowańców ma realne szanse coś ugrać, bo górnik potrzebuje wejść do klanów by korzystać równie szybko ze studni/sali tradycji, a drwal na start inwestycji prawie 200k złota i też budynków potem.
Jeśli tylko noclegownie ruszymy widzę dwa możliwe zagrożenia:
-Dla solowego gracza dalej spanie w domku klanowym za złoto będzie tańsze niż noclegownia.(w 1 dniu nie ciężko pospać za 5k, gdzie noclegownia to koszt??? 7k jak się otwierała?)
-W części klanów, które nie będą widzieć szans na dobre % domku mogą dojść do pomysłu by sfinansować "ambitniejszym" noclegownie. Tutaj nie chodzi o to że ktoś coś zyska, ale o powstanie podziału na linii lepsi-gorsi, gdzie dziś wszyscy w klanach tam równo korzystają.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Jestem za niższymi cenami w noclegowni, muzeum i studni. Ale najistotniejsze dla mnie to by noclegownia działała od 1 dnia.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Czy zmiana zostanie/została wprowadzona?