Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 871
» Najnowszy użytkownik: Izistaar
» Wątków na forum: 632
» Postów na forum: 1,879

Pełne statystyki

Użytkownicy online
Aktualnie jest 9 użytkowników online.
» 0 Użytkownik(ów) | 9 Gość(i)

Ostatnie wątki
[Bug] Umag broni białej +...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: Shade
5 godzin(y) temu
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 163
Alchemik - zmiana ilości ...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
7 godzin(y) temu
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 304
zmiany w balansie ras/kla...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: Shade
27-07-2021, 22:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Wystawianie aukcji z ekwi...
Forum: Propozycje
Ostatni post: Karotek
16-06-2021, 21:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 349
Błąd wystawiania ofert na...
Forum: Błędy
Ostatni post: Karotek
14-06-2021, 22:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190
[Budynek klanowy] Bimbrow...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
10-05-2021, 20:07
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 1,685
[Rasa] Wampir z immunitem
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
10-05-2021, 19:39
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1,352
Automatyzacja eventu kowa...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
10-05-2021, 19:30
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1,700
[Strażnica] Dodawanie cho...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
10-05-2021, 19:16
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 873
[QoL] Zmiana kucia/struga...
Forum: Projekty / Propozycje
Ostatni post: neherignus
10-05-2021, 19:07
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 760

 
  zmiany w balansie ras/klas - podsumowanie IA
Napisane przez: Shade - 27-07-2021, 22:27 - Forum: Projekty / Propozycje - Brak odpowiedzi

Zapraszam do debaty.
Dla mnie obecnie głównym problemem IA jest praktyczne wycięcie glass cannonów, każda rasa/klasa starająca się zrobić więcej dmg jest z automatu wycinana przez umiejkowca, na czym ostatecznie zyskują tanki. 

Ilość poszczególnych ras - klas w drugiej fazie:


hobbit [8]
2x wojownik + 1x barbarzyńca + 2x złodziej + 3x mag
człowiek [6]
2x paladyn + 4x mag
krasnolud [5]
3x barbarzyńca + 2x mag
gnom [4]
4x mag
wilkołak [3]
2x wojownik + 1x złodziej
jaszczuroczłek [2]
1x barbarzyńca + 1x łowca
wampir [1]
1x wojownik
elf [1]
1x barbarzyńca






Najbardziej popularną rasą okazał się hobbit - 8 postaci wystąpiło w 2 fazie, 5 dotarło do finałów. Najwyższe miejsca: 3, 7, 8.
Moim zdaniem hobbity nie zdominowały tej ery, choć zdecydowanie są mocne i uniwersalne. Jedynie unik złodzieja wydaje mi się za wysoki, dlatego też proponuję obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa u hobbita z x3 do x2.
Człowiek istnieje obecnie wyłącznie w dwóch klasach, w tej erze nie odniósł większych sukcesów, dwie postacie dotarły do finałów. Najwyższe miejsce: [5-6].
Nie mam konkretnych propozycji na zmiany, aczkolwiek zastanawiałbym się nad przeniesieniem części bonusów klasy paladyna do bonusów rasowych - mam na myśli bonus do statystyk, obrony z eq i dmg pvp.


Krasnolud zdecydowanie wygrał tę erę, kraś mag i kraś barb spotkali się w finale. Łącznie w ostatnim etapie wystąpiło trzech krasnoludów. Najwyższe miejsca: 1, 2.
Uważam, że obecnie ta rasa góruje zdecydowanie nad pozostałymi, dlatego też pokusiłbym się o lekkiego nerfa: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Gnomy występują obecnie wyłącznie jako magowie, ale nie widzę potrzeby zmiany tego stanu rzeczy. Do finałów dotarło dwóch gnomów. W najlepszej ósemce nie było ani jednego gnoma, najwyższe zajęte miejsce to pozycja 9-12. Nie widzę tutaj pola do większych zmian.
Wilkołaki zaliczyły solidny debiut, do finałów dotarły dwie postacie.
Aby zachęcić graczy do wchodzenia nim na balora, proponuję następujące zmiany: trening wytrzymałości po 0.3 oraz regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi [nie przekraczając oczywiście wartości maksymalnej].
Jaszczuroczłek zaprezentował się zdecydowanie słabo, nikt nie doszedł nim do finałów.
Aby nieco go wzmocnić proponuję zwiększenie bazowego przyrostu HP z 10 do 15 na poziom oraz zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.

Wampir - tylko jedna osoba zagrała wampirem zajmując nim 5-6 miejsce. Rasa zdecydowanie niszowa, ale nie wydaje się być słabą. Pozostawiłbym bez zmian.
Elf stracił zdecydowanie na popularności w ciągu ostatnich paru er. Jedna osoba zagrała elfem, zajęła 4 miejsce.
Sugeruję wzmocnienie tej rasy, aczkolwiek nie mam obecnie pomysłu, jak to sensownie zrobić.

Klasy:
Największymi niewypałami okazał się czarnoksiężnik i łowca.
W czarnoksiężniku widzę szansę na odrodzenie się elfa jako rasy czarującej. Proponowane zmiany:
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%



Podsumowanie:
Hobbit: Obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa z x3 do x2.
Człowiek: Przeniesienie części bonusów klasowych paladyna do bonusów rasowych: bonus do statystyk, do obrażeń pvp oraz do obrony z eq.
Krasnolud: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Wilkołak: Trening wytrzymałości po 0.3. Regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi.
Jaszczuroczłek: Podwyższenie przyrostu HP za poziom z 10 do 15. Zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%



Raz jeszcze zapraszam do dyskusji i przedstawiania własnych propozycji.

Wydrukuj tę wiadomość

  [Bug] Umag broni białej + zatruwanie strzał
Napisane przez: Hastin - 24-06-2021, 23:08 - Forum: Projekty / Propozycje - Odpowiedzi (5)

Pozwolę sobie w tym temacie zamieścić propozycje dwóch drobnych:

1) [Bug] Umagicznienie broni białej w szybkość

Aktualnie nie ważne na jaki poziom i z jakim bonusem umagiczniamy broń białą w szybkość, ta broń zawsze otrzyma bonus o wartości 0 i staje się umagiczniona - czyli umagicznienie w szybkość nie daje żadnych efektów poza zablokowaniem możliwości umagicznienia w coś innego. Nie jest to bug który sprawia, że nie da się grać, ale bez wątpienia jest to bug - chyba, że jakimś cudem ktoś w tak bezsensowny sposób to zaplanował.
Możliwe rozwiązania:

a) normalny umag do szybkości jak w przypadku łuku
b) brak możliwości umagicznienia broni białej w szybkość (brak wyświetlania ich na liście przedmiotów jak wybieramy co chcemy umagicznić, czy też stosowny komunikat)

2) Zatruwanie strzał

Drobna propozycja na którą natknąłem się podczas klanowej rozmowy. Uważam, że sensownie by było umożliwić zatruwanie strzał.
Działanie trucizn identyczne jak w przypadku broni białej.

Wydrukuj tę wiadomość

  Błąd wystawiania ofert na aukcji
Napisane przez: Karotek - 14-06-2021, 22:54 - Forum: Błędy - Brak odpowiedzi

Witam,
mam w ekwipunku 7 identycznych przedmiotów znalezionych na moście o id 11729250
wystawiam jeden na aukcji za 300 sztuk złota.
Wystawiam drugi za 350 sztuk złota.

W rezultacie mam jedną aukcję z dwoma przedmiotami po 300 sztuk złota.

Czyli jak widać nie da się wystawić dwa razy takiego samego przedmiotu ale z różną ceną

Wydrukuj tę wiadomość

  Alchemik - zmiana ilości wymaganych ziół do mikstur
Napisane przez: neherignus - 27-05-2021, 19:28 - Forum: Projekty / Propozycje - Odpowiedzi (2)

Wstęp:
Temat dotyczy zmiany w miksturach, które alchemik może przyrządzać. Obecnie droga do eventu jest nudna i skazana na illani. Dlaczego? Ponieważ ilość ziół potrzebna na wytwarzanie mikstur jest bardzo niezbalansowana.

Rozwinięcie:
Zioła potrzebne do wykonania każdej mikstury możemy przeliczyć na illani.
1 illanias = 1,5 illani
1 nutari = 2 illani
1 dynallca = 2,5 illani
Przeliczniki pochodzą bezpośrednio od zielarskich współczynników i nimi jesteśmy tak naprawdę ograniczeni jeśli chodzi o zbiory ziół z jednego pola przy takim samym skillu zielarza.

Poniższa tabelka pokazuje, że w większości przedziałów dominuje illani, wyjątkiem są mikstury z poziomu 25, 30 oraz 40, ponieważ na tych poziomach mamy trutki. Niektóre koszty są absurdalne, np mikstura na hp 50 poziomu wymaga tylko 16 illani, dla porównania ten sam poziom na manę wymaga.. 40 nutari! 5x droższa w koszcie illani. W związku z czym alchemikom nie opłaca się robić mikstur na manę, jeśli marzą o evencie - ponieważ apki muszą wydawać w jedną statystykę, z tego bierze się w końcu większa ilość mikstur, a z tego lepszy exp. Często więc dostawy many są dopiero po evencie, a na sam event jest tylko jedna droga, ponieważ tak ogromnych dostaw nutari na wczesnych poziomach nie dostarczy żaden zielarz, co dodatkowo utrudnia osobom niezrzeszonym/mniej licznym klanom.
[Obrazek: KTm2Mq4.png]

Propozycja zmiany:
Zbalansowanie łącznych kosztów mikstur, na czerwono zaznaczono składniki mikstur, których potrzebna ilość jest zmniejszona/zwiększona. W ostatniej kolumnie po prawej stronie informacja dla porównania z jakiej wartości na jaką zaszła zmiana:
[Obrazek: lnQMwUx.png]

Ponadto proponuję zmianę liczenia bonusów dla antidotum oraz trucizn. Z:

Cytat:Trucizny =  suma (zręczność + mniejsza wartość int/sw) / 20
Antidotum =  suma (szybkość + mniejsza wartość int/sw) / 20
Na:
Cytat:Trucizny =  suma (zręczność + mniejsza wartość int/sw) / 10
Antidotum =  suma (szybkość + mniejsza wartość int/sw) / 10
Bonusy dla Many/HP to SW/INT/ 10, więc zawsze trochę więcej expa i możliwość robienia trutek do eventu
Zapraszam do dyskusji Wink

Wydrukuj tę wiadomość

  [QoL] Zmiana kucia/strugania
Napisane przez: Arana - 26-04-2021, 21:44 - Forum: Projekty / Propozycje - Odpowiedzi (8)

Ponownie proponuje coś niewielkiego, ale widząc zapał RK, na nic większego się nie porywam, bo szkoda mi zmarnowanego czasu, gdy to olejecie.
Oraz znów powołuje się na tematy, które męczą naszą społeczność graczy od wielu er, propozycje na forum były... i wciąż nie zostało to wprowadzone.

W kuźni dla kowala oraz tartaku dla stolarza - zmiana wpisywania energii na liczbę przedmiotów do wykonania.
Obecnie codziennie wyciągam kalkulator i sobie wyliczam. Jednak nowi gracze nie koniecznie wiedzą jak to policzyć, albo czasem chce się wyklikać z telefonu i można wpisać nie taką liczbę jak trzeba. Taka opcja jest u alchemika - chociaż w tym wypadku liczba = energia, więc temu jest prościej. Uważam, że jest to lekka zmiana ułatwiająca grę kowalom i stolarzom.

Obecnie w kuźni i tartaku jest ten sam zapis (załączam również screeny):
[Przeznacz] na wykonanie <nazwa_przedmiotu> <z_materiału> <liczba> energii.

Wprowadzenie tej zmiany prócz samej mechanicznej zmiany - energii na liczbę, powinien zostać zmieniony zapis (moja propozycja jest nawiązaniem do tej z pracowni alchemika, ale może ktoś lepszą zasugeruje):
a) [Wykonaj] <nazwa_przedmiotu> <z_materiału> <liczba> razy.

Albo, jeśli nie chcemy kalać języka w przypadku liczby 1 - "1 razy", można okienka odwrócić i wtedy:
b) [Wykonaj] <liczba> <nazwa_przedmiotu> <z_materiału>.


Przy okazji chciałabym zwrócić uwagę na niepoprawne informacje, które widnieją w opisie kuźni:
"Kuźnia jest miejscem, gdzie możesz własnoręcznie wyrabiać przedmioty, których plany wcześniej wykupiłeś. Aby wykonać przedmiot, musisz posiadać również odpowiednią ilość surowców. Każda próba wymaga tyle energii, jaki jest poziom danego przedmiotu. Nawet za nieudaną próbę otrzymujesz 0.01 w umiejętności kowalstwo." 
Chyba coś 2 ery temu została zmieniona wartość, że po 5 levelu, ta energia jest zmniejszona do 0,8* level. Według mnie, powinno się usunąć z opisu to zdanie na czerwono. Już nie mówiąc, że zbroje zawsze (a na pewno od bardzo dawna) kosztowały energii= level przedmiotu x2, więc też się nie zgadza.
To samo tyczy się Tartaku - tam również to zdanie jest niepotrzebne.

PS Dlaczego w mieście widnieje miejsce "Kuźnia", a po wejściu już na górze wita nas "Cech Kowalski"? Drobnostka... Ale dziwna.

Zapraszam do dyskusji.



Załączone pliki Miniatury
           
Wydrukuj tę wiadomość

  [PvP] Szpiegowanie w czasie IA
Napisane przez: Nithrom - 18-04-2021, 13:59 - Forum: Projekty / Propozycje - Odpowiedzi (9)

Propozycja jest prosta, zablokowanie możliwości szpiegowania graczy będących uczestnikami Igrzysk. Szpiegowanie w czasie IA potrafi przybierać wręcz patologiczne formy, które podważają uczciwość walk. Pierwszy lepszy przykład- Osoba X pisze, że można atakować, w tym czasie Y w przeciągu kilku sekund ogarnia na jakimś czacie klanowego złodzieja, który robi skan i Y ubiera się pod kontrę na X, a inaczej przegrałby walkę. Jest to skrajnie nieuczciwe i takie akcje wielokrotnie miały na amo miejsce. Brak możliwości skanu będzie wymagać więcej myślenia i kombinowania, by poznać statystyki przeciwnika = więcej funu Wink

Wydrukuj tę wiadomość

  Kupowanie howańców do sprażnicy
Napisane przez: Karotek - 09-04-2021, 21:41 - Forum: Propozycje - Brak odpowiedzi

Witam,
obecnie żeby posiadać chowańca muszę kupić licencję na poszukiwania danego typu oraz muszę go sam wyszukać lub kupić.

Czyli jeśli chcę dodać do strażnicy dajmy na to wieloryba to muszę kupić licencje na poszukiwania chowańców leśnych(nie pamiętam ile kosztuje ponieważ już ją mam) + licencje na poszukiwanie chowańców wodnych(20000 sztuk złota i 1000 sztuk mithrilu)

Tylko że ja nie chcę ich szukać czy rozmnażać.
Chcę je po prostu wsadzić do strażnic.

Dlatego proponuję dodać opcję sklepu z chowańcami w strażnicy,
tak nabyty chowaniec może być tylko "używany" w strażnicy lub wypuszczony.
Chyba że mamy licencje na dany typ, wtedy możemy go przenieść na polanę.
Jest to powiązane z http://amorion.pl/forum/showthread.php?tid=2032

To nie tylko zmniejszy koszty dla chcących mieć chowańca w strażnicy ale również może zwiększyć popyt na nowe osobniki czyli ożywi tą gałąź handlu.

Wydrukuj tę wiadomość

  Edycja ekwipunku bohatera
Napisane przez: Karotek - 09-04-2021, 21:31 - Forum: Propozycje - Brak odpowiedzi

Witam,
kolejna opcja która wydaje mi się oczywista,
skoro mogę dodać do strażnicy bohatera - swoją drogą gra nie sygnalizuje jak to zrobić i dowiedziałem się przez przypadek jak znalazłem jakiś ekwipunek w górach - i muszę mu dać sprzęt to dlaczego tego sprzętu nie mogę zmieniać ? 

Podobnie jak z chowańcami, jak dodam bohatera to nie ma opcji żeby go wykopać lub dać mu lepszy sprzęt.
Jeśli dodam bohatera na początku rozrywki to ta melepeta ze słabym sprzętem zostanie tam na wieki wieków.

Wydrukuj tę wiadomość

  Usuwanie chowańców ze strażnicy
Napisane przez: Karotek - 09-04-2021, 21:26 - Forum: Propozycje - Brak odpowiedzi

Witam,
może to dziwne pytanie ale dlaczego nie da się uwolnić chowańca ze strażnicy ?
Obecnie jeśli znajdę jakiegoś lepszego od tych które aktualnie mieszkają w strażnicy to prawdopodobnie mam tylko dwie opcje:
 - rozbudować strażnicę i zrobić nowe legowisko
 - poczekać aż któryś zdechnie ze starości - tego nie jestem pewien ponieważ do tej pory to mi się nie zdarzył.

Dlatego proponuję żeby była opcja uwolnienia,
nawet nie musi być opcji że dostanę za to złoto jak na polanie,
nic po prostu idzie precz nie nie zajmuje miejsca.

Wydrukuj tę wiadomość

  Wystawianie aukcji z ekwipunku
Napisane przez: Karotek - 09-04-2021, 20:59 - Forum: Propozycje - Odpowiedzi (1)

Witam,
ponieważ znalazłem trochę  przedmiotów w górach, a sam nie będę z nich korzystał chciałem je wystawić na sprzedaż.

I muszę powiedzie że to jest jakaś masakra ...
Znalezienie przedmiotu na liście jest naprawdę trudne szczególnie jeśli ma się tego sporo,
przedmiotu nie są pogrupowane na rodzaje, nie są alfabetycznie, do tego na początku mają podaną ilość przez co nie da się ich łatwo wyszukiwać wciskając pierdzą literę nazwy na klawiaturze.

Dlatego proponowałbym zrobienie przynajmniej opcji wystawiania aukcji z poziomu ekwipunku,
czyli tak jak teraz przy każdym przedmiocie mamy sprzedaj to dodajemy opcję wystaw na targu.
Żeby tego niepotrzebnie nie komplikować na początek myślę że będzie wystarczające jeśli zostaniemy przeniesieni do obecnego okna wystawiania aukcji ale z domyślnie zaznaczonym przedmiotem.

Wydrukuj tę wiadomość