Amorion - Forum Gry
Propozycje zmian dla graczy fabularnych - Wersja do druku

+- Amorion - Forum Gry (http://amorion.pl/forum)
+-- Dział: Sesje RPG (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=36)
+--- Dział: Różności (http://amorion.pl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Wątek: Propozycje zmian dla graczy fabularnych (/showthread.php?tid=1884)



Propozycje zmian dla graczy fabularnych - Valerie - 26-03-2019

Słyszałam, że era się kończy, może więc czas w jednym miejscu zebrać to, co sprawi, że grać się nam będzie dobrze nie tylko przez pw. W grupie siła i każda myśl jest cenna, więc wrzucam temat dla wszystkich, którzy poza mechaniką chcieliby czegoś więcej (zmian w sensie) również w temacie gry fabularnej.

Pomysły będę wrzucać w pierwszym wątku z podpięciem do posta z wyjaśnieniem. Swoje również zbiorę w całość i w najbliższych dniach opublikuję na łamach forum.

Wszystkim, którzy biorą / wezmą udział w dyskusji tutaj oraz w wątku Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie bardzo dziękuję Smile


RE: Propozycje zmian dla graczy fabularnych - Ashariel - 27-03-2019

Ja ciągle o tym samym...

Świat:
- ujednolicenie warunków pogodowych i pór roku,
- opis waluty i podstawowego cennika; nawet w sesji aktualnie rozgrywanej na forum widać, że ludzie zupełnie różnie liczą pieniądze w tej grze. Jedna postać pisze, że za 50 srebrników ułoży sobie życie na nowo, a druga, że zgarnęła drobniaki z lady,
- napoczęty już wątek bestiariusza, ale ja proponowałbym jeden istotny element, tj. jakąś formę akceptację opisu, żeby kogoś fantazja nie poniosła. Każdy ma inną wizję danego stworzenia, więc nie róbmy z tego "kto pierwszy, ten lepszy i mój opis będzie tym ostatecznym". Grupa 5 osób np., szybkie głosowanko i werdykt. Jak będą duże zastrzeżenia, to edycja opisu i wio Smile
- uregulowanie kwestii magii i magów,
- odświeżenie opisów lokacji oraz powiązań między nimi. Aktualnie trwa sesja, w której wątkiem przewodnim jest wyprawa do górniczego Eastrock. Takie miejsce nawet nie znajduje się na mapie Amorionu, a podobno to miejsce jest głównym dostawcą surowców kopalnianych w fabule Wink Wypadałoby ustrzec się przed takimi dziwnymi sytuacjami, kiedy ludzie nie mają pojęcia, jak powiązać fabułę swojej postaci ze światem fabularnym.
- chociaż śladowy opis polityki świata i zachodzących w nim procesów. Nie ma określonych struktur państwowych. Jest w ogóle jakiś opisany fabularne władca i jego historia Tongue? Czy nieśmiertelny, niezmienny i niemy władca-cień mechaniczny? To tak właściwie król? Cesarz? Imperator? Prezes? Kto jest pod nim? Namiestnik? Wojewodowie? Książęta? Premierzy? Arcyszaman? No przydałoby się coś Smile Nie mówiąc o wojnach, układach ekonomicznych, relacjach między frakcjami, cechami czy choćby regionami krainy, które na mapie są wyszczególnione,
- uregulowanie fabularnej śmierci postaci, jako kary za skrajną głupotę w rozgrywce fabularnej,

Izba:
Stworzenie realnego i obowiązującego obrazu Izby. Tak by osoba chcąca tam wejść wiedziała gdzie wchodzi, czego spodziewać się w ofercie, jakiego obrazu karczmy i karczmarza oczekiwać. Do tego opis wnętrza izby, z uwzględnieniem choćby informacji czy we wnętrzu znajdują się pojedyncze stoliki, czy ławy, czy loże, czy jest tam kominek, czy może palenisko po środku izby, gdzie jest szynk, gdzie są ewentualne schody na piętro itd. itp. Cokolwiek, co pomoże ludziom odgrywać przebywanie w tym samym miejscu.

Przydałby się też karczmarz z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko ktoś, kto nosi ikonę karczmarza dla ozdoby. Jego zmianę można by wykorzystać fabularnie i użyć jako akcji marketingowej by zachęcić, zwłaszcza nowych graczy, którzy nie biadolą tak jak starzy, do odwiedzenia tego czatu. Powiązać zmianę karczmarza mechanicznego np. ze zmianą właściciela fabularnego, który pojawił się z nowym budżetem i planuje karczmę odremontować i zaprezentować jej nowe, świeższe oblicze. Z eventami, dodatkową narracją itp.

Rozwój fabuły:
- fabularne użycie wieści, plotek itp. do napędzania życia fabularnego krainy,
- tworzenie tła fabularnego także w mechanicznej gazecie krainy, artykuły o czymś co dzieje się w krainie pomagałyby śledzić zmiany i wydarzenia z fabuły globalnej. Mogłoby to również stanowić idealne uzupełnienie dla informacji z wieści, a także zdarzeń zorganizowanych w Izbie,
- kontynuowanie sesji na forum zew., które będą wiążące dla fabuły w grze. Bez tego sesje są tylko pisaniną, w której każdy może napisać co chce, bo nie będzie z tego żadnych konsekwencji,


RE: Propozycje zmian dla graczy fabularnych - Szakalina - 28-03-2019

Mam kilka takich "życzenio-zamarzeń" względem Bestiariusza oraz innych, podobnych jemu projektów, które będą realizowane w przyszłości:

1) Akceptacja nie jest potrzebna w tym zakresie, bo znowu robimy przedszkole i znowu dodajemy komuś obowiązków. Jeżeli jakiś opis będzie niezgodny z - hehe - standardami, to się takiemu graczowi to wytknie poprzez PW tutaj, a jeśli nie zareaguje to wtedy MG wkroczyć może z edycją przymusową.
Czyli co? Uprawnienia moderatorskie dla Mistrza Gry w tym dziale, przynajmniej częściowe.

2) Być może warto zastanowić się nad drobnym ujednoliceniem pewnych rzeczy, na przykład:
a) Grafiki skalować do takich samych rozmiarów i umieszczać w załączniku (lub jakimś darmowym dysku wirtualnym i linkować w [img]) do postu na forum - zabezpieczy to przed 404, jeśli z jakichś powodów dana strona czy grafika przestanie istnieć.
b) Dodawać przypisy do grafik, zawierające odnośnik do stron autorów, od których zostały pobrane (szanujmy cudzą pracę).
c) Opisy, w przypadku Bestiariusza na przykład, również powinny być jednolite pod względem układu. O układzie opisów każdorazowo powinien decydować Mistrz Gry, zamieszczając taką informację w pierwszym poście danego 'projektu', analogicznie do opisów charakterystyk postaci w KP.

Troszkę hipokryzja, ale chyba słuszna... Angel


RE: Propozycje zmian dla graczy fabularnych - Valerie - 28-03-2019

GRA:
- dorzucenie do profili "Osiągnięć fabularnych" nadawanych w formie ikonki i opisu, np. "Ikona" odnalezienie Zagninonego Miasta Elfów oraz punktacji +10 (analogicznie, jak w przypadku osiągnięć)
- modernizacja panelu sesyjnego (konkrety w budowie)
- aktualizacja zapisów biblioteki (dodanie lub podlinkowanie umieszczonych na forum treści dotyczących historii Królestwa, wojen, polityki itp)
- podłączenie bestiariusza do gry (w formie linku w menu i/lub opisów do poszczególnych bestii w Koloseum

FORUM:
- rozbudowa forum fabularnego

IZBA:
- dodanie nad czatem zdjęcia izby (ujednolicenie wyglądu)
- dodanie funkcji Karczmarza Fabularnego odpowiedzialnego za Izbę oraz odbywające się w niej spotkania
- aktywizacja graczy poprzez grę czatową