04-12-2018, 14:57
Sporo osób narzeka, że system wojny jest stary, a nie ma propozycji zmian w wojnach, więc chciałbym zacząć ten temat dając jakąś propozycję:
Podzieliłem ją na dwie luźno ze sobą związane części:
- założenia co do mechanicznego efektu jaki chciałbym osiągnąć;
- nieudolna propozycja ich realizacji.
Założenia co do działania :
- Siła militarna klanu pokazuje siłę gospodarczą i bojową klanu (a więc rzemieślników i walczących);
- 30-35 osobowy klan powinien być wstanie dorównać siłą tym ogromnym;
- obrona kosztuje tylko surowce;
- atak może kosztować energię jak i surowce;
- ataki możliwe tylko w czasie wojny?
Mechaniczna realizacja:
W klanie są do obsadzenia stanowiska, odpowiedzialne za dany element obrony/ataku klanu.
Jeden gracz nie może obsadzać kilku stanowisk, wyjątek to dowódca i generał.
Dowódca - zwiększa procentowo wartość obrony klanu w zależności od dowodzenia w ilości dowodzenie/100
a więc mając 145 dowodzenia zwiększmy obronę klanu o 1.45%.
Generał - analogicznie, ale dla ataku.
Strażnik - postać walcząca, odpowiadająca za obronę klanu:
Bonus obrony = Szyb + Sw + Wyt + unik + poziom
Żołnierz - postać walcząca odpowiedzialna za atak klanu:
Bonus ataku = S + Zr + Int + UB + poziom
Każdy inny członek klanu Bonus = poziom.
Bonus liczony bez talizmanu i kostura, statystyki obronne na początku mocno odstają od tych ofensywnych, ale unik to trochę nadrabia.
Każdy klan na początku ma po 5 takich stanowisk do dyspozycji.
Budynki
Każdy budynek będzie miał swojego gospodarza, oraz nadał bym im poziom, by ich moc mogła się skalować waz z rozwojem gospodarza, klanu i kosztami jakie postanowił klan na dany budynek poświęcić.
Gospodarz każdego budynku nadawany również na zasadzie rangi.
Obronne:
- Palisada
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz drwal z 500 dwrlnictwa, 10 000 drewna sosnowego 5 000 adamatium 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = drwalnictwo_gospodarza * 10
Poziom 2 Wymgania : Gospodarz drwal z 1500 dwrlnictwa, 100 000 drewna sosnowego 50 000 adamatium 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = + 10 000
- Wilcze doły
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz górnik z 500 górnictwa, 5 000 mithrylu 5 000 adamatium 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = górnictwo_gospodarza * 10
- Poziom 2 Wymagania : Gospodarz górnik z 2000 górnictwa, 50 000 mithrylu 50 000 adamatium 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = +10 000
- Ostrokrzew
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz zielarz z 500 zielarstwa, 5 000 Dynallca 5 000 Illanias 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = zielarstwo_gospodarza * 10
Poziom 2 Wymagania : Gospodarz górnik z 2000 górnictwa, 50 000 Dynallca 50 000 Illanias 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = +10 000
- Klatki bestii (Budynek do obrony i ataku)
Gospodarz – hodowca,
Poziom 1 Cenna: 10 000 mithrylu, kryształów, adamatium i 10 000 000 złota
Pozwala na umieszczenie 5 bestii (analogicznie jak w strażnicy)
Poziom 2 Cenna: 50 000 mithrylu, kryształów, adamatium i 100 000 000 złota
Pozwala na umieszczenie 10 bestii (analogicznie jak w strażnicy)
Poziom 3 +5 klatek (cena patrz poniżej)
Bonus do obrony = suma obron bestii
Bonus do ataku = suma ataku bestii
Budynki do ataku (w nich może pracować każdy)
- Warsztat machin oblężniczych
Wymagania: Stolarz z 1000 stolarstwa
Cena: Cenna: 50 000 każdego rodzaju drewna i 50 000 000 złota
Umożliwia budowanie katapult:
Cena 5 000 Drewna cisowego i z wiązu oraz 1 000 adamatium i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie 100 kołczanów na 1 poziomie, przy czym tu nie ma bonusu do exp za smocze itp. )
Bonus do ataku = Stolarstwo gospodarza*2.
- Kuźnia golemów
Wymagania: Kowal z 1000 kowalstwa
Cena: Cenna: 20 000 rudy miedzi, cyny i cynku i 50 000 000 złota
Umożliwia budowanie golemów:
Cena 1 000 rudy brązu 1 000 adamatium i 50 meteorytu i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie 100 mieczy na 1 poziomie, przy czym tu nie ma bonusu do exp za smocze itp. )
Bonus do ataku = Kowalstwo gospodarza*2.
- Pracownia alchemiczna
Wymagania: Alchemik z 1000 alchemii
Cenna: 10 000 adamatium, 40 000 kryształów 5 000 meteorytu i 50 000 000 złota
Umożliwia wyposażenie żołnierzy w ogień alchemiczny:
Cena 5 000 Nutrii i Illani i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie mikstur leczących na 1 poziomie za 100 energii )
Bonus do ataku = alchemia gospodarza*2.
Maks golemów machin i ilości ognia jaki mogą zabrać ze sobą żołnierze to 100 łącznie. Przy każdym wygranym ataku szansa na zniszczeni katapulty lub golema 20%, ogień jest jednorazowy. Przy przegranym 50 % szans na zniszczenie.
Bestie mają 5% szans na śmierć w przypadku wygranej bitwy (obrony, ataku) i 20% przy przegranej.
Możliwość dobudowania budynków specjalnych (maks 5) :
koszary ( +1 miejsce dla strażnika/ żołnierza)
poziomu 3,4 itd budynku obronnego (dodaje jeszcze jednego gospodarza)
cena 50 kk * (ilość budynków specjalnych w klanie + 1), a więc pierwszy z tej grupy to 50 kk, następny 100 kk itd.
Każdy wygrany atak to zniszczony budynek (1 poziom, jeśli są dwa):
- 70% jest to budynek obronny
- 25% do ataku lub klatki bestii
- 5% budynek użytkowy
I śmierć wszystkich klanowiczów, myślałem o obrabowaniu klanu z 10% oraz wszystkich klanowiczów z 1% złota , ale co za problem wynieś całe złoto poza klan?
Pomysł Olmera z pojmaniem osoby jest lepszy, a wykup analogicznie jak z więzienia:
Cena: dzień ery*10 000 + (poziom^2)* 100 000, chyba będzie uczciwa.
Jeśli chcielibyśmy ataków poza wojną, to myślę, że klan atakowany powinien wiedzieć o ataku wcześniej (ciężko jest przeprowadzić atak po cichu, można dodać ragę zwiadowcy i w zależności od złodziejstwa klan wie o ataku odpowiednio wcześniej, lub wierze obserwacyjną lub jedno połączone z drugim).
Czyli klikamy rozkaz ataku jednego dnia, a odbywa się on np. po 12h.
Podzieliłem ją na dwie luźno ze sobą związane części:
- założenia co do mechanicznego efektu jaki chciałbym osiągnąć;
- nieudolna propozycja ich realizacji.
Założenia co do działania :
- Siła militarna klanu pokazuje siłę gospodarczą i bojową klanu (a więc rzemieślników i walczących);
- 30-35 osobowy klan powinien być wstanie dorównać siłą tym ogromnym;
- obrona kosztuje tylko surowce;
- atak może kosztować energię jak i surowce;
- ataki możliwe tylko w czasie wojny?
Mechaniczna realizacja:
W klanie są do obsadzenia stanowiska, odpowiedzialne za dany element obrony/ataku klanu.
Jeden gracz nie może obsadzać kilku stanowisk, wyjątek to dowódca i generał.
Dowódca - zwiększa procentowo wartość obrony klanu w zależności od dowodzenia w ilości dowodzenie/100
a więc mając 145 dowodzenia zwiększmy obronę klanu o 1.45%.
Generał - analogicznie, ale dla ataku.
Strażnik - postać walcząca, odpowiadająca za obronę klanu:
Bonus obrony = Szyb + Sw + Wyt + unik + poziom
Żołnierz - postać walcząca odpowiedzialna za atak klanu:
Bonus ataku = S + Zr + Int + UB + poziom
Każdy inny członek klanu Bonus = poziom.
Bonus liczony bez talizmanu i kostura, statystyki obronne na początku mocno odstają od tych ofensywnych, ale unik to trochę nadrabia.
Każdy klan na początku ma po 5 takich stanowisk do dyspozycji.
Budynki
Każdy budynek będzie miał swojego gospodarza, oraz nadał bym im poziom, by ich moc mogła się skalować waz z rozwojem gospodarza, klanu i kosztami jakie postanowił klan na dany budynek poświęcić.
Gospodarz każdego budynku nadawany również na zasadzie rangi.
Obronne:
- Palisada
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz drwal z 500 dwrlnictwa, 10 000 drewna sosnowego 5 000 adamatium 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = drwalnictwo_gospodarza * 10
Poziom 2 Wymgania : Gospodarz drwal z 1500 dwrlnictwa, 100 000 drewna sosnowego 50 000 adamatium 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = + 10 000
- Wilcze doły
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz górnik z 500 górnictwa, 5 000 mithrylu 5 000 adamatium 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = górnictwo_gospodarza * 10
- Poziom 2 Wymagania : Gospodarz górnik z 2000 górnictwa, 50 000 mithrylu 50 000 adamatium 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = +10 000
- Ostrokrzew
Poziom 1 Wymagania : Gospodarz zielarz z 500 zielarstwa, 5 000 Dynallca 5 000 Illanias 5 000 000 złota.
Bonus: Obrona = zielarstwo_gospodarza * 10
Poziom 2 Wymagania : Gospodarz górnik z 2000 górnictwa, 50 000 Dynallca 50 000 Illanias 50 000 000 złota.
Bonus: Obrona = +10 000
- Klatki bestii (Budynek do obrony i ataku)
Gospodarz – hodowca,
Poziom 1 Cenna: 10 000 mithrylu, kryształów, adamatium i 10 000 000 złota
Pozwala na umieszczenie 5 bestii (analogicznie jak w strażnicy)
Poziom 2 Cenna: 50 000 mithrylu, kryształów, adamatium i 100 000 000 złota
Pozwala na umieszczenie 10 bestii (analogicznie jak w strażnicy)
Poziom 3 +5 klatek (cena patrz poniżej)
Bonus do obrony = suma obron bestii
Bonus do ataku = suma ataku bestii
Budynki do ataku (w nich może pracować każdy)
- Warsztat machin oblężniczych
Wymagania: Stolarz z 1000 stolarstwa
Cena: Cenna: 50 000 każdego rodzaju drewna i 50 000 000 złota
Umożliwia budowanie katapult:
Cena 5 000 Drewna cisowego i z wiązu oraz 1 000 adamatium i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie 100 kołczanów na 1 poziomie, przy czym tu nie ma bonusu do exp za smocze itp. )
Bonus do ataku = Stolarstwo gospodarza*2.
- Kuźnia golemów
Wymagania: Kowal z 1000 kowalstwa
Cena: Cenna: 20 000 rudy miedzi, cyny i cynku i 50 000 000 złota
Umożliwia budowanie golemów:
Cena 1 000 rudy brązu 1 000 adamatium i 50 meteorytu i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie 100 mieczy na 1 poziomie, przy czym tu nie ma bonusu do exp za smocze itp. )
Bonus do ataku = Kowalstwo gospodarza*2.
- Pracownia alchemiczna
Wymagania: Alchemik z 1000 alchemii
Cenna: 10 000 adamatium, 40 000 kryształów 5 000 meteorytu i 50 000 000 złota
Umożliwia wyposażenie żołnierzy w ogień alchemiczny:
Cena 5 000 Nutrii i Illani i 100 energii (daje doświadczenie i umiejętność analogicznie jak wykonanie mikstur leczących na 1 poziomie za 100 energii )
Bonus do ataku = alchemia gospodarza*2.
Maks golemów machin i ilości ognia jaki mogą zabrać ze sobą żołnierze to 100 łącznie. Przy każdym wygranym ataku szansa na zniszczeni katapulty lub golema 20%, ogień jest jednorazowy. Przy przegranym 50 % szans na zniszczenie.
Bestie mają 5% szans na śmierć w przypadku wygranej bitwy (obrony, ataku) i 20% przy przegranej.
Możliwość dobudowania budynków specjalnych (maks 5) :
koszary ( +1 miejsce dla strażnika/ żołnierza)
poziomu 3,4 itd budynku obronnego (dodaje jeszcze jednego gospodarza)
cena 50 kk * (ilość budynków specjalnych w klanie + 1), a więc pierwszy z tej grupy to 50 kk, następny 100 kk itd.
Każdy wygrany atak to zniszczony budynek (1 poziom, jeśli są dwa):
- 70% jest to budynek obronny
- 25% do ataku lub klatki bestii
- 5% budynek użytkowy
I śmierć wszystkich klanowiczów, myślałem o obrabowaniu klanu z 10% oraz wszystkich klanowiczów z 1% złota , ale co za problem wynieś całe złoto poza klan?
Pomysł Olmera z pojmaniem osoby jest lepszy, a wykup analogicznie jak z więzienia:
Cena: dzień ery*10 000 + (poziom^2)* 100 000, chyba będzie uczciwa.
Jeśli chcielibyśmy ataków poza wojną, to myślę, że klan atakowany powinien wiedzieć o ataku wcześniej (ciężko jest przeprowadzić atak po cichu, można dodać ragę zwiadowcy i w zależności od złodziejstwa klan wie o ataku odpowiednio wcześniej, lub wierze obserwacyjną lub jedno połączone z drugim).
Czyli klikamy rozkaz ataku jednego dnia, a odbywa się on np. po 12h.