(31-07-2021, 19:09)Arana napisał(a): Ad 1
W jaki sposób wprowadzenie wytrzymałości strzał miałoby pomóc graczom?
W jaki sposób można by zniszczyć strzały? Obecnie się je wystrzeliwuje i znikają. Chyba, że zakłada się, że część strzał po walce można "wyciągnąć" z pokonanego wroga i wracają co kołczanu. Ale wydaje mi się, że to wprowadza dodatkową mechanikę, którą trzeba byłoby zaprogramować. Nie dość, że zwracanie strzał (ile %?), to jak liczyć ich wytrzymałość, oraz... jak by potem wyglądało to w kołczanie? 100 strzał w kołczanie, z czego 10 z wytrzymałością 100, 10 z wytrzymałością 20 itd? Nie rozumiem w ogóle tego pomysłu...
Broń obecnie ma postać:
1: (1) Krasnoludzki łuk ćwiczebny kompozytowy (+1 szybkości) (2200/2200)
Każdy strzał obniża wytrzymałość o 1.
Kołczan obecnie ma postać:
100: (1) Smocze strzały ząbkowane (+2100) (5500 strzał)
Każdy strzał zabiera jedną strzałę z puli.
Obecnie mamy szereg błędów związanych z kołczanami:
- kołczany można w nieskończoność klonować
- kołczany 'gubią' strzały
- kołczany nie zerują się poprawnie w trakcie walki
- prawdopodobnie błędów jest znacznie więcej, więcej wiedzy ma tutaj Zielmitr
Możemy zmienić mechanikę strzał na:
100: (1) Smocze strzały ząbkowane (+2100) (2200/2200)
Każdy strzał obniża wytrzymałość o 1.
Powinno rozwiązać to wszystkie dotychczasowe błędy, którymi są obarczeni strzelcy.
Kwestią dyskusyjną jest 'naprawianie' kołczanu.
Możemy pozwolić na naprawę kołczanu tak samo, jak naprawiamy resztę eq -> mniejsze zapotrzebowanie na kołczany, bo strzały przestają się zużywać.
Możemy pozwolić na naprawę kołczanu tak samo, jak naprawiamy resztę eq, ale za zdecydowanie większą kwotę.
Możemy zablokować naprawę kołczanu, tak że ostatecznie każdy się zużywa.
Możemy pozwolić na uzupełnienie kołczanu przez stolarza -> koszt energetyczny/surowcowy + przyrost umiejki równy tworzeniu nowych przedmiotów.
Cytat:Ad 2
Czy nie jest tak, że łucznik często korzysta ze strzał z niskimi obrażeniami? Jeśli zastosujemy licznik randomu wypadania przedmiotów smoczych jak u kowala, stolarz z wysoką umiejką nie zdoła zrobić strzał o niskiej wartości. Chyba, że źle zrozumiałam ten zapis...
Wydaje mi się, że bardziej przyda się zmiana dot. expa przy specjalnych przedmiotach. Można zastosować ten sam przelicznik co u kowala wprowadzono.
Równie dobrze możesz napisać, że WB często korzysta z broni o niskich obrażeniach przez co podbijając random u kowala psujemy graczom grę.
Łucznik w late game potrzebuje mocnych łuków i strzał i zazwyczaj dzieje się to o wiele szybciej niż u WB, którzy zwyczajnie mają więcej APek.
Pomijam, że i WB i ST przez całą grę mają dostęp do niskoobrażeniowych łuków/strzał/broni, wystarczy nie ubierać smoczego
Cytat:Ad 3
A dlaczego? Wyjaśnić cokolwiek... Dlaczego uważasz, że powinno się przesunąć? Co to zmieni? Dlaczego akurat 2500, a nie inna liczba?
O ile event kowala z grubsza nie wadzi postaciom walczącym, a wręcz wyczekują wypadnięcia eventowej zbroi, to fakt, że stolarz w pewnym momencie przestaje robić eq i zaczyna latać po labiryncie sprawia, że strzelcy zaliczają dodatkowy postój w oczekiwaniu na swój eq. No chyba, że wyperswadują event swojemu stolarzowi