Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zmiany prawne
#24
Bemu,
Oto jest właśnie nonsens w formie krystalicznej. Przyszli nowi ludzie na forum w osobach Olmera oraz Radbuga, zgłosili pomysły, które merytorycznie są bez zarzutu - lecz pozostają nacechowane mechanicznie - a więc z miejsca nie zasługują na podjęcie dyskursu, krocząc meandrami zielmitrowskiej logiki.
A tych strażnic to niesłusznie w moim mniemaniu się czepiasz, bo zapis prawny jasno mówi, że całość akcji oraz reakcji związanych ze strażnicą reguluje mechanika - jak sobie wyobrażasz jakąkolwiek zmianę prawną w tym punkcie? Big Grin Wywalić przepis do kosza i "zmanualizować" strażnicę w części? Ależ by było dramaturgii...

Cóż, słowo się rzekło, zielmitryzm zyskał na sile i z pełnym reżymem wykonawczym został wdrożony w czyn! Temat dotyczy zmian prawnych, to teraz przeanalizujmy wypowiedź Olmera:

Cytat:Napisane przez Olmer - Wczoraj, 22:00

Cóż, wprowadzenie limitu członków dla klanu do 15-20 ludziów. Postawienie sprawy przez Administracje jasno, że klany nie mogą nazywać się rażąco podobnie i wprowadzenie zasady, że po opuszczeniu jednego klanu nie można przez 72 resety przyłączyć się do kolejnego (...)

(...)wraz z kwestią łupów itp. wprowadzenie przymusowych wypłat haraczu/reparacji, wprowadzenie mechaniki losowego brania któregoś z graczy danego klanu w niewolę z możliwością wydania go za okupem itp. (...)

Co więcej, klan 15 osobowy raczej nie będzie miał szansy sięgnąć po wszystkie eventy (jeżeli się mylę, to proponuje jeszcze zmniejszyć limit członków do 10), co za tym idzie, będzie musiał jasno wytyczyć sobie cele (ograniczone jakby nie patrzeć) i dobrać sojuszników na każdą erę. Co dalej prowadzi do tego, że reorganizacja kwestii klanowej dyplomacji stanie się jeszcze bardziej kluczowa.

Co więcej, ery też się pewnie nam wydłużą(...)

Zwłaszcza, jeżeli administracja zacznie złośliwie bawić się różnymi "eventami" urozmaicającymi rozgrywkę. Jak np. plaga wścieklizny w Lesie, sprawiająca, że rąbanie będzie niebezpieczne(...), itd.

Olmerze,
1) Limitowanie czegokolwiek człowiekowi, jako jednostce naturalnie dążącej do wolności jest z gruntu odbieranie negatywnie Wink , a rzeczowo:
a) Ograniczenie maksymalnej liczby członków w klanie może spowodować, że powstanie więcej klanów (rozbicie obecnych na kilka mniejszych) żądnych współzawodnictwa ludzi, którzy siłą rzeczy będą napędzać tak bardzo pożądaną grywalność,
b) Może też spowodować, że ludzie z tych "wiodących" klanów wejdą wzajemnie w sojusze, ustalą co-kto-gdzie-z kim i zafundują nam to samo, co widzimy obecnie, tylko że w nowej formie, czyli totalny pacyfizm oraz brak akcji poza IA, "Iwentami" oraz innym sięganiem po tytulaturę. Dlaczego? Bowiem zwyczajnie będą wojowanie raczyć swoim najszczerszym poważaniem, kuszeni tytułami. Przykład: "W 30-35 dobrych graczy można naprawdę próbować wszystko. Od posiadania 15 walczących, 15 górników 10 low-leveli wcale nie mam jakoś lepiej" - Zielmitr, post #10 z tego wątku - wszystko włącznie z obroną klanu przed ewentualną agresją? Pytam grzecznie.


2) Obecna mentalność ludzi, którzy tutaj grają dla IA oraz tytułów, jest następująca: "Mnie to nie boli, możecie mnie lać!" - oczywistym jest, że przy istnieniu noweli do systemu wojen klanowych, takie dziko-pacyfistyczne podejście powinno być karalne, np. poprzez umożliwienie agresorowi doszczętnego zrabowania skarbca klanowego ("żelaznej rezerwy" - mój post, #8, pkt. 2.1), bo w ten sposób taki - dajmy dla czystego przykładu - Zielmitr będzie zmuszony wyznaczyć kogoś do dbania o sprawy czynnej obronności. Możnaby się pokusić o fantazję, gdzie ilość zrabowanego z "żelaznej rezerwy" surowców jest w jakiś sposób uzależniona od współczynnika obrony klanu atakowanego.

3) Obecna sytuacja kreśli się następująco: Szybciej!
Doszło do sytuacji, w której dynamika gry jest określana jako "wyścig szczurów" przez samych zainteresowanych, po którym to wyścigu następuje melancholijne kilka miesięcy stagnacji oraz marazmu, w którym większość ludzi się babrze. Kogo wtedy na Amorionie nie uświadczycie? Większości naszych ukochanych tytularnych herosów. Hip hip hura. Rolleyes Siedzą fabularni i nabijają statystykę, z której poniekąd wynika też pozycjonowanie strony.

4) Czy ery się wydłużą - tego wyantycypować w stanie nie jestem, ale z pewnością całość nabrałaby wreszcie dynamiki, bowiem uzyskanie tytulatur wszelakich mocno rozwlekłoby się w czasie.

5) Całe szczęście, że "Administracja" nie usiłuje bawić się obecnie kwestiami takimi jak prawo regulujące wojny klanowe lub ustawą o nazewnictwie klanów...Sugerujesz, że np. Władca Nerph Oreno miałby w panelu administracyjnym możliwość sprowadzenia na nas plag, które cośtam by wyrządzały w pozysku surowców/hodowli/statystykach? Lament będzie na 100%, zgrzytanie zębami też. Mógłbyś to rozwinąć? Bo to ciekawe jest.

Chcąc zadośćuczynić apetytom czytelniczym Zielmitra do literatury fachowej w zakresie amorionowej fantastyki oraz dla zachowania zgodności dyskusji z tematem, czy mógłbyś swoją wypowiedź rozwinąć propozycjami konkretnych zmian prawnych?

Radbugu, przyboczna gadzino cesarzowej,
Strażnice - beton #2.
Jedyna zasada działania strażnic, z technicznego punktu widzenia, to wykonywanie X ataków/reset. Co chciałbyś móc ugrać zwiększeniem X? Więcej doświadczenia, więcej złota czy może jakiś "iwent" strażnicowy, który też byłby ciekawym pomysłem.

Za bardzo od tematyki wojen klanowych się nie oderwałeś. Wszak nijak umiejętność dowodzenia atakiem/obroną nie kalkuluje się w statystyki defensywno-ofensywne klanu - a na samą logikę powinna - powodzenia w rozwiązaniu czysto prawnym tutaj, abstrahując już  od faktu 100% mechanizacji strażnic.

Neherignusie, ( Heart ) ,
Raz,
Nie wtłukli im bugiem, lecz mechaniką, mając ilu aktywnie grających osób na tamten czas? 8? Położyli wszystkie największe klany, więcej, kładą je nadal, a ich przywódcy - jak zawsze promieniejący humorem i dystansem - mówią, że to spoko. Bo czemu nie, skoro są zaabsorbowani gdzie indziej, albo pokątnie szlochają ze smutku i zgryzoty, względnie: to wina rzemieślników - lub inne utarte już dawno komunały.
Przyznając, że są muchą zachował się wobec powyższego nieelegancko najzwyczajniej, a nazywając ich trollami być może ich pomówił - bo sądząc po sposobie argumentowania tutaj na forum - nimi nie są.
Ogarnęli w jedną Erę, zamietli wszystkich w następnej zaskakując z przysłowiowymi "opuszczonymi gaciami", a rękawicy nadal nikt nie podniósł. Jako najbardziej doświadczony przyznasz, że niezły balet? Wink

Dwa,
ADD nie wykorzystało samej (przestarzałej) mechaniki wojen klanowych - wykorzystali skotniały system prawny, przy okazji dając kuksańca Namiestniczce Istis w wątku "Wojna z ADD" (tutaj link: http://amorion.pl/forum/showthread.php?t...95#pid2695 ; posty #6 do #10 włącznie).
Rozpoczęli świętą wojnę przeciw wszystkim, po czym żadnej retaliacji po dziś dzień się nie doczekaliśmy, a czego odpryskiem jest istnienie tego wątku zapewne. Chyba nie sugerujesz, że obecny beton, będący systemem prawno-mechaniczno-klanowym jest zbugowany, co?

Całość problematyki jest ujęta w logicznie spójnym oraz uderzającym w technokratyczne tony poście Rajzefibera, (#10, http://amorion.pl/forum/showthread.php?t...99#pid2699), którego istotę należałoby uczciwie przedyskutować tutaj, skoro Namiestniczka Istis już popełniła ten wątek.
Rozwiązania muszą być hybrydowe (prawno-mechaniczne), obejmować interes Amorionu jako gry (czyli nie powodować ogólnego zniechęcenia graczy), etc.

Trzy,
"Wszystko można zaprogramować by było automatyczne i władza nie musi spędzać czasu by ogarniać kto z kim jest w sojuszu, kto zerwał sojusz i musi dostać karę, itd." - No to dajesz, programisto!
A tak poważnie: Nie, nie wszystko można zaprogramować, bo istnieją techniczne możliwości silnika gry oraz skryptów, o których mowa w słynnym już "Manifeście Rajzefibera". Widzisz gdzieś zalążek mechanizacji IA albo chociażby weryfikowania pancerzy na iwent kowala? Nie-da-się. Tak samo, jak nie dało się zmechanizować innych propozycji, które zapewne pamiętasz:
-jubilera (zgłoszone bodaj w 2016 roku przez Zwłok'a, ID 378, a poparte przez Nithroma)
-złodzieja (stare forum, nie pamiętam kto zacz, odpowiedzi do wątku na jednej ręce pijanego drwala można było policzyć)

Reasumując: Jeżeli chętnych do wojen nie będzie (albo się ich grzecznie i delikatnie nie zmusi) - wszelkie zmiany w zakresie sojuszy, noweli prawnych oraz zmian mechanicznych w tym zakresie spowodują powstanie kolejnej wydmuszki, gdzie starzy służbą oleją, przyjdą nowi, ogarną co i jak i zafundują dzikość i zdziczenie, którą obecnie można obserwować i doświadczać.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
zmiany prawne - przez Istis - 23-11-2018, 21:35
RE: zmiany prawne - przez Nithrom - 24-11-2018, 09:58
RE: zmiany prawne - przez Bemu - 25-11-2018, 02:57
RE: zmiany prawne - przez Gafar - 27-11-2018, 13:20
RE: zmiany prawne - przez Mati - 27-11-2018, 17:43
RE: zmiany prawne - przez Olmer - 28-11-2018, 20:15
RE: zmiany prawne - przez Crahulus - 29-11-2018, 10:33
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 02-12-2018, 14:17
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 02-12-2018, 05:18
RE: zmiany prawne - przez Zielmitr - 02-12-2018, 18:47
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 02-12-2018, 22:47
RE: zmiany prawne - przez Crahulus - 05-12-2018, 12:52
RE: zmiany prawne - przez Radbug - 05-12-2018, 15:30
RE: zmiany prawne - przez Zielmitr - 02-12-2018, 23:35
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 03-12-2018, 00:25
RE: zmiany prawne - przez Zielmitr - 03-12-2018, 01:19
RE: zmiany prawne - przez Bemu - 03-12-2018, 08:23
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 03-12-2018, 12:49
RE: zmiany prawne - przez Zielmitr - 03-12-2018, 14:42
RE: zmiany prawne - przez Bemu - 03-12-2018, 15:44
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 03-12-2018, 17:43
RE: zmiany prawne - przez Olmer - 03-12-2018, 23:00
RE: zmiany prawne - przez Radbug - 03-12-2018, 23:35
RE: zmiany prawne - przez Bemu - 04-12-2018, 08:14
RE: zmiany prawne - przez neherignus - 04-12-2018, 12:43
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 04-12-2018, 14:35
RE: zmiany prawne - przez Radbug - 04-12-2018, 16:18
RE: zmiany prawne - przez neherignus - 04-12-2018, 15:41
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 05-12-2018, 12:34
RE: zmiany prawne - przez Crahulus - 05-12-2018, 16:15
RE: zmiany prawne - przez Szakalina - 06-12-2018, 11:08

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości