Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana naliczania umiejek
#1
W tematach igrzyskowych/związanych ze zmianami mechaniki, pojawiały się często problemy:
  • wydłużymy erę => Tanki i osoby idące w statystyki, będą nie do pokonania dla skillerów
  • festiwal 3% - ludzie mają za dużo uniku, a jak dodadzą do tego unik z szybkości to mają 5 ataków i 97% na unik, to są prawie nie pokonani. Im dłuższa era, tym więcej 3%, trafienie traci na znaczeniu
Jak wygląda obecnie efektywne wbijanie skilli? Dobranie tak SA, by dobrze wbijać umiejki, walka była jak najdłuższa i nie było za dużo nierozstrzygniętych walk (strat Exp).

Moja propozycja to zdjąć blokadę wbijania umiejek przy atakach po 0. Nie wiem czemu to zostało kiedyś wprowadzone (być może dla przeciwdziałania nabijania umiejek w PVP, ale zmiana może dotyczyć PvM).
Co w ten sposób osiągniemy? Lepsze wbijanie trafienia przez całą erę, mniejsze znaczenie HP i mobków z wyższymi poziomami (Balor dawał tyle skilla, przez duże HP i mało trafień po 0 przy długiej walce).
Unik nie ulegnie zmianie absolutnie w żaden sposób.

Jakie są tutaj zagrożenia?
  • Gracze szybciej będą przeskakiwać potworki - pytanie, czy to coś złego
  • Unik straci nieco swoją siłę na znaczeniu (ale chyba o to nam chodzi)
  • Możliwość nabijania po 0,23 umiejki na walkach nieroztrzygniętych przy broni +1, bez talizmanów itp. - jednakże tutaj mamy wyraźną stratę XP - same umiejki bez poziomu.
Wg mnie, jest to wybór:
  • Dobicie umiejek (w czasie Igrzysk)
  • trening umiejek
  • Exp - skill (pytanie czy dużo mniejszy od nieroztrzygniętych po 0) + lvl.
W czasie wbijania poziomu (<250) myślę że miałoby to znikomy efekt. Jednakże jeżeli obawiamy się zbyt dużego wpływu walk nieroztrzygniętych - można wprowadzić ograniczenie:
  • Max 0,15 umiejki z walki nieroztrzygniętej
  • Obcięcie umiejek o 50/25% z walk nierozstrzygniętych
Obecnie i tak, każdy kto expi ma Unik do przodu na potwora, a stopuje jedynie trafienie (i prawie każdy bierze całą erę w akademii skill do trafienia).

Jest to propozycja dużej zmiany, dlatego proponuje jej przetestowanie w erze testowej lub na serwerze testowym (przez co najmniej 10 graczy).

Tę zmianę można także połączyć/dobalansować z innymi propozycjami:
  • Dłuższe walki - 28,32,35,38 rund
  • Większy/mniejszy exp z potworów
  • Skrócenie ery (jeżeli obawiamy się zbyt dużych umiejek)
Temat do dyskusji.
Odpowiedz
#2
Jestem przeciw, proponowana zmiana wywróci Amorion do góry nogami na 2-3 ery, a 0,15 było by bardzo sztucznym ograniczeniem. 
hm... zwiększy to znaczący przyrost trafienia, a więc expa, a więc poziomu, czyli więcej energii, a więc więcej trafienia itd. aż braknie nam eq i statystyk by przejść dalej. Na potworach powyżej mrocznego zniknie trudność przeskoku. Mamy wystarczające eq to zdejmuje  talizman i nabijam trafienie by szybciej zmienić potwora - więcej expa. Jeśli wejdzie gram magiem, których nie ogranicza kowal, pewnie hobbitem by nadgonić nieproporcjonalnie mały unik.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości