Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie.
#16
Witam!
Z inicjatywą tworzenia sesji na forum Amo spotykam się już nie pierwszy raz. Kiedyś nawet na starym forum był tworzony wielki projekt fabularyzowania gry w ten sposób, że świat był tworzony na podstawie danych zasięgniętych z Amo i rozpisywany w szczegółach. Ja sam próbowałem pomagać w tworzeniu opisów rytuałów, ale niewiele z tego wyszło, bo gracze się wypalili (tak... Ja też się wypaliłem, jak zobaczyłem, że wszystkie prace przeciągają się w nieskończoność). Tyle, że teraz, to może być zupełnie coś innego. Już nie chodzi o szczegółowo tworzony świat, ale o to, by dany MG wyszedł z inicjatywą popartą przez innych graczy. Sam piszę fabularnie z niektórymi graczami, oraz w swoim klanie stworzonym właśnie specjalnie dla wspólnej gry fabularnej. Wiem z doświadczenia jednak, że aby wszystko żyło, jak najdłużej, to przede wszystkim muszą się zebrać odpowiedni gracze. Muszą się dogadywać, a same sesje muszą być ciekawe nie tylko ze względu na fabułę, akcję, opisy, czy mechanikę... Tu między tym wszystkim, jako główny element tworzenia aktywnego forum (miejsca na forum), podałbym czas, który gracze muszą poświęcić grze i MG, który musi poświęcić czas samym graczom. Dodałbym jeszcze to, że pewna grupa graczy byłaby bardziej chętna do pisania sesji globalnych, gdyby w trakcie, lub niedługo po napisaniu sesji, postacie mogły się w jakiś sposób rozwinąć. Np nagroda w postaci dodatkowych umiejętności, lub poszerzenia zakresu umiejętności wcześniej nabytych/opisanych... Ot taki pomysł, który widziałem w jednej z gier TGF, które były bardzo aktywne do momentu zaprzestania prac na aktualizacją systemu.
Przyszedłem, zobaczyłem, odpisałem.
Pozdrawiam!
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie. - przez Alhelm Eldarmoon - 26-03-2019, 18:42

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości