Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie.
#19
(26-03-2019, 22:24)Alhelm Eldarmoon napisał(a): Generalnie, to chodziłoby o coś w guście rozdawania pkt doświadczenia za udaną sesję/bitwę/zadanie. MG ma pulę nagród w postaci np 20pkt dzielonych na każdego gracza w drużynie. Jeśli zadanie okaże się rozwiązane tak, jak to przewidział, to rozdaje punkty po równo. Wówczas gracz przydziela sobie za jeden pkt umiejętność (jeśli miał np walkę wręcz na poziomie  podstawowym/nowicjusz/uczeń, to po dodaniu jednego punktu mógłby mieć np Początkujący/Czeladnik, a po dodaniu kolejnego np zaawansowany, a jeszcze później mistrz, albo ekspert. Zależy wszystko od skali. Czy byłaby 3, 4, czy 5 stopniowa). Może też wybrać nową umiejętność, którą używał/próbował użyć podczas wykonywania zadania. Wówczas musi to uargumentować mistrzowi gry, który może na to pozwolić, lub nie. Ważne jednak, żeby w KP umieścić tabelkę z umiejętnościami podstawowymi i dodatkowymi. Mało pracy, a jednak się przydaje. W innej grze, to zaczynało się od zera, albo ustalano z MG, że postacie mają być już bardziej przypakowane i wówczas było do rozdania kilka pkt doświadczenia na początku sesji. Ot tak, żeby postacie nie były całkiem słabe. Najprostsza wówczas mechanika mówi tylko o tym, kto ma większe szanse wygrać w walce, albo nie spaść z konia podczas galopu Wink Każdą walkę może natomiast przegrać nawet największy mistrz, jeśli mu się przypadkiem noga omsknie, albo będzie zwyczajnie na kacu. Wszystko zależne od sesji/MG/samych graczy.

Okej, to już wiem, o czym mówimy. Widzę jednak kilka poważnych kłopotów już na wstępie.
Po pierwsze wielu graczy na Amo ma kilka postaci. Zakładanie każdej z nich karty na forum i tworzenie jej "pod dyktando" wzoru może nie przejść choćby ze względu na ich "niechciejstwo". Nie obrażam nikogo, ale padły już takie stwierdzenia, że ludziom na forum nie chce się rejestrować, nie chce sprawdzać, czy są odpisy itp. Sama się nad takim rozwiązaniem zastanawiałam, ale wymaga to ogromu pracy przed wszystkim przy okazji sprawdzania samego podziału punktów oraz kp. 
Drugim problemem może okazać się to, że nie da się na chwilę obecną wdrożyć takiego systemu w grze. Dużo by to ułatwiło, jeśli chodzi o samą grę i prowadzenie rozgrywki, ale co zrobić  osobami, które mają po kilka postaci i tylko jedno konto w grze?
Po trzecie - trzeba by wygenerować system walk, który działałby w oparciu o system punktowy. Na razie to tylko projekt i gdzieś tam w moim umyśle on tkwi, ale jest wiele rzeczy do zrobienia zanim przystąpimy tak naprawdę do przygotowywania samego systemu walk - choćby bestiariusz, przy którym należałoby określić parametry bojowe poszczególnych potworków. I nawet jeśli miałby to być tylko jeden - siła, to najpierw należy je opisać, żeby to jakoś umotywować. Smile

Poza tym samo tworzenie KP byłoby kłopotliwe ze względu na to, że musiałby zostać stworzony wzór wraz z określonymi umiejętnościami postaci (wrodzonymi/nabytymi/wyuczonymi), a to z kolei sprawia, że część graczy nie podejmie trudu nawet przygotowania jednej kp do sesji...

Pomysł jest więcej niż dobry i już wcześniej o tym myślałam, ale niestety nie da się tego wszystkiego wdrożyć teraz i od razu. Najpierw trzeba uporządkować sprawy związane choćby z samym panelem gry fabularnej, żeby granie stało się przyjemniejsze. A potem zastanowić się, jak ugryźć kwestię kp i rozwoju postaci poprzez sesje.
Na razie wymyśliłam jedną rzecz, która - jeśli tylko kierownictwo temat ogarnie - pojawi się w profilach graczy.

Poza tym tak - nie widzę problemu, by na forum dla naszych potrzeb i chętnych graczy zrobić jakiś "kącik", gdzie po sesji i podsumowaniu będziemy przydzielać "nagrody". Nawet w takiej formie, jak mówiłeś. Ale problem też polega na tym, że znamienita większość już ma postaci, które są rozwinięte poprzez x lat grania tu i ówdzie. Zaczynanie od zera niekoniecznie może się wszystkim spodobać.

Czy widzisz jakiś sposób, żeby połączyć nasze dwa spojrzenia na ten temat?
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie. - przez Valerie - 26-03-2019, 22:46

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości