Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Event herosa - dyskusja
#1
Pojawiła się w wieściach dyskusja o zmianach w evencie herosa. Jedni proponują zniesienie wymaganej umiejki bojowej, inni proponują podwyższenie wymaganej umiejki bojowej.

Ja proponuję rozbicie eventu herosa na dwa eventy. Jeden dla tych co najszybciej wbijają konkretny poziom, a drugi dla tych co najlepiej wbijają umiejętności.
Odpowiedz
#2
Even herosa uaktywniałby się sam w czasie nastania pełni, najlepiej w czasie 28 dnia w czasie resetu dobowego (zmienic miesiace na 28 dniowe). Odblokowywałoby się wtedy korzystanie ze studni/fontanny dla wszystkich graczy, dopiero wtedy, także dla rzemieślników.

Herosem zostawałyby postacie które w czasie nastania pełni miały by:

1 osoba - najwieksza umiejetnosc bojowa walka bronią
1 osoba - najwieksza umiejetnosc bojowa strzelectwo
1 osoba - najwieksza umiejetnosc bojowa rc
1 osoba - najwieksza umiejetnosc bojowa uniki
1 osoba - Najwyższy poziom, a gdyby kilka osób miało ten sam to decydowałoby największe doświadczenie.
Odpowiedz
#3
Problematyka eventu herosa to dość szeroki temat :p

W pierwotnej wersji event zakładał, że tytuł herosa dostaje pięć pierwszych osób, które zdobędą 100 poziom.
Zaletą tego rozwiązania była z pewnością prostota - reguły tak jasne, że nawet średnio ogarnięty krasnolud nie miał problemu z pojęciem, o co tutaj chodzi.
A właśnie, co do krasnoludów: czy wiecie, że na pierwszych 72 herosów w krainie, 62 było krasnoludami?
Zasada była mniemam dość banalna - dobre apki i kantynówka to gotowy przepis na herosa w sytuacji, gdy nie trzeba zbytnio przejmować się czymś takim jak UB.

Później nastąpiła 'era gnoma' aż ktoś stwierdził, że tak dłużej być nie może.

Wprowadzono więc próg UB w wysokości 2700 (później 2800) oraz zasadę dwóch herosów na posąg (nie mogą być tej samej rasy).
Z pewnością zwiększyło to 'próg wejścia' - event wymagał od tej pory większego wysiłku intelektualnego.
Zmieniła się też kwestia preferowanej rasy/klasy - o ile wcześniej dominował krasnolud (i przez chwilę gnom), to teraz praktycznie każdy miał szansę na udział w evencie.

Co w mojej opinii powinno się zmienić w evencie?
Z pewnością należy pochylić się nad startowymi premiami do UB, które znacznie zwiększają szansę na herosa, zwłaszcza w sytuacji zmiany wzoru na liczbę AP/poziom.
Skłaniałbym się też do usunięcia premii do PD za kradzieże. Jeśli pomysł ten zyska aprobatę, mogę stworzyć propozycję startowych premii wraz ze stosowną argumentacją.

Dlaczego próg UB ma moim zdaniem sens?
Gdyż umożliwia partycypację w evencie bez konieczności całkowitego 'psucia' postaci. Rezygnowanie z UB na rzecz wbijania poziomów sprawiała, że po niecałym miesiącu rozgrywki postać znacząco traciła względem swojej konkurencji i często przestawała być w jakikolwiek sensowny sposób grywalna. Obecnie w dalszym ciągu istnieje konieczność 'psucia', ale w dalszym ciągu biorąc udział w wyścigu do herosa mamy jakieś tam szanse na sukcesy w trakcie IA.

Co z progiem 3000?
Ostatnio przypomniałem sobie, że proponowany był próg UB w wysokości 3000. O ile sam byłem fanem takiego rozwiązania, to po przemyśleniu skłaniam się ku temu, by nie go nie zwiększać. Powód jest zasadniczo taki, że obecnie z budową studni czekamy na kowala, po podwyższeniu progu czekalibyśmy na walczących, co związane byłoby z problemem, czy stawiać studnię, czy grać dalej o herosa.


Edit: odnośnie pomysłu Nehera, by zrobić dodatkowy event - skoro Nerph swoimi zmianami dość wyraźnie naznaczył nam poziom 250 jako pewną metę, to może warto by stworzyć event właśnie w oparciu o ten próg? Zwłaszcza, że od Herosa do IA jest kupa czasu, gdzie nie za bardzo jest co robić :p
Odpowiedz
#4
Cytat:A właśnie, co do krasnoludów: czy wiecie, że na pierwszych 72 herosów w krainie, 62 było krasnoludami?

Wynikało to z wcale nieprzesadzonego darmowego 5 * lvl do trafienia oraz uniku dla wojownika co przy dobrych apkach sprawiało, że 25 dnia kraś woj na mieczu wbijał herosa mając 90% trafienia na moba.

Cytat:Później nastąpiła 'era gnoma' aż ktoś stwierdził, że tak dłużej być nie może.
No cóż, jak wyżej.

Największym problemem eventu herosa jest to, że niektóre rasy, klasy czy połączenia miały dodatkowe trafienie/unik, o ile unik bonusowy jeszcze się tak bardzo nie liczy, o tyle dodatkowe trafienie to jest gamechanger, łatwo zaburzający balans. I nawet jesli teraz gnomowi RC za poziom nie wlicza się do herosa, to nadal bardzo mu pomaga zmieniać mobki na wyższym % trafienia, a co za tym idzie kręcić lepsze umiejki.


Cytat: Skłaniałbym się też do usunięcia premii do PD za kradzieże. Jeśli pomysł ten zyska aprobatę, mogę stworzyć propozycję startowych premii wraz ze stosowną argumentacją.
PDki potrafią być przydatne, Ogór jako pierwszy zdobył kiedyś herosa wampirem złodziejem, pomimo tragicznych apków Smile

Cytat:to może warto by stworzyć event właśnie w oparciu o ten próg? Zwłaszcza, że od Herosa do IA jest kupa czasu, gdzie nie za bardzo jest co robić :p

To może pójść dalej i zrobić z tego serię mini-eventów składającą się na jeden końcowy? Progi dla mini eventów to by były poziomy 50/100/150/200/250 i żeby zostać herosem trzebaby całą erę być w topce expiących. Szczegółow jak to miałoby działać - jeszcze nie myślałem
Odpowiedz
#5
Nie podoba mi się pomysł podziału eventu na dwie możliwe drogi. Czy to właśnie nie dlatego zostały wprowadzone progi, ponieważ heros zaczął się robić trochę jak paraolimpiada?
W tym momencie wygrywają najlepsi gracze, Ci którzy znają grę i potrafią najoptymalniej prowadzić postać. Sporo ktoś tego nie potrafi, lub nie chce mu się pochylić na problemem dlaczego tak ostaje, to oznacza że należy mu ułatwić zadanie?
Wcześniej heros wychodził naturalnie, była konieczność redukcji umiejętności na rzecz poziomu, ale każdy z tych graczy celował w kolejne eventy. Heros był drogą do celu, a nie celem samym w sobie.
W eventach wygrywają gracze z top, a ładowanie pustego poziomu nie jest żadnym wybitnym kunsztem.

Można się pochylić nad zmianą obecnej formy, ale musiało by być to dobrze przemyślane. Pomysły typu heros za najwyższy unik, są bez sensu.
Uśredniono wszystko jak się dało. Dwóch herosów na umiejętność. Próg 2800 który wcale nie jest wysoki, więc jeśli któryś gracz odpuści sobie zyskuje przewagę nad zwycięzcą.

Wprowadzono tyle zmian, a teraz należy to zaorać, ponieważ jakieś sztuki graczy byli daleko w peletonie.
Odpowiedz
#6
Z dniem dzisiejszym powołana zostaje Rada Królewska, której Marszałkiem będzie Shade. Ogłoszony został nabór na Posłów.
Angel
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości