1. Poradnik zakłada, że gracz wybrał klasę rzemieślnika - wszystkie wartości podane są dla tej klasy.
2. Zadaniem stolarza jest wykonywanie łuków i strzał z różnych rodzajów drewna. Jego zakład to lokacja Tartak (miasto Sith).
Aby móc próbować stworzyć dany przedmiot, należy najpierw zakupić jego plan oraz posiadać dostateczną liczbę materiałów.
3. Za każde 1 energii zainwestowane tworzenie przedmiotów w tartaku, gracz otrzymuje 0.02 umiejętności stolarstwo, niezależnie od tego, czy próba stworzenia przedmiotu zakończy się sukcesem, czy nie.
Doświadczenie dostaje wyłącznie wtedy, gdy uda mu się stworzyć przedmiot.
4. Człowiek rozpoczyna grę z bonusem do stolarstwa w wysokości 3. Gnom rzemieślnik uzyskuje premię do stolarstwa w wysokości 0,6*poziom (wliczając w to standardową premię rzemieślniczą 0,1*poziom).
Premia gnoma nie jest widoczna w statystykach.
5. Szansa na wykonanie przedmiotu zależna jest od rasy, poziomu oraz umiejętności stolarstwo. Znaczenie ma również poziom wykonywanego przedmiotu oraz to, z czego będzie zrobiony.
Wzór na szansę na wykonanie wygląda następująco:
szansa = (50 - współczynnik_drewna)*stolarstwo/(3*poziom przedmiotu)
Współczynnik dla łuków:
z leszczyny - 10
z cisu - 12
z wiązu - 14
wzmocniony - 17
kompozytowy - 20
Współczynnik dla strzał wynosi 0.
Wzór ten jest prawdziwy wyłącznie do 95% szansy na stworzenie przedmiotu - na ostatnie 5% potrzeba 2x tyle umiejętności, co na pierwsze 95%.
6. Peleryna Falthorma zwiększa o 5% przyrost PD. Przedmiot specjalny stolarza zwiększa szansę na przedmiot specjalny o 3%.
7. Szansa na przedmiot specjalny: 30% + (stolarstwo/100)% + przedmiot specjalny stolarza
8. Wzory na doświadczenie:
energia*2*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty zwykłe
energia*(100+stolarstwo/10)*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty specjalne
9. Przedmioty specjalne.
Rozkład prawdopodobieństwa (łuki):
Smoczy - (31/101)
Elfi - (31/101)
Krasnoludzki - (31/101)
Elfio - krasnoludzka hybryda - (1/101)
Smoczo - krasnoludzka hybryda - (7/101)
W przypadku strzał każdy przedmiot specjalny automatycznie jest przedmiotem smoczym.
Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot?
Dla smoczych łuków:
bonus = losowanie z zakresu (stolarstwo/3;stolarstwo) + premia ze statystyk + poziom przedmiotu
W pozostałych przypadkach:
bonus = losowanie z zakresu (stolarstwo/3;stolarstwo) + premia ze statystyk
Premia ze statystyk:
siła/50 dla przedmiotów smoczych
zręczność/50 dla przedmiotów elfich
inteligencja/50 dla przedmiotów krasnoludzkich
Smocze hybrydy dostają o 10% większy bonus do siły ataku, jednak bonus ten nie może przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu.
Statystyki wykonywanych przedmiotów:
a) Wytrzymałość
Bazowa wytrzymałość wynosi:
80 dla łuków z leszczyny
100 dla łuków z cisu
120 dla łuków z wiązu
160 dla łuków wzmocnionych
200 dla łuków kompozytowych
Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej.
Innymi słowy najbardziej wytrzymały łuk stworzony przez stolarza posiadać będzie 2200 wytrzymałości.
W przypadku strzał zamiast wytrzymałości dostajemy informację na temat pojemności kołczanu - 27500 strzał na kołczan.
b) Szybkość
Łuki posiadają bazową szybkość w wysokości poziomu przedmiotu.
Przedmioty elfie posiadają dodatkowy bonus do szybkości, a jego maksimum określa wzór: poziom_przedmiotu*współczynnik_drewna.
Innymi słowy najszybszy łuk stworzony przez stolarza posiadać będzie 2100 szybkości.
c) Siła
Strzały posiadają bazową siłę w wysokości poziomu przedmiotu.
Przedmioty smocze posiadają bonus do siły.
W przypadku łuków maksymalny bonus, jaki mogą one uzyskać wyraża wzór: poziom_przedmiotu*współczynnik_drewna+poziom_przedmiotu.
W przypadku strzał jest to poziom_przedmiotu*20 (co łącznie z bazową siłą daje taki sam wynik, jak w przypadku łuku).
Innymi słowy najmocniejszy przedmiot stworzony przez stolarza posiadać będzie 2100 siły ataku.
10. Koszt przedmiotów.
W tartaku wyświetla się koszt w drewnie dla poszczególnych przedmiotów.
O ile łatwo domyślić się, ile będzie kosztował łuk z leszczyny, cisu czy wiązu, to sprawa komplikuje się w pozostałych przypadkach.
Łuk wzmocniony wymaga leszczyny i wiązu (przykładowo łuk na poziomie 100 wymaga 2000 leszczyny i 2000 wiązu).
Łuk kompozytowy wymaga wszystkich 4 rodzajów drewna (przykładowo łuk na poziomie 100 wymaga 2000 z każdego rodzaju drewna).
Strzały wymagają drewna sosnowego.
2. Zadaniem stolarza jest wykonywanie łuków i strzał z różnych rodzajów drewna. Jego zakład to lokacja Tartak (miasto Sith).
Aby móc próbować stworzyć dany przedmiot, należy najpierw zakupić jego plan oraz posiadać dostateczną liczbę materiałów.
3. Za każde 1 energii zainwestowane tworzenie przedmiotów w tartaku, gracz otrzymuje 0.02 umiejętności stolarstwo, niezależnie od tego, czy próba stworzenia przedmiotu zakończy się sukcesem, czy nie.
Doświadczenie dostaje wyłącznie wtedy, gdy uda mu się stworzyć przedmiot.
4. Człowiek rozpoczyna grę z bonusem do stolarstwa w wysokości 3. Gnom rzemieślnik uzyskuje premię do stolarstwa w wysokości 0,6*poziom (wliczając w to standardową premię rzemieślniczą 0,1*poziom).
Premia gnoma nie jest widoczna w statystykach.
5. Szansa na wykonanie przedmiotu zależna jest od rasy, poziomu oraz umiejętności stolarstwo. Znaczenie ma również poziom wykonywanego przedmiotu oraz to, z czego będzie zrobiony.
Wzór na szansę na wykonanie wygląda następująco:
szansa = (50 - współczynnik_drewna)*stolarstwo/(3*poziom przedmiotu)
Współczynnik dla łuków:
z leszczyny - 10
z cisu - 12
z wiązu - 14
wzmocniony - 17
kompozytowy - 20
Współczynnik dla strzał wynosi 0.
Wzór ten jest prawdziwy wyłącznie do 95% szansy na stworzenie przedmiotu - na ostatnie 5% potrzeba 2x tyle umiejętności, co na pierwsze 95%.
6. Peleryna Falthorma zwiększa o 5% przyrost PD. Przedmiot specjalny stolarza zwiększa szansę na przedmiot specjalny o 3%.
7. Szansa na przedmiot specjalny: 30% + (stolarstwo/100)% + przedmiot specjalny stolarza
8. Wzory na doświadczenie:
energia*2*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty zwykłe
energia*(100+stolarstwo/10)*peleryna*2 (rzemieślnik) - przedmioty specjalne
9. Przedmioty specjalne.
Rozkład prawdopodobieństwa (łuki):
Smoczy - (31/101)
Elfi - (31/101)
Krasnoludzki - (31/101)
Elfio - krasnoludzka hybryda - (1/101)
Smoczo - krasnoludzka hybryda - (7/101)
W przypadku strzał każdy przedmiot specjalny automatycznie jest przedmiotem smoczym.
Jaki bonus będzie miał wykonywany przedmiot?
Dla smoczych łuków:
bonus = losowanie z zakresu (stolarstwo/3;stolarstwo) + premia ze statystyk + poziom przedmiotu
W pozostałych przypadkach:
bonus = losowanie z zakresu (stolarstwo/3;stolarstwo) + premia ze statystyk
Premia ze statystyk:
siła/50 dla przedmiotów smoczych
zręczność/50 dla przedmiotów elfich
inteligencja/50 dla przedmiotów krasnoludzkich
Smocze hybrydy dostają o 10% większy bonus do siły ataku, jednak bonus ten nie może przekroczyć wartości maksymalnej dla danego przedmiotu.
Statystyki wykonywanych przedmiotów:
a) Wytrzymałość
Bazowa wytrzymałość wynosi:
80 dla łuków z leszczyny
100 dla łuków z cisu
120 dla łuków z wiązu
160 dla łuków wzmocnionych
200 dla łuków kompozytowych
Przedmioty krasnoludzkie posiadają bonus do wytrzymałości, który wynosić może do dziesięciokrotności wytrzymałości bazowej.
Innymi słowy najbardziej wytrzymały łuk stworzony przez stolarza posiadać będzie 2200 wytrzymałości.
W przypadku strzał zamiast wytrzymałości dostajemy informację na temat pojemności kołczanu - 27500 strzał na kołczan.
b) Szybkość
Łuki posiadają bazową szybkość w wysokości poziomu przedmiotu.
Przedmioty elfie posiadają dodatkowy bonus do szybkości, a jego maksimum określa wzór: poziom_przedmiotu*współczynnik_drewna.
Innymi słowy najszybszy łuk stworzony przez stolarza posiadać będzie 2100 szybkości.
c) Siła
Strzały posiadają bazową siłę w wysokości poziomu przedmiotu.
Przedmioty smocze posiadają bonus do siły.
W przypadku łuków maksymalny bonus, jaki mogą one uzyskać wyraża wzór: poziom_przedmiotu*współczynnik_drewna+poziom_przedmiotu.
W przypadku strzał jest to poziom_przedmiotu*20 (co łącznie z bazową siłą daje taki sam wynik, jak w przypadku łuku).
Innymi słowy najmocniejszy przedmiot stworzony przez stolarza posiadać będzie 2100 siły ataku.
10. Koszt przedmiotów.
W tartaku wyświetla się koszt w drewnie dla poszczególnych przedmiotów.
O ile łatwo domyślić się, ile będzie kosztował łuk z leszczyny, cisu czy wiązu, to sprawa komplikuje się w pozostałych przypadkach.
Łuk wzmocniony wymaga leszczyny i wiązu (przykładowo łuk na poziomie 100 wymaga 2000 leszczyny i 2000 wiązu).
Łuk kompozytowy wymaga wszystkich 4 rodzajów drewna (przykładowo łuk na poziomie 100 wymaga 2000 z każdego rodzaju drewna).
Strzały wymagają drewna sosnowego.