Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin Izby Tawerny
#1
Wkraczając do izby tawerny zobowiązujesz się przestrzegać poniższych zasad oraz netykiety i utrzymywać odpowiednią atmosferę powiązaną ściśle z klimatem fantasy poprzez wiarygodne odgrywanie prowadzonej przez siebie postaci. 

Pamiętaj, że na terenie tawerny obowiązują wszystkie akty prawne krainy Amorion, a za ich nieprzestrzeganie grozi zarówno wydalenie z karczmy jak i kara przewidziana w prawie za dane wykroczenie. 

I Normy zachowania mieszkańców przebywających w tawernie 

§1. Każdy zobowiązany jest do odgrywania swej postaci w sposób jasny i czytelny, nie udaremniając przy tym rozrywki innym. 
§2. Ponadto każdy mieszkaniec zobowiązany jest do: 
a. Nienarzucania swojej woli innym graczom (wyrażanie emocji, przypisywanie zachowań postaciom innych graczy). 
b. Nieprzyśpieszania czasu ( wykonywanie wszystkich czynności w jednej wypowiedzi, nie dając innym czasu na reakcję). 
c. Niestawiania innych mieszkańców przed faktem dokonanym. 
§3. Każdy obywatel jest zobowiązany do utrzymywania swych wypowiedzi na poziomie uchodzącym za przyzwoity poprzez przestrzeganie zasad ortografii. 
§4. Ponadto w izbie tawerny obowiązuje zakaz Power Gaming\'u w każdej postaci (nadnaturalne siły niezwiązane z klasą/rasą/umiejętnościami posiadanymi, czytanie w myślach itp.). 

II Zachowanie podczas przebywania w tawernie 

§5. Zabronione jest: 
a. Używanie słownictwa i skrótów wyrazowych (siema, elo, ziomek) oraz przedmiotów (karabin, czołg, traktor) z czasów współczesnych. 
b. Zachowanie, które razi odczucia osób sprawujących pieczę nad karczmą (karczmarze, książęta, strażnicy), oraz te, które godzą w godność osobistą gości karczmy (np. nagminne wypowiedzi i zachowania mające na celu wyłącznie przeszkadzanie innym graczom w prowadzeniu dyskusji fabularnej, nieprzyzwoite zachowania typu wulgarne obmacywanie się itp. itd.). 
c. Zaśmiecanie i psucie atmosfery panującej w karczmie (spam, słupki literowe, ciągi nieuzasadnionych znaków, wypowiedzi offtopowe, emotikony itp.). 
d. Podawanie jakichkolwiek map (zamieszczenie linków). 
e. Rozmowy odbiegające od panującej atmosfery, a jednak powiązane z krainą (mechanika gry - pytania typu: \"Jak odnowić energię?\", \"Jak zdobyć złoto?\" pytania dotyczące zagadek w labiryncie oraz górach itp.). Dopuszczalne jest zadawanie pytań związanych z mechaniką pod warunkiem iż są one utrzymane w konwencji fabularnej (np. „Cny karczmarzu, rad bym zasięgnąć języka na temat starucha co w górach z mostu zrzuca. Dziad ów pytał mnie ostatnio o…”). 
f. Jakiekolwiek celowe działanie wpływające negatywnie na okno czatu (rozciąganie, usuwanie zawartości itp.)
§6. Dozwolone jest zamieszczanie ofert handlowych jak i również promowanie innych podmiotów (klany, konkursy itp.) jedynie w sposób nienamolny i niezakłócający panującej w tawernie atmosfery, ewentualnie podczas rozmowy z innym mieszkańcem. 

III System kar 

§7. W przypadku złamania któregokolwiek z przepisów zawartych w regulaminie przysługuje wyłącznie jedno upomnienie ze strony osoby sprawującej pieczę nad tawerną. Upomnienie może być nadane na okres 24 lub 48 godzin.
W wypadku ponownego naruszenia regulaminu przez gracza posiadającego aktywne upomnienie zostanie on niezwłocznie wyrzucony z tawerny. Nieregulaminowe wypowiedzi mogą być usuwane bez upomnienia.
§8. W wypadku rażącego naruszenia przepisów dotyczących interakcji z innymi graczami, kwestii obyczajowych lub formy wypowiedzi (rozumianych jako skrajny powergaming, wypowiedzi niezgodne z §9. Systemu Kar, zaspamowanie dużej części czatu) upomnienie nie będzie przysługiwało, a gracz zostanie natychmiastowo usunięty z izby na okres 1 godziny, bądź stosownie dłuższy okres czasu proporcjonalny do wagi wykroczenia.
Dodatkowo zostanie mu przesłane listowne upomnienie mające na celu wyjaśnienie powodów nałożenia kary.
§8.1. W Izbie Tawerny dopuszcza się użycie wulgaryzmów, o ile mają one fabularne uzasadnienie i nie obrażają innych graczy (decyduje przedstawiciel administracji).
§9. W wypadku złamania któregoś z praw panujących w krainie gracz poza wyrzuceniem z tawerny może zostać dodatkowo ukarany zgodnie z odpowiadającym przewinieniu paragrafem Systemu Kar.
§10. Mieszkańcy notorycznie łamiący zasady panujące w tawernie (ponad 4 razy) mogą za zgodą Władcy/Namiestnika zostać wyrzuceni z jej włości na okres ery.

IV Szepty

Szept jest formą prywatnej korespondencji w obrębie pomieszczeń tawerny i jako taki powinien być traktowany. Niedopuszczalne jest aby członkowie władzy wykonawczej, ze względu na swoją funkcję posiadający wgląd w szepty, uzyskaną w ten sposób wiedzę rozpowszechniali wśród osób niebędących nadawcami lub adresatami odpowiednich szeptów.
Jednocześnie członkowie władzy wykonawczej mają prawo wyciągnąć konsekwencje wobec nadawców szeptów naruszających regulamin gry (np. nielegalna reklama, spam, flood), tracąc to prawo jedynie w przypadku przestępstw obyczajowych i to tylko wówczas gdy treść szeptów jest akceptowana przez wymieniające je strony (tj, nie zostanie zgłoszona) oraz nie odnosi się do osób trzecich. 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 2.01.2009r.

Nowelizacja z dnia 22 października 2015r
Angel


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości