16-01-2018, 01:47
Uchwała o nazewnictwie postaci jest obowiązującym na terenie Amorion prawem - zawiera przepisy dotyczące nazw nadawanych postaciom graczy oraz ich wyglądu (avatarów).
Uchwała Rady Królewskiej w porozumieniu z Sądem Najwyższym w sprawie zasad nazewnictwa postaci obowiązującego na terenie Królestwa Amorion (uchwała o nazewnictwie postaci i avatarów).
I. Przepisy wstępne
§ 1. Celem uchwały jest uporządkowanie chaosu jaki panuje w nazwach postaci. Wprowadzenie sensownych i powszechnie obowiązujących zasad, którymi kierowaliby się wszyscy Obywatele Królestwa Amorion.
§ 2. Użyte w uchwale określenia oznaczają:
1) Nick podobny - za nick podobny uważa się nazwę, która pod względem składniowym lub znaczeniowym jest identyczna lub co najmniej podobna do nicku stanowiącego punkt odniesienia ( Zombi , Zombiak ; Melek , MeLek , "Nick1" i "nick1" , lub "Ciemny Nick" i "Mroczny Nick" itp.)
II. Nazewnictwo postaci - nicki
§ 3. Kryteria jakimi należy kierować się wybierają określenie dla postaci gracza:
1) nick postaci winien być zgodny z kulturą, tradycją oraz Kodeksem Amorion (wyłączenie wulgaryzmów, przekleństw, zwrotów rasistowskich, naruszających uczucia religijne),
2) nick postaci musi odnosić się do szeroko pojętego klimatu fantasy. W przypadkach wątpliwych gracz winien jest uzasadnić związek nicku z wybraną przez niego konwencją fantasy.
3) zabrania się używania w charakterze nicków: nazw zwierząt i roślin, potraw, przedmiotów, miejsc i obszarów geograficznych oraz powiązanych z nimi nazw własnych (np. Góry, Wisła, Wąwóz) wraz z ich fonetycznymi odpowiednikami. Dopuszczalne jest użycie jednego z wspomnianych elementów o ile nie stanowi on całości nicku (np. Torgind Topór z Jaskiń) i uzyska aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
4) zabrania się używania nicków imitujących pospolite polskie imiona (np. Małgorzata, Jacek) oraz nazw własnych sławnych osób z prawdziwego świata (np. Eminem, David Beckham) bądź odnoszących się do ich pisowni fonetycznej (np. Dejwid Bekam). Dopuszczalne jest użycie zmodyfikowanej formy pospolitych imion (np. Malgarat, Jaek).
5) niedozwolone są nicki identyczne lub łudząco podobne do tych, należących do postaci literackich, filmowych, bohaterów gier oraz komiksów itp. (np. Harry Potter, Duke Nukem, Jack Sparrow, Pan Samochodzik, Geralt z Rivii itp). Tego typu nick może zostać zaakceptowany wyłącznie w przypadku uzyskania zgody Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
Dopuszczalne jest użycie zmodyfikowanej formy nazw zaczerpniętych z literatury, filmu lub gier pod warunkiem że nie są one łudząco podobne do pierwowzorów i nie są nastawione na kpinę czy szyderstwo.
6) zabrania się używania nicków odnoszących się w sposób jednoznaczny do czasów współczesnych i/lub nowoczesnych technologii (np. Robot, Startrek).
7) imię nie może posiadać znaków interpunkcyjnych oraz innych znaków specjalnych. Dozwolone są tylko małe i wielkie litery, a te drugie tylko i wyłącznie na początku wyrazu jako zaznaczenie nazwy własnej (imię musi zaczynać się od wielkiej litery), dopuszczalne jest również rozdzielanie elementów nicku pojedynczym apostrofem (np. Drek'Thar).
8) niedopuszczalne jest wstawianie wielkich liter w środku wyrazu. Nazwisko jest oddzielnym wyrazem i musi być pisane wielką literą. Dopuszczalne jest pisanie rodzajników (np. von, le, de) małą literą.
9) dozwolone jest użycie kilku dużych liter obok siebie wyrażających cyfrę w systemie rzymskim z zakresu I - IX pod warunkiem że nie występują one na początku nicku.
10) w nicku nie może zawierać się człon typu:
a. Władca / Król / Namiestnik
b. Książę / Księżna / Strażnik Miejski
c. Marszałek / Poseł / Radny
d. Sędzia / Kanclerz
e. Rycerz / Dama
f. Kronikarz / Bibliotekarz / Redaktor / Dziennikarz
g. Kapłan / Kapłanka / Arcykapłan / Arcykapłanka
h. Karczmarz / Karczmarka
poza osobami uprawnionymi do tego - pełniącymi dana funkcje w Królestwie. Dozwolone są natomiast człony określające rangę, ale nie występującą w grze: Wróżka, Jasnowidz, itp.
11) zabronione jest używanie nicków abstrakcyjnych lub ciągu liter i cyfr (hehehe?, ?.?, ?tralala?).
12) nie wolno używać nicków podobnych do nazw zastrzeżonych.
13) zabrania się używania w charakterze nicków anagramów utworzonych poprzez odwrotny zapis wyrazów niezgodnych z uchwałą (np. tolomas, hcunrazc, reltih floda, xirtam).
14) zabrania się używania w charakterze nicku jakiejkolwiek formy anagramu utworzonego z wyrazu o wulgarnym bądź rasistowskim znaczeniu (np. altfas, wurak).
15) zabrania się zastrzegania nazw (imion i nazwisk) nie używanych przez gracza lub też przybranych niedawno (niedawno oznacza tu później niż inny gracz) mających na celu ewidentne lub celowe działanie przeciwko innemu graczowi.
§ 4. W uzasadnionych przypadkach Władca lub Namiestnik może dopuścić nick niezgodny z wymienionymi wyżej zasadami, o ile nie jest to nick o wydźwięku wulgarnym, rasistowskim lub naruszającym uczucia religijne.
§ 5. Każdy Obywatel ma prawo do zastrzeżenia jednego nicku (lub maksymalnie jednego imienia i jednego nazwiska) pod warunkiem złożenia stosownego wniosku u Władcy, Namiestnika lub Przedstawiciela Sądu Najwyższego. Takie zastrzeżenie jest skuteczne erga omnes i obowiązuje przez czas nieokreślony.
1. Nie można dokonać zastrzeżenia rodzajników (von, de). W przypadkach zmiany imienia lub nazwiska Obywatel ma prawo dokonania aktualizacji istniejącego zastrzeżenia dwukrotnie w przeciągu okresu ery składając analogiczny wniosek u Władcy lub Namiestnika.
2. W przypadkach sugerujących porzucenie zastrzeżonego nicku (konto gracza korzystającego z nicku zostało usunięte) zastrzeżenie zostaje anulowane przez Władcę lub Namiestnika w drodze postępowania zwyczajnego na wniosek użytkownika, który chciałby skorzystać z wcześniej zastrzeżonego, lecz już nie używanego nicku.
§ 6. W przypadku wątpliwości co do zgodności danego imienia z Uchwałą, Obywatelowi przysługuje odwołanie od decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
III. Wygląd postaci – avatary
§ 7. Wygląd postaci (avatar) każdego obywatela jest graficznym przedstawieniem postaci, powinien więc przynajmniej umożliwiać identyfikację jej twarzy lub sylwetki. Aby ustawić avatar, należy mieć wybraną płeć. W przypadku mechanicznego resetu konta należy niezwłocznie wybrać płeć, w przeciwnym wypadku avatar zostanie usunięty przez administrację.
Zabronione są avatary jednoznacznie sugerujące płeć inną niż ta wybrana mechanicznie.
§ 8. Zabronione jest używanie avatarów, które przedstawiają:
1) jedynie zwierzęta (psy, koty, lwy, itp.), w przypadku wizerunku zgodnego z Roz. IV, §9, obok którego znajduje się postać zwierzęcia (np. elf lecący na smoku, bądź wojownik jadący na koniu, itp.) avatar może być zaakceptowany,
2) znanych, sławnych ludzi (np. polityków, aktorów, muzyków, innych artystów). Dopuszczalne są grafiki oparte na zmodyfikowanych fotografiach, o ile uzyska aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
3) zabrania się wykorzystywania fotografii przedstawiających osoby możliwe do zidentyfikowania w świecie realnym jak również fotografie przedstawiające każdy inny element niezgodny z uchwałą. Dopuszczalne są grafiki oparte na zmodyfikowanych fotografiach o ile uzyskają aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
4) zabrania się avatarów, na których nie widnieje żadna istota mogąca zostać zidentyfikowana jako humanoid (np. avatary przedstawiające jedynie miejsca, przedmioty, krajobraz itp).
5) składających się z dwóch lub więcej oddzielnych elementów (np. miniatura jednego obrazka wklejona do drugiego). Wyjątek stanowią nicki postaci, tagi i symbole klanowe a także tekst, pod warunkiem, że nie jest umieszczony bezpośrednio na wizerunku postaci oraz nie łamie żadnego innego punktu/paragrafu amoriońskiego prawa (nie jest obraźliwy, wulgarny, rasistowski itp.),
6) przedstawiających wyeksponowane karykatury (np. obrazki w stylu Southpark, postacie zbudowane z kresek, o skrajnie nieproporcjonalnych częściach ciała),
7) elementy świata współczesnego (np. zdobycze techniki, dresy, buty sportowe, znane budowle, telefon), przy czym dopuszczalne są elementy mające uzasadnienie fabularne (np krasnoludzkie/gnomie wynalazki), które uzyskały aprobatę Władcy lub Namiestnika.
8) obnażone narządy rozrodcze bądź obnażony kobiecy biust.
9) więcej niż jedna osoba (drugi wizerunek różny od wizerunku zwierzęcia),
oraz wszystkie inne, które nie spełniają powyższego warunku.
§ 9. Kategorycznie zabrania się posiadania wyglądu (avataru), który obraża innych mieszkańców, niesie ze sobą treści obraźliwe, pornograficzne bądź nawiązujące do ideologii promujących nietolerancję/nienawiść do określonych ras/klas/grup społecznych lub wyznaniowych.
§ 10. Avatar musi być utrzymany w szeroko rozumianym klimacie fantasy, o ile nie narusza żadnego innego punktu/paragrafu amoriońskiego prawa.
§ 11. O poprawności avatara decyduje każdorazowo organ interweniujący (Książęta/Strażnicy Miejscy). W przypadku nie zgadzania się ich decyzją istnieje możliwość odwołania się do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
§ 12. Używanego avatara NIE można zastrzec w drodze postępowania zwyczajnego.
IV. System nadzoru nad poprawnością nazw oraz sankcje przewidziane za naruszenie postanowień uchwały
§ 13. Podszywanie się pod kogoś lub też nazwy łudząco podobne będą podlegały karze, naganie i/lub przymusowi zmiany imienia. W przypadkach wątpliwych decyduje Książę/Strażnik Miejski.
1. Od decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego można odwołać się do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
§ 14. Strażnicy Miejscy, Książęta, Namiestnicy oraz Władcy Amorion mają prawo do zwrócenia uwagi graczowi odnośnie jego nicku oraz avatara, a co za tym idzie żądania zmiany nieprzepisowego elementu.
1. Gracz (zalogowany) otrzymujący upomnienie zobowiązany jest do zmiany nicku/usunięcia avatara w ciągu 30 minut od jego wysłania, w przeciwnym wypadku element wskazany w upomnieniu zostanie zmieniony/usunięty administracyjnie a gracz może zostać ukarany wtrąceniem do lochów na okres 24 godzin.
2. W przypadku nieaktywności gracza (wylogowany) podczas wysyłania upomnienia, 30 minut na reakcję będzie liczone dopiero po zalogowaniu, natomiast gdy nieaktywność przekroczy 48 godzin, nieregulaminowe elementy zostaną zmienione/usunięte administracyjnie.
3. Graczowi nieaktywnemu minimum 48 godzin nie przysługuje upomnienie.
4. Nicki/avatary nawołujące do nienawiści, zawierające treści wulgarne, reklamy innych gier lub pornografię będą usuwane natychmiastowo, bez upomnienia, natomiast ich posiadacze karani będą zgodnie ze stosownymi paragrafami Systemu Kar.
5. Powrót do usuniętego elementu będzie możliwy tylko i wyłącznie w przypadku uzyskania skutecznego odwołania w Sądzie Najwyższym lub zgody Władcy/Namiestnika (w oparciu o § 4 Uchwały), ponowne ustawienie go bez spełnienia jednego z tych warunków karane będzie wtrąceniem do lochów na okres 7 nocy (168 godzin).
6. Graczowi przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego - w sprawach określonych w §14 Ustroju Sądu Najwyższego.
7. Decyzja Władcy, Namiestnika lub SN jest ostateczna.
V. Przepisy końcowe
§ 15. Od decyzji Władcy lub Namiestnika nie przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego
§ 16. Od wyroku Sądu Najwyższego nie przysługuje odwołanie do Władcy/Namiestnika.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 5 października 2006 roku.
Nowelizacja z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
Uchwała Rady Królewskiej w porozumieniu z Sądem Najwyższym w sprawie zasad nazewnictwa postaci obowiązującego na terenie Królestwa Amorion (uchwała o nazewnictwie postaci i avatarów).
I. Przepisy wstępne
§ 1. Celem uchwały jest uporządkowanie chaosu jaki panuje w nazwach postaci. Wprowadzenie sensownych i powszechnie obowiązujących zasad, którymi kierowaliby się wszyscy Obywatele Królestwa Amorion.
§ 2. Użyte w uchwale określenia oznaczają:
1) Nick podobny - za nick podobny uważa się nazwę, która pod względem składniowym lub znaczeniowym jest identyczna lub co najmniej podobna do nicku stanowiącego punkt odniesienia ( Zombi , Zombiak ; Melek , MeLek , "Nick1" i "nick1" , lub "Ciemny Nick" i "Mroczny Nick" itp.)
II. Nazewnictwo postaci - nicki
§ 3. Kryteria jakimi należy kierować się wybierają określenie dla postaci gracza:
1) nick postaci winien być zgodny z kulturą, tradycją oraz Kodeksem Amorion (wyłączenie wulgaryzmów, przekleństw, zwrotów rasistowskich, naruszających uczucia religijne),
2) nick postaci musi odnosić się do szeroko pojętego klimatu fantasy. W przypadkach wątpliwych gracz winien jest uzasadnić związek nicku z wybraną przez niego konwencją fantasy.
3) zabrania się używania w charakterze nicków: nazw zwierząt i roślin, potraw, przedmiotów, miejsc i obszarów geograficznych oraz powiązanych z nimi nazw własnych (np. Góry, Wisła, Wąwóz) wraz z ich fonetycznymi odpowiednikami. Dopuszczalne jest użycie jednego z wspomnianych elementów o ile nie stanowi on całości nicku (np. Torgind Topór z Jaskiń) i uzyska aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
4) zabrania się używania nicków imitujących pospolite polskie imiona (np. Małgorzata, Jacek) oraz nazw własnych sławnych osób z prawdziwego świata (np. Eminem, David Beckham) bądź odnoszących się do ich pisowni fonetycznej (np. Dejwid Bekam). Dopuszczalne jest użycie zmodyfikowanej formy pospolitych imion (np. Malgarat, Jaek).
5) niedozwolone są nicki identyczne lub łudząco podobne do tych, należących do postaci literackich, filmowych, bohaterów gier oraz komiksów itp. (np. Harry Potter, Duke Nukem, Jack Sparrow, Pan Samochodzik, Geralt z Rivii itp). Tego typu nick może zostać zaakceptowany wyłącznie w przypadku uzyskania zgody Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
Dopuszczalne jest użycie zmodyfikowanej formy nazw zaczerpniętych z literatury, filmu lub gier pod warunkiem że nie są one łudząco podobne do pierwowzorów i nie są nastawione na kpinę czy szyderstwo.
6) zabrania się używania nicków odnoszących się w sposób jednoznaczny do czasów współczesnych i/lub nowoczesnych technologii (np. Robot, Startrek).
7) imię nie może posiadać znaków interpunkcyjnych oraz innych znaków specjalnych. Dozwolone są tylko małe i wielkie litery, a te drugie tylko i wyłącznie na początku wyrazu jako zaznaczenie nazwy własnej (imię musi zaczynać się od wielkiej litery), dopuszczalne jest również rozdzielanie elementów nicku pojedynczym apostrofem (np. Drek'Thar).
8) niedopuszczalne jest wstawianie wielkich liter w środku wyrazu. Nazwisko jest oddzielnym wyrazem i musi być pisane wielką literą. Dopuszczalne jest pisanie rodzajników (np. von, le, de) małą literą.
9) dozwolone jest użycie kilku dużych liter obok siebie wyrażających cyfrę w systemie rzymskim z zakresu I - IX pod warunkiem że nie występują one na początku nicku.
10) w nicku nie może zawierać się człon typu:
a. Władca / Król / Namiestnik
b. Książę / Księżna / Strażnik Miejski
c. Marszałek / Poseł / Radny
d. Sędzia / Kanclerz
e. Rycerz / Dama
f. Kronikarz / Bibliotekarz / Redaktor / Dziennikarz
g. Kapłan / Kapłanka / Arcykapłan / Arcykapłanka
h. Karczmarz / Karczmarka
poza osobami uprawnionymi do tego - pełniącymi dana funkcje w Królestwie. Dozwolone są natomiast człony określające rangę, ale nie występującą w grze: Wróżka, Jasnowidz, itp.
11) zabronione jest używanie nicków abstrakcyjnych lub ciągu liter i cyfr (hehehe?, ?.?, ?tralala?).
12) nie wolno używać nicków podobnych do nazw zastrzeżonych.
13) zabrania się używania w charakterze nicków anagramów utworzonych poprzez odwrotny zapis wyrazów niezgodnych z uchwałą (np. tolomas, hcunrazc, reltih floda, xirtam).
14) zabrania się używania w charakterze nicku jakiejkolwiek formy anagramu utworzonego z wyrazu o wulgarnym bądź rasistowskim znaczeniu (np. altfas, wurak).
15) zabrania się zastrzegania nazw (imion i nazwisk) nie używanych przez gracza lub też przybranych niedawno (niedawno oznacza tu później niż inny gracz) mających na celu ewidentne lub celowe działanie przeciwko innemu graczowi.
§ 4. W uzasadnionych przypadkach Władca lub Namiestnik może dopuścić nick niezgodny z wymienionymi wyżej zasadami, o ile nie jest to nick o wydźwięku wulgarnym, rasistowskim lub naruszającym uczucia religijne.
§ 5. Każdy Obywatel ma prawo do zastrzeżenia jednego nicku (lub maksymalnie jednego imienia i jednego nazwiska) pod warunkiem złożenia stosownego wniosku u Władcy, Namiestnika lub Przedstawiciela Sądu Najwyższego. Takie zastrzeżenie jest skuteczne erga omnes i obowiązuje przez czas nieokreślony.
1. Nie można dokonać zastrzeżenia rodzajników (von, de). W przypadkach zmiany imienia lub nazwiska Obywatel ma prawo dokonania aktualizacji istniejącego zastrzeżenia dwukrotnie w przeciągu okresu ery składając analogiczny wniosek u Władcy lub Namiestnika.
2. W przypadkach sugerujących porzucenie zastrzeżonego nicku (konto gracza korzystającego z nicku zostało usunięte) zastrzeżenie zostaje anulowane przez Władcę lub Namiestnika w drodze postępowania zwyczajnego na wniosek użytkownika, który chciałby skorzystać z wcześniej zastrzeżonego, lecz już nie używanego nicku.
§ 6. W przypadku wątpliwości co do zgodności danego imienia z Uchwałą, Obywatelowi przysługuje odwołanie od decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
III. Wygląd postaci – avatary
§ 7. Wygląd postaci (avatar) każdego obywatela jest graficznym przedstawieniem postaci, powinien więc przynajmniej umożliwiać identyfikację jej twarzy lub sylwetki. Aby ustawić avatar, należy mieć wybraną płeć. W przypadku mechanicznego resetu konta należy niezwłocznie wybrać płeć, w przeciwnym wypadku avatar zostanie usunięty przez administrację.
Zabronione są avatary jednoznacznie sugerujące płeć inną niż ta wybrana mechanicznie.
§ 8. Zabronione jest używanie avatarów, które przedstawiają:
1) jedynie zwierzęta (psy, koty, lwy, itp.), w przypadku wizerunku zgodnego z Roz. IV, §9, obok którego znajduje się postać zwierzęcia (np. elf lecący na smoku, bądź wojownik jadący na koniu, itp.) avatar może być zaakceptowany,
2) znanych, sławnych ludzi (np. polityków, aktorów, muzyków, innych artystów). Dopuszczalne są grafiki oparte na zmodyfikowanych fotografiach, o ile uzyska aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
3) zabrania się wykorzystywania fotografii przedstawiających osoby możliwe do zidentyfikowania w świecie realnym jak również fotografie przedstawiające każdy inny element niezgodny z uchwałą. Dopuszczalne są grafiki oparte na zmodyfikowanych fotografiach o ile uzyskają aprobatę Władcy, Namiestnika lub Sądu Najwyższego.
4) zabrania się avatarów, na których nie widnieje żadna istota mogąca zostać zidentyfikowana jako humanoid (np. avatary przedstawiające jedynie miejsca, przedmioty, krajobraz itp).
5) składających się z dwóch lub więcej oddzielnych elementów (np. miniatura jednego obrazka wklejona do drugiego). Wyjątek stanowią nicki postaci, tagi i symbole klanowe a także tekst, pod warunkiem, że nie jest umieszczony bezpośrednio na wizerunku postaci oraz nie łamie żadnego innego punktu/paragrafu amoriońskiego prawa (nie jest obraźliwy, wulgarny, rasistowski itp.),
6) przedstawiających wyeksponowane karykatury (np. obrazki w stylu Southpark, postacie zbudowane z kresek, o skrajnie nieproporcjonalnych częściach ciała),
7) elementy świata współczesnego (np. zdobycze techniki, dresy, buty sportowe, znane budowle, telefon), przy czym dopuszczalne są elementy mające uzasadnienie fabularne (np krasnoludzkie/gnomie wynalazki), które uzyskały aprobatę Władcy lub Namiestnika.
8) obnażone narządy rozrodcze bądź obnażony kobiecy biust.
9) więcej niż jedna osoba (drugi wizerunek różny od wizerunku zwierzęcia),
oraz wszystkie inne, które nie spełniają powyższego warunku.
§ 9. Kategorycznie zabrania się posiadania wyglądu (avataru), który obraża innych mieszkańców, niesie ze sobą treści obraźliwe, pornograficzne bądź nawiązujące do ideologii promujących nietolerancję/nienawiść do określonych ras/klas/grup społecznych lub wyznaniowych.
§ 10. Avatar musi być utrzymany w szeroko rozumianym klimacie fantasy, o ile nie narusza żadnego innego punktu/paragrafu amoriońskiego prawa.
§ 11. O poprawności avatara decyduje każdorazowo organ interweniujący (Książęta/Strażnicy Miejscy). W przypadku nie zgadzania się ich decyzją istnieje możliwość odwołania się do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
§ 12. Używanego avatara NIE można zastrzec w drodze postępowania zwyczajnego.
IV. System nadzoru nad poprawnością nazw oraz sankcje przewidziane za naruszenie postanowień uchwały
§ 13. Podszywanie się pod kogoś lub też nazwy łudząco podobne będą podlegały karze, naganie i/lub przymusowi zmiany imienia. W przypadkach wątpliwych decyduje Książę/Strażnik Miejski.
1. Od decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego można odwołać się do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy w ciągu 48 godzin wydaje postanowienie o podtrzymaniu lub podważeniu decyzji Księcia/Strażnika Miejskiego. Od decyzji Sądu nie przysługuje odwołanie.
§ 14. Strażnicy Miejscy, Książęta, Namiestnicy oraz Władcy Amorion mają prawo do zwrócenia uwagi graczowi odnośnie jego nicku oraz avatara, a co za tym idzie żądania zmiany nieprzepisowego elementu.
1. Gracz (zalogowany) otrzymujący upomnienie zobowiązany jest do zmiany nicku/usunięcia avatara w ciągu 30 minut od jego wysłania, w przeciwnym wypadku element wskazany w upomnieniu zostanie zmieniony/usunięty administracyjnie a gracz może zostać ukarany wtrąceniem do lochów na okres 24 godzin.
2. W przypadku nieaktywności gracza (wylogowany) podczas wysyłania upomnienia, 30 minut na reakcję będzie liczone dopiero po zalogowaniu, natomiast gdy nieaktywność przekroczy 48 godzin, nieregulaminowe elementy zostaną zmienione/usunięte administracyjnie.
3. Graczowi nieaktywnemu minimum 48 godzin nie przysługuje upomnienie.
4. Nicki/avatary nawołujące do nienawiści, zawierające treści wulgarne, reklamy innych gier lub pornografię będą usuwane natychmiastowo, bez upomnienia, natomiast ich posiadacze karani będą zgodnie ze stosownymi paragrafami Systemu Kar.
5. Powrót do usuniętego elementu będzie możliwy tylko i wyłącznie w przypadku uzyskania skutecznego odwołania w Sądzie Najwyższym lub zgody Władcy/Namiestnika (w oparciu o § 4 Uchwały), ponowne ustawienie go bez spełnienia jednego z tych warunków karane będzie wtrąceniem do lochów na okres 7 nocy (168 godzin).
6. Graczowi przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego - w sprawach określonych w §14 Ustroju Sądu Najwyższego.
7. Decyzja Władcy, Namiestnika lub SN jest ostateczna.
V. Przepisy końcowe
§ 15. Od decyzji Władcy lub Namiestnika nie przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego
§ 16. Od wyroku Sądu Najwyższego nie przysługuje odwołanie do Władcy/Namiestnika.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 5 października 2006 roku.
Nowelizacja z dnia 27 kwietnia 2016 roku.