01-10-2018, 21:38
Event Zielarza
Tytuł: Legendarny Zielarz
Nagroda: 150 sztuk ziół Illani oraz 10 AP w NE, miejsce w galerii bohaterów.
Cel: Wyhodowanie roślinki Athelasu
Założenia: Zielarz osiągnąwszy 12000 umiejętności zielarstwa posiada
szanse na znalezienie roślinki Athelasu podczas zbierania ziół dowolnego rodzaju.
Szansa na znalezienie:
Przy zbieraniu zioła jest 5% na próbę wykonania eventu.
Próba sprowadza się do porównania dwóch losowań z przedziału (1, wartość) gdzie wzór na wartość:
4000-5*(zielarstwo-12000)-poziom_postaci
Sukcesem jest osiągnięcie tych samych wyników w obu losowaniach, oczywiście przy założeniu minimalnego poziomu umiejki.
Komentarz wyjaśniający
Event jest zmienioną wersją obecnego eventu drwala i górnika, zmienione są 3 rzeczy:
1)czynność wykonywana, którą jest zbieranie ziół kosztujące 0,3 energii za 1 pole.
2)szansa na próbę eventu jest mniejsza od wersji górnika/drwala z racji większej ilości prób oraz późniejszego wystąpienia eventu.
3)Wzór jest słabszy od wyżej wymienionych bo zielarz będzie dziennie łapał średnio koło 120-150 umiejki, więc z górniczą wersją kończyłby się w max 1.5 dnia, z drwalową w w max 2.5 dnia. Ta daje koło 5 dni w najgorszym scenariuszu.
Pozostałe
Opisy eventu są najmniejszym problemem, bo trzeba ruszyć samego zielarza by nie był tylko wyścigiem kto więcej mithrilu włożył. Stąd 3 zmiany do zielarza funkcjonujące do dnia X, gdzie dzień X powinien być wartością pomiędzy 40 a dniem odpowiadającym za event alchemika.
1. Dodanie doświadczenia za suszenie będącego stałą wartością z przedziału 10-15.
2. Zastąpić obecne doświadczenie ze zbioru na wartość 3*Wybrane_doświadczenie_z_Suszenia.
3. Podwoić zdobywaną umiejętność z zielarstwa za sadzenie lub zbiór ziół.
Preferowane wartości:
Dzień X: Event alchemika
EXP za suszenie: 15
Podwojona umiejka: Zbiór
Komentarz wyjaśniający
Po co zmiany?
Uznam, że problem zielarza jest znany i w skrócie można powiedzieć, że kto wyłoży więcej mithrilu szybciej się rozpędzi i wyprzedzi konkurencję. Zmiany mają niwelować ten efekt. Do dnia X wybór między suszyć a sadzić+zbierać nie robi różnicy w doświadczeniu oraz umiejętności. Stąd ten co byłby zmuszony do suszenia nie byłby w plecy przeciw komuś z olbrzymim zapleczem mithrilowym.
Dzień X
Możliwości produkcyjne mithrilowe w końcu wyprzedzają zapotrzebowanie lub możliwości zielarza. 40 dzień uważam za totalne minimum, gdzie event alchemika jest spokojną i nawet ładniej fabularnie pasującą datą.
Exp za suszenie
Wybór doświadczenie za suszenie będzie determinowało w jakim tempie będzie poziomował zielarz do dnia X, suszenie jest za 0,2 czyli podany zakres 10-15 daje nam za punkt energii 50-75 doświadczenia. By zadziałać na wyobraźnię Kowal z niskim kowalstwem ma średnią koło 62 doświadczenia za punkt energii.
Exp za zbieranie
Ma być on 3 razy większy z racji wydanej energii czyli 0.6 na jedno pole.(0.3 za sadzenia + 0.3 za zbieranie, gdy suszenie kosztuje 0.2 co daję 0.6/0.2=3) Kluczowym jest zastąpienie obecnego doświadczenie ekwiwalentem odpowiadającym trzykrotnej wartości za suszenie, bo to właśnie dysproporcje między suszeniem a sadzenie/zbieranie powoduje w zielarstwie problem pojedynku zasobów nie umiejętności.
Umiejka za sadzenie lub zbieranie
Podwojenie preferowane w zbieraniu, ale bez różnicy. Wymaga podniesienia do dnia X by tak jak wyżej dawało tyle co suszenie. Jedno ma nie wyprzedzać drugiego.
Plusy ujemne i plusy dodatnie
Równanie zielarstwa do pewnego momentu jest korzystne dla zaistnienia jakiegokolwiek eventu zielarskiego by zielarz nie tylko wyścigiem zasobów, ale ma swoje zalety:
*łatwiejszy start zielarza.
*teoretycznie więcej umiejki.
i wady
*od pewnego momentu będzie poziomował znacznie wolniej od starego zielarza aż do dnia X.
*spłaszcza to zielarza
Dodatkowo można zmniejszyć ilość potrzebnych ziół do suszenia jednej paczki.
Tytuł: Legendarny Zielarz
Nagroda: 150 sztuk ziół Illani oraz 10 AP w NE, miejsce w galerii bohaterów.
Cel: Wyhodowanie roślinki Athelasu
Założenia: Zielarz osiągnąwszy 12000 umiejętności zielarstwa posiada
szanse na znalezienie roślinki Athelasu podczas zbierania ziół dowolnego rodzaju.
Szansa na znalezienie:
Przy zbieraniu zioła jest 5% na próbę wykonania eventu.
Próba sprowadza się do porównania dwóch losowań z przedziału (1, wartość) gdzie wzór na wartość:
4000-5*(zielarstwo-12000)-poziom_postaci
Sukcesem jest osiągnięcie tych samych wyników w obu losowaniach, oczywiście przy założeniu minimalnego poziomu umiejki.
Komentarz wyjaśniający
Event jest zmienioną wersją obecnego eventu drwala i górnika, zmienione są 3 rzeczy:
1)czynność wykonywana, którą jest zbieranie ziół kosztujące 0,3 energii za 1 pole.
2)szansa na próbę eventu jest mniejsza od wersji górnika/drwala z racji większej ilości prób oraz późniejszego wystąpienia eventu.
3)Wzór jest słabszy od wyżej wymienionych bo zielarz będzie dziennie łapał średnio koło 120-150 umiejki, więc z górniczą wersją kończyłby się w max 1.5 dnia, z drwalową w w max 2.5 dnia. Ta daje koło 5 dni w najgorszym scenariuszu.
Pozostałe
Opisy eventu są najmniejszym problemem, bo trzeba ruszyć samego zielarza by nie był tylko wyścigiem kto więcej mithrilu włożył. Stąd 3 zmiany do zielarza funkcjonujące do dnia X, gdzie dzień X powinien być wartością pomiędzy 40 a dniem odpowiadającym za event alchemika.
1. Dodanie doświadczenia za suszenie będącego stałą wartością z przedziału 10-15.
2. Zastąpić obecne doświadczenie ze zbioru na wartość 3*Wybrane_doświadczenie_z_Suszenia.
3. Podwoić zdobywaną umiejętność z zielarstwa za sadzenie lub zbiór ziół.
Preferowane wartości:
Dzień X: Event alchemika
EXP za suszenie: 15
Podwojona umiejka: Zbiór
Komentarz wyjaśniający
Po co zmiany?
Uznam, że problem zielarza jest znany i w skrócie można powiedzieć, że kto wyłoży więcej mithrilu szybciej się rozpędzi i wyprzedzi konkurencję. Zmiany mają niwelować ten efekt. Do dnia X wybór między suszyć a sadzić+zbierać nie robi różnicy w doświadczeniu oraz umiejętności. Stąd ten co byłby zmuszony do suszenia nie byłby w plecy przeciw komuś z olbrzymim zapleczem mithrilowym.
Dzień X
Możliwości produkcyjne mithrilowe w końcu wyprzedzają zapotrzebowanie lub możliwości zielarza. 40 dzień uważam za totalne minimum, gdzie event alchemika jest spokojną i nawet ładniej fabularnie pasującą datą.
Exp za suszenie
Wybór doświadczenie za suszenie będzie determinowało w jakim tempie będzie poziomował zielarz do dnia X, suszenie jest za 0,2 czyli podany zakres 10-15 daje nam za punkt energii 50-75 doświadczenia. By zadziałać na wyobraźnię Kowal z niskim kowalstwem ma średnią koło 62 doświadczenia za punkt energii.
Exp za zbieranie
Ma być on 3 razy większy z racji wydanej energii czyli 0.6 na jedno pole.(0.3 za sadzenia + 0.3 za zbieranie, gdy suszenie kosztuje 0.2 co daję 0.6/0.2=3) Kluczowym jest zastąpienie obecnego doświadczenie ekwiwalentem odpowiadającym trzykrotnej wartości za suszenie, bo to właśnie dysproporcje między suszeniem a sadzenie/zbieranie powoduje w zielarstwie problem pojedynku zasobów nie umiejętności.
Umiejka za sadzenie lub zbieranie
Podwojenie preferowane w zbieraniu, ale bez różnicy. Wymaga podniesienia do dnia X by tak jak wyżej dawało tyle co suszenie. Jedno ma nie wyprzedzać drugiego.
Plusy ujemne i plusy dodatnie
Równanie zielarstwa do pewnego momentu jest korzystne dla zaistnienia jakiegokolwiek eventu zielarskiego by zielarz nie tylko wyścigiem zasobów, ale ma swoje zalety:
*łatwiejszy start zielarza.
*teoretycznie więcej umiejki.
i wady
*od pewnego momentu będzie poziomował znacznie wolniej od starego zielarza aż do dnia X.
*spłaszcza to zielarza
Dodatkowo można zmniejszyć ilość potrzebnych ziół do suszenia jednej paczki.