O evencie Zielarza dużo osób mówi, a jednak nigdy event nie powstał. W moim odczuciu, problem dotyczy samej mechaniki tej postaci. Przetestowałem nieco tę profesję i kilka moim spostrzeń i pomysłów.
Zielarz w liczbach:
Koszty pól:
Pierwsze dwa pola - 30 mithrilu, każde kolejne to 30+30x(N-1) . Nie pozwala to na swobodną grę graczom bez klanu, gdyż potrzebują bardzo dużego zaplecza hodowcy, dającego mitrhril. A więc np. 251 poletko kosztuje 7500 mithrilu
Jedynym stoperem liczby pól, jest energia, gdyż pół dziennego przyrostu zielarz poświęca na sianie, a drugie pół na zbiór (musi to robić o konkretnej godzinie, inaczej ma gorsze zbiory). A więc poziom poletka jest ograniczany wprost przez lvl.
Czy jednak jest to wynagradzane dla tych, co od początku ery sieja? Otóż nie, gdyż skill najlepiej zdobywa się poprzez... Suszenie ziół, nie uprawy:
0,2 energii za suszenie -> 0,01 zielarstwa
0,3 energii za sianie -> 0,01 zielarstwa
0,3 energii za zbieranie-> 0,01 zielarstwa
Także bardziej opłaca się suszenie niż sianie i zbieranie, a więc wpisanie ilości energii, bez żadnego ryzyka.
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9492paczek nasion. Zdobywasz 94.920000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9468paczek nasion. Zdobywasz 94.680000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9493paczek nasion. Zdobywasz 94.930000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9543paczek nasion. Zdobywasz 95.430000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Tutaj jednak zauważyłem, że przy dużej ilości suszenia, powodzenie nie jest 100% (przy małych ilościach, nie wiem czy jest tak samo czy 100%) - do tego, dodatkowy skill chyba nie przekłada się na większą skuteczność. Bug, czy tak ma być? Nie można też kliknąć odśwież, gdyż wyskakuje błąd "wpisz poprawną wartość" (inaczej niż w górach i w większości prac rzemieślniczych).
Także aby zdobyć posąg zielarstwa, wystarczy: wbić szybko level i potem suszyć zioła. Zielarz w ogóle nie musi tykać zasiewania roślin, by mieć dużo zielarstwa. Np ja teraz, wydając ok 20k energii na postaci wojowniczej, bez siania mam: Zielarstwo: 1149.11
Sianie i zbieranie daje więcej doświadczenia no i daje dużo ziół - to jest jedyna korzyść z siana.
Proponowane zmiany w zielarzu:
W moim odczuciu, gra zielarzem powinna bazować na uprawie, a nie na suszeniu/nabijaniu lvl, zwłaszcza, że do suszenia ziół wystarczy wziąć budynki i
Moja propozycja:
Minimalna zmiana, to pierwsza i trzecia kropka.W ten sposób, najbardziej opłacalne byłoby sianie, a za pozostałą energię (limit ze skilla), może ususzyć część swoich zbiorów.
Event:
Od 75 poziomu i/lub 2 tys zielarstwa, w lesie można znaleźć magiczne nasiona z szansa na potkania 0,5% (ilość nasion random(1; 1+podłoga (zielarstwo/500))).
Możliwość siania magicznych nasion - od 2500/3000 zielarstwa.
Szansa powodzenia wyrośnięcia magicznej rośliny:
10%+zielarstwo/500 -> 100% przy 45k zielarstwa
Liczby i proporcje trzeba by sprawdzić najlepiej w praktyce, ew. może zielarze czy inni rzemkowi experci mogą się wypowiedzieć, jednakże wydaje mi się, że taki event byłby w miarę uczciwy, a lepszy taki, niż żaden. Po erze znalibyśmy błędy, które byśmy mogli poprawić. Zielarze i tak długo już czekają na swój event.
Proszę o komentarze, co myślicie o takim evencie.
Zielarz w liczbach:
Koszty pól:
Pierwsze dwa pola - 30 mithrilu, każde kolejne to 30+30x(N-1) . Nie pozwala to na swobodną grę graczom bez klanu, gdyż potrzebują bardzo dużego zaplecza hodowcy, dającego mitrhril. A więc np. 251 poletko kosztuje 7500 mithrilu
Jedynym stoperem liczby pól, jest energia, gdyż pół dziennego przyrostu zielarz poświęca na sianie, a drugie pół na zbiór (musi to robić o konkretnej godzinie, inaczej ma gorsze zbiory). A więc poziom poletka jest ograniczany wprost przez lvl.
Czy jednak jest to wynagradzane dla tych, co od początku ery sieja? Otóż nie, gdyż skill najlepiej zdobywa się poprzez... Suszenie ziół, nie uprawy:
0,2 energii za suszenie -> 0,01 zielarstwa
0,3 energii za sianie -> 0,01 zielarstwa
0,3 energii za zbieranie-> 0,01 zielarstwa
Także bardziej opłaca się suszenie niż sianie i zbieranie, a więc wpisanie ilości energii, bez żadnego ryzyka.
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9492paczek nasion. Zdobywasz 94.920000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9468paczek nasion. Zdobywasz 94.680000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9493paczek nasion. Zdobywasz 94.930000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Wysuszyłeś 99990 sztuk ziół i otrzymałeś w zamian 9543paczek nasion. Zdobywasz 95.430000000012 w umiejętności zielarstwo. (Wróć)
Tutaj jednak zauważyłem, że przy dużej ilości suszenia, powodzenie nie jest 100% (przy małych ilościach, nie wiem czy jest tak samo czy 100%) - do tego, dodatkowy skill chyba nie przekłada się na większą skuteczność. Bug, czy tak ma być? Nie można też kliknąć odśwież, gdyż wyskakuje błąd "wpisz poprawną wartość" (inaczej niż w górach i w większości prac rzemieślniczych).
Także aby zdobyć posąg zielarstwa, wystarczy: wbić szybko level i potem suszyć zioła. Zielarz w ogóle nie musi tykać zasiewania roślin, by mieć dużo zielarstwa. Np ja teraz, wydając ok 20k energii na postaci wojowniczej, bez siania mam: Zielarstwo: 1149.11
Sianie i zbieranie daje więcej doświadczenia no i daje dużo ziół - to jest jedyna korzyść z siana.
Proponowane zmiany w zielarzu:
W moim odczuciu, gra zielarzem powinna bazować na uprawie, a nie na suszeniu/nabijaniu lvl, zwłaszcza, że do suszenia ziół wystarczy wziąć budynki i
Moja propozycja:
- Limit ilości pół zależny od poziomu zielarstwa (a nie lvl) np. 50 pół + skill/10, czyli 5000 poletek, przy skillu 49500 (lub skill/10, czyli przy skillu 24750).
- (Opcjonalnie) niższa cena rozbudowy
- Większy skill z upraw - bazowo równy suszeniu, można by to wprowadzić poprzez zmniejszenie kosztu siania i zbierania do 0,2 za akcję
- Urozmaicenie skilla od terminu zbioru zioła (przelicznik 0,5-1,5) w stosunku do tego, co jest optymalnie (1,5) a 0,5 dla zebrania po 4 resetach (młode ziółka) oraz dla zwiędłych badyli - tak by wyczekanie na odpowiedni zbiór dawał więcej skilla (a nie tylko expa)
- (opcjonalnie) uzależnić exp/skill od tego, co jest uprawiane- trudniejsze zioła, by były bardziej opłacalne
Minimalna zmiana, to pierwsza i trzecia kropka.W ten sposób, najbardziej opłacalne byłoby sianie, a za pozostałą energię (limit ze skilla), może ususzyć część swoich zbiorów.
Event:
Od 75 poziomu i/lub 2 tys zielarstwa, w lesie można znaleźć magiczne nasiona z szansa na potkania 0,5% (ilość nasion random(1; 1+podłoga (zielarstwo/500))).
Możliwość siania magicznych nasion - od 2500/3000 zielarstwa.
Szansa powodzenia wyrośnięcia magicznej rośliny:
10%+zielarstwo/500 -> 100% przy 45k zielarstwa
Liczby i proporcje trzeba by sprawdzić najlepiej w praktyce, ew. może zielarze czy inni rzemkowi experci mogą się wypowiedzieć, jednakże wydaje mi się, że taki event byłby w miarę uczciwy, a lepszy taki, niż żaden. Po erze znalibyśmy błędy, które byśmy mogli poprawić. Zielarze i tak długo już czekają na swój event.
Proszę o komentarze, co myślicie o takim evencie.