Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dynamiczne ery
#3
Nie oczekuje, że skrypt taki powstanie już i od razu w całości. Myślę że nawet częściową automatyzacja mogłaby być pomocna. Jeżeli chodzi o techniczne rozwiązanie, mogę pomóc przy detalach. Myślę że Igrzyska pochłaniają najwięcej uwagi i czasu administracji. Oczywiście, że pewne operacje i tak będą wymagać czynnika ludzkiego, weryfikacji itp. Jednakze, rozwiązanie, które by mogło pomoc:
Nowa lokalizacja do Igrzysk, która uaktywnia się w trakcie pojawienia wieści Igrzyskowej. Akcje w tej lokacji (nawet jedna, już może pomoc, może być dodawana nawet jedna co erę)
- przyjmowanie zgłoszeń. Opcja "zapisz się na IA" - system sprawdza wymagania (klasa, poziom) i zapisuje graczy do listy oczekujących - widocznych tylko w panelu administracyjnym [technicznie nowa tabela, z zapisanym id gracza, nickiem, id klanu, nazwa klanu*]
Trójki klanowe mogłyby wciąż być zgłaszane przez wodzą klanu, ew. Automatycznie proponowane, gdy zgłosiło się tylko do 3 uczestników z danego klanu 
* Tutaj można by dodać ograniczenie, iż opuszczenie klanu w trakcie igrzysk (gracz z rangą) automatycznie jest zdyskwalifikowany (traci range uczestnika)
- lista graczy i tak byłaby akceptowana ostatecznie przez władcę

- losowanie grup i drabinki. Nie wiem jak są układane obecne, ale domyślam się że nie są układane ręcznie. Pewnie jest program, Excel, cokolwiek co losuje drabinki. Proponuje by przenieść to do silnika Amo. Tyle że widoczne tylko w panelu. Niech będzie opcja "losuj" aż do skutku (człowiek może wychwycić coś, czego nie przewidziano w algorytmie) oraz edytuj drabinkę ręcznie (zamień gracza x z y).
-> losowanie może być np. by zminimalizować liczbę graczy z jednego klanu w jednej grupie (kryterium nr 1), a następnie rasa, klasa lvl itp (by grupy były zróżnicowane, a nie same krasie woje). Myślę że obecnie jest podobnie. Ew. Całkiem losowo, byle unikać bratobójczych walk
- w tabeli z graczami IA powinny być takie pola jak: gracz, klan, liczba pkt, grupa. Dzięki temu, system mógłby generowac drabinkę walk, z podziałem na dni (parametr - ilość walk na dzień, liczba dni ja cykl) w obrębie grup. Również z opcją ponownego losowania, które musi być zaakceptowane przez władcę 
- dodać monitoring wszystkich walk graczy z rangą uczestnika. W ten sposób administracja widziałaby wszystkie walki bez potrzeby ich przesyłania, a także widziałaby także walki nie przesłane (rozegrane podwójnie itp.) z podziałem na dni - byłoby to analogiczne rozwiązanie co przesył przebiegu i dziennika, a nawet odporne na oszustwa. Zakładam że przebieg nie jest przechowywany w bazie, a tylko wypływany przez silnik na GUI, także trzeba by dodać zapis tego przebiegu do bazy (ale tylko dla uczestnikównikow IA, więc obciążenie nie powinno być duże), istotne by było wprost zapisane, który gracz wygrał (ID, 0 gdy remis)
- jeżeli mielibyśmy powyższe, w lokacji IA, można by dodać zakładkę "wyniki/walki", gdzie mielibyśmy nie dość że harmonogram walk, to info o zwycięzcy, które łatwo można pobrać z bazy danych (walki mamy w pkt powyżej), na podstawie walk - mamy w prosty sposób wynik, wygrał gracz A/B, remis, do rozstrzygnięcia przez władcę (gdy jest więcej niż 1 walka lub brak walki i do rozstrzygnięcia walkower) - oczywiście, nic nie broni by administracja sprawdzała wszystko jak do tej pory (np do czasu weryfikacji poprawnego działania lub w ogóle)
-> w ten sposób, mielibyśmy ranking za darmo, bez czekania na władcę, bez pomylek w nicku itp.

Oczywiście, mogą funkcjonować niezależnie stary ręczny system i nowy, w czasie ery do weryfikacji czy to zda egzamin. 

Cel: więcej czasu dla władcy (zwróci się pewnie przy 2 IA), który mógłby poświęcić na wprowadzanie zmian w kodzie lub... Życie prywatne Smile




Co do samej długości ery, to rozumiem że jesteście ludźmi, jednakże zmiany powinny być zgłaszane cała erę, a nie na sam koniec. Miesiąc po wszystkich eventach powinien być wystarczający, ew. Zmiany wprowadzane wcześniej, tak by w ten miesiąc admin mógł iść spokojnie na urlop. Dobrze też byłoby, gdyby był drugi człowiek w zastępstwie (może bardziej aktywny Mahdi w czasie urlopu?). By było Was co najmniej dwóch pod koniec/na początku ery, gdyż wtedy jesteście bardziej potrzebni. Może to pomogło utrzymać większą liczbę aktywnych graczy.

Ps. Przepraszam za ew. Orty, chaotyczny sposób opisu - pisane z telefonu. W razie wątpliwości mogę wytłumaczyć
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Dynamiczne ery - przez Tarlyn - 25-09-2018, 23:12
RE: Dynamiczne ery - przez Nerph - 26-09-2018, 00:29
RE: Dynamiczne ery - przez Tarlyn - 26-09-2018, 08:38
RE: Dynamiczne ery - przez Ranmir - 28-09-2018, 14:12
RE: Dynamiczne ery - przez Nerph - 01-10-2018, 19:55
RE: Dynamiczne ery - przez Tarlyn - 01-10-2018, 20:50
RE: Dynamiczne ery - przez Crahulus - 03-10-2018, 16:39
RE: Dynamiczne ery - przez Tarlyn - 03-10-2018, 19:41
RE: Dynamiczne ery - przez Crahulus - 31-10-2018, 12:11
RE: Dynamiczne ery - przez Tarlyn - 09-11-2018, 18:51
RE: Dynamiczne ery - przez Bemu - 11-11-2018, 02:36

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości