21-11-2018, 01:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2018, 01:42 przez Rajzefiber.)
1. Dlaczego rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis jest nieakceptowalne - argumentacja
I. Prawo stoi powyżej ograniczeń technicznych silnika gry
Ograniczenia silnika gry nie mogą stać ponad Prawem Amoriońskim, dlatego klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja odrzuca propozycję Namiestniczki Istis jako rażąco naruszającą Prawo Amorion.
Rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis stoi w absolutnym konflikcie z:
1. § 15. Ustawy o Klanach:
„a) Stan wojny następuje w ciągu 48 godzin od zamieszczenia na forum gry informacji o wypowiedzeniu wojny lub warunkowym wypowiedzeniu wojny.”
oraz:
2. § 14. Ustawy o Klanach
„c) Klan, który zamierza wypowiedzieć wojnę innemu klanowi, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Władcy lub Namiestnika, który w przypadku akceptacji wypowiedzenia zakłada temat na forum zewnętrznym w dziale "Klany". W zgłoszeniu tym należy przedstawić uzasadnienie konfliktu.”
Wypowiedzenie wojny dokonane przez klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja zostało dokonane legalnie w świetle Prawa, do którego przestrzegania zobowiązany jest również aparat Władzy. Obecne rozwiązanie jest naznaczone pogwałceniem praw klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja.
II. Przypadki, w których ograniczenia silnika nie są traktowane jako nieprzekraczalna bariera
Analogiczny przykład Igrzysk Amoriońskich. Powołując się na wypowiedzi Władcy Nerpha Oreno zamieszczonych na Forum Amorion w dziale „Propozycje” w temacie „Dynamiczne Ery” [dostęp: 20.11.2018]:
„Automatyzacja IA - to byłoby coś, nie powiem.
Tyle że po prostu nie potrafię wyobrazić sobie jak w praktyce miałoby to działać bo skrypt musiałby uwzględniać wszystko - czytanie wyniku walki, fakt czy była zgodna z regułami, czy odbyła się w wyznaczonym terminie, czy gracze należą do właściwych grup, czy jeszcze nie odpadli. Poza tym dochodzi jeszcze losowanie kolejnych grup, dodawanie i wyrzucanie uczestników.”
oraz:
„Jeśli mam być brutalnie szczery - nie sądzę by taki skrypt kiedykolwiek powstał.
Podobnie zresztą jest z NE - teoretycznie tu automatyzacji nie ma aż tak dużo, pojawia się jednak kwestia czynnika ludzkiego - czy zostały przygotowane zmiany, czy czy termin NE odpowiada graczom, czy administracja jest gotowa itp.”
Na podstawie wyżej przytoczonych fragmentów wnioskuję, że Władza, reprezentowana tu przez Władcę Nerpha Oreno, zdaje sobie sprawę z ograniczeń narzucanych przez Silnik Gry - przeprowadzenie Igrzysk Amoriońskich wymaga ręcznej interwencji aparatu Władzy. Ręczna interwencja aparatu Władzy może być zatem substytutem możliwości regulacji przebiegu danej okoliczności wyłącznie silnikiem gry.
Inne przykładowe okoliczności:
a) weryfikacja przez Władzę ekwipunku przesłanego przez kowala na konkurs o tytuł Królewskiego Kowala,
b) wprowadzenie Nowej Ery
III. Mechaniczne wypowiedzenie wojny innemu klanowi w Opcjach Przywódcy jest nieaktywne
IV. Niesprawiedliwość rozwiązania
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja jest przygotowany na rozpoczęcie działań wojennych 22.11.2018 po godzinie 9:35, nie w styczniu. Sama formuła tzw. „mini-wojen” pozostawia duża liczbę niedomówień.
Czy w trakcie tzw. „mini-wojny” klany pozostawałyby w stanie pokoju? Czy dozwolony byłby jeden atak na dobę na siedzibę wrogiego klanu? Czy może ograniczenie walk dobowych pozostałoby zdjęte, ale te ataki nie liczyłyby się do puli 100 walk przesądzających o zwycięstwie? Kolejność tzw. „mini-wojen”, w akcie wypowiedzeniu wojny została ujęta chronologicznie wg ataków odwetowych. Równie dobrze mogła by zostać ustalona wg liczby członów rosnąco lub malejąco, wg wartości zrabowanych dóbr, wg stosunku wartości zrabowanych dóbr do stosunku liczby członków, wg celów strategicznych, wg wyników rzutów kostką, czy wreszcie wg upodobania.
W tzw. „mini-wojnach” kolejność ich odbywania ma najbardziej strategiczne znaczenie. Dlaczego zatem klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, który jest stroną inicjującą konflikt zbrojny, zostaje arbitralnie pozbawiony atutu strategicznego planowania?
Dlaczego konsekwencje, jakie mogą ponieść pozostałe klany mają być dziełem przypadku? Dlaczego niektórzy będą mieliby mieć wiele dni, może tygodni na przygotowanie się do wojny?
V. Istnieje mechaniczna możliwość więcej niż jednego ataku na dobę na siedzibę danego klanu, co jest regulowane przez § 7. Systemu Kar
2. Co zatem nastąpi, rozwiązanie zamienne
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja rozpocznie legalne działania wojenne w 48 godzin od założenia tematu na Forum (Data zamieszczenia: 20.11.2018 r. godz. 9:35), czyli 22.11.2018 po godzinie 9:35. Wtedy też klan rozpocznie pięć równoległych wojen. Jako, że niemożliwe jest określenie zwycięzcy mechanicznie po odbyciu 100 walk – Władza zobowiązana jest do określenia zwycięzcy zdlanie. Analogicznie do sposobu przeprowadzania Igrzysk Amoriońskich.
W oparciu o § 7. Ustawy o karach klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja dysponując, określoną przez silnik gry, dobową pulą 24 ataków sam będzie decydował o sposobie jej wykorzystania – niezależnie czy będą to 24 legalne ataki na siedzibę tylko jednego klanu, z zakresu pięciu klanów, z którymi klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja 22.11.2018 po godzinie 9:35 klan w świetle Prawa wejdzie w stanie wojny; czy będą to 4 (lub 5 ataków) na każdy klan z zakresu ww. pięciu klanów; czy klan wstrzyma się całkowicie od ataków na siedziby innych klanów, czy też skorzysta z prawa do jednego ataku na dobę na siedzibę klanów, z którymi pozostaje w stanie pokoju.
W przypadku stoczenia 100 walk z danym klanem, z którym Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie pozostawać w stanie wojny, klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja – który jest stroną wypowiadającą wojnę - zgłosi ten fakt Przywódcy danego klanu oraz aparatowi Władzy, która zweryfikuje wynik z poziomu Panelu Administracyjnego. Każdy kolejny atak następujący po 100 stoczonych walkach wymaga zastosowania § 7. Systemu Kar:
„Wojska klanowe mogą zaatakować siedzibę innego klanu wyłącznie raz na dzień (1 atak na reset główny). Powyższe ograniczenie nie ma zastosowania w przypadku wybuchu wojny pomiędzy dwoma lub większą ilością klanów (dotyczy to tylko klanów będących ze sobą w stanie wojny). Więcej informacji na temat stanu wojny i pokoju zawiera Ustawa o Klanach.
7.1. W przypadku naruszenia powyższego przepisu aktualny przywódca klanu ukarany zostanie grzywną w wysokości uzależnionej od liczebności jego klanu (100000-1000000 sz pomnożone przez aktualną liczbę członków). W przypadku kolejnego wykroczenia tego typu, przywódca klanu zostanie wtrącony do lochu na okres 3 nocy (72 godziny) z kaucją uzależnioną od liczebności jego klanu (1000000sz pomnożone przez liczbę członków).
7.2. W przypadku trzeciego i kolejnych wykroczeń tego typu Władca lub Namiestnik dodatkowo zyska prawo rozwiązania (kasacji) klanu.”
Cytując fragment profilu Władcy Nerpha Oreno, punkt 8. [dostęp 20.11.2018]
„Jeśli zostałeś/zostałaś ukaran(y/a) przez rangowego i nie zgadzasz się z jego osądem, możesz odwołać się od nałożonej sankcji i w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku zostanie ona wykreślona z kartotek oraz anulowana (o ile w dalszym ciągu trwa).
[...]
- zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary (np. energii utraconej podczas pobytu w lochach) nie jest standardem i może mieć miejsce jedynie w przypadku ewidentnego uchybienia ze strony rangowego,
- od decyzji Namiestnika lub Władcy nie przysługuje odwołanie”
Na oparciu o profil Władcy:
1. Zastosowanie § 7. Systemu Kar wobec Przywódcy klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja za więcej niż jeden atak na dobę, po godzinie 9:35 22.10.2018, a przed stoczeniem 100 walk, wobec klanów Srebrne Cienie, Tallamaris, Unia Amoriońska, Mynder Wynder, Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii (klanów z którymi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będą wtedy pozostawać w stanie wojny) w świetle przedstawionych faktów może być potraktowane jedynie jako ewidentne uchybienie ze strony rangowego.
2. W przypadku zastosowania § 7. Systemu Kar, klanowi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie przysługiwać zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary. Korzyści te to: energia utracona podczas pobytu w Lochach oraz pula ataków, z których klan, z powodu zastosowania § 7. Systemu Kar nie mógł skorzystać. Sytuacja ta nie jest bezprecedensowa, jako przykład przywołujemy niedawne, zdalne przywracanie umiejętności uniku utraconego w wyniku błędu silnika gry.
3. Zaproponowane przez Namiestniczkę Istis rozwiązanie problemu, zamieszczone na Forum Amorion w dziale „Klany” w temacie ”Wojna Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja vs klany” [dostęp 20.11.2018] nie może być interpretowane jako decyzja Namiestnika. Jest to jedynie propozycja rozwiązania problemu w obliczu ograniczeń wynikających z istoty silnika gry.
Kierując się bezpośrednio do aparatu Władzy: rozwiązaniem problemu jest nierejestrowanie przebiegu pięciu równoległych wojen w silniku gry, właściwe stosowanie § 7. Systemu Kar w czasie pięciu równoległych wojen oraz rozpatrzenie zgłoszenia nadesłanego przez klan dot. odbycia się 100 walk między klanami na korzyść tego, kto uzyskał więcej walk zwycięskich.
Pozdrawiam,
Reprezentujący klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja
Rajzefiber
Bemu, wydaje mi się, że nie zrozumiałeś/aś koncepcji Namiestniczki Istis.
I. Prawo stoi powyżej ograniczeń technicznych silnika gry
Ograniczenia silnika gry nie mogą stać ponad Prawem Amoriońskim, dlatego klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja odrzuca propozycję Namiestniczki Istis jako rażąco naruszającą Prawo Amorion.
Rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis stoi w absolutnym konflikcie z:
1. § 15. Ustawy o Klanach:
„a) Stan wojny następuje w ciągu 48 godzin od zamieszczenia na forum gry informacji o wypowiedzeniu wojny lub warunkowym wypowiedzeniu wojny.”
oraz:
2. § 14. Ustawy o Klanach
„c) Klan, który zamierza wypowiedzieć wojnę innemu klanowi, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Władcy lub Namiestnika, który w przypadku akceptacji wypowiedzenia zakłada temat na forum zewnętrznym w dziale "Klany". W zgłoszeniu tym należy przedstawić uzasadnienie konfliktu.”
Wypowiedzenie wojny dokonane przez klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja zostało dokonane legalnie w świetle Prawa, do którego przestrzegania zobowiązany jest również aparat Władzy. Obecne rozwiązanie jest naznaczone pogwałceniem praw klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja.
II. Przypadki, w których ograniczenia silnika nie są traktowane jako nieprzekraczalna bariera
Analogiczny przykład Igrzysk Amoriońskich. Powołując się na wypowiedzi Władcy Nerpha Oreno zamieszczonych na Forum Amorion w dziale „Propozycje” w temacie „Dynamiczne Ery” [dostęp: 20.11.2018]:
„Automatyzacja IA - to byłoby coś, nie powiem.
Tyle że po prostu nie potrafię wyobrazić sobie jak w praktyce miałoby to działać bo skrypt musiałby uwzględniać wszystko - czytanie wyniku walki, fakt czy była zgodna z regułami, czy odbyła się w wyznaczonym terminie, czy gracze należą do właściwych grup, czy jeszcze nie odpadli. Poza tym dochodzi jeszcze losowanie kolejnych grup, dodawanie i wyrzucanie uczestników.”
oraz:
„Jeśli mam być brutalnie szczery - nie sądzę by taki skrypt kiedykolwiek powstał.
Podobnie zresztą jest z NE - teoretycznie tu automatyzacji nie ma aż tak dużo, pojawia się jednak kwestia czynnika ludzkiego - czy zostały przygotowane zmiany, czy czy termin NE odpowiada graczom, czy administracja jest gotowa itp.”
Na podstawie wyżej przytoczonych fragmentów wnioskuję, że Władza, reprezentowana tu przez Władcę Nerpha Oreno, zdaje sobie sprawę z ograniczeń narzucanych przez Silnik Gry - przeprowadzenie Igrzysk Amoriońskich wymaga ręcznej interwencji aparatu Władzy. Ręczna interwencja aparatu Władzy może być zatem substytutem możliwości regulacji przebiegu danej okoliczności wyłącznie silnikiem gry.
Inne przykładowe okoliczności:
a) weryfikacja przez Władzę ekwipunku przesłanego przez kowala na konkurs o tytuł Królewskiego Kowala,
b) wprowadzenie Nowej Ery
III. Mechaniczne wypowiedzenie wojny innemu klanowi w Opcjach Przywódcy jest nieaktywne
IV. Niesprawiedliwość rozwiązania
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja jest przygotowany na rozpoczęcie działań wojennych 22.11.2018 po godzinie 9:35, nie w styczniu. Sama formuła tzw. „mini-wojen” pozostawia duża liczbę niedomówień.
Czy w trakcie tzw. „mini-wojny” klany pozostawałyby w stanie pokoju? Czy dozwolony byłby jeden atak na dobę na siedzibę wrogiego klanu? Czy może ograniczenie walk dobowych pozostałoby zdjęte, ale te ataki nie liczyłyby się do puli 100 walk przesądzających o zwycięstwie? Kolejność tzw. „mini-wojen”, w akcie wypowiedzeniu wojny została ujęta chronologicznie wg ataków odwetowych. Równie dobrze mogła by zostać ustalona wg liczby członów rosnąco lub malejąco, wg wartości zrabowanych dóbr, wg stosunku wartości zrabowanych dóbr do stosunku liczby członków, wg celów strategicznych, wg wyników rzutów kostką, czy wreszcie wg upodobania.
W tzw. „mini-wojnach” kolejność ich odbywania ma najbardziej strategiczne znaczenie. Dlaczego zatem klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, który jest stroną inicjującą konflikt zbrojny, zostaje arbitralnie pozbawiony atutu strategicznego planowania?
Dlaczego konsekwencje, jakie mogą ponieść pozostałe klany mają być dziełem przypadku? Dlaczego niektórzy będą mieliby mieć wiele dni, może tygodni na przygotowanie się do wojny?
V. Istnieje mechaniczna możliwość więcej niż jednego ataku na dobę na siedzibę danego klanu, co jest regulowane przez § 7. Systemu Kar
2. Co zatem nastąpi, rozwiązanie zamienne
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja rozpocznie legalne działania wojenne w 48 godzin od założenia tematu na Forum (Data zamieszczenia: 20.11.2018 r. godz. 9:35), czyli 22.11.2018 po godzinie 9:35. Wtedy też klan rozpocznie pięć równoległych wojen. Jako, że niemożliwe jest określenie zwycięzcy mechanicznie po odbyciu 100 walk – Władza zobowiązana jest do określenia zwycięzcy zdlanie. Analogicznie do sposobu przeprowadzania Igrzysk Amoriońskich.
W oparciu o § 7. Ustawy o karach klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja dysponując, określoną przez silnik gry, dobową pulą 24 ataków sam będzie decydował o sposobie jej wykorzystania – niezależnie czy będą to 24 legalne ataki na siedzibę tylko jednego klanu, z zakresu pięciu klanów, z którymi klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja 22.11.2018 po godzinie 9:35 klan w świetle Prawa wejdzie w stanie wojny; czy będą to 4 (lub 5 ataków) na każdy klan z zakresu ww. pięciu klanów; czy klan wstrzyma się całkowicie od ataków na siedziby innych klanów, czy też skorzysta z prawa do jednego ataku na dobę na siedzibę klanów, z którymi pozostaje w stanie pokoju.
W przypadku stoczenia 100 walk z danym klanem, z którym Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie pozostawać w stanie wojny, klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja – który jest stroną wypowiadającą wojnę - zgłosi ten fakt Przywódcy danego klanu oraz aparatowi Władzy, która zweryfikuje wynik z poziomu Panelu Administracyjnego. Każdy kolejny atak następujący po 100 stoczonych walkach wymaga zastosowania § 7. Systemu Kar:
„Wojska klanowe mogą zaatakować siedzibę innego klanu wyłącznie raz na dzień (1 atak na reset główny). Powyższe ograniczenie nie ma zastosowania w przypadku wybuchu wojny pomiędzy dwoma lub większą ilością klanów (dotyczy to tylko klanów będących ze sobą w stanie wojny). Więcej informacji na temat stanu wojny i pokoju zawiera Ustawa o Klanach.
7.1. W przypadku naruszenia powyższego przepisu aktualny przywódca klanu ukarany zostanie grzywną w wysokości uzależnionej od liczebności jego klanu (100000-1000000 sz pomnożone przez aktualną liczbę członków). W przypadku kolejnego wykroczenia tego typu, przywódca klanu zostanie wtrącony do lochu na okres 3 nocy (72 godziny) z kaucją uzależnioną od liczebności jego klanu (1000000sz pomnożone przez liczbę członków).
7.2. W przypadku trzeciego i kolejnych wykroczeń tego typu Władca lub Namiestnik dodatkowo zyska prawo rozwiązania (kasacji) klanu.”
Cytując fragment profilu Władcy Nerpha Oreno, punkt 8. [dostęp 20.11.2018]
„Jeśli zostałeś/zostałaś ukaran(y/a) przez rangowego i nie zgadzasz się z jego osądem, możesz odwołać się od nałożonej sankcji i w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku zostanie ona wykreślona z kartotek oraz anulowana (o ile w dalszym ciągu trwa).
[...]
- zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary (np. energii utraconej podczas pobytu w lochach) nie jest standardem i może mieć miejsce jedynie w przypadku ewidentnego uchybienia ze strony rangowego,
- od decyzji Namiestnika lub Władcy nie przysługuje odwołanie”
Na oparciu o profil Władcy:
1. Zastosowanie § 7. Systemu Kar wobec Przywódcy klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja za więcej niż jeden atak na dobę, po godzinie 9:35 22.10.2018, a przed stoczeniem 100 walk, wobec klanów Srebrne Cienie, Tallamaris, Unia Amoriońska, Mynder Wynder, Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii (klanów z którymi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będą wtedy pozostawać w stanie wojny) w świetle przedstawionych faktów może być potraktowane jedynie jako ewidentne uchybienie ze strony rangowego.
2. W przypadku zastosowania § 7. Systemu Kar, klanowi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie przysługiwać zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary. Korzyści te to: energia utracona podczas pobytu w Lochach oraz pula ataków, z których klan, z powodu zastosowania § 7. Systemu Kar nie mógł skorzystać. Sytuacja ta nie jest bezprecedensowa, jako przykład przywołujemy niedawne, zdalne przywracanie umiejętności uniku utraconego w wyniku błędu silnika gry.
3. Zaproponowane przez Namiestniczkę Istis rozwiązanie problemu, zamieszczone na Forum Amorion w dziale „Klany” w temacie ”Wojna Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja vs klany” [dostęp 20.11.2018] nie może być interpretowane jako decyzja Namiestnika. Jest to jedynie propozycja rozwiązania problemu w obliczu ograniczeń wynikających z istoty silnika gry.
Kierując się bezpośrednio do aparatu Władzy: rozwiązaniem problemu jest nierejestrowanie przebiegu pięciu równoległych wojen w silniku gry, właściwe stosowanie § 7. Systemu Kar w czasie pięciu równoległych wojen oraz rozpatrzenie zgłoszenia nadesłanego przez klan dot. odbycia się 100 walk między klanami na korzyść tego, kto uzyskał więcej walk zwycięskich.
Pozdrawiam,
Reprezentujący klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja
Rajzefiber
(21-11-2018, 01:27)Bemu napisał(a):(20-11-2018, 22:34)Mondverrater napisał(a): Nie zgadzamy się na takie warunki. Działanie wojenne rozpoczynają się po 48 godzinach od zamieszczenia informacji o wypowiedzeniu wojny na forum przez przedstawiciela Władzy. Powyższa wypowiedź Namiestniczki to karygodna próba pogwałcenia amoriońskiego prawa. Nie ma mowy o podzieleniu wojny na kilka "mini wojen".
Otóż, ta wojna nie jest podzielona na pięć mini wojen...
Widzisz prosty przykład... Niemcy wypowiadają wojnę x państwom i prowadzą ją jednocześnie ze wszystkimi, państwa stają w koalicji przeciwko agresorowi i atakują jednocześnie by jak najszybciej zakończyć konflikt
Tak samo jest teraz z Wami, doprowadziliście do Wypowiedzenia wojny teraz liczcie się z jej konsekwencjami.
Tyle w temacie.
Bemu, wydaje mi się, że nie zrozumiałeś/aś koncepcji Namiestniczki Istis.