22-11-2018, 00:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2018, 01:05 przez Istis.
Powód edycji: literówki
)
W swojej wypowiedzi głównie odniosę się do najdłuższego postu w tym temacie, a mianowicie postu napisanego przez Rajzefibra.
Amorion jako grę należy rozpatrywać zarówno przez pryzmat silnika oraz aktów prawnych. Nie są to dwie różne kwestie, z których jedną można uznać za stojącą wyżej w hierarchii. Prawo, jak i silnik jednocześnie stanowią podstawę gry i należy uznać je za równoważne, ponieważ bez ich wzajemnego przenikania się czy uzupełniania gra nie mogłaby funkcjonować. Zazwyczaj zadaniem prawa jest ograniczanie pewnych możliwości wynikających z funkcjonowania silnika, ale nie oznacza to, że ograniczenia działają wyłącznie w jedną stronę. Za przykład można podać ograniczenie przez silnik wielkości avatara, czy długości nick.
Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie nie jest pogwałceniem praw żadnego z klanów, a próbą ustalenia rozwiązania zaistniałej sytuacji. Opcja, w której wojna podzielona jest na mniejsze części jest w mojej opinii najbardziej sprawiedliwą do przeprowadzenia formą oraz umożliwioną przez silnik gry. Umożliwia ona walkę 1 vs. 1, dając najrówniejsze szanse. W przypadku wojny 1 vs. 5 klan wypowiadający wojnę może wykonać wyłącznie jeden atak na mały reset, zaś dostać pięć ataków od swoich przeciwników. Wojna kończy się automatycznie po stoczeniu 100 walk (lub wg ustaleń stron), czyli od razu z założenia klan wypowiadający nie ma szans na wykonanie podobnej ilości ataków w stosunku do przeciwników.
Odnosząc się do Ustawy o klanach: zgłoszenie zostało przeze mnie przyjęte (będąc na urlopie bez panelu, ale to pomińmy), zaakceptowane i zamieszczone na forum wraz z podaniem daty zamieszczenia. Teraz mamy czas na ustalenie szczegółów dotyczących przebiegu samej wojny.
Przytoczone cytaty będące wypowiedziami Władcy, jak wskazano pochodzą z propozycji, więc możliwe jest ich wprowadzenie w bliżej nieokreślonym czasie. Teoretycznie w silniku można zrobić wszystko, a w praktyce wszyscy wiemy jak jest. Wskazane inne okoliczności są w taki, a nie inny sposób rozwiązane przez administrację i nie są żadną uciążliwością dla gracza, a nawet nie są przez niego zauważane podczas rozgrywki.
Sprawa dotyczy wojen klanowych, więc powoływanie się na inne przypadki jest dla mnie nieco zbędne i spychające dyskusję na inne tory.
Wypowiedzenie wojny mechanicznie jest już aktywne.
Ten punkty moim zdaniem powinien nazywać inaczej.
Tak jak napisałam wcześniej obecnie mamy czas na ustalenie szczegółowych zasad prowadzenia wojny, bo w końcu po to mamy podane w ustawie magiczne 48h. Podjęłam próbę rozpoczęcia ustaleń z przywódcą klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, przekazując informację zamieszczoną na forum (zaproponowane przez Administrację rozwiązanie mini wojen) wraz z prośbą o potwierdzenie, czy zachowujemy kolejność klanów podaną w wypowiedzeniu wojny. W odpowiedzi od przywódcy dostałam (jak się teraz okazuje) przekopiowany post z forum z dopiskiem: „Wiadomość zamieszczona na forum przez Rajzefibera:”. Przypominam, że w kwestii klanów jedyną osobą decyzyjną jest jego przywódca, a nie „randomowy” członek klanu. Jest mi niezmiernie przykro, że przywódca nie podjął tak naprawdę rozmowy.
Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie było szybką reakcją Administracji na zaistniałą sytuację i próbą ogarnięcia tematu w sposób umożliwiający rozpoczęcie przygotowań się do wojny oraz dające podstawę do ustalania szczegółów.
W tym momencie, teoretycznie na kilka godzin przez zapowiedzianym rozpoczęciem wojny nie mamy tak naprawdę nic, ponieważ klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, w osobie nieznanego i nieznaczącego członka, z góry stwierdził, że przedstawione przez Administrację jest nieakceptowalne, a przywódca nie podjął rozmowy dot. ustaleń.
Tak, istnieje w czasie wojny opisanym Ustawie o klanach. W tym paragrafie System Kar odnosi się do Ustawy o klanach, ale jego główną treścią jest przedstawienie kary za nieregulaminowe ataki w czasie pokoju. Nie rozumiem więc powodu zamieszczenia tutaj punku V.
W tym miejscu pragnę poinformować, że jedyną jednostką decyzyjną w grze jest jej Administracja, a nie klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja. Przedstawione powyżej rozwiązanie zamienne należy traktować jako propozycję alternatywną do mini-wojen.
Zacytuję tu jeszcze innego gracza, ponieważ odpowiedź tyczy się również jego wiadomości.
Kolejne odwołanie do § 7. Systemu Kar mówiącego o karach za nieregulaminowe ataki w czasie pokoju, a cała dyskusja tyczy się stanu wojny.
Podsumowując:
- obecnie mamy czas pokoju, a więc możliwy jest jeden atak w ciągu resetu głównego, a ataki pvp i strażnic odbywają się normalnie,
- poniżej przedstawię dwie propozycje dotyczące sposobu przebiegu wojny:
a) WARIANT I – Mini-wojny,
b) WARIANT II – Wojna wymuszona,
- wyboru sposobu przebiegu wojny może dokonać przywódca klanu wypowiadającego wojnę,
- stan wojny rozpocznie się po wybraniu sposobu przebiegu wojny (wskazane jako oficjalna decyzja Administracji); data i godzina rozpoczęcia zostanie podana przez Administrację,
- wojna więc nie rozpocznie się 22.11.2018 r. o godz. 9:35 (mam nadzieję, że będzie to przesunięcie tylko o kilka godzin)
Administracja oficjalnie wskaże sposób, zasady i czas przeprowadzenia wojny (w sumie jest to w podsumowaniu).
Propozycje dotyczące sposobu przebiegu wojny:
WARIANT I - Mini-wojny
1. Wojna w związku z ograniczeniami silnika podzielona jest na pięć mini-wojen, w ustalonej kolejności.
2. Każda mini-wojna toczy się zgodnie z „pracą” silnika i kończy się po dokonaniu łącznie 100 ataków.
3. Kolejność mini-wojen zostanie przyjęta zgodnie z treścią wypowiedzenia wojny,
4. Każdy przeciwnik w mini-wojnie może wykonać 1 atak podczas małego resetu. (Łącznie max 2 ataki na mały reset).
5. Wypowiadający wojnę nie ma prawa wyboru, którego przeciwnika zaatakuje, może wyłączenie tego, z którym ma w danym momencie mini-wojnę.
6. Wyniki z mini-wojen zostają zsumowane i na ich podstawie zostaje ustalony zwycięzca całej wielkiej wojny.
7. Możliwe są zmiany personalne w klanach.
WARIANT II – Wojna wymuszona
1. Zostanie wymuszona na silniku wojna 1 vs. 5, a tak naprawdę pięć wojen jednocześnie.
2. Wojna wymuszona zakończy się po dokonaniu łącznie 100 ataków w każdej parze (wypowiadający – klan…).
3. Każdy przeciwnik w wojnie może wykonać 1 atak podczas małego resetu. (Łącznie max 6 ataków na mały reset we wszystkich parach).
4. Wypowiadający wojnę ma możliwość wyboru, którego z pięciu przeciwników zaatakuje w danym momencie wojny.
5. Wyniki z każdej pary zostają zsumowane i na ich podstawie zostaje ustalony zwycięzca wojny.
6. Możliwe są zmiany personalne w klanach.
Ostateczna data po modyfiakcjach:
22.11.2018 r. 00:05
Cytat:I. Prawo stoi powyżej ograniczeń technicznych silnika gry
Ograniczenia silnika gry nie mogą stać ponad Prawem Amoriońskim, dlatego klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja odrzuca propozycję Namiestniczki Istis jako rażąco naruszającą Prawo Amorion.
Amorion jako grę należy rozpatrywać zarówno przez pryzmat silnika oraz aktów prawnych. Nie są to dwie różne kwestie, z których jedną można uznać za stojącą wyżej w hierarchii. Prawo, jak i silnik jednocześnie stanowią podstawę gry i należy uznać je za równoważne, ponieważ bez ich wzajemnego przenikania się czy uzupełniania gra nie mogłaby funkcjonować. Zazwyczaj zadaniem prawa jest ograniczanie pewnych możliwości wynikających z funkcjonowania silnika, ale nie oznacza to, że ograniczenia działają wyłącznie w jedną stronę. Za przykład można podać ograniczenie przez silnik wielkości avatara, czy długości nick.
Cytat:Rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis stoi w absolutnym konflikcie z:
1. § 15. Ustawy o Klanach:
„a) Stan wojny następuje w ciągu 48 godzin od zamieszczenia na forum gry informacji o wypowiedzeniu wojny lub warunkowym wypowiedzeniu wojny.”
oraz:
2. § 14. Ustawy o Klanach
„c) Klan, który zamierza wypowiedzieć wojnę innemu klanowi, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Władcy lub Namiestnika, który w przypadku akceptacji wypowiedzenia zakłada temat na forum zewnętrznym w dziale "Klany". W zgłoszeniu tym należy przedstawić uzasadnienie konfliktu.”
Wypowiedzenie wojny dokonane przez klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja zostało dokonane legalnie w świetle Prawa, do którego przestrzegania zobowiązany jest również aparat Władzy. Obecne rozwiązanie jest naznaczone pogwałceniem praw klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja.
Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie nie jest pogwałceniem praw żadnego z klanów, a próbą ustalenia rozwiązania zaistniałej sytuacji. Opcja, w której wojna podzielona jest na mniejsze części jest w mojej opinii najbardziej sprawiedliwą do przeprowadzenia formą oraz umożliwioną przez silnik gry. Umożliwia ona walkę 1 vs. 1, dając najrówniejsze szanse. W przypadku wojny 1 vs. 5 klan wypowiadający wojnę może wykonać wyłącznie jeden atak na mały reset, zaś dostać pięć ataków od swoich przeciwników. Wojna kończy się automatycznie po stoczeniu 100 walk (lub wg ustaleń stron), czyli od razu z założenia klan wypowiadający nie ma szans na wykonanie podobnej ilości ataków w stosunku do przeciwników.
Odnosząc się do Ustawy o klanach: zgłoszenie zostało przeze mnie przyjęte (będąc na urlopie bez panelu, ale to pomińmy), zaakceptowane i zamieszczone na forum wraz z podaniem daty zamieszczenia. Teraz mamy czas na ustalenie szczegółów dotyczących przebiegu samej wojny.
Cytat:II. Przypadki, w których ograniczenia silnika nie są traktowane jako nieprzekraczalna bariera
[pominę dalsze cytowanie]
Przytoczone cytaty będące wypowiedziami Władcy, jak wskazano pochodzą z propozycji, więc możliwe jest ich wprowadzenie w bliżej nieokreślonym czasie. Teoretycznie w silniku można zrobić wszystko, a w praktyce wszyscy wiemy jak jest. Wskazane inne okoliczności są w taki, a nie inny sposób rozwiązane przez administrację i nie są żadną uciążliwością dla gracza, a nawet nie są przez niego zauważane podczas rozgrywki.
Sprawa dotyczy wojen klanowych, więc powoływanie się na inne przypadki jest dla mnie nieco zbędne i spychające dyskusję na inne tory.
Cytat:III. Mechaniczne wypowiedzenie wojny innemu klanowi w Opcjach Przywódcy jest nieaktywne
Wypowiedzenie wojny mechanicznie jest już aktywne.
Cytat:IV. Niesprawiedliwość rozwiązania
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja jest przygotowany na rozpoczęcie działań wojennych 22.11.2018 po godzinie 9:35, nie w styczniu. Sama formuła tzw. „mini-wojen” pozostawia duża liczbę niedomówień.
[pominę dalsze cytowanie]
Ten punkty moim zdaniem powinien nazywać inaczej.
Tak jak napisałam wcześniej obecnie mamy czas na ustalenie szczegółowych zasad prowadzenia wojny, bo w końcu po to mamy podane w ustawie magiczne 48h. Podjęłam próbę rozpoczęcia ustaleń z przywódcą klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, przekazując informację zamieszczoną na forum (zaproponowane przez Administrację rozwiązanie mini wojen) wraz z prośbą o potwierdzenie, czy zachowujemy kolejność klanów podaną w wypowiedzeniu wojny. W odpowiedzi od przywódcy dostałam (jak się teraz okazuje) przekopiowany post z forum z dopiskiem: „Wiadomość zamieszczona na forum przez Rajzefibera:”. Przypominam, że w kwestii klanów jedyną osobą decyzyjną jest jego przywódca, a nie „randomowy” członek klanu. Jest mi niezmiernie przykro, że przywódca nie podjął tak naprawdę rozmowy.
Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie było szybką reakcją Administracji na zaistniałą sytuację i próbą ogarnięcia tematu w sposób umożliwiający rozpoczęcie przygotowań się do wojny oraz dające podstawę do ustalania szczegółów.
W tym momencie, teoretycznie na kilka godzin przez zapowiedzianym rozpoczęciem wojny nie mamy tak naprawdę nic, ponieważ klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, w osobie nieznanego i nieznaczącego członka, z góry stwierdził, że przedstawione przez Administrację jest nieakceptowalne, a przywódca nie podjął rozmowy dot. ustaleń.
Cytat:V. Istnieje mechaniczna możliwość więcej niż jednego ataku na dobę na siedzibę danego klanu, co jest regulowane przez § 7. Systemu Kar
Tak, istnieje w czasie wojny opisanym Ustawie o klanach. W tym paragrafie System Kar odnosi się do Ustawy o klanach, ale jego główną treścią jest przedstawienie kary za nieregulaminowe ataki w czasie pokoju. Nie rozumiem więc powodu zamieszczenia tutaj punku V.
Cytat:2. Co zatem nastąpi, rozwiązanie zamienne
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja rozpocznie legalne działania wojenne w 48 godzin od założenia tematu na Forum (Data zamieszczenia: 20.11.2018 r. godz. 9:35), czyli 22.11.2018 po godzinie 9:35. Wtedy też klan rozpocznie pięć równoległych wojen. Jako, że niemożliwe jest określenie zwycięzcy mechanicznie po odbyciu 100 walk – Władza zobowiązana jest do określenia zwycięzcy zdlanie. Analogicznie do sposobu przeprowadzania Igrzysk Amoriońskich.
W oparciu o § 7. Ustawy o karach klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja dysponując, określoną przez silnik gry, dobową pulą 24 ataków sam będzie decydował o sposobie jej wykorzystania – niezależnie czy będą to 24 legalne ataki na siedzibę tylko jednego klanu, z zakresu pięciu klanów, z którymi klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja 22.11.2018 po godzinie 9:35 klan w świetle Prawa wejdzie w stanie wojny; czy będą to 4 (lub 5 ataków) na każdy klan z zakresu ww. pięciu klanów; czy klan wstrzyma się całkowicie od ataków na siedziby innych klanów, czy też skorzysta z prawa do jednego ataku na dobę na siedzibę klanów, z którymi pozostaje w stanie pokoju.
W przypadku stoczenia 100 walk z danym klanem, z którym Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie pozostawać w stanie wojny, klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja – który jest stroną wypowiadającą wojnę - zgłosi ten fakt Przywódcy danego klanu oraz aparatowi Władzy, która zweryfikuje wynik z poziomu Panelu Administracyjnego. Każdy kolejny atak następujący po 100 stoczonych walkach wymaga zastosowania § 7. Systemu Kar:
[pominę dalsze cytowanie]
W tym miejscu pragnę poinformować, że jedyną jednostką decyzyjną w grze jest jej Administracja, a nie klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja. Przedstawione powyżej rozwiązanie zamienne należy traktować jako propozycję alternatywną do mini-wojen.
Zacytuję tu jeszcze innego gracza, ponieważ odpowiedź tyczy się również jego wiadomości.
Cytat:Mondverrater:
PS1: Możemy pomyśleć o jakimś kompromisie, ale wyłącznie gdy my ustalimy kolejność "wojenek"
Cytat:Na oparciu o profil Władcy:
1. Zastosowanie § 7. Systemu Kar wobec Przywódcy klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja za więcej niż jeden atak na dobę, po godzinie 9:35 22.10.2018, a przed stoczeniem 100 walk, wobec klanów Srebrne Cienie, Tallamaris, Unia Amoriońska, Mynder Wynder, Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii (klanów z którymi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będą wtedy pozostawać w stanie wojny) w świetle przedstawionych faktów może być potraktowane jedynie jako ewidentne uchybienie ze strony rangowego.
2. W przypadku zastosowania § 7. Systemu Kar, klanowi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie przysługiwać zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary. Korzyści te to: energia utracona podczas pobytu w Lochach oraz pula ataków, z których klan, z powodu zastosowania § 7. Systemu Kar nie mógł skorzystać. Sytuacja ta nie jest bezprecedensowa, jako przykład przywołujemy niedawne, zdalne przywracanie umiejętności uniku utraconego w wyniku błędu silnika gry.
3. Zaproponowane przez Namiestniczkę Istis rozwiązanie problemu, zamieszczone na Forum Amorion w dziale „Klany” w temacie ”Wojna Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja vs klany” [dostęp 20.11.2018] nie może być interpretowane jako decyzja Namiestnika. Jest to jedynie propozycja rozwiązania problemu w obliczu ograniczeń wynikających z istoty silnika gry.
Kolejne odwołanie do § 7. Systemu Kar mówiącego o karach za nieregulaminowe ataki w czasie pokoju, a cała dyskusja tyczy się stanu wojny.
Podsumowując:
- obecnie mamy czas pokoju, a więc możliwy jest jeden atak w ciągu resetu głównego, a ataki pvp i strażnic odbywają się normalnie,
- poniżej przedstawię dwie propozycje dotyczące sposobu przebiegu wojny:
a) WARIANT I – Mini-wojny,
b) WARIANT II – Wojna wymuszona,
- wyboru sposobu przebiegu wojny może dokonać przywódca klanu wypowiadającego wojnę,
- stan wojny rozpocznie się po wybraniu sposobu przebiegu wojny (wskazane jako oficjalna decyzja Administracji); data i godzina rozpoczęcia zostanie podana przez Administrację,
- wojna więc nie rozpocznie się 22.11.2018 r. o godz. 9:35 (mam nadzieję, że będzie to przesunięcie tylko o kilka godzin)
Cytat:Kierując się bezpośrednio do aparatu Władzy: rozwiązaniem problemu jest nierejestrowanie przebiegu pięciu równoległych wojen w silniku gry, właściwe stosowanie § 7. Systemu Kar w czasie pięciu równoległych wojen oraz rozpatrzenie zgłoszenia nadesłanego przez klan dot. odbycia się 100 walk między klanami na korzyść tego, kto uzyskał więcej walk zwycięskich.
Administracja oficjalnie wskaże sposób, zasady i czas przeprowadzenia wojny (w sumie jest to w podsumowaniu).
Propozycje dotyczące sposobu przebiegu wojny:
WARIANT I - Mini-wojny
1. Wojna w związku z ograniczeniami silnika podzielona jest na pięć mini-wojen, w ustalonej kolejności.
2. Każda mini-wojna toczy się zgodnie z „pracą” silnika i kończy się po dokonaniu łącznie 100 ataków.
3. Kolejność mini-wojen zostanie przyjęta zgodnie z treścią wypowiedzenia wojny,
4. Każdy przeciwnik w mini-wojnie może wykonać 1 atak podczas małego resetu. (Łącznie max 2 ataki na mały reset).
5. Wypowiadający wojnę nie ma prawa wyboru, którego przeciwnika zaatakuje, może wyłączenie tego, z którym ma w danym momencie mini-wojnę.
6. Wyniki z mini-wojen zostają zsumowane i na ich podstawie zostaje ustalony zwycięzca całej wielkiej wojny.
7. Możliwe są zmiany personalne w klanach.
WARIANT II – Wojna wymuszona
1. Zostanie wymuszona na silniku wojna 1 vs. 5, a tak naprawdę pięć wojen jednocześnie.
2. Wojna wymuszona zakończy się po dokonaniu łącznie 100 ataków w każdej parze (wypowiadający – klan…).
3. Każdy przeciwnik w wojnie może wykonać 1 atak podczas małego resetu. (Łącznie max 6 ataków na mały reset we wszystkich parach).
4. Wypowiadający wojnę ma możliwość wyboru, którego z pięciu przeciwników zaatakuje w danym momencie wojny.
5. Wyniki z każdej pary zostają zsumowane i na ich podstawie zostaje ustalony zwycięzca wojny.
6. Możliwe są zmiany personalne w klanach.
Ostateczna data po modyfiakcjach:
22.11.2018 r. 00:05